לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

7/2012

אני לא פרייר


באמת. אני לא פרייר. ואני לא אלך להפגנה של הפריירים בערב. כי מי שהולך להפגנה הזו הוא פרייר. לא של החרדים. של מנגנון הכיבוש / הון / שלטון שמנסה עוד פעם להסיט את האש הציבורית למקום הלא נכון, ומצליח. 

 

מי שקורא את הבלוג הזה, ואת הפוסט הפאתטי האחרון במיוחד, יכול לדעת שאני בעד שירות צבאי. אני עצמי ביצעתי שירות צבאי משמעותי בן שלוש שנים בסדיר ועשרים ושתיים שנים במילואים. לא הרגשתי פראייר. בכל שלב ידעתי שיש עשרות אלפים מבני גילי שאינם מתגייסים. הידיעה הזו גרמה לי לגאווה על כך שאני מתגייס. אני גדלתי וחונכתי במסגרת מה שנקרא "הקאסטה הרפובליקנית", (נמאס לי כבר להפנות ל'זרים באוטופיה' של מורי ורבי יואב פלד, ולמאמר הסבבי של לוסטיק (עפר לרגליך, איאן) 'הקאסטה הרפובליקנית במדינה הלא ערבית' בתיאוריה וביקורת 19. אז מי שלא יודע על מה אני מדבר שיעזוב את הפוסט הזה וימצא את שני המאמרים האלה, ויקרא אותם), זאת אומרת הציבור היהודי הלא חרדי, שניתנה להם הזכות לשרת בצבא, ובזכות זאת ניתנו להם פריבילגיות של מעמד חברתי וגישה למקורות השפעה וכוח שלא ניתנו לאחרים.

 

כמובן שהמנוולים שינו את החוקים ולא סיפרו לי, כך שכשהשתחררתי מהשירות הסדיר והתחלתי את המילואים, בסוף שנות ה-80, הקאסטה הרפובליקנית הזו קצת התפרקה, ומה שנחשב זה לא השירות לטובת הכלל בגירסתו המפא"יניקית החלוצית המעופשת, אלא הכסף הגדול, מה ששירות צבאי משמעותי קצת מפריע לעשות, ואיתך הסליחה, אבל כבר היה מאוחר מדי. בשלב הזה, כמו שכותב יגיל לוי, הפך השירות מנכס לנטל, ובמסגרת זו גם הגיעה הדרישה לשוויון בנטל.

 

אני לא שותף לדרישה הזו. לא לגבי החרדים, וודאי שלא לגבי הערבים. 

 

בואו נתחיל מהבסיס - זה לא טוב ולא צודק שיש אנשים שמשרתים ואנשים שלא משרתים. זה לא טוב ולא צודק שבן 18 אחד יסכן את חייו ויקריב שלוש שנים למען המדינה, ובן שמונה עשרה אחר ילמד, יתחתן, יעשה ילדים, יקבל משכורת מהמדינה לעשות את כל זה. זה עוול, וזה לא בסדר. השאלה היא מה נדרש כדי לתקן את העוול הזה, איך המדינה שלנו תיראה אם יתקנו אותו בצורה הלא נכונה, ובמדרג העוולות הישראלי, בו מככבים, לטעמי, אי השוויון הכלכלי והכיבוש, לצד האפלייה הממוסדת של מגזרים שונים, איפה עומד העוול הזה בסולם העוולות הדורשות תיקון מיידי.

 

