לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2008

"אתה רוצה אולי תמונה עם גמל במקום"


 

מצחיקה אותי לאללה הפרסומת המצויינת הזאת לקפה

יש שם פתגם בערבית "הוט מאיה,זרייר קובייה" יעני,"מים חמים כוס קטנה" ממלמל הבדואי לעצמו את ההזמנה שהמטבח שאליו הוא מפנה אותה לא שומע וככה הבחור נשאר רק עם ,פוטו אופרטיוניטי' עם גמל :-)

 

אבל זה לא מה שרציתי לכתוב..

 

אתמול היינו בשבת חתן של בנה של אחותי.

אחותי היקרה התחתנה כחילונית עם בחור דתי כיפה סרוגה והיא מנהלת בית דתי לכל דבר למרות שהיא לא מצהירה על עצמה ככזאת.

אז אתמול נסענו לרחובות לבית הכנסת שם עלה הילד לתורה.

 

התלבשנו בהתאם אבל בלט שאני חילוני גמור ולא מכיר את "הלכות מה לובשים אנשים דתיים ביום שבת".

נכנסתי לבית הכנסת שכיפה על ראשי,טלית כרוך כחוק על כתפי וחולצתי הכחולה בלטה בים החולצות הלבנות.

זה היה קצת מצחיק כי ישר רואים שחילוני מגיע

התיישבנו ומישהו דחף לי ספר

אבל אני כבר מזמן הגעתי למסקנה שאין סיכוי שאצליח לעקוב איפה שקוראים והדתיים יודעים את זה וככה בכל כמה דקות מישהו "מתנדב" להראות לך איפה קוראים.

אחכ  כל המשפחה החילונית שלנו התקבצה ביחד

התכבדנו בעלייה לתורה והיה נורא נעים.

 

בניגוד  לעלייה לתורה של בני שנעשה בבית כנסת ספרדי,כאן זה היה כאמור בית כנסת אשכנזי

אני לא מבין גדול בהלכות  "כמה קורא הילד העולה לתורה" אבל העובדה שבלטה לי מייד הייתה שבן אחותי קרא את כל ההפטרה שלו ובני בזמנו קרא רק 2-3 שורות מההפטרה שלו

אחכ שסיפרתי את זה לאחד המתפללים כי זה די צרם לי

הוא אמר שאולי צריך להיות חבר בקהילה ואולי כאורח בר המצווה העולה לתורה קורא רק חלק.

 

אז בשביל מה שילמתי 500 שקל לרב שהכין אותו להפטרה?

ובשביל מה תרמתי לבית הכנסת? בשביל 2-3 שורות? זה די מעליב אני מוכרח לומר

ואני מתכוון ללכת לברר את הסוגיה הזאת בבית הכנסת שבו בני עלה לתורה,תיהיו בטוחים בזה !

 

זה לא הכסף כמו ההרגשה  שבגלל שאני חילוני שלא ממש מצוי  בדברים האלה אולי הם עבדו עלי וזה מרגיז.

ואולי בכלל זה המנהג,אבל אני רוצה לדעת שכך.

אני זוכר שמאוד הפליא אותי שבני קרא מההפטרה שלו כמה פסוקים ואחכ ירד מהדוכן.

הרגשתי כבר אז שזה מעט לעומת הזמן שהוא למד.

 

אחכ  עלה גיסי ונשא דרשה על פרשת השבוע

אתמול  פרשת השבוע הייתה פרשת "האזינו",בה משה רבנו מכנס את עמישראל,נפרד מהם ומזהיר אותם  לבל יחטאו.

גיסי שילב  פרשנות  משלו על פרשת האזינו,עם דברי תורה  וגם כרך את הגעת בנו למצוות עם היקש לימינו אלה.

היה מרתק ומחכים.

 

מבית הכנסת  הלכנו לביתם ושם הם עשו סעודה למשפחה הקרובה

הצד שלנו חילוני גמור והצד של גיסי דתיים כיפה סרוגה כאמור והשילוב היה נחמד ונעים עם ברכות ושירה של שירי שבת ואחכ סתם שירה של שירי ארץ ישראל.

 

לסעודה השלישית 4-5 שעות אחכ כבר לא נשאר הצד החילוני

היינו כל כך מלאים שהעדפנו לנסוע ולנוח בבית.

 

זהו

תהיו טובים ומסבירי פנים

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 12/10/2008 14:49  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ביילע ב-20/10/2008 10:49




461,846
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)