לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2012    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

9/2012

איימוס, ג'רמייה, אייזיאה, איזקיאל


אתמול חזרתי מעבודתי בשעה 19:30. הייתה תכנית מה זה מבעסת ב-88FM, וחוץ מזה הקליטה לא משהו ליד כפר תבור - בממלכה הדאהריסטית יוצבו מגברים רבי עוצמה ל-88FM בכל עשרה קילומטר, והבנאדם לא יצטרך להתרוצץ בין 88.00 ל-87.60 ולנסות לקלוט משהו בדיוק כשנאמר, לו ריד או מישהו כזה פוצח את פיו בזמר. אבל גם התכנית של בועז כהן תורחב לשש שעות, ובכלל יהיו שינויים, אבל זה עוד לא קרה ולענייננו - ויצא שהעברתי בטעות לגל"צ בדיוק כשהקריין אמר "ועתה נעביר בשידור ישיר את נאומו של ראש הממשלה בעצרת האו"ם".

 

לרגע שקלתי אם להשאיר את הנאום או לחזור ל-88, אבל נראה היה לי שהנאום יעביר לי את הנסיעה בסבבה יחסית. אז ישבתי ושמעתי. סך הכל היה די מפחיד, כי הוא דיבר על נושא לא ממש נעים, ודי קצב את הזמן של כולנו עד למלחמה האזורית לאביב הקרוב, או לקיץ הקרוב, זאת אומרת אפריל יוני כזה, שזה משהו כמו חצי שנה. פרוגנוזה לא משהו גם במונחים של סרטן סופני. אבל לפעמים יש איזו הנאה אסתטית בלשמוע את הנאום עצמו. אז ככה - נו שוין. את הקטע שבו הוא מותח קו אדום על איזה ציור של פצצה שנראה כאילו יצא מקרטון של הלוני טונס, קשה היה להעביר ברדיו, אבל הממיסטים בפייסבוק, שכל כך התלוננתי עליהם בפוסט הקודם, כבר הבהירו לי כל מה שהיה צריך כשחזרתי והתחברתי למחשב. 

 

אז נתחיל מזה, באמת. נואם גדול לא צריך גימיקים. נאום רציני מדבר במילים פשוטות, בגובה העיניים, בלי גימיקים, ואומר אמת. "אין לי מה להבטיח לכם פרט לדם, יזע ודמעות." או "נילחם על החופים. נילחם בשדות. נילחם בנקודות הנחיתה". צ'רצ'יל לא לקח מפה של אנגליה וקשקש עליה קו אדום. הוא הסביר, ראשית כל לאנגלי הפשוט, שהמצב בקאנטים, שעכשיו רע והולך להיות רע יותר, אבל כל אחד חייב לתת את חלקו, כי אין ברירה אחרת.

 

וכאן אנחנו מגיעים לנקודה הנוספת. ראש ממשלתי לא דיבר אלי. הוא דיבר בשפה שאינה שפתי, באנגלית. מורסי, אחמדינז'אד ועבאס, דיברו אל עמיהם בשפתם. יש אחלה מתורגמנים בעולם באו"מ. אפילו היה על זה סרט עם ניקול קידמן ושון פן. באמת - שהיא מתורגמנית, ויש איזה מזימה לרצוח איזה אפריקאים, והיא שומעת את זה בסוואהילית שהיא מדברת מילדות וכזה. וחוץ מזה הוא היה שגריר באו"מ אז הוא יודע. יש בזה איזה פחיתות כבוד, לדעתי, לוותר מראש על צליל השפה העברית באו"מ, אבל זו רק דעתי, והאנגלית של ביבי נורא יפה. זה כי הוא היה חצי מהחיים שלו בארצות הברית, ואני רק מתכנן כבר שנים לנסוע לבקר את הדודה שלי בדטרויט ועוד לא יצא. היא רוכבת על אופניים, ובא לי לרכב איתה ביחד, אבל נראה לי שזה יקרה בבקעת בית נטופה ולא בבלומפילד הייטס, אם אתם כבר שואלים אותי. 

 

אז הנאום היה באנגלית. יש משהו מוזר ומצחיק בישראלי שאומר את השמות של הנביאים באנגלית. גם כאן הוא היה יכול להגיד "עמוס" ולא "איימוס", וגם לצאת בסדר, אבל יצאו לו איימוס, וג'רמייה ואייזיאה. לי זה נשמע מגוחך. כשאומרים באנגלית מין אזקיאל כזה, אז לוקח לי כמה שניות לדעת על מי מדובר. ואייזיאה בכלל יש רק אחד והוא לא בתנ"ך אלא בדטרויט, והגיע לשיא גדולתו בעונה ההיסטורית של 1989, שבדיוק השתחררתי מהצבא וגרתי בדירה שכורה בירושלים וזו הייתה עונת ה-NBA הראשונה שממש עקבתי עם הפיסטונס הענקיים של איזיאה והבאד בויס - אגוייר, ודומארס, ורודמן וביל ליימביר וכאלה. אז כבר מההתחלה, כשהוא נתן סקירה למפגרים של ההיסטוריה שלנו עם קינג דייויד ואייזיאה הרגשתי שהוא לא מדבר אלי.

