לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2011    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2011

פוסטשבת


 

אתמול נחה עלי רוח הבישול,אולי בעקבות הגמר של מאסטר שף שיתקיים הערב

מצאתי מתכון שאהבתי ושיניתי אותו

 

כאן הייתה צריכה לבוא תמונה של המנה,אבל ישרא לא  איפשר לי לעלות את התמונה,פייסבוק דווקא כן

אז הנה היא

 

http://www.facebook.com/?ref=home

 

בסיס המנה הורכב מבשר בקר טחון ואורז

לקחתי סיר,שמתי בו שמן,חתכתי בצל וזרקתי אותו לסיר,כשהבצל הזהיב,שמתי בסיר חצי קילו בשר בקר טחון

הוספתי מלח לפי הטעם ופלפל שחור

בישלתי את הבשר כ5 דקות

אחכ הוצאתי אותו לצלחת שיתקרר

 

באותו סיר אחרי ששמתי 6 כפות שמן עשיתי אורז (3 כוסות אורז+4 כוסות מים)

במקור מוצע לעשות אורז יסמין עם בשר טלה טחון אבל לי היה בשר בקר טחון ואורז פארסי קלאסי

 

בד בבד,חתכתי פטרוזיליה,ועל מחבת ליד קליתי צנוברים

שהאורז היה מוכן

הנחתי אותו על צלחת הגשה,ערבבתי אותו עם הבשר הטחון ולמעלה פיזרתי את הפטרוזיליה והצנוברים הקלויים

 

ליד המנה הזאת עשיתי סלט ערבי קצוץ דק דק

חתכתי עגבניה שלמה ו2 מלפפונים לחתיכות קטנות,הוספתי בצל ופטרוזיליה

טיבלתי עם מלח פלפל שחור ,זעתר ולימון ויצא יופי

(זוגתי קיבלה ממקום עבודה שלה נוסף לתלושי החג מארז קטן של שמן זית משובח וצנצנת זעתר)

 

בפעם הבאה אנסה  את המתכון המקורי  עם בשר טלה ואורז יסמין,אני לא מכיר את הטעמים של אלה

 

אני רוצה להדרש למשהו שאנשים צעירים לא מכירים אותו,לא בטוח שאנשים בריאים בני 40-45 אפילו מודעים לעניין

ואני מדבר  על תרופות שאנשים בגילאי 50+ לוקחים בקביעות.

 

אתם יודעים בגילאים שלנו מתחילים עניני כולסטרול,לחץ דם וכו' ואז מתחילים לקחת תרופות באופן יום יומי

 

העניין שבאיזשהו שלב התרופות נגמרות וצריך לחדש את המלאי !

 

כשהייתי אצל הרופא הקודם במרפאת המומחים הייתי מגיע לפקידה האחראית,משאיר לה את כרטיס קופת החולים,על פתק קטן כותב את  התרופות בהן אני משתמש ושלום על ישראל

הייתי מגיע יותר מאוחר באותו יום אפילו ביום למחרת והיה מחכה לי המרשם ביחד עם כרטיס הקופה.

 

אבל עברתי לרופאה אחרת,עליתי קומה ,נכנסתי לתוככי סניף קופת חולים המקומית וכאן שולטים חוקים אחרים לגמרי

כאן אתה צריך להתייצב אצל הרופאה בכבודה ובעצמה כדי שתחדש לך את המרשם

 

יש 2 דרכים לעשות זאת

אחד אשכרה לקבוע תור דרך זימון תורים והשני להגיע לקופה ביום שהרופאה עובדת ולנסות להכנס בלי תור

לכאורה תאמרו ,מה הבעיה בלהזמין תור בטלפון,זה מהר,זה נוח ואתה מחכה מעט זמן לתורך

 

אבל משום מה כל ישותי מתנגדת  לעניין שבשביל מרשם תרופות מחורבן אצטרך לחכות בתור  כאחד החולים

למה אי אפשר להשאיר את כרטיס ה קופה יחד עם פתק קטן לאחת הפקידות ושהיא בזמנה החופשי תכניס לה את  הפרודוקטים ושהיא בזמנה החופשי תדפיס במחשב מרשם?

