לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2012    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

5/2012

פתרון אמיתי וגם סבבי ברמות על לבעיית הפליטים האפריקאים כנסו כנסו


בהתחלה חשבתי לא לכתוב על זה. דבר ראשון זה נדוש מאוד מה שיש לי להגיד והקורא שמכיר את הבלוג בטח יכול לנחש מה דעתי גם בלי לקרוא את הפוסט. דבר שני, זה נראה כמו בעייה של מדינת תלביב. הרי בסולטנות הדאהריסטית כשתקום יתקבלו פליטי ג'נוסייד בברכה. האמת היא שיש כבר ריכוז של כמה מאות מהם להערכתי בתחומי הסולטנות, בסח'נין ובכפר מנדא, ואני רואה אותם כל בוקר מחפשים עבודה במקומות קבועים, ליד אצטדיון דוחא או בתחנת האוטובוס ביציאה מכפר מנדא, על הכביש הראשי. חבר'ה שדיברתי איתם מסח'נין דווקא הראו סימפטיה לאפריקאים, והרעיון של 'הם באו לאנוס את נשותינו, להפיץ מחלות, ולתפוס את מקום העבודה שלנו' טרם תפס במגזר הערבי, אבל אני מניח שזה עניין של זמן, כי על גזענות וטמטום אין לנו, ליהודים, מונופול.

 

אבל כמה שזה נראה לי רחוק, קמתי בבוקר וקראתי בעיתון את מה שיש לאלי ישי להגיד, ואז נזכרתי שמי שמדבר זה לא חבר מפלגת שוליים גזענית בנוסח האירופי, אלא שר הפנים של מדינת ישראל, ונורא התביישתי. ואז הדלקתי טלוויזיה כדי להרגע, כי התלתלים של אורלי וילנאי בבוקר עושים לי טוב, וראיתי שם את איתמר בן גביר ומייד כיביתי. הבנאדם עמד עם הסמל של המכונית של רבין ואמר משהו כמו 'הגענו למכונית ונגיע לרבין עצמו'. זה איכשהוא פוסל אותו, לדעתי, מלהיות מרואיין לגיטימי בתכנית בוקר מכאן ועד שחרורו של יגאל עמיר, עם תקופת צינון קטנה גם אחרי כן. אבל כנראה שדעתו של גיא מרוז שונה, והוא בטלוויזיה ואני לא, אז הוא קובע.

 

אז כנראה שיש בעיית פליטים, והבלוג הזה, עד כמה שהכתיבה בו לאחרונה היא ספוראדית ומגומגמת, מתגייס תמיד לפתרון הבעיות המציקות בחברה הישראלית, וגם מצא פתרון ריאלי, אמיתי, וסבבי ברמות על לבעייה.

 

אז לא נשאיר במתח וניגש ישר לפתרון. יגויירו הפליטים. יוקם בית דין שדה בדרום תל אביב, או אפילו ממש על הגבול למצרים, כדי לתפוס אותם עוד בהתחלה, כשהם קשובים, לפני שהתחילו לאנוס ולהפיץ מחלות. שלושה דיינים ומוהל, חמישה שישה שבועות גג, שלוש ארבע שאלות על תפילת מנחה וארבעת המינים, קיצוץ מהיר ואלגנטי למי שיש לו, שם למטה, עודפים, והנה יש לנו יהודים כשרים וחדשים, כולם עד האחרון שבהם זכאי שבות, ורשאים להיכנס למדינת ישראל בדלת הראשית, לקבל סל קליטה, ויש להם מייד זכות הצבעה. לפי המספרים שמדברים עליהם יש כבר לפחות מנדט אחד שחור שם, וזה מקזז את המנדט של בן ארי, אז כבר עשינו משהו טוב.

 

איפה הבעייה? הבעייה היא שכדי שהגיור הזה יתפוס ויעניק זכאות לשבות הוא צריך להיות אורתודוכסי. ועוד לא שמעתי רב אורתודוכסי שמתבטא בזכות יחס יאות לפליטי הג'נוסייד האפריקנים, אלא, איך לומר, כל מי ששמעתי היה בצד של הבחורה הזו עם הגופיה הלבנה והכיתוב 'מוות לסודאנים'. 

