לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2012    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2012

פעולות תג מחיר


המחאה החברתית חזרה בסוף השבוע הזה לרחוב.

אתם יודעים מה,לא נתייג בשם כזה או אחר את ההפגנות שהיו בסוף השבוע בתל אביב.

 

ביום שישי בצהריים באקט של מחאה ,כמה פעילים ודפני ליף בראשם ניסו לטעת אוהל בשד' רוטשילד,

הם לא באמת רצו להתנחל שם שוב,זה היה אקט סמלי.

אבל לפקחי העיריה ובעיקר למשטרת ישראל אין הומור,ודאי לא מענין אותם שום אקט סמלי ובברוטליות,באלימות בוטה  גדעו את הנסיון הזה ועצרו באלימות כמה מפגינים.

 

זה כבר כמה זמן שפעילי שכונות,פעילי מחאה חברתית, ועוד כהנה וכהנה  אנשים שבעיני המדינה מועדים לפעילות כזאת או אחרת מוזמנים בלי סיבה למשטרה  ומוזהרים. לפני שעשו משהו

 תראו כאן את מאמרה של פעילה חברתית וחברת מועצת עירית תל אביב לשעבר שהיא פעילת שכונות,יעל בן יפת

הנה,תקראו  כאן

 

בשאילתה של חברי כנסת משמאל (דב חנין ) ומימין (מיכאל בן ארי) שביקשו לדעת למה המשטרה מתשאלת ומזמינה אנשים לשיחות לפני שעשו מעשה

משתמשת באלימות רבה נגד מפגינים(מימין ומשמאל) והפנתה לשר המשטרה (או בטחון הפנים) הכחיש זה מכל וכל את האשמות.

 

המשטרה עצמה מאשימה את פעילי המחאה בהאשמה המגוחכת של "הפרעה לשוטרים במילוי תפקידם" אןו בטענה המגוחכת עוד יותר" תקיפת שוטרים"

כן דפני ליף עם יד שבורה וצלע חבולה תתקוף 10 יסמ"ניקים,ממש ככה !

 

השר אהרונוביץ גם אמר מעל בימת הכנסת שהוא מתנגד לתשאול של כל מפגין בפוטנציה,הוא בעד מחאה מכל סוג כלשהו שנעשית באישור המתאים ונגד אלימות המשטרה.

עוד לא יבש  הדיו על פרוטוקול ישיבת הכנסת וכבר הוכו מכות נמרצות וגם נעצרו פעילי מחאה בהפגנה של יום שישי.

 

על ההפגנה של מוצ"ש תיכף נדבר.

 

אני רוצה לדבר לרגע על פעולות תג המחיר  והפגנות הימין.

אני מסכים לגמרי עם מיכאל בן ארי (וזו תייהיה הפעם היחידה והנדירה שזה קורה) שהמשטרה מתייחסת בברוטליות ולפעמים בכח מוגזם לפעילי הימין

כשזה קורה ,לנו אנשי המרכז והשמאל, יש רון בלב,שמחה לאיד, מודה,מכות לפעילי ימין מתקבלות אצלי בשיוויון נפש.

 

אני חושב שזה הדדי אגב

אני בטוח שבהתנחלויות ,בגבעות הגדה המערבית ישבו להם יפי בלורית ביחד עם נערות חסודות מלאות בהורמונים וצחקו לנוכח תמונות המעצר מיום שישי,

אבל אני קורא,לא עוד.

אני חושב שבהפגנה אתמול במוצ"ש היו צריכים להשתתף פעילי ימין,אני חושב שיש מקום להתאחד על רקע אחד בלבד וזה על עניין הברוטאליות של המשטרה

לא יתכן שבמדינה דמוקרטית המשטרה תעשה שימוש בכח,בכזה כח נגד מפגינים,גם מימין וגם משמאל.

 

תיכף נגיע להפגנת אתמול,קצת סבלנות.

 

אני רוצה לומר משהו על מחאה בכלל ומחאה חברתית בפרט:

 

אני מתנגד וכבר כתבתי את זה בפוסט הקודם למחאה חברתית בנוסח קיץ 2011

זה לחזור אחורה לדעתי

צריך להמשיך למחות ובעיקר לדעתי צריך להתפקד למפלגות קיימות ולא משנה איזה: ליכוד,עבודה מר"ץ הבית היהודי או יאיר לפיד.

 

העיקר לשנות מבפנים,כבר ראינו שמאוד קשה לשנות מבחוץ ואנחנו יכולים להיות יפים וצודקים עד מחר.

תראו איך הימין משיג את מטרותיו:

בעקשנות,בכניסה למפלגות קיימות, בלחץ מבחוץ של תנועות חוץ פרלמנטריות מאורגנות היטב

בשימוש נכון באמצעי המדיה החדשים שאגב בהפגנות שלשום ואתמול עשו בהם שימוש מצויין.

 

המון מצלמות בהפגנות סוף השבוע,חלק מצלמים את אלימות המשטרה חלק מעלים תמונות בזמן אמת לטוויטר ולפייסבוק.

ואנשים יכולים להגיע מהבית להפגנות האלה בהתראה של דקות.

 

העיתונים הגדולים לא יעשו הפעם חסד עם הפגנות מהסוג הזה,אין סיכוי שהערוצים המשדרים יפנו זמן מסך כל כך רחב למחאה החברתית המתחדשת.

