לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2015    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הוואגינה היהודית אינה נחה אף לרגע


אפילו לא לשנייה, וטוב שיש את בנצי גופשטיין והחבר'ה הנהדרים האלה מ'להב"ה' ששומרים על העניינים. כאילו לאן נגיע אם ואגינות יהודיות כשרות תחוללנה על ידי אברי מין ערלים? טוב, ערבים הם לא ערלים בדרך כלל אבל העקרון ברור.


 


אז היום יש את החתונה של מחמוד ומורל, ובאמת מזל טוב, וכל הכבוד ובסבבה. עולים מזה מיליון נושאים (כמו איך מתאפשרת פעולתו של ארגון גזעני שבינתיים הולך וכובש את הרחוב, בירושלים, לפחות, ומתי מישהו יבין שיש כאן משהו ממש ממש לא טוב ולא נעים, וישים לזה סוף ואם אז לא יהיה כבר מאוחר מדי) אבל אנחנו חוזרים לנושא האהוב עלי - הסדר העדה הדתית, ומי שלא בא לו, שלא יקרא.


 


אז ככה - יש ישראל הרשמית, ויש ישראל החוקית. ישראל הרשמית, שזה נשיא המדינה, מברכים, ומגנים, ועושים כל מה שהם יכולים, כי באמת גזענות זה לא בסבבה, ויש הוד והדר ביתרי, ושם ירווה לו בשפע ואושר בן ערב בן נצרת ובני. ושאפו ריבלין עד עכשיו הצדקת את הבחירה שלך, אבל זה רק ההתחלה. אבל יש את ישראל החוקית, שזה ספר החוקים שלנו. והוא אשקרה קובע שיהודיה לא יכולה להתחתן עם ערבי. באמת! סעיפים 47 עד 55 לדבר המלך במועצתו. ילדים, זה חומר חזק, לא לקרוא בלי השגחת מבוגר. אז בנצי, חמוד, אתה לא לבד. החוק איתך. תפגין בסבבה. האמת שמי שצריך להפגין זה אני, בקטע שימחקו את התועבה הזו מספר החוקים שלנו, אבל זה לא יקרה, כי סך הכל נראה לי שהעם עם בנצי ולא איתי. אחרת אין הסבר לכך שהתועבה הזו נמצאת אצלנו כבר מ-1922 ואף אחד לא עושה עם זה כלום, אלא להיפך, זה הסעיפים הכי קדושים בספר החוקים, וכשכל דבר המלך הזה כבר נהפך על הראש מאה פעמים, וכל מיני סעיפים בוטלו, זה עדיין עומד שם כמו שצריך, ולא נראה שזה הולך לאף מקום בקרוב.


 


במקרה של מחמוד ומורל הבנתי שהבחורה התאסלמה, כדי לאפשר את הנישואים, כך שלמעשה אין מניעה חוקית. אבל אני מניח שמרבית קוראי הפוסט הזה מסכימים שצריכה להיות אפשרות להתחתן גם בין בני דתות שונות מבלי שאחד ימיר את דתו לדת של השני, נכון? ומי שלא שיעמוד בצד ויתבייש. כן, אני נוזף בקוראי, אבל זה כלום לעומת הנזיפה של האלילה חנה ארנדט (לא משכה את ידה מהערל, ונתנה דוגמה אישית. האמת, אני מבין אותה. פילוסופים עושים את זה יותר טוב, ואם כבר פילוסופים אז היא לקחה את זה למקום הכי גבוה והלכה על היידגר, שהוא באמת הטופ שבטופ למרות שהייתה לו את הנפילה הקטנה עם הנאציזם, אבל זה כבר סיפור אחר.) בספר אייכמן בירושלים (עמ' 16, תרגם מאנגלית אריה אוריאל, הוצאת בבל) - הסכיתו ושמעו:


 


"היה משהו עוצר נשימה בתמימות שבה גינתה התביעה את חוקי נירנברג הידועים לשמצה משנת 1935, אשר אסרו נישואי תערובת ומגע מיני בין יהודים לגרמנים. אלה מבין העיתונאים שהכירו את הנושא היו מודעים היטב לאירוניה שבדבר, אבל לא הזכירו זאת בדיווחיהם. זה לא הזמן המתאים, הם סברו, למנות בפני היהודים את הליקויים בחוקיה ובמוסדותיה של מדינתם." 


