לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

9/2014

החזית הצפונית


סך הכל יש הרבה קולות חפירה באוויר. מינהרות וכאלה. מישהו חופר מינהרת רכבת שתעבור מתחת לצורית וגילון וזה יהיה משהו משהו כשהרכבת תתחיל לנסוע משם. החלום הגלילי הוורוד שלי הוא לשים את האוטו בבוקר באשחר ולנסוע לעבודה ברכבת. יקרה? אולי. אבל עד אז הרבה חפירות. אבל סך הכל לפי מה שאני קורא בעיתונים אז יום אחד ייבקע חור גדול, מעין בולען, במשרד שלי וממנו יצאו אנשי חיזבאללה ממהמנהרה הסודית הנחפרת בין נבטייה לעפולה, במטרה לכבוש את הגליל. אני מתכוון להציע להם שירותי נוטריון במקרה כזה. לך תדע מה הם צריכים, בארץ זרה. עם זאת אין בכוונתי לסטות מכללי האתיקה ואני מתכווון לחייבם בתעריף הנוטריוני המלא.

 

אז פתאום חיזבאללה חושב לכבוש יישובים בישראל.  וואלה יופי. זה לא חדש דרך אגב. גיגול פשוט יראה שהתכנית הזדונית נרקמה והודעה בציבור על ידי לא פחות מחיזבאללה עצמו עוד באוקטובר 2011. אז תראו. דפ"א יש. ואל אקצה עדיין בידי הכופרים אתם יודעים, ושבעים ושתיים הבתולות ממתינות בקוצר רוח. אז למה אתם מחכים? 

 

מה קרה בשלוש השנים האחרונות מאז נהגתה ופורסמה ברבים התכנית הזדונית? דבר קטן שנקרא מלחמת האזרחים בסוריה. למי שלא יודע, חיזבאללה לוקח שם חלק פעיל, מושקע שם בכל מה שיש לו, וכרגע זו הבעייה הגדולה שיש לו בחיים. האמת, אולי זה התחיל בקטע של השקעה לעתיד או להחזיר טובה לאסד או איזה תכתיב של הבוס בטהראן, אבל עכשיו הם נלחמים על הבית. הקרבות התחוללו באוגוסט בחצר האחורית שלהם, על אדמת לבנון, בעיירה שנקראת ערסאל. מבחינת נסראללה זה להיות או לחדול. תרשו לי גם לנחש שמבחינה דתית, המאבק בין עורפי הראשים הסונים לאלו השיעים קצת יותר רגשי וקצת יותר קשה מהמאבק עם הכופרים, כי סך הכל מתמודדים על אותו קהל יעד.

 

אז? אז האינטרס העליון של חיזבאללה זה שקט בגבול הצפון. הם לא יכולים לקחת את הסיכון שמשהו יגרום לנו להתפרץ עליהם והם יימתחו במלחמה בשתי חזיתות כשאחת מול צה"ל. 

 

נו, אז צה"ל לא יודע את זה? אני מכיר (בערך) את אביב כוכבי, ולא חושב שהוא ממש מטומטם. אם הוא מוכר לי את הסיפורים האלה, אז הוא חושב שאני מטומטם, אבל זה דבר אחר. אני בסך הכל קורא עיתונים נלהב - פרט לישראל היום בו אני משתמש לצורך ידוע - והוא יש לו את כל אמ"ן, ואת יחידה 8200 שכשהם לא עסוקים בתחביב הנחמד שלהם של האזנה לשיחות סקס עם פלסטינים ועסוקים בללחוץ על הומואים שיסגירו מבוקשים וכאלה, הם בטח מאזינים לשיחות סקס של נסראללה. וזה משהו שאני אישית לא הייתי מוכן לעשות, כי זה נשמע לי נורא דוחה, וייתכן שלא הייתי יכול לעשות סקס נורמלי עד אחרי שהדימויים האלה יצאו מהראש, אבל טוב שיש מישהו אמיץ שלקח על עצמו את האחריות הזו. 

 

אז צה"ל יודע את זה טוב מאוד. אבל עוד מעט דיוני התקציב וכאלה, וצה"ל צריך את הכסף הזה.

 

למה בדיוק? דבר ראשון למנגנונים נגד מינהרות. זה די סבבה. הייתי אומר שזה להילחם את המלחמה של אתמול ופשוט לקבור מיליארדים בקרקע, אבל הם כל כך שיחקו על הקלף הזה בצוק איתן, כך שכל פונדמנטליסט איסלמי מטהרן עד מאוריטניה כבר בטח תפס את הטריק שזה נורא מפחיד אותנו מינהרות, וחופר בכל הכוח. אז בואו נפעיל כאן את עיקרון איראן. כמה השקענו במלחמה ההזויה שלא הייתה מול הגרעין האיראני (איום קיומי לא פחות מהמינהרות)? סכום של שתי ספרות במיליארדי שקלים? נשמע לי ריאלי. אז מה קרה עם הכסף הזה, שהיה יכול לקדם את המדינה שלנו להרבה מקומות אזרחיים טובים? הלך לעזאזל. כי עכשיו, כמה ששני הצדדים מכחישים, האיראנים והאמריקאים חברים הכי הכי טובים. אז מינהרות.

