לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אבו אלמוג


Dum spiro - spero

Avatarכינוי: 

בן: 56



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

3/2015

סימן 65א לדבר המלך במועצתו - הדרך שלא הלכנו בה


זו ההרצאה שלי באוניברסיטת תל אביב בתחילת מרץ. הגעתי חצי מת וזה נראה כך. השומעים יוכלו להתרשם מאוד מהדרך שאמרתי 'פרסקריפטיב' ומהמבטא הנהדר שיש לי באנגלית. מלהקים לתפקיד הבחור הזה עם המבטא הזר שאומר לסוכנים מה לעשות בסדרות טלוויזיה סליזיות על ישראל או על טרוריסטים וכאלה יכולים לשלוח לי מייל. התעריפים שלי נמוכים להפליא. ההרצאה כללה שימוש רטורי במשקפיים ככלי עזר, ושקופיות מ א מ מ ו ת. השם ד'אהר אל עומר לא הוזכר ולו פעם אחת, אך רוחו ריחפה בחלל האוויר. אם יש רופאים בקהל הם יוכלו להתרשם שהדובר סבל משילוב של דלקת ראות ושפעת.

 

מאיזה סיבה המערכת כאן לא נותנת לי להעלות את זה כסירטון, אז אני רק מצרף קישור.

 

 

נכתב על ידי , 31/3/2015 11:45  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-3/4/2015 14:57
 



ריצ'רד השלישי, ביבי, טבען של נשים, שטרואנזה, אל קופר.


לא מזמן מישהו מצא את ריצ'רד השלישי במגרש חנייה מתחת לעיריית לייצ'סטר או משהו כזה. האנגלים כמו האנגלים עשו לו וואחד הלוויה והעבירו אותו לכנסיית וסטמינסטר. 

 

שייקספיר עשה לריצ'רד השלישי יחסי ציבור מה זה גרועים. תארו לכם שעוד חמש מאות שנה מישהו יצטרך ללמוד מי זה ביבי ממחזה שיכתוב ראובן אדלר. אז זה זה. למה זה קרה בדיוק? קצת מסובך. בית טיודור, ששייקספיר היה מחוייב לו בנאמנות, היה צאצא של הנרי השביעי, שניצח בקרב בוזוורת' את ריצ'רד השלישי. הנרי השביעי היה איזה נין של איזה נכד של איזה טיפוס שחשב שהוא בן בלתי חוקי של אדוארד השלישי, בעוד שריצ'רד השלישי היה צאצא לגיטימי לבית יורק שזה עתה ניצח את הלנקסטרים במלחמות השושנים והיה המלך המוכתר והמשוח בשמן של אנגליה. אז שייקספיר עבד קשה מאוד כדי שהבוסים שלו, הטיודורים שהיו הצאצאים של הנרי השביעי, לא ייראו כחומסי הכתר זה מקרוב באו, אלא כשליטים לגיטימיים שהזכות שלהם לכתר נובעת מזה שהם ניצחו בקרב את ריצ'רד שהיה לפי שייקספיר גיבן, מרושע, רוצח, נואף, מגלה עריות, אנס ובעל כל תכונה שלילית שניתן להעלות על הדעת.

 

כשהייתי ילד קראתי ספר נפלא שנקרא 'בתו של הזמן' שבו בלש משטרה במאה ה-20 נופל למשכב, ומשעמום בבית החולים מתחיל לנתח את כל הפשעים המיוחסים לריצ'רד, ובעצם הוא מוצא שריצ'רד היה אדם נפלא וסבבה וששיקספיר סתם לכלך עליו בגלל פוליטיקה. אז הסתובבתי כמה עשרות שנים בהרגשה שריצ'רד הוא מין טיפוס כזה חמודי שרק עשו לו עוול, אבל קראתי די הרבה מאז. האישום העיקרי שבו ריצ'רד מואשם הוא שהוא רצח את שני אחייניו, אדוארד החמישי והדוכס מאנ'לא זוכר מה, שהזמין אותם יום אחד לארוחת צהריים בטאואר אוף לונדון ומאז אף אחד לא ראה אותם יותר. אני פשוט מסרב להאמין שהוא סגר אותם באיזה חדר וחיכה כמה שנים עד שהפסיד בקרב בוזוורת' ואז הגיע מישהו אחר והרג אותם. נראה לי שהאמת הטריוויאלית היא שהוא הרג אותם. לא שזה הגנה מי יודע מה מרצח של ילדים בני שמונה ועשר, אבל זה היה אחרי עשרים שנה שבהם כל אצילי אנגליה טבחו והרגו זה את זה, ולחסל את היריב עם הכתר על הראש נראה מאוד טבעי, אפילו כשהיריב הזה הוא בן עשר. אבל זה נושא לפוסט שלם אחר.

