לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2014    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

8/2014

עם אחד עם שיר אחד


לפני כמה ימים סער האינטרנט וגעש. מסתבר שבחור (די אמיץ, אני חושב) עשה מעשה, הדפיס שלטים ועליהם הסיסמה הנאצית "מדינה אחת, עם אחד, מנהיג אחד" ונתן אותם למפגיני ימין שנשאו אותם בשימחה והצטלמו איתם בסבבה. בהתחלה הייתי בטוח שזה פוטושופ, אבל אחרי כן הסתבר שהימנים הלא חכמים באמת קנו את הסיסמה הזו והסתובבו איתה. טוב, מי שהולך אחרי פרזנטור של שוקו הוא מטומטם רק קצת פחות ממי שהולך אחרי פרזנטור של בנק (כי שוקו זה טעים ובנק רק עושק אותך), ובכל אופן, הייתי בטוח שהסיסמה לא משהו שימני אותנטי שלנו היה קונה. המקור "איין רייך, איין פולק, איין פיהרר"מאוד התאים לגרמניה בשנות השלושים. לא היה סגור איפה המדינה, כי בוורסאי קרעו ממנה כל מיני גזרים וקרעים ונתחים, וגם רצו להתאחד עם אוסטריה. לא היה סגור מי העם כי מצד אחד היה צריך להעיף החוצה את היהודים (איכסה... רק רפורמים יותר גרוע, אבל גם לזה נגיע) ולצרף כל מיני פולקסדויטשה מכל מיני מקומות. והיה חשוב להדגיש מי המנהיג. היום זה לא ממש מתאים. כאן יודעים איפה המדינה ויודעים מי העם ולא ממש צריך להדגיש את זה, כי זה מה שכל ישראלי מצוי יונק עם חלב אמו מהגנון ולשאת שלט כזה זה כמו לשאת שלט 'היום יום חמישי'. וגם הקטע של המנהיג לא מי יודע מה סגור, כי למפגין הימין המצוי ביבי הוא לא 'המנהיג' שהולכים אחריו בדם ובאש, אלא השמאלן שמוכר את המדינה לחמאס ולא נכנס לעזה וכותש להם את הצורה.

 

ובכל אופן, היום הבנתי מה המשיכה של העניין, ולמה קנו את השלט הזה בכזו שמחה. זה חשוב, לפשיסט המצוי, שכולם יהיו אותו דבר. שלא תהיה חריגה מהשורה. שמישהו ממש מביע דעה אחרת באיזה שהוא נושא, זה כואב. כי זה פוגע באחדות העם. וזו כבר פגיעה מאוד קשה.

 

קחו למשל את חבר הכנסת שמעון אוחיון. לא שמעתם עליו? יושב ראש הוועדה למניעת אנטישמיות. בקיצור הבחור נתן ראיון ארוך ל-NRG ובו התגולל על הרפורמים. הם שק של צרות. הם תורמים למדינה רק ארבע מאות חמש מאות מיליון דולר בשנה. והכי גרוע - הם מצמיחים מתוכם אירגונים כמו ג'יי סטריט. אמאל'ה. טוב שהתופעה האיומה הזו לא הגיעה לארץ, וטוב שיש אנשים שנאבקים באנטישמיות כמו שמעון אוחיון שחשפו כאן את האנטישמים האמיתיים!

 

אבל משפט אחד שם משך את תשומת לבי - ""אני אומר לרפורמים, למעלה מ-50 אחוז מתושבי מדינת ישראל הם בני עדות המזרח, הם לא יודעים בכלל מה זה רפורמים. בשביל מה צריך חלוקה כזאת? רפורמים וקונסרבטיביים?  תתחשבו במציאות פה בארץ. גיור גירושין והתנהלות דתית בצורה אחידה. צריך לפתוח ולקרב לבבות, אל תפצלו פה". 

 

יש המון עניינים תמוהים בפיסקה הזו. כאילו מה הקשר בין 'עדות המזרח' וזרמים דתיים? מזרחי לא יכול להיות רפורמי? מישהו שם בתנועה ליהדות מתקדמת בודק את הפיגמנטציה של הבאים בצל קורתם? ואני אשכרה אפילו מכיר רב רפורמי פרסי. אז מה, נגרש אותו? ועקרונית עד כמה שספרתי אין 50 אחוז מתושבי מדינת ישראל שהם בני עדות המזרח, כי סך הכל יש גם ערבים וכאלה, אבל כנראה הם לא 'תושבי מדינת ישראל' ודי ברור מה ההשמטה הזו אומרת על העתיד הנפלא שאוחיון ומפלגתו 'ישראל ביתנו' מייעדים להם.

