לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

11/2012

פייגליניזמים.


קוראיו האדוקים של הבלוג הזה ודאי יודעים כי כבן מזל דלי הרי שאני "אוהב את האנושות כולה בלי הבדלי גזע דת ומעמד". לכך חריג אחד בולט. אני נורא לא אוהב ח"כים מהליכוד. למעשה אני סבור שאם מגזר זה יימחה מעל פני האדמה, הרי שמצבנו כמדינה ייטב פלאים. לא, אין כאן המדובר בקריאה להשמדתם הפיזית חלילה של כל הח"כים מהליכוד. אלא מעין רצון אוטופי במדינה בה אין הליכוד קיים, ואין ח"כים מטעמו, המשולב בהבעת רצון בטובתם האישית של חברי הכנסת מטעם הליכוד, תוך שמירה על טובתי האישית שלי, מה שמחייב, לטעמי, סילוקם מהציבוריות הישראלית מה שיותר רחוק. ובאמת, אני רואה את דני דנון ומירי רגב על אי אקזוטי רחוק (אולי במושבה הישראלית בגויאנה הצרפתית, שפעם פרס רצה לקנות מז'אק סוסטל) כשהם שוכבים על חוף הים (הרשו לי שלא לדמיין את רגב בביקיני. ניתן לה בגד ים מלא, צנוע.) כשעליהם מנפנפים בעלי יענה שני ילידים / ילידות מכל צד, ובידם קוקטייל, והם קוראים את זכרונותיו של מוסוליני, או מה שהם לא ירצו לקרוא. דנון נראה לי איש של דאיקירי לא אלכוהולי. בננה שייק כזה. רגב - סקס און דה ביץ'. שהרי, כפי שכתבה סיוון בסקין - "שותי הראסטי נייל כולם ברברים, שותי הקוניאק הם זן נכחד." וח"כים מהליכוד הם ג'נטלמנים עד האחרון שבהם. מה, לא יותר טוב, לנו ולהם?


ובכל אופן, עלתה השבוע שוועה מרה שהרשימה של הליכוד 'ימנית' ושהג'נטלמנים המייצגים את ההדר הבית"רי - האדונים הנכבדים בגין, איתן ומרידור, הודחו מהרשימה לטובת הפאשיסטית הגאה רגב ודומיה. לא הצטרפתי לזעקה.


"הדר בית"רי" זה דבר שאני מחזיק ממנו מעט מאוד. פייר, מישהו קרא כאן את שיר בית"ר? - "מִגֹּב רִקָּבוֹן וְעָפָר / בַּדָּם וּבַיֶּזַע /  יוּקַם לָנוּ גֶּזַע / גָּאוֹן וְנָדִיב וְאַכְזָר..." נשמע כמו סרט זומבים גרוע. בכל אופן, אני חייב לשוב כאן ולהזכיר, בפעם המי יודע כמה. ח"כים מ"חירות האמיתית", שיש להם את ה"הדר הבית"רי" זה לא דובי איכפת לי פרוותיים וענוגים. זה בדיוק אותו דבר כמו רגב ודנון, אבל בדיוק. רק אולי עם עברית יותר טובה, ואיזה FINESSE שנותנים שלושים מיליון דולר בחשבון הבנק למר מרידור, שחסר לפלבאים רגב, דנון ושות'.


נו, באמת. אז מה עדיף? פייגלין או מרידור? זה כמו הבדיחה של דרויאנוב על טיפש של קיץ וטיפש של חורף. מה ההבדל? טיפש של קיץ נכנס הביתה, והנה - טיפש. טיפש של חורף נכנס הביתה, מוריד את המעיל, מוריד את הכפפות, חולץ את הערדליים, והנה טיפש.


בואו נבחן את הקריירה של מר מרידור, למשל. ימני קיצוני של חורף, אם אי פעם היה כזה. הבנאדם התחיל את הקריירה בתור מזכיר ממשלת הדמים הגרועה ביותר שהקים הימין מאז ומעולם (השמאל מצטיין מאוד בהקמת ממשלות דמים גרועות. הימין הקים רק אחת ראויה לציון, אבל מרידור היה המזכיר שלה.) שר הביטחון בממשלה הזו, אחד, אריאל שרון, הוליך שולל את ראש הממשלה וחברי הממשלה, והם, בתורם, באחריותם הקולקטיבית, הכניסו את עם ישראל להרפתקאה צבאית בלבנון, שגרמה לנזק בל ישוער ולמאות הרוגים מקרב חיילי צה"ל. הפנים הציבוריות של הממשלה הזו, שהוליכה את העם שולל, ומי שדיברר חלק ניכר ממעשה ההונאה של מלחמת לבנון הראשונה, היה דן מרידור. לאחר מכן הוא היה שר משפטים בימי האינתיפאדה הראשונה. ENOUGH SAID? לא. לא ממש. הוא גם היה שר האוצר של ביבי בקדנציה הראשונה, והסתכסך עם הבוס על משהו שעד היום לא יודעים מה זה בדיוק שנקרא שער ניוד האלכסון או משהו כזה. אולי אני היחיד שזוכר את זה, אבל כליברל אמיתי, הוא העביר אז תקנות שעת חירום שמסמיכות את ראש הממשלה ושר האוצר למנוע שביתה בשירות הציבורי באמצעות הוצאת צווים. צריך לבקש ממירי רגב שתחפש טוב בזכרונות מוסוליני (דרך אגב ביוגרפיה מעולה של דניס מקסמית' יצאה בכמה מהדורות בשנים האחרונות) כדי למצוא פגיעה כזו בזכויות העובדים. אבל הוא מחייך יפה, ומדבר שמאלנית שוטפת, אז זה בסדר. אחרי כן הוא הסתבך עם הבדיחה העצובה שנקראה מפלגת המרכז. כשר לעינייני גורנישט מיט גורנישט, תפקיד שמילא לאחר מכן בהצטיינות בכמה וכמה ממשלות, ליווה את ברק לקמפ דייוויד. קצת חישק אותו, קצת איים עליו, ובכלל סייע להרס הכללי של יחסינו עם הפלסטינים ושל סיכויי השלום שם (טוב. הוא היה שם גורם שולי לעומת ברק וערפאת, שכל אחד מהם נושא באחריות נוראית לבזבוז הנוראי של חיי אדם מאז. ובכל אופן, מי שקורא את היומנים שלו מהתקופה שפורסמו בהארץ יבין איזה תפקיד נחמד של מחשק, ואולי קצת עלה תאנה ואליבי להוכחת התזה הברקית של  'אין עם מי להגיע להסכם', שאחראית לכל כך הרבה מוות והרס, הוא שיחק) ואחרי כן קצת בנה על אולמרט, שיכניס אותו לממשלה שלו, וכשקרה לו כל מה שקורה למי שסומך על אולמרט, הוא זחל על ארבע לליכוד בחזרה, נישק את הטבעת של ביבי והושיט לשון ארוכה לעכוז המלכותי.


