לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2015    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

4/2015

מכה על חטא. מודה ועוזב ירוחם.


במשך מספר שנים שפתחתי כאן בקמפיין מכוער שנבע אך מקנאה כנגד אדם יקר, שעשה ועושה לילות כימים למעני, איש מעמד הביניים. היום בבוקר נפקחו עיני ליום חדש. אני מכה כאן על חטא. אני מצטער. אני מתנצל.

 

אתמול ראיתי את הסרט המרגש שחשף את הפנים האמיתיות שלו והבנתי - זה הכל מקנאה. אני מקנא ברהיטותו, בהצלחתו, ביכולתו לסחוף את ההמונים. אני מקנא ביכולת שלו לדבר אל הלבבות, בצורה ישירה, ללא מתווכים, לומר את האמת. להגדיר מיהו 'ישראלי'.

 

'ישראלי'. יש יותר 'ישראל' ממנו? וזה מה שאיבדנו, כולנו, ולא מצאנו. בגל העכור של השנאה ששטף אותנו בבחירות האחרונות, גל שהוא עמד מחוצה לו, מעבר לו, מעליו. הוא היחיד שיכול לאחד. כי הוא מדבר אל מעמד הביניים. כי הוא מרגש. 

 

וכן, גם היופי החיצוני משחק תפקיד. 

 

אנו צריכים אופוזיציה של ממש כנגד הממשלה הזו של ימין - חרדים. אבל האופוזיציה הזו תיכשל אם היא תגיע ממקום פוליטי קיצוני. מהתנגדות של 'שמאל' ל'כיבוש' מרצון ליצור כאן 'מדינת רווחה'. צריך לדבר אל המכנה המשותף, לאחד, להסביר למה בעצם אנו מתנגדים. להראות איך כמו בממשלות שלפני הממשלה הקודמת הכסף הולך לחרדים. ושזו ממשלה שנתמכת על ידי חרדים, ויושב בה העבריין המורשע אריה דרעי. ואם יש מישהו שיכול להילחם בשחיתות זה יאיר, כי הוא נקי והמפלגה שלו נקיה.

 

קראתי לו 'יהיר'. בזה לכשעצמו היה יותר משמץ יהירות מצידי. - אני מכה על חטא גם בעניין שלומוארצי אבל זה דורש פוסט נפרד - לכל איש יש שם, כתבה רחל המשוררת. שמו יאיר. יאיר לפיד.

 

ובאיזו קטנוניות נטפלנו לדברים הקטנים. לפילוסוף זנון, ולתעודת הבגרות. מה היה רע לי שאדם מצליח כל כך שהוא מגיע במסלול ישיר לדוקטורט בלי בגרות או תואר ראשון? אי אפשר לבנות כאן מדינה שמתגמלת את מעמד הביניים בלי לטפח מצויינות. אם אדם מצליח - בכתיבה, בידע מעמיק, במחשבה מקורית, למה לקנא? למה להפריע?

 

אני מודיע בזאת על תמיכתי במפלגת 'יש עתיד' ובמנהיגה יאיר לפיד. 

 

ומתנצל. בפני הקוראים שהטעיתי פעמים כה רבות, לפעמים על בסיס כמעט יום יומי, בפני לפיד עצמו. אני מקווה שיהיה מי שיביא לתשומת ליבו את הדברים. אני מקווה שהוא ימצא בליבו לסלוח לי. בעצם אני יודע. הוא יסלח.

 

זה בשבילך, יאיר.

 

 

נכתב על ידי , 1/4/2015 10:26  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-5/4/2015 20:50



119,999
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)