 

אז בקיצור - נבל או מלאך, סידרו לו יופי של הלוויה, כי הוא בכל אופן היה מלך אנגליה, והאנגלים די מחזיקים מהמלכים שלהם אלוהים יודע למה. אבל בדרך לקחו ממנו בדיקות DNA והתחילו להשוות לכל מיני אדונים וגברות שיש להם אילן יוחסין שמגיע לאחד מצאצאיו הידועים, וסורפרייז סורפרייז, מצאו שבשני המקרים שנבדקו, השושלת הגברית הישירה נשברת, זאת אומרת שהאדונים במאה ה-21 שאמורים להיות צאצאים של ריצ'רד הם לא ממש. מישהי, במהלך הדורות, הולידה ילד שלא היה בדיוק הבן של האבא שרשום באילנות היוחסין, וזו לשון נורא נורא עדינה. כמובן שכולם רועשים וגועשים, כי סך הכל אם האינדיסקרשן הזה אירע מספיק מוקדם, אז גם אליזבת ושות', שהם צאצאים של הריצ'רד הזה גם כן מאיזה כיוון, אולי, אתם יודעים, לא ממש...

 

סך הכל לא צריך ללכת חמש מאות שנה אחורה, כדי לראות איפה הבעיה עם הנוסח החדש של בית וינדזור, וצריך רק לתהות עד כמה שערו האדמוני של הנסיך הארי, למשל, תואם את שערו של הסייס של בית המלוכה בשנות השמונים הסוערות, אם לא של הסוס. אבל נזרום עם זה. הבעייה היא לא בדיאנה שהייתה קדושה וטהורה, ומעולם לא שכבה עם איש פרט לצנון היבשושי צ'ארלס כל עוד נישואיהם הקדושים היו בתוקף. הבעייה היא כמובן חמש מאות שנה אחורה עם בני פלנטג'נט, שהם עצמם היו בסדר, אבל נראה לי שבנות פלנטג'נט היו קצת יותר שובבות ממה ששטיח הקיר בבאיו מרמז. הסטטיסטיקה פועלת בכל מקרה לרעת בתי המלוכה. אותה כתבה עצמה שהפניתי אליה אומרת שה - False praternity rate הוא 1% ל-2% בדור, זאת אומרת בעברית פשוטה שכל גבר שמסתכל בבנו, יש לו סיכוי של אחוז לשני אחוז להסתכל בעיניו של בנה של המאהב של אשתו, אז בחישוב שמרני של נאמר 20 שנה לדור, יש לנו מריצ'רד עשרים וחמישה דורות בערך, מה שהופך את שבירת השושלת הגברית לוודאות כמעט מוחלטת.

 