מה כל כך קשה ומסובך בתהליך

 

פעם אמרתי את זה לרופאה עצמה,שאגב היא רופאה מסורה ונפלאה ואדם נהדר,אבל היא פתרה אותי במבט ואמרה שהיא מעדיפה להציץ בי כשאני בא לקחת מרשם,לראות שהכל בסדר וכו'

בשבילי זה ניג'וס

אז נכון אני לוקח מרשמים ל3 חודשים קדימה,אבל גם שלושת החודשים האלה מסתיימים וצריך לחדש את המרשם

הנה עכשיו נגמרו התרופות לזוגתי וכבר כמה ימים שהיא לא לוקחת את תרופותיה כי אנחנו מתבאסים  ללכת ולחכות שם

לכאורה מעשה אידיוטי תאמרו,צלצלו לזימון תורים,תקבעו תור ותלכו,מה הסיפור?

 

צודקים,נו צודקים,רק שמעצבן אותי שבשבעיל מרשמים צריך את כל הפרוצדורה הזאת נוסף על לשלם חניה בחניון כי כבר אי אפשר לחנות חופשי ליד סניף הקופה

 

אגב אני בטוח שכל מי שמשתמש בתרופות כאלה ואחרות מודע לעניין, אבל אומר בכל זאת:

 

עדיף לקנות תרופות שבמרשם בבתי מרקחת של הקופה,כל קופה אני מאמין

בתי המרקחת הפרטיים,והניו פארמים למיניהם שוחטים,פשוטו כמשמעו

היה צריך לבקש מועדת טכטנברג במסגרת דיוניה על צדק חברתי שתטפל גם בחברות התרופות שיורידו את המחירים שלהם

 

כאילו מה הקטע של בתי המרקחת הפרטיים?

אני מבין את הרצון שלהם להרוויח,אבל בחייאת כמה?

 

לא שמעתי ולא ראיתי את הנאומים של אבו מאזן ונתניהו בשידור ישיר  (אחכ ראיתי תקציר)

גם לא ראיתי ולא שמעתי את  את המלל הבלתי נגמר בשידורי הטלויזיה אתמול

בסדר,הבנו את הפואנטה

 

שיהיה מה שיהיה

 

רק דבר אחד,ליברמן הדמגוג הזה אמר כבר לפני כמה ימים שנעניש את הפלסטינים אם הם בכל זאת יגישו את הבקשה לאו"ם

ליברמן לא טיפש ובימים האחרונים ה וא מצהיר הצהרות וחוזר בו אחכ

יש לי הרגשה שאת ההצהרות הוא מפנה יותר לקהל בוחריו בישראל ביתנו וכשהוא חוזר בו,הוא עושה את זה בצורה מינורית.

 

אני גם לא בטוח שקהל בוחריו הוא עדר טיפש

כולם מבינים שלעצור את העברת הכסף לרשות הפלסטינית זה אומר שלא יהיה מאיפה לשלם למנגנוני הבטחון שעומדים שכם אחד עם צהל ועוצרים התפרעויות

לא נשלם להם הם לא יעבדו,הם לא יעבדו,כל הנטל יפול על הצבא

ליברמן רוצה לחסל את הסכמי אוסלו? הרשות תתפרק וכל הטיפול בתושבים יפול עלינו,אלא על מי?

אז אנה,לא צריך למהר לצאת בהצהרות מטומטמות,יש לנו אחריות,הרשות הפלסטינית  תלויה לגמרי בכלכלה שלה בנו

וכדאי להתנהל בשייכל

ךצערי לא תמיד אנחנו עושים זאת

 

אני סיימתי,תיהיו טובים

 

נכתב על ידי טליק , 24/9/2011 08:01  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-29/9/2011 11:07




461,779
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)