לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2013    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

8/2013

בבכות ילדינו בצל גרדומים




בבכות ילדינו בצל גרדומים



את חמת העולם לא שמענו.



כי אתה בחרתנו מכל העמים,



אהבת אותנו ורצית בנו.



כי אתה בחרתנו מכל העמים,



מנורוגים, מצ'כים, מבריטים.



ובצעוד ילדינו אלי גרדומים,



ילדים סוריים, ילדים חכמים,



הם יודעים כי דמם לא נחשב בדמים -



הם קוראים רק לאם: אל תביטי.



ואוכל הגרזן בימים ובליל.


 


מאת נתן אלתרמן. שינויים קלים - ג. אבו אלמוג.


 


הג'נוסייד שעורך הרודן הסורי בבני עמו הגיע אתמול לשיאים. אין אדם שיכול לעמוד כנגד תמונות הזוועה מדמשק. אין אדם - זאת חוץ מהרוסים, הסבורים שהמדובר בפרובוקציה של המורדים שנועדה לצרכי תעמולה בסמוך להגעת הפקחים הבינלאומיים, והסינים שהצביעו כנגד חקירת המקרה באו"מ. בין הרוסים ובין הסינים יש לנו כבר חצי מהאנושות שלא איכפת לה, או שתומכת בצורה פעילה באסד. אבל לנו, כיהודים, קורבנות הג'נוסייד החמור ביותר שנערך אי פעם, ששואלים מזה כשבעים שנה את השאלה - היכן היה העולם, עלינו מוטלת חובה מיוחדת להרים את קולנו ולזעוק, וכן מדינת ישראל, כמי שכבשה ומחזיקה באופן לא חוקי באדמה סורית כבושה, עליה מוטלת חובה מיוחדת לסייע לעם הסורי בשעת מצוקתו.


 


לא מספיק לדבר. ולעשות - צבאית - אסור. כי התערבות צבאית פירושה מלחמת הכל בכל שתאפיל על כל מה שהיה עד עכשיו, תביא אך לקטל בחיילים ישראלים ולא תסייע למורדים בשום דבר ועניין, וזאת מן הסיבה הפשוטה שהתערבות ישראלית לטובת כל צד שהוא בעוד ישראל מחזיקה באדמה סורית כבושה, תחשב על ידי העולם הערבי ועל ידי הסורים עצמם כנסיון להתערב בענייניהם ולהרוויח עוד מעט הישגים טריטוריאליים. ואכן, בעקבות הצבאות המתערבים יגיעו גם אלו הרואים בחורן אדמת אבות קדושה לא פחות מן הגולן, וידרשו לחדש שם את ההתיישבות היהודית שנפסקה, ולגאול את אדמות המולדת. אם מישהו חושב שאני הוזה, שיחשוב שוב.


 


אז מה צריך לעשות?


 


צריך להכריז מייד כי ממשלת ישראל תקיים מגעים להחזרת הגולן לעם הסורי עם כל ממשלה דמוקרטית שתקום בסוריה לאחר בחירות חופשיות. עד אז ישמש הגולן לשיקום פליטי מלחמת האזרחים. לפתוח בגולן מחנות פליטים, בתי ספר ובתי חולים של שדה, ולפתוח 'גדר טובה' נוסח זו שהייתה בלבנון, שתאפשר מעבר של פליטים לתחומי הגולן. בכך יהיה עשייה של ממש מבחינה הומניטרית, סיוע ממשי לעם הסובל מג'נוסייד, וצעד קדימה לקראת שלום אזורי במציאות הלא יציבה שלאחר 'האביב הערבי'.


 


זה כמובן פתרון לא שפוי ולא הגיוני. שיא של שמאלנות להכעיס. הגולן? להשתמש בו לשקם פליטים סורים? מה הוא מעשן האיש הזה? והתשובה היא כלום. אחרי משטר לפיד גם עראק אני בקושי שותה. זו כנראה בעייה אחרת שמביאה אותי לפיתרון הזה שמנוגד לדעה של 99% מהישראלים שרוצים להמשיך את הכיבוש בכוח של אדמת הגולן.


 


אם זה לא, אז מה כן? להמשיך לעמוד מנגד כשבמרחק קילומטרים ספורים מגבולנו מתבצע רצח עם. להשתמש בטבח לצרכים פוליטיים פנימיים וחיצוניים לצקצק חזק מאוד בלשון. להחזיק באדמה כבושה מזה 47 שנה. זה שפוי וריאלי. זה המעשה הציוני הראוי. זה לא יציל אפילו ילד סורי אחד, אבל בעצם זו לא בעייה שלנו, וביני לבינכם - ערבים הורגים אחד את השני, צריך לשמוח, לא?


 


אז הילדים הסורים ימשיכו למות, אנחנו נמשיך בכיבוש בגולן. נראה את החדשות בטלוויזיה, וכמו שכתב מאיר אריאל (קוצים א' באלבום 'זרעי קיץ') -



"נותנים ילדה קטנה שקועה בבוץ ואין מה לעשות.

ילדה קטנה שוקעת לי בבוץ ואין מה לעשות.

אני בכורסתי אמשיך לרבוץ

לי אין מה לעשות.


האלה שיורים שם ברחוב - האם זה אמיתי?

האלה שיורים שם ברחוב - האם זה אמיתי?

האם זה קטע חדשות רטוב -

או סרט איכותי?"


 


אז ככה. "אור לגויים" כבר לא נהיה. גנבי קרקעות העומדים מנגד כשהורגים ילדים בגז סארין יותר מתאים. הנוסח הרפורמי לתפילת "אתה בחרתנו מכל העמים" הוא "אתה בחרתנו עם כל העמים". כשאומר את התפילה ביום ו' אחשוב על הילדים הסורים. ואגיע אולי למסקנה שאכן, אנחנו ככל העמים. ככל מי שעמד מנגד לפני שבעים ואחת שנה, כשלקחו את כל משפחתי, הכריחו אותה לחפור את קברה, וירו בה. לא יותר, אבל גם לא פחות.


 


 


נכתב על ידי , 22/8/2013 12:32   בקטגוריות אקטואליה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-22/8/2013 20:56



120,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)