לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

7/2012

IDF RANKS


חבר'ה, הפעם אני מבקש ממכם להשקיע. אשקרה תלחצו על הקישור, ותבלו חמש דקות בדף הזה בבלוג הרשמי של צה"ל, כי אחרת לא תאמינו למילה ממה שאני כותב כאן.


היי! אמרתי לגלוש, והתכוונתי. טוב. גלשתם, נכון? אז אפשר להמשיך.


אז צה"ל, צבא ההגנה לישראל, שהאתר הזה הוא כנראה הבלוג הרשמי שלו באנגלית, המציא מין משחק פייסבוק כזה. אתה יושב באיזה מקום בעולם ליד מחשב, ומשתף ברשתות החברתיות תוכן שמגיע מהאתר הזה, וכמה שאתה יותר משתף, ככה אתה עולה בדרגות, ומקבל תגים, ויכול להגיע לרמטכ"ל! כרגע האלוף העולמי הוא איזה בחור נדמה לי מברזיל לפי השם, אבל לא הצלחתי לבדוק, שנקרא לו רונלדו לצורך העניין, שהגיע לבריגדיר גנרל, שזה בעברית תת אלוף. כבוד לאוגדונר.


מה הבעייה?


לכאורה אין בעייה, וחבל שהפוסט הזה מתפרסם ביום שפלסנר סוגר את הדו"ח שלו כי זה ממש פתרון סבבי ברמות על שלא ייאמנו לגיוס החרדים. אבל אני יודע שיאיר לפיד קורא את הבלוג הזה קבוע אז אני לא דואג. דרך אגב, הבלוג הזה לא משתתף במשחק נושא הפרסים - הכה בחרדי והצלת את ישראל, ומי שרוצה לדעת מה אני חושב על כל העניין יכול לקרוא את מה שלנדב יש להגיד על זה והוא כותב יותר טוב ממני. לפחות על העניין הזה. גם מורי ורבי יגיל לוי (באמת מורי ורבי. מעריץ את המקום בו דורכות כפות רגליו) כתב דברים מעניינים בהארץ אתמול, וזהו לעניין הזה ונשוב לאי.די.אף ראנקס, שבאמת העלה לי את הסעיף. 


אז זה קצת ילדותי, אבל בניגוד למי שמרוויח את הדרגות שלו בבלוג של צה"ל בפייסבוק, אני את דרגות הרב סמל שלי הרווחתי באופן שבו אני הלכתי לטירונות שהייתה די קשה בשבילי, כי אני פדלעה. ואחרי כן עשיתי קורס מקצועי שגם כן היה די קשה כי היה צריך טריגונומטריה וגם איזה מידה מינימלית של קואורדינציה להצפין את המכוונים האלה, ומי שמכיר אותי יודע שהמדובר בהחלט בבעייה. ואחרי כן הייתי פה ושם ועשיתי כזה ואחר. ואחרי כן עשיתי עוד שלושה חודשים קורס מש"קים. ואחרי כן הייתי עוד קצת פה ושם, ועשיתי עוד קצת ככה וגם ככה. ואחרי שלוש שנים השתחררתי, אבל עשיתי עוד עשרים ושתיים שנה מילואים, שלפעמים בשנים רעות הגיע לחודשיים בשנה (אבל היו גם מספיק שנים טובות של שבוע ושבועיים וכשהמפגר בוגי יעלון פירק את צה"ל ב-2004 היו לי אשקרה שנתיים בלי מילואים) אבל היה קשה ומעצבן ומפרך ומסוכן, כי כמה פעמים באמת ירו עלי (אבל מייד יריתי בחזרה! או שנשכבתי על הרצפה של הנ"נ בלי לזוז. היה גם מצב לזה.), והיו פצמרים וכזה.


אז בקיצור, דרגות צה"ל או IDF RANKS ועיטורי צה"ל שזה ה-BADGES שאפשר לקבל זה דבר שעד עכשיו חשבתי שצריך מאוד להתאמץ כדי לקבל אותו, ואנשים מתו בשבילו, ואיכשהו לא נראה לי שזה תוכן ראוי למשחק מחשב כזה בפייסבוק, אבל אני סתם קטנוני ומקנא בהצלחתו של תת אלוף רונאלדו.


באמת כשחושבים על זה יש בזה איזה זילות כי רונאלדו נראה נורא נחמד, אבל בשבילי תת אלוף זה נאמר האוגדונר של בירנית כשאני הייתי צעיר ויפה, שזה היה יאיא, שאנשים היו פשוט משתתקים כשהוא נכנס לחדר כי היו עסוקים בלהעריץ את השערות הג'ינג'יות על החזה שלו מתחת לגורמט. זה כאילו הקליבר של תת אלוף אצלי, ועם כל מי שקיבל בריגדיר ג'נרל במשחק הסליחה.