אז בסולם העוולות הדורשות תיקון מיידי העוול הזה נמצא די נמוך. הכיבוש ואי השוויון הם איום קיומי מיידי וממשי על מדינת ישראל, על רווחת כל אחד ואחד מתושביה, על עצם קיומה. במסגרת הזו העוול שנעשה באי הגיוס של האוכלוסייה החרדית והאוכלוסייה הערבית הם איום קטן בהרבה, והצורך המיידי לתקנו נמוך בהרבה. האיום על האוכלוסייה של מדינת ישראל מאי תיקון העוול הזה הוא שיש אוכלוסייה גדלה והולכת שאינה משתלבת בחברה הכללית, ואינה תורמת את חלקה מבחינה כלכלית. זה קשור רק באופן עקיף לשאלת השירות הצבאי. האנשים האלו נמצאים במסגרות הלימודיות האלו עד גיל מאוחר רק מאימת השירות הצבאי. אם כך, יש כמה דרכים - הראשונה, לגייס אותם. השנייה, לדאוג לשילובם בשוק העבודה ובחיים הכלכליים באופנים אחרים. נושא סבוך, שזה לא המקום לדון בו. המדינה לא תתמוטט מכך שחרדים אינם מתגייסים. צה"ל מחזיק מעמד יופי בלעדיהם עד עכשיו. המדינה תתמוטט מאי השוויון הגובר, ומהכיבוש. 

 

נתחיל מהערבים. אני בעד שירות אזרחי. אבל זה צריך לבוא מבפנים. לא בצורה של כפייה דרך ססמאות של ישראל ביתנו. כפייה של שירות אזרחי על האוכלוסייה הערבית המוחלשת והמופלית ממילא, בכל דרך שהיא לא דרך של הידברות ושיתוף פעולה, תהיה פשוט עוד שלב באפלייה המתמשכת של האוכלוסייה הזו, ואני לא בטוח שלא ייווצרו בעיות שהחברה הישראלית לא תצליח להתמודד איתן. ונעבור לחרדים.

 

אז כאילו, מה עושים? יש שתי אפשרויות שיכולות להתממש אם יכפו על החרדים גיוס, והחלום הרטוב של הפריירים על משאיות המובילות דוסאלך ורדרדים הזועקים 'שמע ישראל' מבני ברק לבקו"ם יתממש. אז או שזה ייכשל או שזה יצליח. אם זה ייכשל, זאת אומרת שיצטרכו לנקוט סנקציות מוחשיות כנגד החרדים כמאסר או שלילת קצבאות (והקיצוניים יותר, הישראל ביתנו, מדברים על דברים כמו ביטוח לאומי. זאת אומרת שחרדי כזה שהוא נכה לא יקבל קצבת נכות, וכך גם לגבי קצבאות אחרות כקצבת זקנה.) המדובר יהיה פשוט במלחמת תרבות בה מבודדים את הציבור החרדי והערבי, שוללים את זכויותיו, אוסרים חלקים נכבדים ממנו, מדירים אותם ומפלים אותם לרעה. זה טוב? לא משהו. נימלר וכל זה. ואיזה תועלת תצא לצבא מכך שיצטרך להקצות משאבים שהוא צריך לדברים אחרים לכפיית גיוס על אוכלוסיות נרחבות שאינן רוצות בכך? מבחינת עלות תועלת כל הדבר הזה קצת מפוקפק, פרט למימוש החלומות הפרועים של שונאי החרדים מבית לפיד ודומיהם.

 

אבל חלילה זה גם יכול להצליח. אז צה"ל עם הרבה חרדים זה צה"ל עם בעיות רציניות של שירות משמעותי לנשים (שרוצות לתרום, שרוצות בשוויון, שרוצות להשתלב בשירות צבאי משמעותי) זה צה"ל הרבה יותר דתי, על כל המשתמע מכך (ושום דבר טוב לא משתמע מכך). וזה גם מיליציות ויז'ניץ מזויינות, שעושות פחות או יותר מה שאומר הרבי, ופחות ופחות מה שאומר האוגדונר. נשמע מוכר? הדעה שלי על החרדים כקבוצה היא לא משהו. החבר'ה האלה גדלים עם ערכי מוסר של תקופת הברונזה החדשה או מתי שזה לא יהיה שכתבו את התנ"ך, ואם תטרח לשאול מישהו מהם לדעתו על הסכסוך הישראלי ערבי או על הערבים, תגלה בדרך כלל שילוב של בורות וימניות קיצונית מבית מדרשו של כהנא. אבל אולי זה רק אלו שאני מכיר, והרוב שם זה גוש שלומניקים עם שטריימל. ובכל אופן, עד עכשיו איכשהו המפלגות החרדיות תמיד תמכו בממשלות הימין והסתדרו איתם (נתניהו טוב ליהודים, מישהו זוכר?) ותרמו את תרומתם לכיבוש בערי החרדים בשטחים עמנואל ובית"ר עילית. טוב לא יכול לצאת מזה. אל תתנו להם רובים.