זה בסדר, הטוויטר והפייסבוק עושים בנתיים את העבודה מדווחים מהשטח בזמן אמת

תמונה אחת של אלימות המשטרה שווה  אלף נאומים של שר כזה או אחר שאומר שאין אלימות משטרתית

 

עכשיו נגיע להפגנה של אתמול:

 

ראשית אני לא מזועזע שמפגינים ניפצו חלונות ראווה של בנקים,אני לא בעד העניין הזה,אני לא  מעודד מהלכים מהסוג הזה אבל אני לא מזועזע.

הייתה הפגה נגד האלימות שהפעילה המשטרה יום קודם

היו הרבה מאוד מפגינים שקצה נפשם באלימות המשטרה המוגזמת.

אז נגמר להיות ילדים טובים שד' רוטשילד,אולי באמת כדאי קצת לקחת דוגמה מפעילי הימין,בסופו של דבר הימין מגיע להישגים:

 

נכון יש פסקי דין על פינוי גבעת האולפנא,על מיגרון,גבעת אסף,אני עוד לא ראיתי אף בית שזז ,נוסר או הועבר

והימין חוגג את הישגיו,בצדק.

 

אז התרגלנו לפעולות תג מחיר,לשריפת מסגדים,תקריות בין מתנחלים לפלסטינים נדחקו לעמודים האחרונים בעיתונים

הגדה המערבית מלאה ביהודים ,מועצת יש"ע בונה בכל פינה

 

ואנשים מזדעזעים מניפוץ חלון ראווה של בנק על ידי פעילי מחאה חברתית?

 

תזדעזעו לכם עד מחר,היינו יפים,נחמדים,בעיקר מתורבתים בקיץ שעבר,מה יצא לנו?

הימין אולי מכוער,פעולותיו לא נחמדות,פעיליו,כמו בן גביר,נעם פדרמן,מיכאל בן ארי הקולני,לא נחמדים בעליל,אבל הם גם לא צריכים להיות כאלה,לא בשביל זה הם עושים את עבודתם,הם לא מחפשים אהדה בעיתונים היומיים,אין להם תקווה שיסקרו באהדה את פעולותיהם,אבל הם עושים,מי שמסקר,הם משתפים איתו פעולה ומי שלא לא.

 

אז אולי פעילי המחאה החברתית צריכים ללמוד דבר או שניים מאיתמר בן גביר ירחם השם,אני לא בטוח שהוא ישמח ללמד אותם אבל אני בטוח שיש לו הרבה מה ללמד ולפעילי המחאה הרבה מה ללמוד

ודבר ראשון אני מציע להפסיק להיות נחמדים. הייתם נחמדים בשנה שעברה וקיבלתם את ועדת טרכטנברג שחצי ממנה לא מיושם,קוצץ נמרח וחורבש בזמן שהימין מתנחל על כל גבעה ועץ רענן ודני דיין יוצא לתקשורת ואומר בגלוי שמועצת ישע ניצחה את כל ממשלות ישראל והוא צודק.

הם לא מדברים,הם לא מתנחמדים ולא שום דבר,הם עושים

אוהבים אותם או לא,זה לא רלוונטי.

דפני ליף לא אהובה על כולם ולא תיהיה,אבל היא גם לא צריכה להיות

 

אני כבר לא רוצה לדבר על מחאה בחו"ל,שם בוזזים חנויות של אנשים פרטיים,כאן לא עושים ואני לא מאמין שיעשו (טוב מותר לבזוז חנויות של אריתראים,הם לא בני אדם הרי)

אז שברו חלונות ראווה של בנקים,נורא ואיום,אבל הבנקים יתקנו את הנזק,האריתראים למשל לא יתאוששו כל כך  מהר אחרי שבוזזים להם חנות.

 

הפוקוס צריך להיות על  אלימות המשטרה,הזימונים שהיא מזמינה פעילי מחאה חברתית בלי סיבה לחקירות,הממשלה שמפחדת מפעולות של צדק חברתי ומפעילה את המשטרה

זה צריך להפסק אחרת המחאה תתגבר

אני חושב שצריך להתאחד עם פעילי ימין להפגנה גדולה נגד אלימות המשטרה ויפה שעה אחת קודם.

בעיתון ידיעות אחרונות של היום  הכותרת אומרת כצפוי,המחאה איבדה שליטה,ואני אומר: לא עורך נחמד,היא לא,היא מצאה כיוון,ותיזהר ,אתה יכול לאבד מינויים עם כותרת מרגיזה כזאת,לא חראם?

 

וקחו חומר למחשבה לסיום:

 

הממשלה מוותרת על מיליארדים לטייקונים,פוגעת בשרותי בריאות,הרווחה, והחירום,מקצצת בלי רחם ופוגעת בחלשים ,ניצולי שואה וקשישים ,מאפשרת כניסת מסתננים והמחאה החברתית היא שאיבדה שליטה?אם המשטרה  הייתה משקיעה כל כך הרבה מאמצים בלעצור את הפשע המאורגן כמו שהיא משקיעה בלעצור הפגנה או שתיים של פעילי המחאה הייתה כאן מזמן מדינה מתוקנת.מעמד הביניים שהוא גם ימין וגם שמאל סובל או מרגיש בגזרות הכלכליות.באופן אישי אין לי עניין להפיל את נתניהו  בהפגנות רחוב,רק בקלפי,אבל עד אז אפשר להשפיע,שמאל וימין על החלטות כלכליות וחברתיות של הממשלה למען כולנו

 

אני סיימתי,שבוע טוב לכולם

 

תיהיו טובים

 

נכתב על ידי טליק , 24/6/2012 06:38  
הקטע משוייך לנושא החם: המחאה החברתית קיץ 2012
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-26/6/2012 05:59




461,818
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)