לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

10/2013

ברית הזוגיות


במקור, התכוון הפוסט הזה לשפוך אש וגופרית על הצעת חוק ברית הזוגיות של 'יש עתיד', מתוך כלל האצבע שאם זה קשור ליאיר לפיד זה פסול מעיקרו. אבל הצעת החוק של יש עתיד בעניין ברית הזוגיות היא הצעה טובה. לא טובה מאוד, עדיין יש בה בעיות חוקיות וקונספטואליות קשות מאוד, ויותר חורים מגבינה, אבל יש בה יתרון גדול (שהוא גם חולשתה הגדולה) - כל אחד יכול לבוא בברית הזוגיות עם כל אחד אחר, בלי הבדלי מילט. ההצעה משווקת עצמה כהצעה המתייחסת לציבור הלהט"ב. אבל הדבר האמיתי שהיא עושה זה להרוג את המילט. החידוש הוא לא שמשה יכול לבוא בברית הזוגיות עם חנן. זה נדוש. החידוש הוא שהוא יכול לבוא בברית הזוגיות עם חנאן, וזו כבר מהפכה.


 


ההצעה מתעלמת מהמילט כאילו היה אוויר. הפרופוזיציה 'נעשה מעמד של 'כאילו' נישואים, ואז לא נצטרך להתייחס לחוקים שעוסקים כבר בנישואים' היא מעניינת. לדעתי יש כאן איזה מעגל שוטה. כי ברגע שהחוק מכריז בסעיף 8א' שדינם של בני זוג שרשומים לפיו הוא כדין 'בני זוג נשואים', אז כאן מכניסים את המילט בגדול ובסבבי, בין היתר לפי חוק בתי דין רבניים שאומר שנישואים וגירושים של יהודים בארץ ישראל יהיו לפי דין תורה בבית דין רבני. אבל זו בעייה פתירה. אם ממש ירצו אפשר לעקוף אותה אפילו בהתייחסות ישירה לאותו החוק.


 


אז? אז הניסיון ההיסטורי, כולל עם אבא של היהיר ממש, שהתחיל מאותה נקודת מוצא, וסיים בפמפלט הגזעני הקרוי 'חוק ברית הזוגיות לחסרי דת' שמאפשר לרוסים לבוא בברית זוגיות עם רוסים, ויוצר בכך את המילט הרוסי, מראה שיש הבדל בין הצעת חוק טרומית מדברת גבוהה גבוהה לבין החוק המתקבל בסוף. מתי שהוא נכנס המילט, כי אלוהים אדירים אנחנו ממש נאפשר לזין הערל לחדור לוואגינה היהודיה הטהורה? מה עשינו? לא במשמרת שלנו, תודה. זה כוחו של המילט. הכוח שניפץ כל הצעת חוק מסוג זה החל מחוק שיווי זכויות האישה מ-1951 וכלה בחוק ברית הזוגיות ב-2010, עיצב אותן מחדש לצרכיו, וביצר עצמו שוב ושוב. זה יקרה גם כאן.


 


ואיך אני יודע? יש כמה סימנים. הנה, היהיר כבר הצהיר שלא תהיה בישראל הפרדת הדת מהמדינה. באמת, למה שתהיה? זו מדינה של אמא שלכם? הפירון הוא אכן בערך בעשר רמות יותר נאור מהרב האורתודוכסי הממוצע, זאת אומרת שהוא גזען מאוד חשוך. על עמדתו כלפי יחסים עם ערבים (מאוסים. אם אתה נתקל בהם בטעות באוניברסיטה - יחסים קורקטיים. אם מישהי בטעות מתחברת איתם יש להעמידה על טעותה) כתבתי כבר בעבר. לא השניים האלו הם שינפצו את המילט.


 


דעתי האישית על יאיר לפיד היא שהמדובר במטומטם אמיתי. הוא אפילו חושב אולי שהוא מקדם איזו אג'נדה ליברלית מבית אבא בהצעת החוק הזו. יש שם אנשים קצת יותר עם הרגליים על הקרקע והבנה בחקיקה נוסח עופר שלח, שוודאי מבינים שהדבר הזה לא יעבור לעולם. בלון הניסוי הזה נשלח אל העולם רק כדי קצת ליצור באזזז לטובת יש עתיד, אצל קהל הבוחרים הבורגני שלהם, בימים קשים. ואכן, היה איזה באזזז חיובי בפייסבוק, במיוחד בתגובות למה שאמר ח"כ יוני שיט-בון שהחוק לעולם לא יעבור. זה מעולה כי זה מגבש את המחנות, ופתאום נזכרים כמה אנחנו שונאים חרדים ודתיים, ואולי הלפידים האלה בסדר שעושים משהו בכיוון הזה, ומי זה המפד"ל האלה בכלל שימנעו מאיתנו מלהתחתן איך שאנחנו רוצים, ואופס שוכחים את כל ההתנהלות של יש עתיד בשנה האחרונה, ופתאום היד נשלחת שוב אל הפתק הנכון בקלפי הווירטואלית, והסקרים מפסיקים לרדת. אז אולי זה יקרה. ואולי לא. 


 


אז שמענו כבר אתמול שלפיד נפגש עם בנט, ושניים אלו חידשו את ברית האחים שההימור שלי היא שהיא חזקה בהרבה מברית הזוגיות. האמת, לי יש איזה עניין ביזארי שהחוק לא יעבור, מהסיבה המאוד פשוטה שאם הוא עובר לא יהיה לי על מה לכתוב בדוקטורט. אבל אני ממשיך לכתוב במרץ. ההימור שלי הוא שאם הדבר הזה יגיע אי פעם לקריאה טרומית, הוא ימות שם. 


 


נושא הנישואים והגירושים בישראל זקוק להסדרה רצינית. החברה שלנו זקוקה להסרת המחיצות האתניות של שיטת המילט. לא הלפידים והפירונים יביאו את זה. הם אינם מסוגלים לכך, וההימור שלי הוא שאינם רוצים בכך.


 


 


 


 

נכתב על ידי , 30/10/2013 06:38   בקטגוריות יאיר לפיד, טוהר הגזע היהודי, להט"ב  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-31/10/2013 05:09



120,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)