 


מעניין מה חנה הייתה אומרת על הפגנה סוערת של ארגון ימין קיצוני אל מול חתונה של יהודיה ומי שאינו יהודי. אולי 'נעים להיזכר'? אולי 'אמרתי לכם'? 


 


בקטע של 'אמרתי לכם', זו לא הפעם הראשונה שאני מביא כאן את הקטע של ארנדט, וגם האמירה שהחוק בישראל הולך עם הגופמנים לא חדשה לקוראי הבלוג, אבל אני לא מתייאש. זו האמת שלי, ואומר אותה שוב ושוב. והיי, ב'אייכמן בירושלים' זה עוד הקטע הפחות מרושע ויותר אוהד כלפי מדינת ישראל. לא חסכה מאיתנו את שבטה, חנה, אללה ירחמה. יש לי המון הארות חנה ארנדט בזמן האחרון, מאז שביליתי נסיעה שלמה לצ'כיה בחברת המומחית מס' 1 לאדולף אייכמן בעולם, פרופסור חנה יבלונקה. וזה גם הביא אותי לראות את זה שאם יש לכם שעה פנויה, ויכולים לשמוע גרמנית עם דיבוב לאנגלית זו פחות או יותר השעה הכי מרתקת שיש בכלל ביוטיוב (אבל אמאל'ה, כמה האישה הזאת מעשנת! אפשר למות מעישון פאסיבי רק מלראות את הקליפ), אבל זה כבר נושא לפוסט נפרד, וזה יקרה כשאעבד את העניין למשנה סדורה, וגם כשלא אצטרך להגיב על ענייני השעה.


 


נסיים במשהו קטן וחמוד. מחמוד, מורל, הרבה הרבה מזל טוב. אבל בעצם, למה לכם? תקשיבו לז'ורז' בראסנס. עדיין לא מאוחר... אבל אם לא השתכנעתם, תתחתנו, בסבבה. ברכותי ביום חגכם!


 




נכתב על ידי , 17/8/2014 18:43   בקטגוריות טוהר הגזע היהודי, חנה ארנדט  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-20/8/2014 06:54
 



שוויון זכויות ללהט"ב


קמתי בבוקר, והנה רבים מידידי החליפו את תמונת הפרופיל בפייסבוק לתמונה ובה שני פסים מאוזנים לבנים על רקע כחול. אחד מהם, הומוסקסואל, הביא גם את ההסבר לתופעה הגורפת. הוא הפנה לדף אינטרנט בשם להט"בים דורשים שוויון שהוא שהפיץ את אותה תמונת פרופיל, ובו הופיע הטקסט הבא:


 




 


