לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2013    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

9/2013

מכתב לדינה קוסטר





HELLO MY DEAR


דינה חביבתי. מאוד הופתעתי לשמוע ממך, ולו מן הסיבה הפשוטה שאיני מכיר אותך ואיני יודע מי את. מספר האנשים שאני קורא להם 'DEAR' או מתיר להם לקרוא לי 'DEAR' מצומצם למדי, והמדובר בחוגים סגורים של משפחה וחברים קרובים, שלמיטב זכרוני אינך נמנית עליהם, אך כנראה שאת אינך כה בררנית. 


הוחמאתי עד מאוד לקרוא שעיינת בפרופיל שלי בפייסבוק והוא עניין אותך עד כדי כך ששלחת אשגר זה. שבתי ועיינתי בפרופיל של עצמי, ולא מצאתיו מושך. על אף שאני יפה כמלאך האל, זהו סוג של יופי בשל שלצערי המין הנשי טרם למד להעריכו כראוי. ברבות מן התמונות נמצאות לידי שתי נשים ונער. אלו אשתי, בתי ובני. עם כל הרצון הטוב, איני רואה מקום לצרפך למערכת מונוגמית הדוקה זו ועימך הסליחה.


ייתכן שאינך נמשכת לתמונתי או למראי החיצוני כי אם לאינטלקט הפורץ והשופע ממני. זו אפשרות שאיני שולל. הסטטוסים שאני מפרסם ידועים בשנינותם, והפרופיל עצמו מתייחס לאין ספור נושאים שברומו של עולם, אם כי בטרחנות מסויימת. אציין כי מגוון שגיאות הכתיב והדקדוק שבהודעתך הקצרה רומז כי אנגלית אינה שפת אימך, וכי לא טרחת ללמוד את יסודותיה כהלכה בטרם רשמת את אשגרך, מה שמקטין מעט את המשיכה שודאי סברת שאני חש למראה תמונתך. רהיטות היא הדבר הראשון שאני דורש מבת זוג פוטנציאלית, ובתנאי סף זה כשלת, דינה. אלא אם כן, וזו אפשרות דחוקה למדי, הביטוי "MORES PICTURES" שבאשגרך מרמז לאמרתו של קיקרו "O tempora! O mores!" בה קונן על מצב המוסר הירוד של העם הרומי בתקופת הפוטש של קטילינה, ואם כך עלי להסכים איתך שמצב המוסר ירוד ביותר, ויש לשפרו, אם כי רמיזות נוספות במהלך מכתבך כי ברצונך לשלוח אלי תמונות, רומזות למעשים שאינם נכללים במוסר הנוהג המתייחס לאדם נשוי, בעל בעמיו, ולמערכת היחסים שלו עם צעירה זרה באינטרנט, ומכאן עלי להסיק כי המוסר אינו עומד בראש מעיינייך. 


מהו שאת רוצה ממני, דינה קוסטר? את רוצה שאשלח אלייך מייל, ואז יקרו שלושה דברים - תספרי לי דבר מה חשוב שעלייך לספר לי, תשלחי לי את תמונותייך, ואקבל את פרטייך. הצעה מפתה, לכל הדעות.


סבורני שהדבר החשוב שברצונך לספר לי אינו כה חשוב, שאם לא כן היית מספרת לי אותו מייד, עוד באותה הודעה ראשונית ששלחת אלי באמצעות מערכת ההודעות של הפייסבוק, ולא סומכת על כך שאשלח לך מייל (לא נחזיק אותך במתח - זה לא יקרה) ואז תספרי לי את הדבר החשוב, שזוהי שיטה לא יעילה להעברת מסרים חשובים. כך שבאמת, נשמה, דינה קוסטר, DEAR, אני חושש שהדבר החשוב הוא אך טפל המוביל אל העיקר - האטרקציה האמיתית המצויה בתמונות ובפרטים.


עיינתי היטב בשתי התמונות שבפרופילך, והריני להחמיא לך כי הינך צעירה נאה ביותר - וזהו עניין של טעם, כמובן - אך בעולמנו זה, בו אנו מוקפים בדימויים ותמונות מכל עבר, אין לי צורך מיוחד בתמונותייך דווקא, ותמונות נאות בהרבה וחושפניות בהרבה מצויות במרחק של קליק עכבר אחד בכל קצווי המרשתת. 


