לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2012    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

10/2012

יודע שהבטחתי אבל יאיר לפיד פשוט מזמין את זה.


האמת, בפוסט מאוד בכייני בשם "סליחות" או משהו כזה, שפירסמתי קצת לפני יום כיפור, הבטחתי לרדת קצת מיאיר לפיד, אבל מה, אני מתכנן כבר כמה ימים לכתוב פוסט פרוגרמטי על יאנה גורליק וחוק השבות, וזה דורש לנבור בכל מיני חקיקה השוואתית ופסקי דין ואין לי כוח. והנה, איזה פרסום בפייסבוק הפנה למצע של יאיר לפיד לשינוי שיטת הבחירות ובינגו!


 


לא שאני מאמין שיש סיכוי של אחוז שמשהו מהמסמך ההזוי הזה יתגשם, אבל בכל אופן יש כמה מאות אלפי אנשים שהולכים להצביע לדבר הזה וצריך להזהיר אותם. לא שהבלוג הזה, שיש לו עשרים קוראים ביום טוב, רובם זה שמאלנים הזויים, כולם אנשים רהוטים ומשכילים בעלי השקפת עולם מוצקה מסוג כלשהו, גורמים שדי מפחיתים לטעמי את הסכנה שמישהו מהם ילך שבי אחרי הלפיד, יצליח להפחית במשהו את אחוזי ההצבעה ללפיד, אבל זה הולך להיות משעשע, ובשביל זה אני כאן. עבר עלי יום ארוך, חוף בצת והאופניים רחוקים ממני מרחק חמישה ימים - כמו ג'אנקי שמחכה למנת הסם הבאה שלו - ואני מהיר ועצבני (לא על האופניים. ברכיבה אני איטי וזהיר. במיוחד בעליות. טוב גם בירידות. מהיר ועצבני בכתיבה.)


 


טוב אז נתחיל דבר דבר.


 


ההנחה היא שיש בעייה של משילות שצריך לפתור. שהממשלה שבראשה עומד איש המפלגה הגדולה נסחטת על ידי מפלגות סקטוריאליות קטנות שזוכות לכוח שהוא הרבה מעבר לכוחן היחסי בציבור, ולכן צריך שינויים רדיקליים בשיטת המשטר (שאותם הגה הגאון לפיד וצוות מומחים יוד למד) כדי לפתור את הבעייה הזו. אז במילה אחת - בולשיט. זה היה נכון אולי בשנות השמונים, כשהיה מאבק בין הליכוד והמערך וכל חבר כנסת היה שווה שניים שלושה תרגילים מסריחים לפחות, ואם אברשה לא היה שב הבייתה הייתה סכנה שהממשלה תיפול. אז עד כמה ששמתי לב הקואליציה שלנו לא תלויה בחרדים. היא בשותפות נחמדה מאוד של הליכוד, ישראל ביתנו וש"ס, שהם אותה צורה של מפלגה פרוטו-פשיסטית קלירקלית, לאומנית, ושונאת זרים, בגוונים שונים ודגשים שונים של הגוון הפשיסטי או הגוון הקלריקלי, ואליהם נלווים כל מיני לוויינים שאין להם שום אופציה אחרת כמו הבית הלאומי או האיחוד היהודי, ו'עצמאות'. החרדים לא סוחטים אף אחד. חוץ מבחלומות של לפיד. הבעייה זה לא המשילות אלא המושל. ועם המושל יש בעייה רצינית, שאני לא בטוח שאם יחליפו אותו בלפיד היא במאה אחוז תיפתר, אבל נמשיך הלאה.


 


"על ראש המפלגה הגדולה ביותר תוטל הרכבת הממשלה". יופי טופי ופתרנו את כל בעיית המשילות, לא? אופסי בעייה קטנה. אם ראש המפלגה הגדולה ביותר הוא לא ראש הגוש הגדול ביותר, ובואו נאמר שהוא שולט ב-50 מנדטים, ושאר ה-70 מתנגדים לו באופן אקטיבי, מה נעשה? לא חשבנו עד הסוף, נכון? אבל מה שמסוכן בסעיף הזה שזה בעצם סעיף שרוצח מפלגות אידיאולוגיות קטנות. למה שמישהו יצביע למרצ אם זה מחליש את הסיכויים של יחימוביץ' להיות ראש ממשלה? למה שמישהו יצביע הבית היהודי או האיחוד הלאומי אם זה מחליש את הסיכויים של ביבי להיות ראש ממשלה? זה ירצח את המפלגות האלה. אבל החרדים, לא כל כך איכפת להם. אז הם ימשיכו להצביע למפלגות הסקטוריאליות שלהם. וכך יווצרו לנו שני גושים שבאמצע לשון מאזניים חרדית. אז מה שלפיד בעצם אומר הוא שלי, כמי שתומך בשמאל, אין ממש זכות קיום כמצביע. ושאני יכול להצביע למפלגת מרכז, או אם אין לי העדפה מי ראש הממשלה למפלגה סקטוריאלית. זו ראיית עולם קצת בעייתית. ומה שמטומטם ממש בהצעה הזו היא שהיא נותנת לחרדים בדיוק את אותו הכוח שאין להם כיום, להיות לשון מאזניים. אם אני חרדי אני מצביע היום לפיד בדיוק בשביל הסעיף הזה. 