הטקסט הזה מתחיל באזכור של שירו הידוע של מרטין נימולר - "כשבאו לקחת את הקומוניסטים, לא הזיז לי כי לא הייתי קומוניסט, כשבאו לקחת את היהודים... ובסוף כשבאו לקחת אותי לא נותר אף אחד שירים את קולו." האזכור אינו ראוי, וזאת ממספר סיבות. הסיטואציה אינה דומה. הלהט"בים בארץ אינם נמצאים בתהליך אקטיבי של שלילת זכויותיהם כשם שהיו היהודים בגרמניה, אלא בתהליך ארוך של הכרה ציבורית רחבה, קבלת זכויות בתהליך הנמשך כבר כשני עשורים, ובולטות ונראות של המאבק הציבורי שלהם שכל ציבור אחר היה מתקנא בו. אגב, התנועה הנאצית בראשיתה הייתה בעלת מוטיבים הומוסקסואליים בולטים, במיוחד בשורות ה-SA. היטלר אף התבטא פעם, כשהורה התלונן בפניו כי בנו 'הושחת' במחנה קיץ של ה-SA כי לא איכפת לו אם הבן מזדיין מלפנים או מאחור, ובלבד שיהיה נאצי טוב. היחס הזה עבר שינוי רדיקלי לאחר 'ליל הסכינים הארוכות' שכלל גם אלמנט מהותי של טיהור השורות מהמוטיב ההומוסקסואלי, והתיאורים ששרדו מאז כיצד נגררו מפקדי SA בכירים כהיינס ורוהם ממיטות מאהביהם (ונרצחו ביריה) מראים על הרצון הנאצי להבליט את המוטיב של ה'טיהור' (תיאור ויזואלי נהדר של הסיטואציה הזו בהקשר להט"בי מופגן, וביכולת קולנועית אדירה, נמצא בדקות האחרונות של ה'ארורים' של ויסקונטי. צפיית חובה). מכל מקום ההומוסקסואלים נרדפו ברייך השלישי ונשלחו למחנות ריכוז, כ'אנטי סוציאליים' אחרים, נשאו את הטלאי הוורוד והיו קורבנות. אהין לומר כי מצבו של הומוסקסואל בישראל טוב לאין ערוך, ומעבר לכך, כי לנוכח המצב של אלמנטים אחרים הנרדפים ונכלאים בחברתנו, כפליטי אפריקה, הנשלחים לפי החוק החדש למחנות ללא משפט לתקופה של שנה, ההתייחסות לנימולר נושאת אופי אירוני משהו. 


 


לא החלפתי את תמונת הפרופיל. מכמה טעמים. ראשית - אם כולם ייראו אותו דבר איך ידעו שאני המצאתי את המם המצחיק, ולא החבר שלי שהוא נורא משעמם, אבל תמונת הפרופיל שלו בדיוק כמוני? שנית, וחשוב יותר, להט"בים יקרים - אני לא רוצה שתהיו שווים לי. זה לא כדאי לכם.


 


קשה לומר שאני סובל מאפלייה. אני נמנה על המגזר בעל הפריבלגיות הרבות ביותר בחברה הישראלית - גבר אשכנזי סטרייט. כל הטלות המטבע יצאו על הצד הנכון. המקום היחיד בו אני חש אפלייה של ממש היא ביחס של המדינה אל הדת שבחרתי לעצמי, היהדות הרפורמית. אבל זה לא ממש מזיז לי מעבר לרמה העקרונית. מצד שני, גם החיים שלי הם לא סבבה אגוזים. שיטת המילט השוררת (נכון שידעתם שאגיע לזה?) מסווגת אותי ל'עדה דתית' ומכיוון שכך היה עלי להינשא בבית הדין של העדה הדתית, ואם אי פעם ארצה להתגרש משאהבה נפשי - טפו טפו טפו חלילה וחס הייתם צריכים לראות איזה מתנה נהדרת רכשה לי ליום השנה ה-25 - אצטרך לעבור דרך אותו מוסד נתעב, בו אצטרך לגולל את ענייני האישיים בפני חבר רבנים, בעלי תפיסת עולם שונה מאוד משלי, ואיך לומר - לא נאורה יותר. ומעשי ייבחנו בכלים הלכתיים בני אלפי שנים שגם הם, איך לומר, לא מבוססים על שוויון וזכויות האדם, שבאו לעולם איפשהוא במאה ה-18 עם ג'ון לוק והפילוסופים של ההשכלה, כמה וכמה מאות שנים טובות לאחר כתיבתו של ה'שולחן ערוך'.


 


מכיוון שאני שייך לעדה היהודית, אם לא הייתי מתאהב בש', אלא באחת ממגוון של ש' אחרות - שיורה (שורוצ'קה...) הרוסיה, זכאית שבות שאינה יהודיה על פי ההלכה, או שאדיה הערביה, לא הייתי יכול להינשא להן כדת וכדין. וכל גבריותי האשכנזית הסטרייטית לא הייתה מועילה. שורוצ'קה שלנו בכלל בבעייה כי כ'חסרת דת' (כמוה כ-300,000 אחרים במצבה) אינה יכולה להינשא כלל אלא לבוא בשעריו של המוסד המשפיל והמפלה 'ברית הזוגיות לחסרי דת' וגם זאת רק עם 'חסר דת' כמותה. 