זו לא בעייה רק של בית המלוכה הבריטי (או יותר נכון, צאצאיו של הנווד המזדמן ג'ון סמית' שמרגריטה השלישית או מישהי כזו אספה אל מרכבתה בלילה אחד כשהנרי כבש את אז'נקור והיה לה קצת קר במיטה ועוד לא המציאו את ידידה הטוב של האישה, זה עם הבטריות), אלא גם של כל בתי המלוכה של אירופה. אלו נגועים בבעיית שטרואנזה. פשוט עם ספק מורה ספק עורך דין, שהשתלט על בית המלוכה הדני אי אז במאה ה-18, הסיט את המלך המפגר למחצה הצידה, ועיבר את אשתו. אמנם הוא גמר את הקריירה, שטרואנזה, כשהראש קצת מופרד מהגוף, אבל בתו הממזרה התחתנה לא רע, כי סך הכל בתעודת הלידה שלה היה רשום אבא המלך כריסטיאן, כי לא נעים וזה. היום רוב בתי המלוכה של אירופה הם צאצאי שטרואנזה, ובית המלוכה האחרון שנפל לידי השטרואנזים הוא בית המלוכה הספרדי. המדובר בפליפה השישי, שזה עתה עלה לכס המלוכה ביוני 2014, שלמרות המוצא של אביו חואן קרלוס מבית בורבון, פליפה עצמו הוא הבן של סופיה מדנמרק, שסך הכל דם שטרואנזה די סוער בה והיא אפילו קצת דומה לו.

 

ספציפית אני, למשל, אמור להיות צאצא לבית דוד מחמישה כיוונים בערך. שושלת רבנית, אתם יודעים. עקרונית, השושלת הזו זה שטויות ואגדות, ואני רואה איפה הבעייה המשמעותית מבחינה לוגית ומבחינת התיעוד ההיסטורי קצת לפני המהר"ל בצ'כיה במאה ה-15, אבל גם בהנחה שזו לא שושלת מומצאת ואגדה, ושיש קו ישיר ביני לבין בית דוד, אז נאמר זאת כך, יונית, אני מסתכל בעיניה הירוקות ושערה הבלונדיני של בתי, ורואה שם פחות את היהודי מימי התנ"ך, ויותר את הקוזאק הפטליוריסטי (או של נסטור מכנו! עדיף לי קוזאק אנרכיסט על קוזאק לאומן אוקראיני) שדחק אחת מאמות אמהותי אל הגורן בליל לבנה. כי סך הכל בניגוד לאנגליות האלו, שפותחות את ליבן מרצונן לכל אביר מזדמן, שלנו צנועות וחסודות ורק נופלות מעת לעת טרף לתשוקתו של קוזאק.

 

אז זכותם האלוהית של מלכים היא רק עניין של זמן עד שמישהי שם שוברת את השושלת. בטח עם שושלות נורא נורא ארוכות כמו מי שמחפש שורשים בפלנטג'נט בימי הביניים, או בבית דוד. וכמה שיותר עתיק, ככה יותר ודאי שיש כאן בעיה. סך הכל אני יותר זורם עם אנשים כמו סלמאן מלך סעודיה (בהצלחה עם החות'ים סאלי! אבל זה כבר סיפור אחר. אני בעצם לא סגור מי טוב ומי רע בסיפור הזה שם בתימן, וייתכן שאברר את זה כאן ממש עוד כמה ימים) שהולכים רק שניים שלושה דורות אחורה לאבן סעוד (למרות שהוא עצמו מתיימר להגיע למוחמד במאה השביעית) מאשר עם מלך אנגליה שמתיימר להגיע לויליאם הכובש במאה ה-11. הסיכוי של סלמאן להיות הנכד של אבן סעוד הוא 96 - 98 אחוז. הסיכוי של אליזבת' להיות צאצאית של ויליאם, גם בלי לקחת בחשבון את כל הסקנדלים של ריצ'רד וה-DNA מהשבועות האחרונים, קרוב לאפס. ככה זה. למה עדיין מחזיקים את הפרזיטים האלה בשלטון? לא יודע.

 

מה רציתי להגיד כאן בעצם? שעם כל הבלגן שיש לנו עם ביבי וכל זה, סך הכל יהיה לנו אותו לעוד כמה שנים וזהו, ולא נצטרך לסבול את צאצאיו - או המתיימרים להיות צאצאיו - עד סוף כל הדורות, אלא אם כן באמת נרצה ויאיר כל כך מוצלח וייבחר גם. אבל זה באמת רק אם נרצה. וזה עדיף מלתת את ממש כל המדינה שלך למישהו רק בגלל שאתה חושב שהוא הצאצא של איזה מלך מימי הביניים, כשרוב הסיכויים שבאמצע היו אי אלו מקרים ותקלות ואופס מצטערים.