 


"אחוז החסימה יועלה ל-6%" למה לא, בעצם? הכל בסבבה. זו גם השיטה בגרמניה הפדרלית אחרי רפובליקת ויימר, וזה מאוד טוב למשילות. יש רק בעייה קטנה אחת. בואו נסתכל בכנסת ה-18 איזה מפלגות לא עוברות את אחוז החסימה הזה (נאמר 8 מנדטים ומטה) - יהדות התורה, האיחוד הלאומי, חד"ש, רע"מ תע"ל, הבית היהודי, מרצ, בל"ד. זאת אומרת כנסת בלי ערבים ובלי שמאלנים. גם בלי כמה ימנים הזויים וחרדים, אבל מאלו יש מספיק במפלגות אחרות. נאמר את זה אחרת. הוא אומר לערבים - תתאחדו או שלא יהיה לכם ייצוג. זאת אומרת, כל ערבי אמור להצביע לא לפי דעתו, אלא לפי הסקטור שלו. גם אם הוא חילוני לחלוטין וקומוניסט, הוא חייב להכניס לכנסת את אנשי התנועה האיסלמית, כי אחרת לא יהיה לו ייצוג, ולא יהיה מי שידאג לתקציב למועצה המקומית שלו. במדינה כמו שלנו, אחוז חסימה גבוה במידה שהורגת את המפלגות הערביות הורג גם את הדמוקרטיה, חד וחלק. מה שמחזיק את המדינה בלי שפיכות דמים בין תושביה, זה האפשרות של הערבים לייצוג ראוי בפרלמנט לפי נטיות ליבם. בג"צ הבין את זה פעם אחר פעם בעתירות לפסול מפלגות ערביות. יאיר לפיד לא מבין את זה וזה מאוד חבל. אגב, בין כל בורסת השמות שם, לא ראיתי שם ערבי. מקרה? לא ממש. המפלגה מתיימרת להיות מפלגה גדולה, 20 מנדטים ומעלה. וזאת מבלי לייצג אחוז נכבד כל כך מאוכלוסי המדינה. 


 


"לא ניתן להפיל את הממשלה אלא בהצעת אי אמון קונסטרוקטיבית וברוב של 70 חברי כנסת". זה למעשה רעיון טוב. כאן אני לא צוחק. אם מחפשים משילות, זה הרעיון שממש תופס. אבל בואו נקשור את זה לסעיף הראשון. נאמר שיש לנו ראש ממשלה שמאלן קיצוני, שנבחר בשל היותו איש המפלגה הגדולה. ראש הממשלה הזה, שמייצג מיעוט, מצליח לשלוט ב-51 מנדטים. לפי יאיר לפיד הוא יהיה ראש ממשלה למשך כל התקופה. איש לא יוכל להפיל אותו. מצד שני הוא גם לא יצליח להעביר שום החלטה בכנסת כי אין לו רוב פשוט. זה מרשם לקיפאון, ולהרס הדמוקרטיה בנוסח רפובליקת ויימר.


 


"ממשלה בת 18 שרים". גם כן רעיון סבבה אגוזים, אבל רעיון שכל ראש ממשלה הולך איתו לקלפי, ומסיים איך שהוא עם ממשלה של 35 שרים והיד נטויה אם קדימה ירצו להצטרף או משהו. זה סעיף שהוא שילוב של היותו של היאיר גם טירון פוליטי, וגם נאיבי או מיתמם במידה רבה. ויש לי שאלה - יאיר, אם יציעו לך להצטרף לממשלה בתור שר החינוך, ואתה השר ה-19, תגיד לא? 


 


הכי משעשע או הכי מסוכן - חוקה. כתיבתה תוטל על "צוות של אנשי רוח ומשפט ישראלים". צוות מומחים יוד למד כבר אמרנו? כשאלעזר שטרן ברשימה אני כבר רואה את ההרכב של הצוות הזה, אבל נעזוב את זה. הבעייה היא במשפט הבא: "במדינת מהגרים מגוונת כמו ישראל זקוקה לחוקה כדי שתוכל להתכנס סביבה. התפיסות הרב-תרבותיות שפשטו בישראל בשנים האחרונות מונעות מכלל החברה הישראלית להתייצב מאחורי אתוס מחייב, אשר בלעדיו אין לנו קיום משותף." טוב, תרגום לאבו אלמוגית וולגרית שוטפת - "אני הגבר האשכנזי התלביבי החילוני. יש לי את מערכת הערכים שלי. אם לא תתיישרו לפי זה תאכלו את כל השטוזה. גם אתה - הערבי, הדתי, המזרחי, תושב הפריפריה. גם את. רב תרבותיות מסכנת את קיומנו. יש רק תרבות אחת, והיא שלי"


 


אתם יכולים לחיות עם זה? אני לא. אבל עד ה-22 בינואר זה עוד מצחיק. אחרי כן זה יתחיל להיות עצוב.  


 


 

נכתב על ידי , 14/10/2012 20:09   בקטגוריות יאיר לפיד, אקטואליה  
הקטע משוייך לנושא החם: מתכוננים לבחירות
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-9/12/2012 07:48



120,071
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)