לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

12/2014

היתה לנו שנה נהדרת, תודה שהיית חלק ממנה


פתאום התחילו לצוץ בפייסבוק סיכומי שנה בתמונות של כל מיני חברים. ניסיתי גם אני. סך הכל סיכום לא רע - האלגוריתם שם פועל לפי כמות של תמונות מאירוע (אם צילמו הרבה כנראה שזה חשוב) ולייקים. אז יצא די הרבה בר מצווה וכנס הדוקטורנטים (שני אירועים שצילמו אותי בהם הרבה, למרות שאת רוב התמונות לא אני העליתי), די הרבה עיזה באר - אני אוהב לצלם שם ולהעלות לפייסבוק אם הערב חלש, לפעמים זה מביא אנשים - ועוד כל מיני - חידון הציונות, סמינר הרצל בצ'כיה, והפגנות נגד המלחמה. סך הכל סיכום די סביר. הייתה שם תמונה אחת שלא היכרתי שנכנסה. מישהי צילמה את המרכז המסחרי בעיר מגוריה וכתבה שבכל פעם שהיא שם היא נזכרת בספר שלי 'רוח צפונית' ותייגה אותי. משום מה התמונה הזו של מרכז מסחרי נטוש כמעט ביום חורפי נכנסה לי לסיכום השנה, ולקח לי כמה דקות לאתר מה הקשר שלי לזה בכלל.


 


אז הסיכום הזה נתן גם את הכיתוב האוטומטי 'היתה לנו שנה נהדרת תודה שהיית חלק ממנה'. שנה נהדרת? ככה ככה. מבחינת המצב בישראל זו אחת השנים הגרועות אם לא ה-. אבל נעזוב פוליטיקה. מבחינה אישית? שנה לא רעה מבחינה אקדמית. מבחינה אישית ככה ככה. היה איזה יום בנובמבר ששכבתי דואב כולי אחרי תאונת דרכים, אשתי בטיול לא צפוי לסקוטלנד והאישור על שלב ב' מסרב להגיע, שדי הרגשתי שדברים לקחו כיוון למקום שאני לא רוצה להיות בו. קורה. בכל אופן השארתי את הכיתוב. לא מתווכח עם צוקרברג.


 


ואני לא היחיד שלא התווכח. סך הכל על מי אתם עובדים, משתפי התמונות וסיכום השנה האופטימי? אם לקחת כמה דוגמאות היפותיטיות שלא קשורות לאף אחד ספציפי משש מאות חברי הפייסבוק הנורמטיביים והמאושרים שלי, אז אני יודע שאת בדיכאון קליני. שאתה איבדת בן משפחה אהוב. שהתגרשת בצורה לא נעימה ואת נאבקת עם עצמך ועם האקס. שאשתך ברחה עם מתקן המזגנים, שמאז המזגן גם לא עובד. על מי אתם באמת עובדים? שנה נהדרת? מיי תוכעס.


 


 אז כמה תובנות -


 


חבר בפייסבוק זה לא חבר.


 


הפייסבוק מקום די גרוע לפעמים בקטע של פוליטיקה והתלהמויות (גם מריבות על טבעונות לא משהו) אבל סך הכל אנשים משתדלים לתת את הפנים הנעימות והנחמדות שלהם.


 


אולי באמת הם חושבים שהייתה להם שנה נהדרת?


 


אולי באמת הייתה להם שנה נהדרת וכל הדברים הרעים האלה זה רק צעד לכיוון התפתחות אישית או משהו?


 


מה זה בכלל נהדרת?


 


מי שרוצה לדבר איתי או לשמוע מה אני חושב שירים טלפון. המשרד שלי די קרוב לארומה בעפולה ויש לי שם שעת קבלת קהל. אפשר גם לשבת איתי בעיזה בר כשהוא פתוח (אנחנו בשלבי מעבר למבנה המקורה), אבל אז, אחרי הכוס השלישית או משהו תמיד מגיעה ההרצאה על המילט, אז עדיף ארומה בעפולה בשעות אחר הצהריים. או סתם קפה ועוגה בשבת בערב. שורה תחתונה מי שמכיר אותי מהפייסבוק לא מכיר אותי באמת. מי שמכיר אותי מהבלוג אותו דבר.


 


לפעמים צריך לשים דברים בפרופורציות. תאונת דרכים - כואב, עובר, לא נורא. יכול היה להיות הרבה יותר גרוע. סך הכל אני ואשתי ושני ילדי ושני הורי עדיין כאן ובבריאות טובה יחסית טפו טפו טפו? שנה נהדרת.


 


ממתק? 


 


שמתם לב לדבר הזה איך אף אחד לא שמע אף פעם את השם סורבייה, ואיך ששמתי את השיר הזה בפוסט הקודם נעלם שם מטוס מאלזי ושומעים על זה כל היום בחדשות? או שנרתעתם מברכט והגרמנית ולוטה לנייה ולא לחצתם על הקישור? אז אני בודק מה קורה. הנה שיר עם כמה וכמה שמות גיאוגרפיים - מיאמי ביץ', מוסקבה, גאורגיה, אוקראינה. מעניין אם משהו כאן יתפוס ויהיה שם משהו שיעלה לחדשות. סתם ניסיון. גם שיר די כיפי של הביטלס. איכשהו נראה לי יותר מתאים לקוראי הבלוג הזה מברכט. תתבישו. לא נורא. קיבלתם ביטלס. תעשו חיים. ושתהיה לכם שנה נהדרת שתוכלו לפרסם בסוף 2015 בפייסבוק. 


 



נכתב על ידי , 29/12/2014 06:15  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-31/12/2014 14:57



120,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)