לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2005

סרטים ישראלים


 

בוואלה תרבות דיווחו שטלעד עומדת לארגן ארוע לציון 75 שנה לקולנוע הישראלי

ובארוע יבחרו  בין השאר בסרט הישראלי  הטוב ביותר

 

אני לא כותב על קולנוע בדרך כלל כמו ידידיי כאן סייקו ואיילון

ראשית הם עושים את זה בצורה מושלמת

אז למה לקלקל?..

שנית וצריך להודות על האמת אני לא רואה סרטים בקולנוע

את מה שאני רוצה לראות אני רואה בטלויזיה-בוידיאו ובשאר האמצעים

שישנם היום לחובב כמוני :-)))

 

אבל מכיון  שעבדתי בסרטים ישראלים (וגם בקופרודוקציות אבל זה רק בשביל הגאווה..)

וגם ראיתי  כמעט את כל הסרטים הישראלים שהופקו כאן

אני  מרשה לעצמי לנסות לדרג את הסרטים הישראלים הכי טובים

אני חושב שדי אתקשה להצביע על סרט אחד שהוא מעל כולם

גם בקולנוע העולמי אני לא חושב שאני יכול להצביע על סרט אחד שהוא "הטוב מכולם"

אבל על כמה זה אפשרי

ואם כבר אני כותב על קולנוע ישראלי

אצביע גם על הסרטים הכי גרועים

שבחלק מהם היה לי חלק..(אה..יצא מין משחק מילים שכזה)

 

אז ככה

הלכתי לקולנוע ישראלי מאז שהתחלתי ללכת לסרטים

אולי בגלל העובדה שדוד שלי הוא במאי ומן הסתם עשה סרטים ישראלים

"חונכתי" מהבית לעודד את תעשיית הסרטים שלנו

ולא להתעלם מסרט ישראלי חדש שיוצא ולא לומר כמו רבים "אני לא הולך לסרט ישראלי"

והייתה תקופה שרבים התבטאו כך

 

אז אני הולך והלכתי

אני זוכר את סלאח שבתי של קישון

את ארבינקה עם חיים טופול

את ההתרגשות  לראות שחקנית צרפתיה משחקת בסרט ישראלי ב"דליה והמלחים" עד היום אגב אני זוכר את שמה-ורוניק ונדל קראו לה ואני ממש לא בטוח אם היא שיחקה בעוד סרטים

את פורטונה

את מרגו שלי עם גילה אלמגור

את מלכת הכביש עם גילה אלמגור ופעם ראשונה בסרט ישראלי שרואים סצינת אונס

שמעבירה חלחלה

את תעלת בלאומילך המדהים של קישון

ובסינמטק את עץ או פלסטין

את גבעה 24 אינה עונה ואת "הם היו עשרה" שמשלושת הסרטים האלה אני לא זוכר כלום למעשה

 

דוד שלי עשה ב66 אני חושב את סרטו הראשון

"אשה בחדר השני"

אני זוכר שנסענו לסט שהיה במושב בני עטרות וראינו את ציונה טוכטרמן המדהימה

שבכלל לא הייתה שחקנית

אבל למי היה איכפת שהיא לא

לא צריך לומר שהסרט נחל כשלון בקופה כמו הרבה מהסרטים שלו שיבואו אחכ (חוץ מנועה בת 17)

אבל זה לא ריפה את ידיו

 

אני יכול כמובן לספר על עוד ועוד סרטים ישראלים שראיתי בילדותי ובנערותי

איך כמו כולם התאהבתי במציצים של אורי זהר

בגבעת חלפון של אסי דיין

בניגוד לאחרים לא חשבתי שחגיגה בסנוקר וצ'ארלי וחצי הם פאר היצירה

 

ותרשו לי לומר משהו בוטה

גם היום אני חושב שהם לא

הם סרטים נחמדים והכל

בעיקר מצחיקים

אבל הם מנציחים כאן איזו אמירה גזענית מסריחה

שהגיע הזמן אולי לומר לה - עד כאן

הסרטים האלה חביבים ככל שיהיו הם לא פאר היצירה

ועם כל הכבוד

די לגזענות ההפוכה הזאת

ולסיומים  האלה עם הסוף הצפוי הזה בו המזרחי מתחתן עם האשכנזיה

וההורים של 2 הצדדים פותחים עסק משותף

וכולם חיים באושר ובעושר

 

דובי גל עשה 2 סרטים רעים שברעים

מלך הסלים וד.צ.חוף אילת

אתם יודעים למה הוא עשה את הסרטים האלה?

2 סיבות :

1.הוא חיפש תעסוקה

2.הוא חיפש זיונים וחשב שאם הוא יתן תעסוקה לבחורות צעירות הוא יתפוס זיונים ככה

תעסוקה הייתה לו  בעשיית 2 הסרטים האלה ונסיעות איתם לשווקי קולנוע בעולם

אני יודע

אני הייתי איתו בכמה

 

זיונים?

היום אפשר לספר שהבחורה הכי יפה בארץ בשנות ה80

ששיחקה בסרט השני שלו

התאהבה באחד מצוות ההפקה

הסיפור הסתיים כשצילומי הסרט הסתיימו

וגם בגלל שלמסכן לא נשאר כסף לממן את הבילויים היקרים שאליהם היא הייתה רגילה..

אז אולי לדובי היו זיונים עם סטאטיסטיות או משהו כזה

אבל לא בקנה מידה שהוא רצה

לא צריך לומר כמובן שהסרטים האלה צועדים בראש רשימת הסרטים הכי רעים שראיתי בחיי

 

סטיתי מהנושא...

 

אז מה הסרט הישראלי הכי טוב שראיתי?

האם עיניים גדולות של אורי זהר?

האם הלהקה של אבי נשר?

האם נעה בת 17 שדוד שלי עשה  בדמו ממש

שמבוסס על יומנים של אמא שלי וגם הצליח בקופות?

אין לי תשובה

 

אני מניח שלכל אחד יש רשימה קצרה או ארוכה של הסרטים הכי טובים שלו

ואתם מוזמנים להשתתף בבבחירה לכשתתפרסם

תרשו רק לומר שאחד מחמשת הסרטים הכי טובים בעיני הוא כמובן "תעלת בלאומילך"

סרט מדהים

עם קאסט מצויין

ובימוי נהדר של קישון אללה ירחמו

 

זהו

עוד מילה:

ברכות לשדות שחזר לשמחתי מהר הבייתה

תרגיש טוב ידידי היקר

ושמור על עצמך

 

תיהיו טובים כבר פברואר.....

 

 

 

 



נו..לא נשים את התמונה הכי מפורסמת בקולנוע הישראלי?
נכתב על ידי טליק , 1/2/2005 15:16   בקטגוריות זכרונות  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-5/2/2005 20:53




461,771
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)