לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2010    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2010

ארועים כאלה ואחרים


 

לפני יומיים הייתי בבר מצווה של בנם של בת דודה של זוגתי

מכיון שאנחנו מתחילים לחשוב  על בר המצווה של הילד הצעיר  אנחנו "אוספים רעיונות"

ו"כאוסף רעיונות" אני רוצה לחלק איתכם את מסקנותי בקשר לארוע בו היינו.

 

ראשית לא נכון לדעתי לעשות את קבלת הפנים על גג האולם כשמגיעה אליו מעלית אחת שיכולה להכיל מעט אנשים

 כשלעלות ברגל זה לא אופציה (לפחות לא למבוגרים שביננו)

 

לא נכון גם לעשות את קבלת הפנים באחד הערבים הכי לחים של השנה  בלי לספק אמצעי קרור כאלה ואחרים

כי השילוב של ארוע אליו אתם מגיעים במלא הדרכם וחום ולחות אפאס לא עושה טוב לאיפור ולתסרוקות של  הנוכחות.

הארוע על הגג  גם התמתח כמו מסטיק ואפשר בהחלט לקצרו

 

אחכ  למטה באולם כדאי לברר מראש כמה אנשים מגיעים כדי לא ליצור רגעי מבוכה בהם  לחלק מהאנשים אין איפה לשבת

ועד שמארגנים שולחנות וכיסאות נוספים לוקח באופון טבעי זמן

 

גם לא נכון שאביו של חתן השמחה יתרוצץ כדי לארגן את הדברים האלה

רצוי שמישהו אחר , אחד מדודי חתן השמחה למשל ימונה מראש כאחרי על סדרי הישיבה ,יכוון אנשים למקומות פנויים ויכין מראש עם רב המלצרים למשל  שיהיו שולחנות ערוכים שיפתחו אוטומטית כשכמות האנשים גולשת  מעבר  למה שציפו שיגיעו.

זה לא תפקיו של אבא של חתן הבר מצווה למצוא למאחרים מקומות ישיבה,זה מביך

 

עוד משהו שגורם לי מבוכה זה הדי ג'יי

בבר מצווה שהיינו ,הדיג'יי הנחה את כל הארוע מתחילתו ועד סופו

לטעמי  זה לא תפקידו.

 להרגשתי  הדי ג'יי לוקח לעצמו סמכויות לא לו,הופך את עצמו לסוג של ,חיים יבין' (או דני קושמרו לצעירים יותר) בלי הכישורים  שלו בלשון המעטה..

רובם עילגים,רובם מדקלמים וזה תסלחו לי פאטטי

ואם כבר החלטתם להזמין די ג'יי ,שיהיה אחראי על המוזיקה ושאחד ההורים ינחה את הארוע.

 

ואתם יודעים מה,אם  לדעתכם אתם לא חושבים ( אם החתן או אב החתן) שהם ורבלים מספיק להנחות את הארוע ודאי יש מישהו במשפחה שיכול לעשות זאת

כל העניין "שעכשיו נזמין את הנער חתן הבר מצווה הילד היקר וכו וכו" לא נשמע אמין

באופוןן אישי אני גורס  שאנחנו לא ניזדקק לדיג'י בכלל

במקומו ניקח  מתאם מוזיקה  שלא ידבר בכלל רק ינגן את המוזיקה  שאנחנו נבחר בקפידה מראש.

 

על המוזיקה שנוגנה בארוע נדבר בנפרד.

 

עדיף גם כמובן לא  לעשות מהמלצרים  מחזיקי לפידים  או כל דבר אחר מלבד תפקידם המקורי  ויהיה נחמד אם יעשו את תפקידם כהלכה,זה בהחלט יספק.

עדיף מבחינתי גם לא לעשות את המנהג הפאטטי למדי של הדלקת נרות שבסופן מברך הנער את צבא ההגנה לישראל.

עם כל הכבוד לצה"ל,זו בר מצווה פרטית,צהל לא מעורב ועד שיהיה כזה בחיי הנער יקח עוד כמה שנים

מה שכן אם למשפחה יש כסף לבזבז,זה בסדר שקבוצת מתופפים למשל תלווה  את הנער לכיוון מרכז האולם.

הכל כמובן תלוי איך אתם רוצים את בר המצווה שלכם.

 

אז הדי ג'יי בארוע הנוכחי כאמור הנחה את הערב

הזמין כרגיל את אמא ואבא והאחים ובסוף את חתן בר המצווה שכמובן נכנס בקול תרועה לאולם.

כשכולם נכנסו הוקרן קליפ  שבו קריינו בני המשפחה ברכות לילד

עכשיו בסוגיה הזאת יש כמה אסכולות:

 

אחת אומרת שכדאי לצלם ולהקליט את הקליפ מראש  בעיקר כי זה חוסך את ההתרגשות  לעשות את זה מול כל הקהל הנכבד

ובגלל התרגשות יכולים מי מבני המשפחה לקבל בלק האוט ולגמגם ברגעי השיא

 

האסכולה השניה שאני תומך בה גורסת שזה  לא תפקידו של הדיגיי ,  יהיה אמיתי יותר אם כל בני המשפחה הקרובים יאמרו את אשר על ליבם בשידור חי,אפילו יקראו מדף שנכתב מראש,נוקה משגיאות וכו'

ככה זה יותר אמין

שמתם לב  שכשנער בר המווה עולה להודות למוריו הוריו שהביאו אותו עד הלום משתנה השפה והופכת ללא טבעית.?