 


אז זה מה שאתם רוצים, להט"בים יקרים? להיות שווה לי פירושו של דבר להיכנס בשעריו של מוסד ארכאי, מפלה ולא שוויוני. להכניס את הרבנות (או כל בית דין דתי) למיטה. הייתרון הגדול שלכם הוא שהם לא רוצים להיכנס לשם. שהקשר ביניכם לא נתפס בעיניהם כמשהו ששווה לבדוק, חוץ מהבעת מיאוס כללית. תארו לכם שהם היו מגלים בכם עניין, ומתחילים לבדוק את הקשר שלכם באותם כלים שהם בודקים את הקשר שלי, האם עמדתם בכל הנדרש על פי ספר ויקרא, של 'לא תשכב גבר משכבי אישה' ובוחנים זאת לפי הכלי ההלכתי הידוע (המיושם במקרים של זוגיות הטרוסקסואלית) של 'כמכחול בשפופרת'. הייתי כותב - ילדים, אל תנסו את זה בבית, זה כואב, אבל נמסר לי שזה כואב רק בפעמים הראשונות.


 


טוב, אומרים הלהט"בים. אף אחד לא רוצה ממש להכניס את החבר'ה האלה למיטה שלו. המיטה שלנו די צפופה גם כך - כי גם הילד שהולדנו מפונדקאית נכנס לפעמים להתחמם עם אבא ואבא בלילות החורף הקרים כשהוא מפחד מהברקים והרעמים, וגם כך הזקן הזה של הרבנים די מדגדג. נעשה לנו מוסד שוויוני של מעין נישואים, נקרא לו 'ברית הזוגיות' או 'ברית החיים המשותפים', או 'ברית הלהט"ב' והוא יהיה בנוי על שוויון אמיתי, והרבנים יעשו מה שהם רוצים בלעדינו.


 


אז את מי מפלים? במצב בו אני צריך להסדיר את ענייני האישיים לפי שיטות של תקופת הברונזה המאוחרת, ואתם בונים לכם מודלים לזוגיות לפי חקיקה של המאה ה-21, מי כאן דורש שוויון ומי סובל מאפלייה?


 


וכאן הדבר החשוב - הדרך לשוויון שלכם עוברת דרך השחרור שלנו. כל עוד אני עבד למילט - לא תקבלו נקודות במס הכנסה. יש קשר לוגי הדוק בין הדברים, ובמקרה או שלא במקרה, בדיוק אותם אנשים ממש שכובלים אותי לעבדות עולם למילט, הם גם אלו שמעקמים את האף נוכח המאבק שלכם.


 


אני רוצה חברה שוויונית. גם ללהט"בים אך גם לסטרייטים. חברה בה יש מודל מתקדם של זוגיות שלא מבוסס על דת. כאשר הבעייה הקטנה הזו שלי תיפתר, הבעייה שלכם גם מייד תבוא על תיקונה. 


 


מי מכם שרואה עצמו חבר בקהילת הדם והאדמה היהודית והציונית, שיהיה לו בסבבה. באמת. שימשיך להצביע ביבי בנט לפיד, ולהאמין להומואים האלה בליכוד, וליתר הגרופים של מירי רגב ודומיה, שהם עובדים על שוויון זכויות. אתה רוצה להמשיך בכיבוש ובאפלייה, אבל לקבל נקודות זיכוי במס הכנסה? נחמד מאוד. כל עוד לא תבין שיש קשר בין הדברים, ששוויון אמיתי לא יכול להגיע במצב של אפלייה, של חברה גזענית ומילטית, של כיבוש, תקבל רק חצי נקודות מס ההכנסה. ואתה יודע מה? מגיע לך.


