לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2011

פוסטחג


 

אני אוהב לראות את התוכנית של דר' יורם יובל "שיחות נפש"

הוא מצליח להוציא מהמשוחחים איתו  דברים מדהימים,ממש ככה

השיחה האחרונה שראיתי הייתה השיחה שלו עם אלדד זיו.

זיו הוא אומן,תמלילן,במאי תיאטרון ומחזאי ואולי עוד דברים

בחור מצחיק ונורא מוכשר

 

זיו גדל בבת ים,היה תלמיד נורא ואיום וכשהוא דיבר  על עובדת היותו כזה

נורא הזדהיתי איתו

לא שקשה להזדהות עם תלמידים לשעבר שחוו חוויות מהסוג שאני חוויתי

אבל  כשאתה תלמיד אתה לא חושב שיש עוד תלמידים כמוך

ואתה עושה מעשים שאתה בטוח שהם מעשים שרק אתה חושב עליהם(טיפשיים ומתומטמים אגב ככל שיהיו)

ועוד אחזור לחלק מהמעשים האלה.

 

זיו סיפר שלא עבר את הסקר,הסקר היה מין מבחן שדירג איזה תלמיד אתה ולפי הציון שקיבלת שאגב לא חשפו אותו אלא  רק בישרו לך אם עברת או לא עברת ,ידעת  לאיזה סוג של תיכון תלך.

 

אז כאמור זיו לא עבר את הסקר והלך לבית ספר מקצועי

גם אני לא עברתי את הסקר ואני זוכר שלמרות שהייתי בן 14 המחשבה שאאלץ ללמוד בבית הספר אורט נביאים בירושלים הייתה בלתי נפסת בעיני.

הייתי רחוק  מאוד מעניני מכניקה,מיכשור,מכונאות  אלקטרוניקה ועוד כל מה שלמדו בבית הספר.

 

הייתה סטיגמה לבית הספר,ודאי לתלמידים שלמדו בו

ולא צריך בכלל לומר  שבדיעבד הסטיגמה כמו כמעט כל סטיגמה לא הייתה מוצדקת

היא נזונה בעיקר משמועות ומרכילות לא מבוססת ומהעובדה שאותה אי אפשר לשנות שרב התלמידים שם היו מזרחיים.

ובדיעבר מי שלמד בבית הספר הזה יצא לפחות עם מקצוע ביד נוסף לאפשרות שהייתה לו לעשות בגרות

 

לא ברור לי איך הצלחתי לא להגיע לבית הספר הזה

אני חושב שגם אבא שלי וסבתא שלי  חשבו שמקומו של בן טובים כמוני הוא בבית ספר תיכון עיוני

זוטות כגון אם עברתי או לא עברתי את הסקר,לא ענינו אותם

לא ענינה אותם העובדה שהיו לי קשיים שאולי הם לא עמדו על מהותם אבל הם הניחו  שתיכון עיוני יעשה לי טוב,

אני אתבגר,אתגבר ועם ישראל חי.

סבתא שלי  שעל יחוסה ויכולותיה סיפרתי כאן די הרבה כנראה הצליחה  לסדר שנכדה האהוב ילמד בבית הספר התיכון עירוני ג' או בשמו העממי בית חינוך.

 

אלדד זיו תאר את חויותיו בבית הספר אורט חולון כגהינום

אגב  התוכנית שיחת נפש מתנהלת כסוג של דיאלוג

יורם יובל שואל שאלה מכוונת  והמשוחח עונה ,מרחיב טיפה,יורם יובל מוציא מדבריו האחרונים קצה חוט ומשם השיחה ממשיכה ומתנהלת כסוג של פינג פונג.

 

זו הייתה פעם ראשונה בתוכנית הזאת שמראויין לא הפסיק לדבר על עצמו בלי שהדר' יורם יובל יפסיק אותו

 

אני לא יודע אם זיו מעולם לא דיבר על עצמו עם מישהו מקצועי,אבל זה נראה כאילו זיו זיהה הזדמנות לספר על עצמו דברים שאיש לא שמע

ופשוט הוציא הכל החוצה

בפתיחות שלא רואים כמותה בטלויזיה

 

אז בין השאר הוא סיפר שהוא כל כך לא אהב ללכת לבית הספר שכשהוא היה מגיע לבית הספר הוא לא היה נכנס והולך להסתובב ברחובות עד הצהריים

זה בדיוק מה שאני הייתי עושה.

הייתי מגיע,מסתובב בחצר עד קרוב לצלצול של 8 בבוקר ואז מפירצה בגדר יוצא מתחומי בית הספר והולך.פשוט ככה

ואף אחד לא היה יודע או מדווח במידית כמו שעושים היום

כשאני חושב מה היה קורה אם מי מילדיו שצריך להיות בכיתה מטייל ברחוב ואנחנו לא יודעים זה מרגיש מאוד לא נוח

אבל הזמנים היו אחרים

 

הוא גם סיפר שהוא היה משתדל להגיע ראשון הבייתה בצהריים כדי ,לתפוס" את הדאר ולהוציא אותו ראשון מתיבת הדאר

כי זאת יש לדעת בשנים ההן

מבית הספר לא התקשרו הבייתה לברר למה לא הגעת כמו שקורה היום

הם היו שולחים מכתב,סוג של איום,בדרך כלל היה כתוב שם,התלמיד  זה וזה נעדר ימים רבים מבית הספר

נא לידיעתכם

 

נראה לכם שילד שפוי יתן למכתב כזה ליפול לידיים של הוריו?