 

למה צריך נער בן 13 לדבר בשפה שהוא לא מדבר ביום יום? מה ,יותר חגיגי לדקלם " רוצה אני  לומר תודה להורי היקרים למורי ולמדינת ישראל שהגעתי ליום הזה" ?

למה אי אפשר לומר למשל :

 

"אני רוצה להודות להורי היקרים לאחי ואחיותי שטרחו ועמלו כל השנים,חינכו אותי ואת אחיי  למעשים טובים ולמרות שלעיתים הייתי מעיק,נודניק,עקשן, הורי היו סבלניים,מחבקים,,תומכים ורחבי לב ועל זה אני רוצה להודות להם? מה רע בזה?

 

תדאג נער יקר להזכיר את סבא  או סבתא שהלכו מאיתנו,עזוב את העניין של "מסתכלים או מלווים אותנו מלמעלה"

זה עובד אצל  פלח מהאוכלוסיה ולא על כל הפלחים,ותר על זה,אבל טוב שהזכרת אותם זה תמיד עושה טוב לאבא או לאמא,ודאי לדודים

 

רצוי להכין לבר המצווה קליפ מתמונותיו של הנער שאותו מלווה שיר אהוב

 אין לי ביקורת על הקליפ שעשו לנער בר המצווה,רק אני הייתי נמנע מהרבה תעלולים וטריקים ותמונות שעולות ויורדות נבלעות או נעלמות

כל הגרפיקה הממוחשבת הזאת קצת מבליעה  את מה שרוצים להראות לנו בקליפ

רצוי קליפ נקי , אם אפשר מרגש ואורכו לא צריך לעלות על 4-5 דקות,אחרת הצופים מאבדים עניין.

עכשיו בואו נדבר על המוזיקה בארוע.

 

אני אגב לא מתווכח עם טעמו של אף אחד

כל אחד רשאי כמובן לבחור בארוע שלו את המוזיקה שהוא הכי אוהב

אבל ראבק

האורחים מורכבים מכל מיני  אנשים שאוהבים כל מיני סוגי מוזיקה ואי אפשר להזריק להם כל הערב  מוזיקה בסגנון של פרץ פינת אהרון  (משה פרץ ודודו אהרון  למתעקשים)

כמה אפשר לשמוע את מאור הגולה הזה דודו אהרון עם השיר הזה שהוא באמת מקפיץ,תגידו לה

בסדר אמרנו, אבל גם קיבלנו סחרחורת

ואת משה פרץ ההורס

כאילו כמה זמן?

קצת לגוון לא יזיק ואני בטוח שאם תשמיעו מוזיקה קצת אחרת,תמהיל של מזרח מערב

אף אחד לא יאשים אתכם חלילה בהתאשכנזות ירחם השם

לא ביקשנו חוה אלברשטיין

אבל מה רע בדג נחש? משינה,כוורת

 

לסיכום, נדבר על הכסף שאתם מביאים לארוע

אז הצ'ק תלוי בקרבה שלכם לבעליי הארוע.

חשוב לברר אם הילדים שלכם רוצים לבוא איתכם,מי מהילדים שמתעקש לבוא,ספרו לו שהוא יהיה הילד היחיד,שאף אחד מילדי המשפחה לא יגיע

כולם בפייסבוק :-)

 

ואם אחד מבני הזוג משתעל,והוא לא הקרוב הישיר,עדיף שישאר להבריא בבית,למה בשם שמיים שידביק את האורחים התמימים?

בקיצור  אם זה קרובים מדרגה ראשונה ובאתם עם אחד ילד,תנו 600 תורידו 100 כי יש לכם עוד ארוע החודש ותגידו לעצמכם,ראבק זה אוגוסט, צריך לקנות דברים לבית הספר, הם יסתפקו ב500

איפה הרשימה מהבר מצווה  שעשיתם לילד הקודם,כמה אלה הביאו הקמצנים,אהה,800? מאיפה יש להם ?

טוב הם בטח  שכחו כבר:-)

 

בלי קשר:

 

דיאנה גולבי ואוהד שרגאי עלו אתמול לגמר כוכב נולד.

גולבי שרה את השיר "סוף לסיפור" של יהודית רביץ ואוהד שרגאי  שר את השיר "מה איתי" של אריק איינשטיין.

 

תשמעו

אני רוצה לומר לכם ששני האנשים המרגשים האלה הסופר מוכשרים האלה נתנו ביצוע חד פעמי ונדיר !

הם כמובן עלו לגמר והערב מלבד דו קרב הראש בראש של נאור אלבז מול עידן עמדי שיקבע מי משניהם יצטרף לשניים שעלו,

יהיו ביצועים של כל הארבעה עם זמרים כמו נינט טייב עם אוהד אביב גפן עם דיאנה ועוד שניים ששמם פרח מזכרוני

אני ממליץ לראות הערב כוגב נולד רק בזכות גולבי ושרגאי ואני לא מגזים

 

מחר נעלה לירושלים לאזכרה לאבא שלי, 10 שנים ללכתו והכאב לא עובר

אני מניח שאכתוב פוסט נפרד בנושא

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 26/8/2010 18:19  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-27/8/2010 17:16




461,775
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)