 

פעם חשבתי שאין זיהוי בין רב אורתודוכסי וגזען שפל, בנוסח האירופי. חשבתי שכהנא הוא גידול פרא, ואהבתי לקרוא את הפסוקים במקורותינו שמקבלים על קבלת האחר, תוך שאני מתעלם מאלו שקוראים להשמדתו. היום זה קצת אחרת. המפד"ל, המפלגה של בוני המדינה חובשי הכיפה, של העולים לביריה, של המחלקה הדתית של הפלמ"ח, של שפירא ובורג - זה האמיתי, לא זה שמפרסם שוקולד למריחה, אחרי שגמר ללקק את כל הדבש מהסוכנות היהודית וכתב ספר פוסט ציוני לקינוח - אז המפד"ל הזאת מתאחדת עם האיחוד הלאומי, המפלגה הכהניסטית במוצהר. ושחורה משם הדברים קצת יותר גרועים אפילו. מישהו אמר 'ש"ס' ולא קיבל? אני למשל קיבלתי ש"ס ולא אמרתי. טוב. אז זו הכללה נורא מכוערת, אבל אפשר לפחות לדבר על חזקה. לא חזקה חלוטה. סתם חזקה. בטח יש איפשהוא רבנים אורתודוכסים שנורא מצטערים ומתביישים על היחס לפליטים הסודנים ורוצים לעזור. אבל הבעייה היא שהם מתחבאים מאוד מאוד חזק. אז להגיע לבית הדין שלי זה בטח יהיה להם נורא קשה.

 

אבל כמו לכל בעייה, לבעייה הזו יש פתרון. תגידו, כל האדמו"רים האלה, שיש להם שושלות כאילו, האבוחצירות והגורים ובעלזים וכל האלה, אז האדמו"ר צריך איזה הכשרה או הסמכה חוץ מלצאת מהווגינה הנכונה? ואחד מאלה, אם הוא ירצה לגייר אפריקאי או שניים או עשרת אלפים, מישהו יעז להגיד לו לא? אז למי שקורא את הבלוג הזה ועוד לא יודע, אני באופן אישי לוקח את כל האדמו"רים האלה בהליכה במה שנוגע לייחוס. אני מוכן ללכת אחד על אחד עם כל אדמו"ר אשכנזי או ספרדי, ולהוריד אותו מתחת לשולחן במניית אבות קדושים. כי אם זה גדול בתורה, או מקובל, או קדוש, ומת שלושים שנה לפחות, אז אני נושא את המטען הגנטי שלו, באחריות. דרך אגב, זה אומר די הרבה על האיכות של המטען הזה, אבל נעזוב את זה.

 

אז אני, כידוע, היורש החוקי לכתר אדמורות בית סטרעטין (עם טענות לא רעות גם לאדמורות בוסטון, פשיסחא, לעלוב, וכאלה) אז אני מכריז על עצמי כאדמו"ר האלוקי מסטרעטין, ומכריז על הקמתו של בית הדין הגדול לגיור נידחי אפריקא שמקום מושבו במועדון באשחר, ומי שרוצה שיבוא ויתגייר, ונראה שמישהו יעז להגיד שאני לא מוסמך.

 

אבל כידוע זה רק חלק מהבעייה, כי צריך גם מוהל, וזה לא משהו שאני יכול לעשות. צריך מישהו ממש מקצועי, כי זה בטח נורא כואב, ואני נורא שמח שעשו לי את זה לפני שבכלל הבנתי ובלי שידעתי מה קורה כי היום בטח לא הייתי מסכים. אז נשאיר לגזענים של אלי ישי את הבדיחה שאי אפשר ממש לפספס עם השחורים בקטע הזה, כי זה באמת לא לעניין. אני פותח מכרז למוהל הראשי של האדמורות הסטרעטינית. אם מישהו, מוהל, או כירורג, מעוניין, הוא יודע איפה למצוא אותי.

 

ונסיים בשיר שמתאר את דרכי פעולתי כאדמו"ר. ואם מישהו מקוראי הבלוג הזה הוא פליט שרוצה מעמד של אזרח מכוח שבות, אז שירים טלפון. ושימצא אבל מוהל כי עדיין אף אחד לא יצר איתי קשר בעניין, וכרגע המשרה הזו לא מאויישת.

 

 

נכתב על ידי , 31/5/2012 08:12   בקטגוריות אגדות ופסקי הלכה בנוסח חסידות סטרעטין, טוהר הגזע היהודי, משרד הפנים  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-5/6/2012 20:20



120,071
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)