האמת היא שאני פשוט חושב אחרת על התפקיד של צה"ל ושל דובר צה"ל. התפקיד של דובר צה"ל הוא לומר את האמת על פעולות צה"ל. ובין האמת ובין HASBARA יש פער שדי קשה לגשר עליו. אבל כל העניין הוא שזה לוקח את כל התפקיד של ההסברה צעד אחד קדימה. כי עד עכשיו התהליך אמור להיות כזה. אתה קורא ידיעה, נאמר בבלוג של צה"ל באנגלית. ונראה לך שהיא אומרת איזה אמת בסיסית על העולם שעד עכשיו לא הייתה ידועה מספיק. נאמר ש"In response to the constant fire led by Hamas, the IDF targeted terrorists and weapon stores in Gaza"  אז אתה עושה לזה לייק או שיתוף או מצייץ את זה או אני לא יודע מה. 


היום צה"ל אומר לי משהו שונה - אם תפיץ את מה שאני אומר, אז תקבל דרגה וירטואלית! שזה דבר שונה. דבר ראשון, לא משתמע מזה שמה שאני מפיץ זו אמת, או שאני צריך להפעיל איזה מנגנון של סינון, ביקורת ובדיקה עצמית. דבר שני, אני מפיץ את זה לא בגלל שאני חושב שזו אמת, או שאני מסייע למדינת ישראל, אלא בגלל שאני רוצה להיות תת אלוף כמו רונאלדו.


אז כאן אפשר להגיע לגורביץ' (עוד פעם דוד ולא יוסי, כי אני עדיין ב'אנציקלופדיה של הרעיונות', ובגלל שיש בזה מיליונת'לפים דפים, באמת מספר ארבע ספרתי, אז זה ייקח לי הרבה זמן לצאת מזה) ולדבר על סימולקרה, ומסמן ללא מסומן, או מסומן ללא מסמן, וכל זה. אבל אני לא אעשה את זה אני רק אגיד שזה מעצבן ברמות.


ואם כבר בדובר צה"ל, אז ככה. פעם כשהייתי צעיר ויפה הייתי פה ושם ועשיתי את זה ואת ההוא שאני יודע לעשות, כי אני בניגוד לשחקני ה-IDF RANKS באמת יצאתי מהחדר ועשיתי מה שכאילו צריך, (וזה עוד משהו. חבר'ה נחמדים בחו"ל מרגישים מה זה סבבה לשבת ולשחק בדבר הזה. ואני אומר, בואו תגלית, תעשו טירונות שלב ב', תאכלו קצת חרא וקצת קוצים ואז נדבר. אל תנפנפו לי בדרגות הווירטואליות) ואת הדבר הזה היה אפשר לעשות עם רדיו פתוח נאמר על גלי צה"ל בשביל לשמוע את האלילות מרב מיכאלי ומיכל ניב. ואז אני שמעתי בחדשות שדובר צה"ל מכחיש את הידיעה ברדיו חיזבאללה שצה"ל תוקף באש ארטילרית ובמסוקי קרב את הכפר הזה שבדיוק תקפתי אותו באש ארטילרית ובמסוקי קרב. אז דבר ראשון די התבעסתי כי לדעתי הידיעה הייתה צריכה להיות "סמל אבו אלמוג הפגין היום גבורה יתרה כאשר טיווח ממרחק של 10 קילומטר מתוך בונקר מבוטן היטב את הכפר המגעיל הזה והצליח לחלץ את החירניקים המטומטמים שנקלעו לשם בטעות". ודבר שני מאז אני לא כל כך מאמין לדו"צ ועם הדו"צ הסליחה. וגם אם מחמת הסניליות או מנגנונים נוירולוגיים ופסיכולוגיים אחרים אני לא ממש זוכר את הניסוח של הידיעה או את השם של הכפר, או שבכלל המצאתי את כל הסיפור, אבל די נדמה לי שזה היה במציאות.


ועוד משהו שאני זוכר יותר טוב כי זה היה רק לפני עשר שנים, זה שב-2002 נסעתי כאילו לבית לחם בחומת מגן ובאוטובוס שהוביל אותנו היה רדיו פתוח וברדיו אמר דובר צה"ל שבאמת היו קצת בעיות בימים הראשונים, אבל עכשיו כל החיילים שגייסו בגיוס החירום אכלו ממש טוב והם נורא שבעים כי הכל הסתדר. אז אני ספציפית הייתי אחרי קופסה טונה ב-48 שעות האחרונות, וגם אותה חלקתי עם 7 אנשים אחרים בצוות וזה אפילו לא היה מצחיק. ואם שכחתי כבר אז את מה שהיה בהתקלות הקודמת שלי עם דובר צה"ל, אז נזכרתי טוב טוב.


ועוד משהו שקשור בדובר צה"ל ומסביר הרבה - מירי רגב.


אמרתי מספיק? אז רוצו מהר לאתר, ושחקו באידיאף רנקס, ואולי תגיעו עוד הערב לרב"ט, וזה משהו שדי קרעתי את התחת בשבילו והייתי אפילו צריך לעבור בוחן בראור, שזה משהו שעד היום אני לא מאמין שהצלחתי.





נכתב על ידי , 4/7/2012 20:55   בקטגוריות צבא  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-7/7/2012 08:12



120,071
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)