אם כך נותר עניין הפרטים. וכי מה אעשה בפרטייך? וכאן עלינו להשלים בדמיוננו את מה שמחסיר האשגר הלאקוני למדי ששלחת. קשר כלשהו ביני ובינך, הוא ההצעה העומדת כאן על השולחן. ומהו שנעשה יחדיו? מן הסתם אין הכוונה לקריאה מוכוונת ב'הנחת יסוד למטאפיזיקה של המידות' מאת קאנט (אני מקווה שנמצא בידך התרגום החדש של אלשטיין, ואינך נסמכת על התרגום המיושן של שפי). כי במקרה זה ניתן היה לנסח את האשגר בלשון ברורה יותר ולשאול בפירוש - "האם לדעתך מאחר שהאוניברסליות של החוק שעל פיו מתרחשות תוצאות היא מה שנקרא טבע במובן הכללי ביותר (מבחינת צורתו) , כלומר מציאותם של דברים עד כמה שהיא נקבעת על ידי פי חוקים אוניברסליים, אפשר לנסח את הציווי האוניברסלי של החובה במונחים של הנוסח השני של הצו הקטגורי?" כאן יש אפילו סיכוי שהייתי עונה לך, דינה. אבל זה לא היה הניסוח. ועל בעיות הכתיב, הפיסוק, התחביר ובעיות סמנטיות אחרות באשגרך הקצר כבר עמדתי.


מהו שאת רוצה ממני, דינה? אני סבור שאינך נמשכת אלי באמת. אני סבור שאת רוצה ממני משהו. את כספי? הטיול לאיסלנד הותיר בור משמעותי בחשבון הבנק שלי. אין מספיק לשנינו, דינה. יש בקושי מספיק לספק את צרכי משפחתי. עיון בפרופיל הפייסבוק שלך גילה שיש לך רק שני חברים, כאשר אחת מהם היא בחורה תושבת עזה שעד כמה שידיעתי את השפה הערבית מגעת פירוש שמה בפייסבוק - ‏‏‏لمسة هادئة‏‏ הוא מגע שקט. לרגע עלתה בזכרוני פרשייה מימי תחילת האינתיפאדה השנייה, בה פותה בחור צעיר בשם אופיר רחום להגיע למפגש עם אחת, אמנה מונא, שהציגה עצמה באינטרנט בשם 'סאלי', ואם היה בי רצון ליצור עמך קשר, מסיבה כלשהי שאינה רציונלית אלא קשורה יותר למאזן הטסטוסטרון בגופו של גבר מזדקן - הרי שמחשבה זו הסירה ממני כל רצון מסוג זה, ועז רצוני לנתק כל קשר עמך ולא לשמוע ממך עוד לעולם. 


דינה, אני מקווה שחשדתי בכשרים, ושמטרתך - אותה לא אדע לעולם - בכתיבת האשגר אלי, לא הייתה קשורה ברצון כלשהו לפגוע לרעה בי או בשלמות גופי או חשבון הבנק שלי, אבל בעולמנו זה, האכזר, קשה להיות זהירים מדי. 


אני שואל את עצמי, דינה, מאחר ותהליך הסקת המסקנות שעליו שקדתי, ובאמצעותו הגעתי למסקנה שאינך חפצה בגופי המזדקן, או בהחלפת דעות אינטלקטואלית כלשהי, אלא בדבר מה אחר, הוא תהליך טריוויאלי למדי, וכל אדם שעיניו בראשו שיקבל את אשגרך (ואין לי אשליות שאני היחידי שקיבלתיו) יכול להגיע לאותן מסקנות עצמן, מה בצע לך במשלוח האשגרים? ואני מתאר לעצמי את תהומות הבדידות וחוסר הביטחון העצמי של אחד מאלף או עשרת אלפים איש שאכן ייענה לפנייה מסוג זה, ומודה לאל על שמצא לי שידוך כה נאה, ולמלאך המכריז 'בת פלוני לפלוני', שהציבני בקשר מונוגמי מזה כעשרים ומשהו שנה, לאישה שנחנה בשלל מעלות, והצילני מאותה בדידות נוראית של אלו העלולים לענות לאשגרך.


ומכיוון שהענקת לי סיבה להודות לאל, לחשוב על הבסיס של קיומי ולהתענג על חברתה של אשתי, דבר שלעיתים, בקשר ארוך טווח, נראה כה טריוויאלי ויום יומי עד שאיננו טורחים לחשוב עליו, אסיים בשיר קצר שכתבתי לכבודך כמעט במקצב ההאיקו-


"כמו טוסט


היוצא חם מן הטוסטר.


דינה קוסטר."



נכתב על ידי , 18/9/2013 07:29   בקטגוריות אישי, עמנואל קאנט, אינטרנט  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוגניה ב-20/9/2013 08:53



120,066
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)