לא ולא,הוא דג את המכתב מהתיבה ומשמיד את הראיות:-)

 

רק ילד שפוי לא יקח בחשבון שיום התשלום יגיע..

גם אם יצליח להעלים מהוריו שיש אסיפת הורים הרי שיגיע יום קבלת התעודות ובסופו של דבר הילד יצטרך לעמוד מול הוריו הנדהמים

שחשבו שעשו לו טובה גדולה והצילו אותו מלימודים במכניקה עדינה,במכונאות ובאלקטרוניקה עם ילדי המזרחים מקטמונים,מהמושבה הגרמנית,מפחידים כאלה שאתה נתקל בהם בדרך כלל בבריכת ירושלים או  ביציע מול השמש בקטמון כשאין משחק של ביתר ירושלים בימקא והם באים למרר לנו את החיים

 

אז הוריך הנדהמים שחשבו שאתה בן טובים רואים תעודה עם עשרות שליליים ולא מבינים מאיפה זה בא להם ןלמה זה מגיע להם

ואתה חוטף קצת מכות על זה ששיקרת וזה שתיחמנת וזה שברחת

והם מסדרים לך חופש גדול מהאגדות

הם מצמידים לך מורים פרטיים שמלמדים אותך  פיזיקה וכימיה ומצמידים את אחותך הצעירה ממך שתלמד אותך ביולוגיה כי יש לך מבחנים בסוף הקיץ ואם אתה רוצה לעלות כיתה טמבל ולא להשאר שוב אתה צריך ללמוד !

 

וככה אתה  החפוי ראש נוסע בחופשת הקיץ על שכונת נחלאות המופלאה נכנס לבית של המורה הפרטי שלך שמתגלה מהר מאוד כאחד השמאלנים הכי גדולים של שנות ה70 בירושלים

ובין  נוסחאות פיזיקליות והרכבי חומרים בכימיה

אתה קורא קצת על ארגון שקוראים לו מצפן, מתחיל להבין מה היה רע במלחמת ששת הימים,למה הכיבוש משחית

ולמה מגיע לפועלים זכויות

 

אתה מכיר הרבה שנים אחכ את הריח של סיגריות דובק 10 שטוחות וקורא קצת על קרל מרכס ואנגלס ושומע מי אלה לנין וטרוצקי

ועל תנועות שחרור לאומיות

מצד שני בבית כשאתה לומד ביולוגיה עם אחותך הצעירה ממך שלומדת בתיכון יוקרתי ומוציאה ציונים שההורים היו חולמים שאתה תוציא ,הענינים קצת אחרים

אתה מרגיש אפאס שמזלזלים בך

שאתה לא רוצה להיות שם

וכשאתה מצליח בכל זאת בבחינות ורוצים לעלות אותך כיתה אתה מחליט לעזוב את בית הספר הרע והנורא הזה

וללכת לאקסטרני

 

המילה הזאת אקסטרני מצחיקה אותי היום

אני לא יודע במרחק הזמן מה אבא שלי ידע  על בית ספר אקסטרני

יכול להיות שהוא באמת התייאש ממני והחליט ששווה שאלך לשם רק בשביל להשאיר אותי במסגרת לימודית

 

כי באמת זה היה צחוק מהעבודה

שנתיים הייתי שם  ולא עשיתי שום דבר

האמת שגם אף אחד לא דרש ממני כלום

לא היה איכפת למורים אם אתה לומד או לא

לא היה איכפת לאף אחד אם אתה מגיע או לא

החוקים היו גמישים ונראה שכל עוד התשלום לבית הספר נכנס בזמן וכולם מבינים שזה מה שחשוב הכל היה סבבה אגוזים

 

תראו מה זה, איך שיחת נפש אחת בין אלדד זיו ליורם יובל מביאה אותי לכתוב את הפוסט הזה

 

האנקדוטה בכל הסיפור שאלדד זיו נשוי לשולמית שהייתה שגרה לא רחוק ממני ולמדה עם אחותי והייתה חברה של דנית,הילדה שכולם היו מאוהבים בה בבית הכרם (ואני מת לדעת מה איתה היום אבל עברו 40 שנה,את מי נשאל)

 

לשולה היתה אח מיכאל שלמד בכיתה המקבילה שלי ונהרג בתאונת דרכים

לא זכרתי שהוא נהרג מתאונת דרכים ואני גם לא זוכר באיזה גיל הוא היה כשזה קרה

 

רציתי לכתוב על גלעד שליט ותרומת התקשורת לחזרתו

אבל יצא פוסט אחר

 

ואני גם לא יודע על מה לחצתי במחשב הנייד שהקטין ככה בצורה בלתי נסבלת את הכתוב

 

תיהיו טובים

אני סיימתי

 

 

נכתב על ידי טליק , 20/10/2011 08:07  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-21/10/2011 14:58




461,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)