 


ממתק אמיתי? אם נשארתם עד עכשיו (והפוסטים האחרונים שלי מגרשים מכאן את הטבעונים, מעשני הגראס, והלהט"בים, ציבורים שהם גם בין הקוראים הכי אהובים עלי, וגם בין המגיבים הכי שנונים, במיוחד אלו שעונים על כל שלושת הקריטריונים גם יחד) מגיע לכם משהו נחמד. מתי שהוא באמצע שנות השמונים הייתה תכנית לילה ברשת ג' בין 23:00 ל-01:00. זה היה בימים לפני שג' עברה לשדר רק מוזיקה עברית, לפני הולדת גלגלצ ו-88FM, כשהיה אפשר עוד למצוא שם דברים ראויים לשמיעה, במיוחד בשעות הלילה המאוחרות, בהן האלטרנטיבה המוסיקלית, גל"צ, נתנה שעתיים של קשקשת וברברת המכונות 'ציפורי לילה'. תכנית הלילה הזו לוותה במנגינת פתיחה מהפנטת, שמעולם לא ידעתי מיהו המבצע שלה, והשתוקקתי לשוב ולשמוע במשך שנים. השבוע, במקרה, המנגינה ליוותה את דיווחי התנועה בתכנית של רוני ידידיה ב-88. כל כך נהניתי לשמוע את המנגינה הזו, אחרי שנים שלא שמעתי אותה! מייד מיהרתי לפלייליסט שלהם (אותו הם מפרסמים באתר האינטרנט) ומצאתי כי המדובר בפסקול לסרט אימה משנות השבעים בשם 'FULL CIRCLE' בו כיכבה מיה פארו, וכי את המנגינה הלחין קלידן בריטי בשם קולין טאונס. אז הנה זה. זה עשר ומשהו דקות, אבל מאוד שווה להקשיב, וזה גם יכול לשמש כמוזיקת רקע נפלאה למשהו אחר שאתם עושים ליד המחשב כמו כתיבה או משהו. 


 


אז סוף שבוע חורפי ונהדר לכולכם, סטרייטים ולהט"בים. אני מתכוון לבלות אותו עמוק במיטה עם ידידי דייוויד יום (וגם זה סוג של זוגיות משונה), שהוצאת שלם הוציאה מהדורה חדשה לספרו 'מסכת על טבע האדם', בתרגומו הנפלא של יפתח בריל. זה ייתן לי הרבה מה לדבר עם פ' בפגישתנו הבאה, למרות שזה הופך אותי לבלתי קומוניקטיבי בעליל לכל יתר בני האדם. ושימו לב - אני בדיוק בגיל שקאנט היה כשקרא את אותו ספר ממש ואורו עיניו והוא נעור מתרדמתו הדוגמטית. ואתם - תקשיבו לקולין טאונס. הוא מנגן מה זה יפה!


 



נכתב על ידי , 13/12/2013 06:11   בקטגוריות טוהר הגזע היהודי, להט"ב  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של An Cat Dubh ב-15/12/2013 12:12
 



TOTO CAELO


טוב, אם מישהו ממש ממש ממש התרשם מהכותרת של הארץ אתמול שעוד מעט תהיה ברית זוגיות להומואים והכל יהיה סבבה אגוזים אז זהו, שלא. יש תזכיר הצעת חוק, שכנראה שלא יצא ממנו כלום, וגם אם החוק יתקבל לפי התזכיר מילה במילה, אנחנו הסטרייטים החילונים היהודים נמשיך לסבול מזה שהרבנות מחזיקה אותנו במקום בו השערות קצרות ואידך זיל גמור.

 

אז זו דעתי, וכרגיל איני מסתיר אותה. מכיוון שעכשיו אני תלמיד מחקר באופן רשמי אז גם יש לי גישה לבלוג של הדוקטורנטים, וכתבתי שם מאמר מלומד שכולכם יכולים לקרוא. טרקלינאים! לא לפחד שערקתי לכתוב בדין - MEET. זו גיחה כזו, ניסיונית. אני ממשיך אצלכם פחות או יותר בקצב שהתחייבתי, ורק לפני שבוע פירסמתי אצלכם את הערת הפסיקה המבדחת בעניין שוולבוים נ. שוולבוים, שלדעתי זו כתיבה משפטית ברמה די גבוהה, כי מי חוץ ממני יחפש את המקור של פסק דין מנדטורי מ-39. אשקרה היו שם בספריה של הפקולטה עשרים סטודנטים למשפטים בערך ואף אחד מהם לא ידע איפה הפל"ר. שזה כבר בושה וחרפה, כי אני בתואר ראשון ידעתי. אבל אז השנה הייתה קרובה בהרבה ל-39.

