לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

11/2012

השרביט האסטרולוגי


ידידי קנקן התה כתב על אסטרולוגיה. עניתי לו, קיבלתי אתגר, ואני מתכוון לעמוד בו. אז למרות שקורים עוד כל מיני דברים בחיים שלי, ולמרות כל החדשות המסעירות, אני לוקח את השרביט האסטרולוגי שהעביר לי. עם זאת, אין לי שום כוונה להעביר אותו הלאה. מספיק שאני מבזבז את זמני על הדבר הזה. דרך אגב, לא נורא מבחינת חדשות. הצצה בפיד שלי בפייסבוק ובטוויטר הביאה למסקנה שאחרי כל מה שקרה שם היום לרדת על אהוד ברק נהיה יותר פאתטי מלהיות אהוד ברק, וזה כבר מצב מאוד פאתטי לכשעצמו. פאתטי כתבתי כבר?


בקיצור, הקנקן, שהוא אחד הכותבים המעולים בישראבלוג, כתב פוסט שלדעתי הוא נפילה מהרמה הרגילה והגבוהה מאוד שלו, שמקדם איזה תיאוריה שלפיה:  

 

"בתנועת גרמי השמיים נוצרים שינויים מחזוריים בכוחות המשיכה ביניהם. השינויים האלה הם בכוחות משיכה "חלשים" יחסית שאינם גורמים ברובם להתנגשות של  פלנטה שלמה עם גרם שמים אחר (אם כי גם זה קורה בטווח של מיליוני או מליארדי שנים), אך הם בהחלט יכולים להניע כאמור גלי ים בפלנטה ואפילו לגרום להתפרצויות הרי געש. הפיזיקה המודרנית מכירה במושג שמכונה הכוח החלש. אז בהעדר כוח משיכה מוחלט לא יווצר עובר תקין ובוודאי לא יגיח תינוק לאוויר העולם. נשאלת עדיין השאלה ללא מענה, האם וכיצד שינויים קלים בכוח הכובד, מגנטיות ושטף אלקטרומגנטי משפיעים למשל על מערכת העצבים שלנו, בעיקר בשלב התפתחות העובר - שינויים הקובעים את תכונותינו לאחר הלידה."


נו שוין... צריך רק להיזכר בכמה עובדות בסיסיות, כמו זה שהאסטרולוגיה נהגתה על ידי בני אדם שלא ידעו מה זה כוח משיכה (שלא לדבר על הכוח הגרעיני החלש...) ושהדלת של החדר שלי מפעילה עלי יותר כוח משיכה מאשר רוב הכוכבים בלוח האסטרולוגי, כדי לדעת עד כמה התיאוריה הזו היא ניסיון לאנוס הסבר מדעי על משהו שאינו מדעי בעליל. יש לי חילופי דברים איתו ברוח הזו בתגובות, ובכלל כדאי לקרוא את הפוסט ואת כל התגובות.


אז בהמשך לזה נעניתי לאתגר לנתח את התכונות שלי לפי המזל שלי. המזל הוא דלי והנה רשימת התכונות שפורסמה אצלו בפוסט -


מזל דלי

 

1. אוהב את האנושות ללא הבדלי גזע, דת ומעמד (    )

2. הגון ובעל עקרונות. מחפש אמת אבסולוטית ומוכן תמיד לפעולה למען החברה (    )

3. אינטלקטואל המגלה סובלנות להשקפות עולם שונות משלו (    )

4. נראה לאחרים קריר ומאופק, אך יש בו רגשות רומנטיים ונאמנות באהבה (    )

5. נעים הליכות, חברותי ומתחשב (    )

6. איש עקרונות ולכן ידגיש את עמדותיו, יגן תמיד על חלשים. האידיאלים חשובים לו מאד, ולא הכסף   (    )

7. נוטה להיות עצמאי (    )

8. זקוק מאד לגירויים שכלתניים (    )

9.  מתאים לעסוק בחשיבה יצירתית,מדע והמצאות,ובשרות למען החברה - פוליטיקה, עבודה סוציאלית, איש ציבור (    )

 

