אני בדילמה,לא יודע מה לכתוב,התחלתי השבוע לכתוב את הפוסט השני על הטור דה פראנס
עשיתי הפסקה בכתיבה כי זה יצא ארוך
ואז אתמול בערב חברי הטוב ,אבו אלמוג כתב את הפוסט הזה
ראשית לומר שזכותו לומר כל מה שבא לו על כוורת,אין לי בעיה עם ביקורת
וגם הגבתי אצלו,אבל הייתי בסערת רגשות ועשיתי שגיאות מקלדת ולא אמרתי את כל מה שהיה לי לומר, אז אני מתלבט אם לכתוב פוסט תגובה ולענות אחד לאחד על הדברים שהוא כתב או ללכת על הטור דה פראנס:-)
מה שהפריע לי כבר בהתחלה בפוסט שלו ולא כתבתי את זה זה הביקורת של א.אלמוג על איזה איש טיפש שהביא תינוק בן יומו או קרוב לכך להופעה,דבר מטומטם ובלתי אחראי בלי קשר לשום דבר, זה לא המקום בו צריך להיות תינוק בן יומו, אבל מכאן וקשירת הבאתו של התינוק להיות כוורת סוג של מדורת שבט,בעיקר של השבט הלבן,המרחק רב מאוד.
הבה נסכים שאותו אבא עשה מעשה מטומטם וצריך לגנות אותו שנית,איזה שבט לבן בראש שלכם?בוא נגדיר את הלהקה הזאת לרגע:
כוורת זו להקה שמשלבת בין שירים ומערכונים שהם נונסנס,אחרים לגמרי מהווי הגשש החיור שכולם אהבו לאהוב ובצדק ופנתה לכל העם,נדמה לי בדיעבד שפשנל הסכים לקחת אז את כוורת תחת חסותו כיח הוא ידע שגם אם יפסיד יש לו את הגשש שיכסה את ההפסדים שתביא לו להקת הנונסנס המוזרה הזאת ואולי הוא לא כל כך רצה שמישהו אחר יחטוף לו אותם ובמקרה הם יצליחו
כוורת לא ניסו להעמיד פנים שכולם אהבו אותם,הם לא ניסו להתחבב כמו הגשש על כל הציבורים,הם הלכו לנישה כזאת שהיה ברור שחלק מהעם לא יאהב,מה לעשות ,טעם אישי לגמרי
אני לא אוהב לצורך העניין את קובי פרץ אז אני גזען?
אוהבי קובי פרץ חושבים מן הסתם שלשיר על סילביה במפר,להתחפש לאשה על במה ולשיר על מכולת זה מטומטם
אבל למה א.אלמוג ידידי לא הביא את שיר המכולת ואת המערכון שלפניו שחוברו לפני 40 שנה כאיזשהיא נבואה וסליחה מראש על היתלות באילנות גבוהים כנביאים,כאות אזהרה למצב כלכלי כזה או אחר? בשיר שחובר נגיד ב74 ופתאום התממש במשבר כלכלי חמור כזה שהגיע אחרי כמה שנים לא ראוי למילה טובה? לא נחשב לסוג של נבואה קטנה שהתגשמה?
לא מרמז על קונגלומרטים ענקים שנבנו כאן וגרמו לבעלי מכולת קטנים לאבד את פרנסתם
או שיר המחירון?
וכוורת בהחלט היו בשנים הראשונות מכולת,איזה היפר ואיזה נעליים?
הרי ההצלחה באה עליהם רק אחרי שהתאחדו 9 שנים אחרי שהתפרקו
למה "איזו מדינה" של אלי לוזון הוא שיר מחאה קלאסי ושיר המכולת לא? כי הוא לא רציני? הוא נונסנס?
ככה בחר סנדרסון להעביר את המחאה שלו ,בנונסנס
ואגב זה בסדר לא לאהוב את גידי או דני או כל אחד אחר מהם,עניין של טעם אישי לגמרי,לא חייבים
אז א.אלמוג מכנה את אוהבי כוורת "הישראלים" אין בהם אתיופים אין בהם רוסים זה נכון,באשר לשאר? אני לא בטוח בכלל
א.אלמוג קובע קביעה לגבי השאר, לדעתי היא קביעה מוטעית,קביעה מול קביעה
בואו נחשוב לרגע על איזה שירים גדלנו כאן או בגרנו
סליחה שרב האתיופים עדיין לא היו כאן וגם לא הרוסים,למרות שאני בטוח שאפשר למצוא לא מעט של כאלה וגם כאלה שהתחברו לכוורת אבל הרוב לא,נכון.
וברור שההרכב האנושי שהיה בכוורת מורכב מרובו מישראלים,מה רע בזה?