 

דבר שני הייתה עכשיו מלחמה. צוק איתן עלה משהו כמו שישה מיליארד ש"ח.  הרגנו אלפיים פלסטינים. מהם נאמר שש מאות חמושים. אז זה יוצא או מאה מיליון שקל לחמוש, או חמישים מיליון שקל לראש אם מתייחסים לחפים מפשע כנזק משני. זה נראה לי יחס קצת לא משהו לצבא כה חזק ואמיץ, אבל מי אני שאמתח ביקורת? ההרגל הזה שהתמכרנו אליו לסיבוב מול החמאס אחת לשנתיים, עולה לנו ביוקר רב, וסך הכל הניצחון של החמאס, ברמה האסטרטגית ממש, זה להוציא מאיתנו את הכספים האלה אחת לשנתיים, ולדפוק לגמרי את התקציב הדו שנתי. מישהו זוכר את 'עמוד ענן'? גם כן לפני תקציב. מה שקרה שם הוא שנתניהו פיזר את הכנסת ה-18 על רקע קשיים להעביר את התקציב, ורצה קואליציה קצת יותר נוחה לעניין הזה. כעבור שבועיים - עמוד ענן. כי מישהו בחמאס קורא עיתונים. 

 

הקטע הוא שהמלחמה כל שנתיים לפני תקציב יוצרת כורח ביטחוני להעביר מיליארדים שהיו יכולים ללכת לחינוך לבריאות ולרווחה ודי הורסת את התשתית האזרחית במדינת ישראל. וכאן יש תיאום עניינים מופלא בין התומכים במדיניות הרס מדינת הרווחה הניאו ליברלית ובין החמאס. 

 

אבל עדיין, אתם יודעים, יש צרכים ויש דרישות, ויש כל מיני אנשים שמצאו את עצמם בטעות בממשלה הזו ועדיין יש להם שרידים של מצפון אזרחי כמו עמיר פרץ או מאיר כהן. אז בשביל לסתום לאנשים האלה את הפה יש קמפיין הפחדה. ובמסגרת זו צצה לפתע וקמה החזית הצפונית. מישהו מקווה שעמיר פרץ לא קורא עיתונים. לא יודע. אחרי שקשרתם לו את כתרי האסטרטג העולמי על זה שהמריץ את תכנית 'כיפת ברזל' (אני חולק, אבל זה ויכוח אחר וקצת יותר מסובך), קשה לקרוא גם לו אידיוט. אבל יש לו מצביעים וכאלה, ואם יפחידו אותם מספיק, ויסמנו את כל מי שמתנגד לתקציב הביטחון כאויב העם, אז גם הפרצים והכהנים שבממשלה יצטרכו ללכת בתלם.

 

ולכן קמה לנו לפתע החזית הצפונית. אני לא קונה את הבולשיט הזה. זה מתחיל להיות שקוף ברמות מביכות.

 

בואו נתחיל מזה שלא נעביר עוד גרוש למלחמות מיותרות ולהתעצמות וכאלה, וכשנהיה מול כורח אמיתי, לא תהיה לנו ברירה אלא לקדם מדיניות של שלום. כי המוח היהודי לא מפסיק להמציא פטנטים, אלא אם כן מישהו סותם אותו בשטויות ותעמולה, ושם מעליו קסדה.

 

ונבנה חזית צפונית אמיתית, אזרחית. של בנייה אמיתית של תשתיות חינוך ורווחה בצפון הנטוש לנפשו. החשיפה השבוע של מכון 'מולד'  (ההפניה היא לסרטון של 15 דקות ביוטיוב. אם יש לכם זמן - תצפו זה חשוב) ולפיה ההשקעה של המדינה בהתנחלות בית אל שווה להשקעתה בכל יישובי הצפון והדרום לא ממש מפתיעה אף אחד. אתם יודעים מה? עיני לא צרה בהם. אני יודע שאפשר לעלות לרמה הזו של השקעה גם בדרום ובצפון, אם לא נשקיע בהרג פלסטינים במחיר המוגזם של חמישים מיליון שקל לראש.

 

ובהקשר הזה, כפעולת השקעה כלכלית אמיתית בעתידה של מדינתנו, אני מתכוון להשתתף היום בכנס יהודי ערבי ראשון מסוגו בכרמיאל שהוא המשך ישיר לפעולות המחאה והשיתוף היהודי - ערבי הנהדר מתקופת 'צוק איתן'. נאבקים בגזענות - מקדמים שותפות. היום בחמש וחצי. אם מישהו מהקוראים שלי ימצא את עצמו שם זה יהיה נהדר. זו החזית הצפונית. האיום האמיתי הוא מבפנים. לא איומי הסרק. הקריסה הכלכלית והחברתית בצפון, הנותנת את אותותיה בכל מקום, הגזענות הפושה, השינאה ההדדית. את כל אלו אנחנו יכולים לפתור בעצמנו. אנחנו, תושבי הצפון, לוקחים את הגורל של עצמנו בידיים. 

 

ובכל אופן לתקציב- אני רוצה שמישהו ישקיע כמה מיליוני שקלים בשאלה החשובה באמת - למה אי אפשר לשמוע אישה שרה בפורטוגזית בלי להתאהב בה עד כלות.

 

נכתב על ידי , 15/9/2014 06:47   בקטגוריות אקטואליה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של העוקב אחר העוקב ב-16/9/2014 13:44



120,066
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)