 

למי הוא מדבר בעצם? כנראה לאמריקאים. הוא הרי שם את כל מדיניות החוץ שלנו בהימור מטורף על הקלף של מיט רומני, ואיך להגיד, בניגוד לישראל היום שכבר הזמין מקומות במסיבת הניצחון, ושלדון אדלסון יעמוד שם עם חצוצרה ויחצרץ את ה"HAIL TO THE CHIEF", אני דווקא חושב שהכושי המוסלמי בבית הלבן הולך לקחת את הבחירות בהליכה, ואני אפילו לא מושקע בו דולר אחד. 

 

איזה אמריקאים? יש סוג מסויים של אמריקאים, שהם במקרה גם התומכים הכי גדולים של ביבי מבחינה כספית ומבחינה פוליטית, שכל האייזיאה הזה נורא מדבר אליהם, וזה אוונגליסטים כאלה, קיצוניים. אחד החברים הטובים של ביבי הוא ג'ון הייגי, שהוא מין רוורנד כזה אוונגליסטי נורא חשוב שממש תופס ממנו, ונורא אוהב אותו.

 

אז מה אנחנו יודעים על האוונגליסטים האלה? לא הרבה. יש להם קטע כזה שהם אוהבים להופיע בטלוויזיה, ובשנות השמונים המוקדמות, כשכולנו ראינו את ערוץ המזרח התיכון, כי היה שם האבקות במוצאי שבת ואינספקטור גאדג'ט כל יום בארבע, אז די נחשפנו אליהם. אחת לכמה זמן הם נתפסים בשערוריית מין עסיסית, או שזה שהכי מטיף שהומואים זה נורא ואיום ונגד רצון האל נתפס עם המכנסיים למטה בגלורי הול בשירותים ציבוריים בפרבר נידח של אטלנטה או משהו כזה, ואז הם קצת עולים לכותרות. אבל מה שאני עוד יודע זה שיש להם אמונה כזאתי שאנחנו חיים בקץ הדורות.

 

עכשיו, באופן עקרוני אני יכול לשאול מה איכפת לי לעזאזל ממה שמאמינים האוונגליסטים. לי יש בעיות משלי עם פונדמנטליסטים יהודים ומוסלמים בסביבה הקרובה שלי, שהאמונות שלהם לא פחות מגוחכות, לא פחות מרושעות, והשערוריות שלהם לא פחות עסיסיות, ותנסו את מוטי אלון. אבל בכל אופן, כאילו הקטע הוא שלי, כיהודי וישראלי יש חלק מאוד רציני בראיית העולם האסכטולוגית אפוקליפטית הזאת. הרעיון המאמם הוא שכל היהודים צריכים להתרכז בארץ ישראל, ואז יקרה איזה משהו נוראי, ותהיה מלחמת עולם שלישית, כנראה גם אטומית, ואז מתוך החורבות יבוא ישו, ויקים את ממלכת האל, והכל יהיה סבבה. אני לא סגור על זה שבממלכה הזו יהיה מקום ליהודים, שסך הכל די דוחים את ישו ומסרבים לקבל את התורה שלו, אז כנראה שהתפקיד שלהם זה להיות החמורו של משיח, ואז ממש לפני הסוף להתפוצץ לחלקים נורא קטנים. לא סבבה. לא בא לי.

 

ספציפית ההייגי הזה שהוא חבר של נתניהו חושב שזה יקרה לנו ברעידת אדמה. אבל הוא חושב גם שאחמדינג'אד יכרות ברית בת שבע שנים עם מנהיג ישראלי ממוצא של כוהנים וכל מיני שטויות כאלה. 

 

טוב. חלק מהנאום של נתניהו היה שאין מה לדבר עם האיראנים, כי בניגוד למשטר המרקסיסטי הרציונלי שהיה בברית המועצות, שאפשר היה ליצור איתו איזה הרתעה הדדית, האיראנים מונעים על ידי אמונה דתית לא רציונלית, שאומרת שהם ממש צריכים לפתוח במלחמה אטומית. אז זה כבר גול עצמי, כי אם הם לא רציונלים, מה יעזור הקו האדום על הציור של הלוני טיונס? אבל נעזוב את זה. הענייין הוא, שהאנשים שנתניהו מתייחס אליהם, וזה לא אני, כאמור, אלא החבר'ה האלה של ג'ון הייגי, גם הם לא מי יודע מה רציונלים, ומושקעים עד הסוף בקטע של סוף העולם במלחמה גרעינית בירושלים וכאלה. אז מה עשינו בזה? 

 

אז אם מישהו ממש מודאג שהאוונגליסטים האלה משפיעים על ראש הממשלה שלנו ובגלל זה תהיה מלחמה אטומית, וגם אחמדינג'אד לא שיא השפיות והרציונליות, ולא יהיה סבבה בכלל, אני יכול לנחם אותו בדברי הנחמה של הנביא איזקיאל, בפרק כה פסוק יז, שאשקרה חבל שביבי לא חשב על הציטוט הזה שהוא מה זה מתאים לנאום שלו:

 

The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the name of charity and good will shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

 

ואם מישהו לא מאמין לי, אז תשאלו את סמואל ל. ג'קסון:

 

נכתב על ידי , 28/9/2012 04:22   בקטגוריות קולנוע, אקטואליה  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של culture vulture ב-29/9/2012 18:41



120,064
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)