 

ובמילים אחרות - לא לבכות, שמאלנים. הדמוקרטיה זה סבבה. גם כשיוצא בסוף ביבי. באמת!

 

הערה פמיניסטית לסיום - מחוייב מתודולוגית וזה - סך הכל אני לא אומר שנשים הן בוגדניות מטיבן. או סופר אחוזים. אני אומר שכמו שטרנטיוס אמר - Homo sum, humani nihil a me alienum puto - 'אדם אני ושום דבר אנושי אינו זר לי'. התופעה הזו היא נורא אנושית, נשים הן אנושיות, זה קורה. ואפילו הרבה. אנחנו רק בני אדם. בפעם הבאה נשתדל יותר. בפעם הבאה נתחתן מאהבה. בפעם הבאה נאמר את האמת לבן / בת זוגנו. אבל זה רק בפעם הבאה. 

 

והנה מישהו שהרגיש בדיוק איך זה קורה, ואיך העיניים של אהובתו שפעם שידרו רק אמת וכנות הופכות לשק שקרים קר כאבן. טוב, באנגלית זה נשמע יותר טוב. קבלו את אל קופר ודם יזע ודמעות ב'משהו קורה'. ועוד איך קורה. התקליט הזה, אגב, 'Child is the father of man' יצא לאור בדיוק ביום שנולדתי. ותראו איך אני הזדקנתי (רגל אחת בקבר, וזה גם בלי לקחת בחשבון את האסטרואיד מחר ואת שעון החורף) ואיך זה נשאר רענן כביום בו הוקלט. שחק אותה אל. שימו לב לסולו הסקסופון. אין דברים כאלה. אין.

 

 

נכתב על ידי , 26/3/2015 20:54  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבו אלמוג ב-31/3/2015 18:17
 



ארבע הצעות פרסונליות


כלה ונחרצה - ממשלת ימין דתיים. איך מוציאים מתוק מעז? הבלוג מתכבד להציע ארבע הצעות פרסונליות שיהפכו את הממשלה הבאה לטובה בהרבה.

 

* כחלון לתיק האנרגיה. אוהב לפרק מונופולים? יש מקום אחד בו יצרו הממשלות האחרונות מונופול שמסכן את עתידה של מדינת ישראל ולדעתי את עצם קיומה כמדינה עצמאית. האוצר יותר סקסי, נכון. אבל האתגר האמיתי, והחשוב פי כמה, נמצא באנרגיה. לפרק את מונופול הגז. מי שיעשה את זה יתרום תרומה אמיתית וארוכת טווח למדינה. תן למישהו אחר להסתבך עם התקציב ועם העלאות מיסים. גש בכל הכוח לפרק את מונופול הגז. 

 

* אורלי אבקסיס לוי לשיכון והבינוי - המינוי הכי ראוי בכל ממשלה. אין לי מושג מה האישה הזו - הח"כית החברתית וההגונה ביותר בכל הכנסת - עושה ב'ישראל ביתנו'. מבחינת המעש - היא בשתי דרגות מעל יתר חבריה. אינני יודע האם מבחינת הדעות היא משתלבת ברטוריקה הגזענית והדוחה של ליברמן, אבל יש לי ניחוש טוב. אני מכיר באופן אישי טוב מאוד את הסביבה בה גדלה. משפחת לוי הליברלית והפלורליסטית. אב שלא נתפס מעולם באמירה גזענית. בכל אופן, צריך עכשיו שר שיכון שהוא שילוב של ביצועיסט עם ראיה חברתית מובהקת. יש אחת כזו בכנסת.