אני לא אלך להופעות של פיליפ קירקורוב הרוסי שנערץ על מאות אלפי עולים מרוסיה שבהופעות שלו בישראל ממלאים את הפארק,לא מדבר אלי ואני לא מאפיין את הקהל שלו וודאי לא מעניין את התחת שלי אופן הצבעתם(מישהו אמר ישראל ביתנו?)
ואין לי שום ביקורת על התופעה ,שיהנו מקירקורוב (אני מקווה שאני לא מעוות את שמו),אני אהנה מכוורת
ואף אחד מחברי כוורת ,מה לעשות שהם רק שבעה ,(לא היה יותר מקום בחדר החזרות הקטן שבה התכנסו החברים ב73 ) הוא לא אתיופי לא רוסי לא הומו ולא חובש כיפה סרוגה ,אללי,בפעם הבאה חברים,תעשו אודישן לכל מגזר ומגזר כי להיות להקה ישראלית של כל העם זה מה שדרוש לעשות
מה שכן יש 2 פולנים,אולארצ'יק ושמיר שכשעלה לארץ לא ידע מילה עברית וכשהגיע לכוורת ,הגיע בזכות כשרונו ולא בזכות היותו פולני וצ'רציל
שהיה ערס מצוי מלהקות הקצב של רמלה ובשבילו להגיע לכוורת ,לפחות בעיני חבריו זו הייתה ירידה ברמה ודאי, כי האיש הופיע וניגן עם אריק איינשטיין מה יותר סמל לבן מזה?
אבל הוא בחר לשיר נונסנס ובדרך אגב גם לתת בראש ברוק ,שגם לזה לא היו בשנים הראשונות הרבה קליינטים
כי הציבור העדיף את עוזי פוקס והסגננות או השמנים והרזים או האריות של חיים ואריה סבן ששרו קאוורים באנגלית שבורה או שירי רוק ישראליםבכריש ובקליפסו ברמלה ובאולמות שברח המסגר וכוורת שרו בצוותא נונסנס שאף אחד לא הבין ואף אמרגן לא רצה לגעת עד שבא פשנל
אז על איזה שבט לבן ואיזה נעליים מדבר כאן א. אלמוג? הם הוציאו 2 תקליטים התקליט הראשון הצליח והשני היה נפילה והם התפרקו אחרי 3 שנים כי קהל לא בא להופעות שלהם
לא.אלמוג ביקורת על העובדה ששרו את השיר "נתתי לה חיי"
הנה מילות השיר:
עוד בימים
הראשונים של ההיסטוריה כשהעולם היה קיים רק בתיאוריה ולא הבדילו בין מחר, שלשום ואמש, היו רבים איפה כדאי לשים ת'שמש אך דבר אחד הוסכם, אם עקשן הבן אדם, אין סיכוי, אין פיצוי, זה מה שקרה.
נתתי לה חיי ירדתי על ברכי יאמינו לי כולם למדתי מה זה סתם ונעלבתי.
מאז עברו הרבה גשרים מעל המים וכבר הספיקו להמציא ת'צהריים. עוד לא ידעו הם על הגלובוס מה צורה לו, אם מרובע הוא, אם עגול, או איך שבא לו. אך דבר אחד ידעו, ואת זה מיד קבעו, אם סירבה - אין תקווה, זה מה שקרה.
נתתי לה חיי...
היום תמצא שהנושא לכל ויכוח הוא מה בא קודם - הביצה או התפוח, אחד אומר שנגמרים לו השמיים כשיש מספיק אוויר למדינה או שתיים. אולי בכל זאת נסתדר, היא תרצה אז נתגבר, היא מנעה כל גישה, זה מה שקרה כש...
נתתי לה חיי... |
| |
|
|
לדעתי שיר חמוד,נונסנס משהו,לא מ י יודע מה ,ודאי לא מתאים לארוויזיונים של שנות ה70,אבל בסדר,סוג של מוזיקה שונה, גם כוורת סיפרו שהצטערו שנסעו
אבל מהעובדה הזאת ועד להגדיר את השיר "כשיר קולקטיבי לאומי שמדבר למען איזו הקרבה למען המולדת ", מר א.אלמוג,אתה מכיר עוד זמר או להקה בשנים האלה שדיברו או שרו בכלל על הכיבוש? נגדו באיזשהיא צורה? הרי זמרים פחדו כאן על החיים שלהם,על הפרנסה שלהם,מישהו שצייץ משהו נגד הקונצנזוס הוחרם מייד על ידי אחד מ2 הצדדים,ספי ריבלין ולימים אריאל זילבר הוחרמו אחרי שאמרו את דברם ונפגעה פרנסתם,למישהו היה איכפת בכלל?