 

אבל הקטע של כולם אותו דבר, ובארץ גיור, גירושין והתנהלות דתית הם בצורה אחידה (וכל זה כמובן כדי לפתוח ולקרב לבבות) זה בדיוק ה'עם אחד, מדינה אחת וגו''. אז ככה. שמעון תכיר. שמי גל. אני יהודי רפורמי. התחתנתי בחתונה רפורמית (גם אורתודוכסית, אבל זה בגלל שהכרחת אותי אחרת לא היו מכירים בזה במשרד הפנים). אני תומך נלהב בגיור רפורמי, וכאן בארץ ליוויתי תהליכים מדהימים של גיור של שלוש גיורות נהדרות אצלי בקהילה, יהודיות טובות יותר מהרבה יהודיות מלידה שאני מכיר. וההתנהלות הדתית שלי היא כזו שאני מאמין בדת שלי בדיוק כמו שאני רוצה ולא כמו שאתה רוצה. 

 

באמונה הדתית שלי יש צד פרטי, מה שביני ובין בורא עולם, שיש לי את הדרך שלי להיות בסדר איתו, והאמת שאני לא ממש דורש ממנו להיות בסדר איתי, וצד פומבי. הצד הפומבי הזה הוא במדינת ישראל ביתנו חריגה מהשורה. יציאה החוצה. צליל צורם בתוך המקהלה האחידה. לא כולם אותו דבר. אין כאן התנהלות אחידה. אני מתפלל אחרת. אני לא אומר "יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל" אלא "יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ועל כל בני האדם" ומה שיותר גרוע שבדרך כלל האמירה הזו נאמרת עם גברים ונשים המתפללים בצוותא חדא, ומנצחת עליהם חזנית (אצלנו זו מרתה. חייבים לשמוע. מי שלא שמע אותה לא שמע תפילה מימיו). יש לך בעייה עם זה? קשה לך שאני חושב אחרת? מתפלל אחרת? מאמין אחרת? יש לזה כל מיני שמות כמו פלורליזם, וחופש הדת וכאלה. גם לדעה החשוכה שלך יש כל מיני שמות, אבל נשאיר לך לחשוב עליהם. ולמה תמיד האנשים שמדברים על 'אחדות' הם אלו שראשונים לסמן אחרים ולהוציא אותם מחוץ לשורה? אבל תבין. מחוץ לשורה טוב לי. זה מחזק אותי. זה מעצים אותי. כמו שאמר מורי ורבי מרטין לותר (כומר אנטישמי גרמני. מראשי הרפורמציה. איכשהו זה בטח קשור לרפורמים) - כאן אני עומד, איני יכול אחרת.

 

אם מישהו מסיק מזה שאני חושב ששמעון אוחיון נאצי אז הוא טועה. אבל סך הכל בתור יושב ראש ועדת הכנסת למלחמה באנטישמיות הוא די למד מהאנטישמים, ואולי כדאי שייקח קצת חופש ויעבור לוועדה אחרת.

 

ממתק? למדתי מהראיון שבית הכנסת הרפורמי מזכיר למר אוחיון כנסייה. אז ככה. שלי מזכיר אולם ריקודים במתנ"ס של נעמת, כי בסך הכל אנשים שחושבים כמו אוחיון חושבים גם שהמדינה לא צריכה לממן את פעילות הדת שלי. אבל קיבלנו מהאנטישמים האלה הרפורמים בחו"ל יופי של תרומה ואנחנו בונים בית כנסת כמו שצריך. אז בכנסייה צריך גם מקהלה של שחורות עור שישירו גוספל. הייתי הולך על ביג מייבל, אבל אמרו לי שהיא הלכה לעולמה בשנת 1972, זצוקלל"ה, אז נסתפק במה שיש.

 

 

נכתב על ידי , 14/8/2014 07:01   בקטגוריות תפילה רפורמית, אינטרנט  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-26/8/2014 20:32



120,066
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)