 

אז זה נורא סבבי לעמוד בכיכר ולשנוא. זה תמיד עובד. ולשנוא חרדים זה מעולה. הם מדירים נשים, והם פרזיטים וטפילים וחיים על חשבוננו, ובטח יהיה כיף. אז כשכולם נורא שונאים מישהו, אני בדרך כלל משתדל לעמוד בצד ולתת לזה לעבור עד שימצאו את המישהו הבא לשנוא. אני בכלל קצת חושד באנשים הטובים האלה, לפיד, ומופז (זה שינהיג את המחאה החברתית, זוכרים? אז להפגנות לפני שבועיים הוא לא טרח להגיע. בטח פחד שהיס"מ יתנו לו מכות. אבל בהפגנה הזו הוא משתתף) ופלסנר. 

 

פלסנר בכלל קצת מעלה לי את הסעיף. המדובר בנער הפוסטר של החברה היהודית של אתמול. יוצא סיירת כחול עיניים נחוש שפתיים בלונדיני וקשוח. ארי בן כנען של המאה ה-21. כזה שקצת קשה לו להסתדר עם מי שפחות בלונדיני ופחות כחול עיניים ופחות סיירת. אני זוכר אותו עומד ליד הדוכן בכנסת והוגה במצבה האישי של חברת הכנסת חנין זועבי "רווקה בת 38", עם הרמיזה המשתמעת לגבי הנטייה המינית, ואיך בכלל היא מעיזה להיות ערביה, זאת אומרת גם ערבי וגם אישה. אז יש לי סוד קטן לפלסנר ודומיו. לא כולנו בלונדינים וכחולי עיניים. לא כולנו סיירת. יש כאלה שהם לפי מודל קצת אחר. 

 

אז בעקבות ציצרו ולנין, נשאל את השאלה - QUI BONO? מי מרוויח מזה? 

 

בשביל זה צריך לשאול, כמו לפיד, איפה הכסף? התשובה של 'הפריירים' שיפגינו היום בכיכר היא שהכסף נמצא אצל החרדים, ולכן צריך לגייס אותם ואם לא אז לקחת מהם את הכסף במה שנקרא 'סנקציות אישיות'. התשובה הזו לא נכונה. הכסף נמצא בשני מקומות - אצל בעלי ההון, ובמנגנון הכיבוש. זה שזורק עשרות מיליוני דולרים על לנסר בתים בשכונת האולפנה. כל מה שמסיט את האש מהמקומות האלה ומכוון את הזעם הציבורי למקומות אחרים מרחיק את הפתרון של שתי הבעיות האלו. אז מי שמפגין בכיכר הוא פרייר של בעלי ההון. ואם מישהו חשב שכל הנושא הזה עולה עכשיו, כשיש ניצנים של חידוש המחאה החברתית, סתם, במקרה, אז הוא טועה. 

 

נסיים ב'אשת חיל' של יעקב שוואקי. חבר'ה - אם יגייסו את החרדים, זה מה שתשמעו. זה בא ביחד. אם הייתם עוברים ליד אוהל צבאי ושומעים משם שלמה ארצי או אייל גולן, אז נא להכיר את יעקב שוואקי. פעם נקלעתי במקרה בנסיבות שלא כאן המקום לפרט להופעה שלו ושאלתי את נפשי למות. זה הסיכון המדוייק שאתם לוקחים. אהבתם את זה? לכו על זה. לכו, תפגינו. לא אהבתם את זה - תישארו בבית. עשינו עסק?

 

 

נכתב על ידי , 7/7/2012 07:02   בקטגוריות יאיר לפיד, אקטואליה  
הקטע משוייך לנושא החם: החוק לשוויון בנטל-או חרדים לצבא או לא?
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-9/7/2012 10:31



120,071
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)