 הנה מגיע עוד נו שוין אחד. כי נראה שמי שכתב את הרשימה הזו מכיר אותי באופן אישי. הקנקן ביקש ממני לדרג את התכונות מאחת עד עשר. מי שמכיר את הקו המערכתי של הבלוג הזה, או אותי באופן אישי, יגיע מייד למסקנה שאני מקבל ציונים גבוהים מאוד כמעט בכל התכונות. חוץ מ-4 כי קרירות ואיפוק זה לא בדיוק אני, אבל אני מאוד רומנטי ונאמן ככלב לאישה לה אני נשוי (היכולה לעצור אותי עד תום ההליכים בהינף קולמוס בלי לחשוב פעמיים), ו-5 - נעים הליכות חברותי ומתחשב זה גם תלוי בנסיבות. לפעמים אני יכול להיות עקצן ומרושע. לפעמים אני לוקח את הבייגלה האחרון מהצלחת. לפעמים אני נושא הרצאות מאוד ארוכות על יירגן הברמס לאנשים שזה לא בדיוק מעניין אותם, אבל בזה אשם העראק. חצי בקבוק. כל מוצאי שבת. אל תתקרבו אלי אחרי חצות ביום שבת.


אבל כל השאר מקבלים תשיעיות ועשיריות, לא?


אז מה זה בדיוק אומר?


זה לא אומר וואו! האסטרולוגיה נכונה! העובדה שקיים מתאם כמעט מדוייק בקבוצת מדגם של בנאדם אחד שמדרג את התכונות של עצמו אומרת בדיוק כלום. כדי להוכיח תיאוריה כה מורכבת (ומופרכת על פניה, אם יורשה לי. תסתכלו מסביב. כל מי שאתם רואים מתחלק לשתים עשרה קבוצות אופי? זה מה שאתם חושבים על המין האנושי?) צריך ניסוי מדעי. ניסוי כזה צריך להתבצע בצורה מדעית, על מדגם ענקי של בני אדם. אני חושב שצריך כמה אלפים לפחות בשביל מובהקות סטטיסטית. גם במקרה הבלתי סביר שכל האנשים יכתבו תשובות מהן עולה שתכונות האופי שלהם מתאימות ברמה כה גבוהה לתכונות שמייחסת להם האסטרולוגיה, יכולים להיות לזה מיליון הסברים שלא קשורים בנכונות האסטרולוגיה.


למשל - מה אם התכונות האלו כה נחמדות ונעימות שפשוט טוב לנו לייחס לנו אותן, ולהיפך, קשה לנו להודות אפילו בפני עצמנו בחוסר נכונותן? כך, למשל, מי יודה שהוא אינו "הגון ובעל עקרונות"? האם הייתי נותן לעצמי ציון כה גבוה בכזו קלות לו הייתה התכונה "מושחת ואופורטוניסט"? וזה רק הסבר אפשרי אחד. יש עוד הרבה מאוד.


אני שונא את האסטרולוגיה. אני איני סובלני כלפי מי שמנסה לתת לה לגיטימציה או איזו איצטלה מדעית, לשלב אותה בתכניות בוקר של הטלוויזיה והרדיו או בעמודי עיתונים. זה לא רק שהיא לא מדעית ומיסטית. זה משהו מעבר לזה. אני פשוט שונא סיווג של אנשים לקבוצות מוגדרות מראש.


אני חושב שיש כאן פטליזם. אני חושב שיש כאן איזה סוג של כניעה. איני מקבל את האמירה שאני "דלי" ולעולם לא אוכל להיות משהו שמיוחס ל"שור", למשל. איני מקבל שאני מטבעי אידיאליסט ולכן לא אוכל להיות "גשמי ורכושני" כמו שור. יש כאן סגירה במסגרת, הגבלה, ורידוד של הרוח האנושית למשהו קבוע מראש. את זה אני איני מוכן לקבל. אם ארצה אהיה גשמי ורכושני. אם ארצה אוכל להיות מושחת ואופורטוניסט. הברירה ניתנת לי להיות מושחת ואופורטוניסט או הגון ובעל עקרונות. זה תלוי רק בי. לא בתאריך בו נולדתי. רק בי. רק בכל אחד מאיתנו. אנחנו בנאדם, לא כתם על מפה אסטרולוגית.

 

נכתב על ידי , 26/11/2012 15:05   בקטגוריות רציונליזם  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-1/12/2012 01:30



120,064
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)