 

בקיצור, מי שיטרח ויקרא את המאמר יבין כנראה כמעט הכל, כי סך הכל אפשר לתייג את זה בקטע של 'אקטואליה' עם איזה סקירה היסטורית קטנה על חוק ברית הזוגיות ואין שם ניתוח משפטי שליפול מהכיסא. אבל יש שם שתי מילים שלא תהיינה מובנות לקורא מן השורה, זה שאינו דובר לטינית כשפת אם, וזה TOTO CAELO. 

 

בביטוי הזה נתקלתי אצל האליל המקורנן סקינר, שהוא סתם זרק אותו כך באמצע משפט. סך הכל אצלו אי אפשר לדעת אם המדובר בלטינית, איטלקית, גרמנית עתיקה, או הדיאלקט של הטבח השוודי מהחבובות. עקרונית זה נשמע מהשפות הלטיניות, טוטו זה כמובן הכל וקיילו זה שמיים. כמו ב"FIAT VOLUNTAS TUA IN CAELO ET IN TERRAM" אמן כן יהא רצון. אבל טרחתי וחיפשתי, והמשמעות של זה היא שמשהו רחוק ממשהו אחר כרחוק השמיים מן הארץ. 

 

כמה ימים אחרי כן נתקלתי בזה אצל ניטשה, בגנאלוגיה של המוסר. בעמ' 224 הוא כותב שהמוסר שבמסורת שהוא הסוג הראשוני והקדום של המוסר רחוק טוטו קיילו מהערכיות האלטרואיסטית. טוב, עם זה אני כבר לא כל כך מסכים, וסך הכל הוא די מקשקש בקומקום לדעתי, אבל זה שנתקלתי בביטוי הזה שלא הכרתי קודם פעמיים ביומיים די שיגע אותי, והחלטתי שהדבר הבא שאני מפרסם, לא משנה מה, יכלול את הביטוי הזה. ואחת היא לי אם מישהו יבין אותו, אם לאו.

 

היום בשלוש בבוקר העירה אותי היד הפגועה כי סך הכל אי אפשר לישון ממש עם הסד הזה, ולא הצלחתי להירדם. מייד הלכתי וכתבתי מאמר די ארוך בנוגע לברית הזוגיות, ושיבצתי בו את הטוטו קיילו כהאי לישנא - "החוק שנחקק רחוק מרחק רב, Toto Caelo, מתזכיר הצעת החוק." מייד שלחתי אותו לדינמיט. העורכים שם כנראה דינמיט באמת, כי הוא פורסם עוד באותו יום! סך הכל כבוד גדול וזה, כי צוות הכותבים שם מעולה. 

 

כל אותו הזמן הסתובבה במוחי ההרגשה שהביטוי הזה מוכר לי מהקשר אחר. חיפוש נוסף בגוגל הוריד סופית את האסימון, לחרדתי, וחשף את זוועת הפופ מהאייטיז "טוטו קיילו", בלהיטן "אני אוכלת קניבלים". זו מלהקות הבנות האלה של האייטיז, שאף אחת מהן לא עושה לי את זה בנפרד, והאפקט של כולן ביחד עם כל התילבושות והתסרוקות של אותה תקופה חשוכה, הוא לא פחות ממבהיל. נראה לי שגם הלילה אתקשה לישון.

 

אם כן, ממתק אמיתי? 

 

 


 

 

 

 

נכתב על ידי , 5/11/2013 18:25   בקטגוריות דוקטורט, הטרקלין, טוהר הגזע היהודי, להט"ב  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-6/11/2013 05:14
 




דפים:  
120,069
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)