לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2013    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

8/2013

יש תקווה בכרמיאל


אז מה בעצם קרה ב-2011 - 2013?

 

הייתה מחאה, צעדנו, מחינו, צעקנו, גרנו באוהל, הדלקנו לפידים, תופפנו בטמבורים, ואז היו בחירות, ובחרנו בדיוק באותו הדבר. והסדר החברתי הקודם, המעוות, נותר, רק הפעם הוא הביא בכנפיו עוד אי צדק ועוד אי שוויון.

 

זה הסיפור הפשוט שאפשר לספר. בפועל, מי שציפה שהבחירות של 2013 במישור הלאומי יביאו לשינוי שגה. השינוי הוא תזוזה טקטונית עמוקה במעבה האדמה. תזוזה של לוחות גיאולוגיים. שינוי תודעתי. מבנה העל נשמר, לעת עתה, אבל מתחת לפני השטח רוחשים דברים חדשים, נפלאים.

 

את הדמוקרטיה הייצוגית שלנו, בה אנו נותנים את קולנו פעם בארבע שנים לאדם המייצג אותנו, נשפר בדמוקרטיה ישירה, דמוקרטיה מתדיינת, דמוקרטיה חיה וקיימת, דמוקרטיה הצומחת מהשטח. דמוקרטיה של אנשים. ובמילים אחרות - המבחן הוא לא בבחירות 2013 לכנסת, שהיו מוקדמות מדי, ועמוסות מדי בנושאים אחרים, ובהן נתנו, כולנו, למניפולטורים לגזור את הקופון של המחאה החברתית, ולהשתמש בו לצרכיהם. המבחן הוא בבחירות המקומיות. בבחירות האלה יישמע קול אחר, חדש, שונה, יפה, סולידרי.

 

סולידריות היא מילת המפתח. היא המבחן. לשמה צעדנו. סולידריות בין גברים ונשים, חזקים ומוחלשים, יהודים וערבים. את הסולידריות הזו רצו לקחת מאיתנו המניפולטורים בבחירות הכלליות, המסכסכים אותנו זה בזה, ומנסים להביא אותנו להצביע על פי אינטרס אישי צר. לא עוד. אלף פרחי סולידריות יפרחו באלף רשויות מקומיות.

 

אני יכול לדבר כאן על הרבה דברים - על הרשימה הנפלאה של מרצ בכפר סבא הכוללת את חברתי הטובה הלוחמת החברתית רוויטל לן. על המצב בערים המעורבות, על אנשים הקוראים לעירם 'עיר יהודית' ועל הצורך של הבוחר לדחות את האמירות האלה בשאט נפש. על הנעשה בירושלים, בתל אביב ובנצרת ובעפולה. אבל בחרתי לדבר על משהו חדש ויפה שקורה בכרמיאל. 

 

אני מביא את ההודעה לעיתונות שהוציאו אנשי תנועת "קשת - צדק חברתי לכרמיאל" בקיצורים הנדרשים - 

 

"תנועת "קשת – צדק חברתי לכרמיאל" התארגנה בחודשים האחרונים על ידי פעילים ותיקים בקהילה הכרמיאלית, ומתמודדת בבחירות המוניציפאליות לעיריית כרמיאל. מושג "הקשת" מבטא עבורנו את שוויון ערך האדם, ללא הבדל דת, צבע, מין ומגדר – כי לכולנו יש מקום על פני האדמה, בעירנו הנפלאה והאהובה – כרמיאל. מגעים מוצלחים נערכו בין פעילי מרצ, חד"ש, תנועת "עלה ירוק", מפלגות ערביות, ותנועות חברתיות נוספות, להקמת רשימה משותפת לבחירות למועצת עיריית כרמיאל. התנועה שוקלת גם להציב מועמדת או מועמד לראשות העיר. הן המצע והן הרשימה של תנועת "קשת - צדק חברתי לכרמיאל", מבטאים את רעיונות הצדק החברתי של ספטמבר 2011; פלורליזם של קהילות, זכויות יסוד חברתיות לכולם, והתנהלות דמוקרטית של מוסדות השלטון. הרשימה המשותפת של תנועת "קשת", תכלול ייצוג שווה ליהודים וערבים, גברים ונשים ונציגי קהילות חברתיות בעיר.
את התנועה מובילים דינה דוד תושבת כרמיאל, אשת חינוך, מקדמת פעילויות של התחדשות יהודית בעיר וחברת מרצ, ואיברהים שעבאן תושב כרמיאל ותיק, עיתונאי ופעיל בתנועת חד"ש."

 

 אל מול הגזענות, אל מול השנאה ההדדית, אל מול ההתכנסות המגזרית צמחה מאדמת כרמיאל תשובה ראויה.

 

שיתוף הפעולה הזה בין מרצ וחד"ש במישור המוניציפלי יכול להיות התשובה במישור הלאומי אם חלילה יעבור 'חוק המשילות' וימנע ייצוג נאות לאנשי חד"ש בכנסת הבאה. כאן רואים שזה אפשרי. במודל של שיתוף פעולה, של ייצוג שווה, של קול שווה לכל מגזר, של פלורליזם של קולות שונים המשתלבים להרמוניה.

 

זה קורה, וזה אפשרי, וזה יפה, וזה הכרחי, וזה העתיד.

 

וזה בגליל. וזה דאהריזם במובן המדוייק של המילה. וזה יכול לקרות גם במשגב, וזה יכול לקרות בכל מקום.

 

ותחזיקו להם אצבעות. כי מכרמיאל צומחת התקווה.

נכתב על ידי , 25/8/2013 18:21   בקטגוריות אקטואליה  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-27/8/2013 05:18



120,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)