 

* שטייניץ לחינוך - התיק הזה נזרק כאילו לאיש אין רצון בו, ובסוף תזכה בו מירי רגב ותגדל דור של ילדים שאומרים "כפיים" ו"אני לא גנבה". רהוטים כדובר צה"ל. לעומת זאת שטייניץ הוא איש אקדמיה, מכיר את המערכת מבפנים, ויודע בדיוק מה צריך לעשות שם. ההשכלה הגבוהה היא העתיד שלנו. למה לא לתת את המערכת פעם למישהו שבא משם? עוד יתרון, למרות 'טיל מדעי לוגי' ו'עץ הדעת' שהיו בעיקר מביכים, לטעמי, נסיונותיו להוכיח את קיומו של אלוהים לא הביאו לשריטה דתית חמורה. בסופו של דבר הוא פילוסוף. ואתם יודעים מה - 'הזמנה לפילוסופיה' שלו הוא טקסט נהדר, שמראה על גישה לנוער, וידע איך לתת להם את מה שהם צריכים. קראתי את הספר בגיל 19, ואי אפשר לומר שהושפעתי ממנו עמוקות, אבל הוא היווה מבוא נהדר להמשך. הבנאדם מבין משהו בנוער, עם קבלות. למה לא לנסות?

 

* דרעי לתיק החוץ. למרות כל הבלגן, דרעי יהיה שר. הוא שילם את חובו לחברה, החוק מאפשר לו את זה, והתנאים הקואליציוניים בשלו. אני לא מתרשם מהקמפיין של לפיד למנוע את המינוי שלו. לפיד, שמינה את אורי שני ליועץ מיוחד, ושאולמרט שימש כיועץ הסתרים שלו בעת הקמת 'יש עתיד' כשכתבי אישום חמורים תלויים ועומדים נגדו, הוא האחרון שיכול להטיף למישהו על שחיתות. נכון, אני לא מתלהב מכך שעבריין מורשע שישב בכלא יהיה שר בממשלה. אם זה היה תלוי בי זה לא היה קורה, אבל כנראה זה בלתי נמנע. לתיק החוץ מספר יתרונות - היתרון הראשון הוא שזה תיק שמספר ההעברות התקציביות ושיחוד המקורבים בו מצומצם בהכרח. צ'ופרים בשירות הדיפלומטי הם לא כמו הפיטמה הענקית של משרד הפנים שצריך רק להתחבר ולינוק, כך שטווח השחיתות מצומצם מראש, אולי המצומצם ביותר מבין משרדי הממשלה. היתרון השני - נאמר לנו שהוא מתון, שהוא מחזיק בעמדות מדיניות מתונות, שהוא מוכן לפשרות. הוא גם אלוף במשא ומתן, בעל כריזמה וקסם אישי, ומיומנות נהדרת בלקבל דברים. למה לא לנצל את כל אלו? ובאמת, אם המזרחים והחרדים הם חלק כל כך ניכר מהאוכלוסייה שלנו, למה לא להכיר את הפנים האלה לעולם? למה לא להראות לעולם את הגיוון והיופי בחברה שלנו? אנחנו הולכים לתקופה קשה של ראש בראש עם ארצות הברית, של הסרת המטריה באו"ם, שיכולה להביא להמון תוצאות מנידוי ועד הכרה במדינה פלסטינית. כל אחד אחר מהקואליציה הלא שפויה שהולכת להיות לנו, רק יסתבך במהלומות ומהלומות נגד, וברטוריקה ביביסטית שכבר קוממה נגדנו את העולם. דרעי לא ייכנס למלכודות האלה. החוץ לדרעי - האיש הנכון במקום הנכון.

 

כמובן שאף אחת מההצעות האלו לא תקרה. הן פשוט נורמליות מדי, הגיוניות מדי. והכי חשוב - מנוגדות לנטייה הביביסטית לשים את האיש הלא נכון בתיק הלא נכון (ראה לפיד באוצר, ליברמן בתיק החוץ וכו') כדי למנוע תחרות משרים שבאמת הצליחו לעשות משהו עם התיק שלהם.

 

בבניין הממלכה הד'אהריסטית בגליל הפורח במהרה בימינו אמן ננוחם.

 

נכתב על ידי , 23/3/2015 06:41  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-28/3/2015 00:20
 



לדף הבא
דפים:  

119,948
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבו אלמוג אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבו אלמוג ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)