והיה עוד מישהו שלקח סיכון וצייץ משהו פוליטי? אף אחד . והנה כוורת הכניסה משפט ש40 שנה אחרי פתאום מחשיבים אותו כשיר קולקטיבי לאומי,עוד מעט תאשים אותם בכיבוש עצמו
כולה להקה שנותנת בראש חבר,עם נונסנס באמצע,לא צריך להפיל עליהם את כל העוולות שנגרמו בארץ הזאת למי מהצדדים
ואגב גם לשבט הלבן לכאורה מותר להנות ממוזיקה ומערכונים בלי להתבייש מהשאר
ואיזה שטות זו לומר שהם כותבים על הוא והיא והם ופחות על אני
מה יותר טוב, שהם ישירו מילים נלעגות שכתב להם משורר דלות בינוני? רק בגלל שמשורר הדלות כותב בגוף ראשון?
אתה הזכרת את ילד מזדקן ואני מוסיף את "נאחז באוויר" שנכון שהוא לא מהרפרטואר המקורי של כוורת אבל משהחליטה הלהקה להרחיב את מסגרת השירים שהיא שרה גם לשירים ששר כל אחד מחבריה הרי שנאחז באוויר שייך בצדק לרפרטואר
והרחבתי כבר על השיר ועל מבצעו בפוסטים קודמים ולא אומר יותר ו
ולדעתי זה בסדר גמור לשיר על כולם ופחות על עצמם,מה,מישהו התחייב למשהו אישי ולא קיים?
והכי מרגיז זה הקטע לפני הממתק:
איזו יהירות והתנשאות מסריחה (אמרת לי לא להתאפק) זה להוציא את עצמך ממה שאתה מגדיר" הקולקטיב הישראלי היפה זה ששומר על הכיבוש כבר 46 שנה,זה שיצר את המדינה עם הפערים הכלכליים הכי ענקיים בעולם וכו' וכו' כולל הבחירה בשרון ובאולמרט
והביטוי האומנותי שלהם זו כוורת
אתה טוב ממני?(או מכל אחד אחר שבחר לצפות במופע לצורך העניין) כי לך יש ביקורת היום על מה שכוורת כתבה לפני 40 שנה ??? שנה ושנתיים אגב לפני מלחמת יום כיפור בשיא האופוריה של מלחמת ששת הימים שמעטים,שאפשר לספור אותם על יד אחד היו נגד הכיבוש ויצאו נגדו?וואלה יופי,תנכס לך כרצונך ביקורות אבל דיר באלק,היו כאן אנשים לפניך שהעבירו ביקורת ,כתבו נגד הכיבוש ולא חשבו שכוורת היא חלק ממנו בגלל שיר כזה או אחר
ותראה איזה קטע עזוב כוורת ,קח את אייל גולן לצורך העניין,שממלא קיסריות פעמיים בחודש שמצטלם עם ראש הממשלה שאוהדיו ודאי בוחרים בו ,שהוא גולן ,הקונצנזוס החדש ,הוא לא מואשם על ידך בכלום
ואוהדי כוורת הם אלה שאשמים בכיבוש המתמשך בעליית המחירים באי הצלחה של המאבק לצדק חברתי ממש גילוי מדהים
אז ככה ,לדעתי זו האשמה חמורה מאוד,בעיקר מעליבה מאוד שמגמדת את מאבקו של כל אחד ואחד מאיתנו, כמוני למשל שאת דעותיו אתה מכיר.
זו גבבה מקושקשת ביצים שאין לה ביסוס וחצי ביסוס
זו דמגוגיה מחורבנת מבית מדרשו של הדמגוג הגדול מכולם,מנחם בגין וזה לא מתאים לך
ובעיקר מעליב השיוך האוטומטי שעשית בין אוהבי כוורת ליאיר לפיד ומצביעיו.
לשמחתי אוהבי כוורת באים מכל הקשת הפוליטית ומכל הצבעים,לצערנו יכול מאוד להיות שגם זה שגבה ליבו והפך שר-וצר אוהב את כוורת ויכול להיות שלו ואגב מותר לו לאהוב או שלא
אבל להפוך את כל ה120 אלף צופים שביקרו בהופעות של כוורת למיקשה אחת ,גם סטליניסטים גדולים לא עשו
יאללה הוצאתי הכל וסליחה עם הטענות שלי לא סדורות כמו שהייתי רוצה שיהיו ולא מנוסחות או מנומקות כמו שהייתי רוצה שינומקו,זה מה יש,אני בטוח שרוח הדברים הובנו
תיהיו טובים
| |