אז תגידו אתם - בעשרים תקופות חיים יצליח הימני הקיצוני של קיץ, פייגלין לגרום ולו עשירית מהנזק שגרם הימני קיצוני של חורף, מרידור? לא חושב. ניתוח דומה אפשר לכתוב על הקריירה של שותפיו לגורל, ימנים קיצונים בזכות עצמם, שבגלל שלא למדו לדבר בדיאלקט המירירגבי, ועודם עוטים על עצמם את הערדליים הליברליות, כשלו בפריימריס והוחלפו באנשים שפיהם וליבם שווים.


ובואו נזכיר עוד משהו קטן. כל האישים הנחמדים הללו, דנון, רגב, אלקין, אקוניס, לוין ושות' היו חברים כבר בכנסת הזו. איזה נזק הם גרמו? שולי מאוד. מאוד שולי. כן, כמה יוזמות חקיקה שלהם עברו, והכתימו את ספר החוקים שלנו. אבל המשמעות המעשית של החוקים האלה היא אפסית. אף אחד מהם לא הניב ולו תוצאה משמעותית אחת בעולם המעשי. ועוד משהו - בשביל שחוק כזה יתקבל צריך הסכמה של ועדת השרים לחקיקה. ז"א המתונים שבממשלה - מרידור, בגין, איתן, היו צריכים להסכים או לא להתנגד מספיק לחקיקה הזו בשביל שהיא תעבור. זו לא רק האחריות של האלקינים. המרידורים אשמים בדיוק באותה מידה.


אז מה? אז הכנסת הבאה תהיה יותר גזענית, יותר בוטה, יותר רועשת. פייגלין יעשה המון רעש, ינצל את החסינות עד למקסימום, יקבל כותרות. כאן ממש יכתבו המון פוסטים כועסים על כל מני דברים שהוא עשה. אבל את הנזק האמיתי גורמים המרידורים. האנשים שבחיוך, ואמירות ליברליות, ושפה עברית תקינה במשלב גבוה, מחזיקים כאן את שלטון הכיבוש כבר... איינץ... צוויי... דריי... ארבעים ושש שנים. עד מאה ועשרים (אני אופטימי היום). כמי שאוהב שאומרים לו את האמת בפנים, גם אם זו אינה נעימה, אני מעדיף את פייגלין נטול המסיכות על המסיכה הליברלית שעוטים המרידורים. לפחות אני יודע עם מי יש לי עסק.


ומעניין לעניין באותו עניין. אנ'לא יודע כמה מקוראי הבלוג מצביעים במפלגת העבודה, אני בטח שלא כי אני שמאלן וזה לא מקום בשבילי, אבל הנה כמה המלצות. תרצו תקחו, לא תרצו לא תקחו:


* מיקי רוזנטל -. זכה כאן לפוסט אוהד בזכות עצמו. אני מחזיק ממנו.


* גלעד קריב - כי הוא רב רפורמי ולאחרונה המרתי את דתי לדת הרפורמית. זה גם טוב נגד שיטת המילט, אם מישהו כאן סבור כמוני שהמילט לא משהו.


* קלינגר וקננגיסר - כי זה אחוות בלוגרים כזו, וכי צריך מישהו שיעצור את העניין הביומטרי שכבר עולה עוד מעט לפסים מעשיים.


* מרב מיכאלי - כי היא אוכלת בידיים וזה חינני.


* יריב אופנהיימר - כי צריך שם שמאלנים בשביל לעצבן את שלי.


* יוסי יונה - כי הוא יוסי יונה.


* נינו אבסדזה - כי יש לה רקורד מעולה בכנסת, וכנסת בלעדיה היא פחות טובה בעליל. מעניין שהיא יצאה מאותו מקום שיצאה ממנו יוליה שמאלוב ברקוביץ' מהג'יהאד הפמיניסטי, ותראו לאן זו הגיעה ולאן זו הגיעה. אל תתנו לגורל של שתיהן להיות אותו דבר.


עד כאן המלצותי. הימור פרוע - אף אחד מאלו שמופיעים ברשימה לא ייבחר. אז תוציאו אותי אדיוט ותצביעו בעדם, לו רק בשביל זה.

נכתב על ידי , 28/11/2012 14:50   בקטגוריות בחירות 2013, האמת שלא תיאמן  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-30/11/2012 05:05



120,064
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)