לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2009

הרוח והחושך והמים


 

הערב מתחיל יום הזכרון לחללי צה"ל

שמתם לב שאין כמעט דגלים ברחובות ? ודאי לא על מכוניות .

אני לא יודע למה אחרים לא שמים דגלים,אני לא שם בגלל ונדליזם עם כל הכבוד ליום העצמאות.

 

 בשנים האחרונות שמתי,ופעמיים לפחות שברו וגנבו את הדגל ,לכן החלטתי השנה להמנע

אני לא צריך "להפגין" את הפטריוטיות שלי,לא צריך להוכיח לאף אחד שאני בעד.

אני יודע שאני בעד,רק לא רוצה שישברו לי את הדגל ואולי יעשו לי גם נזק לאוטו.

 

אתמול נסעתי  לזוגתי לעבודה שלה כדי להעביר לה את האוטו כדי שתיסע משם  ישירות עם הילדה לשומרי משקל במודיעין ואחכ עמדתי במקום די שכוח אל באזור התעשיה של חולון  לחכות לאוטובוס הבייתה.

 

איתי בתחנה עמד איש שדיבר בפלאפון שלו ואי אפשר היה שלא לשמוע את השיחות שניהל,הוא נהג מונית ולאיש שאיתו הוא דיבר הוא סיפר מחוויות הימים האחרונים שלו,הוא גם הזכיר שהוא עולה לבית העלמין הצבאי בחיפה ביום הזכרון.

מסתבר שהילדה שלו נהרגה בפיגוע לפני 22 שנה בעת היותה חיילת וביום שלישי כאמור הוא עולה עם כל המשפחה שאגב כבר התפרקה לקבר בתו .

אחכ בא האוטובוס ובאופן שנראה לו טבעי הוא התיישב בסמוך אלי והמשיך לספר לי על עצמו ועליה.

 

אפשר היה לראות איך בשניות ה22 שנה האלה נמחקו והארוע שהוא דיבר עליו כאילו קרה אתמול.

לא ממש היה לי ברור איך הוא נפתח ככה לאיש זר בתחנת אוטובוס  ומספר לו (לי) על הארוע הנורא שמן הסתם שינה את חייו.

אני מניח שהיה לו צורך לדבר עם מישהו ולי באופן אישי היה בסדר גמור להקשיב,להביע אמפטיה,זעזוע קרבה למישהו שאני לא מכיר

רק בגלל שמתקרב היום הבלתי אפשרי הזה.

 

האוטובוס  אגב הגיע לתחנת הבית שלי כשזוגתי הגיעה לקבוצת שומרי המשקל במודיעין,זה כמה זמן שחיכיתי לאוטובוס..

 

כבר כמה שנים שאני לא נוהג לעשות הפרדה בין יום הזכרון ליום העצמאות,כלומר אני לא "חוגג" בערב יום העצמאות.

ויתרתי על היכולת לעשות סוויץ' כשמסתיים היום הזה וזה בסדר לי להמשיך להיות שקט ומהורהר בלי לחגוג יומולדת למדינה.

 

בכלל מאז שהילדים גדלו והם מבלים באופן עצמאי אני לא צריך ללוות אותם לבמת הבידור ביישוב שלנו  ,שבעיקר מתאפיינת ברעש איום ובאמצעים שגם גורמים נזק לסביבה אגב גם תרבות המנגל ביום שלמחרת גם כבר לא עושה לי את זה.

שלא לדבר על תוכניות הטלויזיה הכה משעממות שמופקות "לכבוד" היום הזה והן חסרות ייחוד וחוזרות על עצמן: בדרן מוביל מנחה בפאתוס השמור לימים האלה ,קצת ראיונות משמימים+הגבעתרון או שירה בציבור עם שרל'ה שרון וכיפק היי למדינת ישראל.

 

היה אפשר לצפות שערוצי הטלויזיה השונים יחפרו בארכיונם ויראו  סרטים אחרים מלבד מציצים,הלהקה וגבעת חלפון המיתולוגיות

זה בסדר להפסיק גם להראות את צ'ארלי וחצי וסנוקר ולהודות אחרי כל השנים שהם הצחיקו בפעמים הראשונות ועכשיו הם סתם משהו ממוחזר ולעוס ויסלחו לי כל אלה שמדקלמים טכסטים שלמים מהסתם הזה.

 

יום הזכרון מתקרב,עוד כמה שעות תיהיה צפירה,המדינה השתנתה,אנחנו השתננו.

 

 הרוח והחושך והמים

זוכרים מליל אתמול את צעדך

הקצף שמחה את עקבותייך

יודע שהיית כאן לבדך

 

אני כעיוור אחרייך הולך

רוח בחושך נושקת לפני המים

שוב לא יאיר אלי בחוף בעברך

צחור החבצלת בשחור שערך

 

המים והרוח והחושך

אמרו לי שעברת כאן יחפה

מדוע לא הייתי כאן ללחוש לך

חכי לי נעצבת ויפה

 

אני כעיוור אחרייך הולך....

 

החושך והמים והרוח

עונים לי בחידה שאין לה סוף

הו מה הן הקולות אשר קראו לך

בלילה בלי ירח אל החוף

 

מילים ולחן נעמי שמר

ביצוע,שלישיית גשר הירקון האגדית

 

השיר לא קשור ליום הזכרון,הוא סתם שיר יפה שכבר לא כותבים כמותו.

 

יום לא קל הולך להיות מחר,אבל זה ממש בסדר שיש יום  כזה.

 

תיהיו טובים

נכתב על ידי טליק , 27/4/2009 15:29  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-29/4/2009 15:07




461,805
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)