לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2014    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

6/2014

כל הבן היילוד


הפסיכיאטר שלי, עורך הדין שלי והרופא שלי, אסרו עלי שלושתם לגלוש לאתר 'הקול היהודי'. "זה לא עושה לך טוב" הם אמרו. אבל מה לעשות שבזמן האחרון אני קצת תפסתי מין בלוז כזה, ואני רוצה להיות שמח. האתר הזה הוא 'חדשות ליהודים שמחים'. אז אני מגיע לשם בתקווה שמשהו ישמח אותי.

 

אז ככה במסגרת הזאת מצאתי ראיון נורא מעניין עם כבוד הרב יוסי אליצור, שרוצה 'להילחם במחפים מפשע ולא להעמיס סכנות על חיילי צה"ל". ככה ראיון די ארוך ששם יש גם את הפנינה הבאה: "אם מוכרחים לפגוע בחפים מפשע, ובמלחמה ברשעות ובטרור מוכרחים לנהוג כך, מוטב לשנות את סולם הערכים ואת סדרי העדיפויות. אם כעת נוהגים לשלוח חיילים חפים מפשע למלחמות מסוכנות, נעדיף לפגוע במחפים על פשע, וגם באלה שעל הגבול בין להיות חפים מפשע לבין מחפים על פשע (כמו תינוקות בני משפחת הרשעים, שאמנם כעת חפים מפשע אבל כמעט בודאי יגדלו להיות מחפים על פשע). פגיעה בהם תביא לריווח לא רק בטווח המיידי – בו הכרח שתהיה פגיעה בחפים מפשע – אלא גם בטווח הרחוק".

 

אז הייתי יכול להשתולל ולכעוס וכל זה, אבל למה? אני רוצה להיות יהודי שמח. בואו ניקח את זה למקומות חיוביים. הקטע למשל של לפגוע בתינוקות, שאולי כרגע חפים מפשע אבל יגדלו להיות מחפים על פשע, ופגיעה בהם זה רווח גם בטווח המיידי וגם בטווח הרחוק, לקח אותי למקומות נורא רחוקים. בקטע של 'הבה נתחכמה לו פן ירבה והיה כי תקראנה מלחמה ונוסף גם הוא על שונאינו ונלחם בנו ועלה מן הארץ." זה בטוח טקסט שכבוד הרב מכיר, ויש שם ממש כאילו תכניות יפות איך להילחם בתינוקות כאלה שחוששים שיגדלו ויהיו מחפים על פשע. אז כבוד הרב אומר 'פגיעה' ולא מדבר על היקף, ואולי המדובר בתינוק שניים וגמרנו. אבל למה אם כבר הולכים על תינוקות וזה, בואו ניקח את זה למקום של מקסימום אימפקט ותועלת, בסדר?

 

אז ככה, אנחנו מדינת חוק, נכון? אז יהיה חוק כזה מסודר (וסך הכל אני בטוח שבשיחת טלפון אחת בין אורית סטרוק ונפתלי בנט אפשר להסדיר גם את זה ויותר) 'חוק הירדנה תשליכוהו התשע"ד -2014) שיהיה בו מין סעיף כזה 'כל הבן היילוד הירדנה תשליכוהו, וגם כל הבת' כי בניגוד לפרעה שהבעיה הדמוגרפית שלו הייתה כנראה פחותה וחי בזמנים יותר פרימיטיביים כבוד הרב אליצור לא מבדיל בין תינוקות זכרים ונקבות בקטע של פגיעה במחפים על פשע.

 

ובואו נאמר שתהיינה שתי מיילדות אמיצות. נקרא להן שפרה ופועה, שתצלנה רק תינוק אחד קטן. נקרא לו מוסא. ובואו נאמר שהחברה הנורבגית של הבן של נתניהו יוצאת לטבול בירדן ופתאום היא רואה תיבה קטנה צפה על פני המים. והיא לוקחת אותו, ומגדלת אותו שם על גלידה פיסטוק בין רהיטי הגן בקיסריה. והוא גדל להיות בחור לתפארת, ויום אחד הוא יעמוד בפני נתניהו, מטה בידו, וידרוש 'שלח את עמי'! וככה נקווה שלא יהיה עשר מכות וכזה, כי סך הכל ביבי יותר חכם או יותר לחיץ מפרעה, אבל בסוף יהיה לנו בסבבה מדינה פלסטינית ושתי מדינות לשני עמים וכל זה.

 

אתם רואים לאיזה כיוונים חיוביים אפשר לקחת גם את הדברים שנראים בהתחלה הכי קשים והכי שליליים? כי אני יהודי שמח, ואני בטוח שגם לכבוד הרב היה קשה לומר שצריך לפגוע בתינוקות, אבל זו ההלכה ואין מה לעשות. לא באנו לכאן כדי לשחק, נכון? צריך לומר את הדברים כהווייתם ולא לאפשר פגיעה בחיילי צה"ל.

 

ממתק? כל שיר שיש בו 'בייבי' מתאים. אבל בואו נלך על קאט סטיבנס, שהוא כידוע ד'אהריסט אמיתי, ויש לו שיר יפה עם בייבי, וסך הכל השיר הזה גם מבטא המון המון דברים שאני מרגיש כלפי אלמוג ששלשום סיימה את הבגרות האחרונה לשנה הזאת. שיהיה לכם יום שמח, יהודים! וסך הכל כמו שהולכים לרופא, ומקבלים דעה נוספת, אז ככה לפני שאתם פוגעים בתינוק, תבדקו עם עוד רב, בסדר? רק כדי שיהיה סגור מכל הכיוונים שזו ההלכה. לא יועיל לא יזיק. רק אל תלכו לרב שלי כי הוא רפורמי, והם לא נחשבים. והם אומרים לפעמים דבר כזה -

 

פרוש סוכת שלום, על זרע ישמעאל בן הגר ועל בני יצחק בן שרה, ואמרו אמן. 

 

 


 


 


נכתב על ידי , 25/6/2014 06:08   בקטגוריות מלחמות 2014, אקטואליה  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-27/6/2014 07:07



120,066
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)