שבת שביליתי בעיקר בבטלה. ניסיתי לכתוב. כל מה שהצלחתי זה הערת שוליים אחת שהחליפה ציטטה מאוד מפורסמת של מקיאוולי בציטטה פחות מפורסמת של ג'ובאני וילאני, מהסיבה המוזרה שמקיאוולי מדבר על 'מדינות' (Stati) ברבים בעוד שוילאני מדבר על 'מדינה' (Stato) ביחיד. עכשיו אני ממש צריך ללכת כי הקהילה הרפורמית עשתה טעות חמורה ובחרה אותי לוועד הקהילה, כי הם חושבים שטוב שיהיה שם עורכדין ועכשיו אני הולך לישיבה בתקווה שלא ייקח יותר מדי זמן ושיהיו עוגיות לא משמינות מדי. כשאחזור אביא סושי, ונאכל מול האקס פקטור. אני באמת רואה את זה רק כדי - אתם יודעים -שאוכל לכתוב מאמרים נורא מלומדים, כמו שאווה אילוז רואה את אופרה וינפרי. באמת!
קראתי קצת ב"חירות לפני ליברליזם' של סקינר, ועלתה בדעתי המחשבה שאם דאהר לא שמע מעולם על לוק (לא מזלזל בהשכלה של דאהר, אבל ראבק, לוק גם לא קרא את הקוראן. בכלל לקח המון זמן לספרים ורעיונות להתפזר בעולם באותה תקופה) אז הדאהריזם יכול וצריך להיות מבוסס על הרפובליקניזם הסקינרי הקדם - לוקי, ובכך לעקוף - לזנוח - לנטוש - את אותה קונספציה מזיקה של זכויות אדם מוגנות במובן האטומיסטי עליו חשב לוק. אבל ייתכן שהספר של סקינר כתוב באנגלית, ולכן איני מבין כהלכה את מה שכתוב בו. קוראי שהם גם בעלי נסיון בתרגום ועריכה - אם אפנה ל'רסלינג' או מישהו כזה, ואציע תרגום ממש טוב של הספר הזה, מישהו יטרח ממש לרכוש את הזכויות מאוניברסיטת קיימברידג' ולפרסם את פרי עמלי? ואיזה מגניב זה שלושה שמות פרטיים כמו קוונטין רוברט דאות'י סקינר? זה ממש כאילו הוא נולד להיות פרופסור או משהו.
אז בעקבות זה שתי שאלות -
* ומה אם השער הצהוב לא נועד להשאיר אותם בחוץ אלא להשאיר אותנו בפנים?
* ומהו הדבר אותו לא ישטפו גם מים רבים, ואת ריחו לא יפיגו גם נרות ריחניים ב-6,000 ש"ח?
ממתק אמיתי? משהו שכנראה אף פעם לא יהיה באקס פקטור. אז בשביל זה אתם כאן, לא? זה לונדון ב-1965 אבל יש לזה ריח של המיסיסיפי ב-1955, אז אנחנו בסבבה.