לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2014

יום שישי-היום ה 18 ללחימה


 

בסוף מלחמת יום כיפור,התפרסם שיר שאת המילים כתבה תלמה אליגון ואת הלחן קובי אשרת  שנקרא "אין לך מה לדאוג"

שאותו שר עוזי פוקס,זה היה שיר קליל ,לא מתיימר ,מאוד גברי ומתאים לתקופה והוא הפך מהר מ אוד לסוג של המנון היחידות הלוחמות

השיר אפיין את ישראל של אז ,גברי מאוד עם בטחון מופרז למרות הפגזים הנופלים והאשה הקטנה היושבת בבית סורגת סוודר לאהובה ובסוף המלחמה הלוחם יחזור משדה הקרב והם יתחתנו וירכבו לעבר השקיעה

הנה המילים:


אין לך מה לדאוג 
אני נזהר ולובש גם סוודר 
אין לך מה לדאוג 
זה מיותר הכל בסדר 
אין לך מה לדאוג כאן נהדר 
מפגיזים כהוגן 
באמת שלא חסר דבר. 

אין לך מה לדאוג 
פה קייטנה ועושים שמח 
ואתמול היה אפילו 
פנאי להתקלח 
אין לך מה לדאוג אני ישן 
וחולם עליך 
כשאחזור העירה נתחתן. 

שלחי לי תחתונים וגופיות 
כאן כולם כבר כמו חיות 
נלחמים כמו אריות 
מורל ממש גבוה 
ואצלנו בפלוגה 
מבקשים קצת הפוגה 
מותק לא לשלוח לי עוגה. 

אין לך מה לדאוג 
אני נמצא במקום בטוח 
ובין הפגזה להפצצה 
יש זמן לנוח 
אין לך מה לדאוג 
פגז מתוק 
סבלנות ילדונת 
באמת שאין סיבה לדאוג. 

שלחי לי... 

 

אתם מבינים,זו הייתה הגישה הטיפשית מבחינת הכל בסדר,סמכו עלינו אנחנו עושים את העבודה

אני שמח שהתבגרנו  והיחס של כולנו למלחמות השתנה

 

 
 

אני זוכר שבשלבים שונים של המלחמה,בעיקר באלה שנפגשנו עם יחידות לוחמות אחרות על צירי תנועה פקוקים,חשבתי שכל עמישראל נמצא שם

 

והתופעה של הנתינה ,שפתאום מגיעה משאית עם המון צ'ופרים,אוכל,סיגריות ,ממתקים,גרביים תחתונים,אלוהים כמה הזדקקנו לגרביים ותחתונים,המלחמה לא הייתה ביולי היא הייתה מאוקטובר,ומזג האוויר הלך והתקרר ואני זוכר שקיבלנו מדים חדשים,אמריקאים,קצת מצחיקים כאילו

 

הלהיט אגב היה למצוא ג'קט צבאי מצרי,בעיקרון הוא נראה כמו סווצ'ר אבל בצבע לבן חול כזה,אני שמח לומר שלא הפשטנו חיילים מצרים חיים או מתים בשביל הסווצ'רים האלה,יכול להיות שהם הגיעו אלינו כי תפסנו  בין השאר מחסנים של הצבא המצרי בצד השני של התעלה ,הסווצ'ר הזה הפך סמל סטאטוס

סטאטוס שהפריד בין לוחמים ותומכי לחימה לג'ובניקים

 

נזכרתי במלחמת יום כיפור בגלל 3 דברים:

 

הראשון שהיום הוא היום ה18 ללחימה וממחר המלחמה הזאת והיא מלחמה,לא מבצע,לא פעולה ולא שום תמרון קרקעי כמו שיש מי שמציג את זה לנוחותם (כי רק  במלחמה המדינה משלמת פיצויים לכל המקומות שסבלו מטילים והפגזות ולא רק היישובים שבעוטף עזה,מגוחך שעד עכשיו אשקלון אשדוד ובאר שבע שמופגזות כל יום ,לא נחשבות לקו עימות,יכול להיות שבסוף מישהו יתעשת ויכלול אותן  בהגדרה אבל בנתיים הם לא) הופכת להיות למלחמה  יותר ארוכה ממלחמת יום כיפור

 

הדבר השני שהזכיר לי את מלחמת יום כיפור כשאתמול או שלשום מישהו החליט לא לשלוח סיגריות לחיילים,לא נראה לכם מגוחך לא לשלוח סיגריות ? כאילו מה אתם חושבים שהחיילים עושים שם? משחקים דוק? מלחמה הורגת הרבה יותר מהר

מסיגריות,

 

אנחנו קיבלנו ערמות של סיגריות וגם גליונות של הירחון פלייבוי,מישהו חשב שגליונות הפלייבוי ישחיתו את נפשנו הרכה יותר ממראות המלחמה? אז בחייאת,תתעשתו ועשו את הדבר הנכון,שלחו סיגריות,הן מרגיעות ,מעבירות את הזמן ואף אחד לא ימות מהן,ודאי לא כרגע

 

והדבר השלישי שבזמן מלחמת יום כיפור לא היו רשתות חברתיות ולדעתי טוב שכך ובכל זאת היו גילויי התנדבות ואנשים  שלחו אוכל וסיגריות ובגדים וילדים כתבו גלויות לחיילים והכל היה אותו דבר בלי הדבר המעיק הזה שקורה  ברשתות החברתיות.

 

כי יש תחושה שאם אתה לא ממשתף בלהביא אוכל לחיילי כיפת הברזל שמוצבים ליד יישובך אתה יוצא דופן לרעה ואם אתה לא תולה את דגל ישראל על מכוניתך אתה יוצא דופן לרעה ,אם אתה לא מצטרף למקהלה שמגנה כאלה שמדברים נגד המלחמה אתה משתף פעולה

ואני חושב אחרת בסוגיות האלה

 

18 יום מתחילת הלחימה ואני חושב שנתניהו ויעלון ממשיכים להתנהל בשיקול דעת ואחריות

 

18 יום מתחילת הלחימה  ואני חושב שטוב שנכנסנו קרקעית וטוב שבנתיים לא מפסיקים את האש למרות הצער על הנפגעים האזרחים בצד הפלסטיני,אבל הצער על חיילנו שנהרגו גדול  הרבה יותר והמחשבה שהחמאס ירה 14 שנה !!! על ישובי עוטף עזה ויוכל להמשיך לירות אם לא תיהיה הכרעה במלחמה הזאת מביאה אותי למסקנה שכל בר דעת ימני או שמאלני צריך להבין שהחמאס לא מבין שום שפה אחרת

 

אמרתי כבר שאני שמאלני, אבל פרגמטי,אני לא מקבל אוטומטית את העמדה שאומרת לא משנה מה,צריך להפסיק את האש,או מנטרות אחרות שרב אנשי השמאל מדקלמים השכם והערב

 

אני לא מקבל את  האמירה שצריך לשבת ולדבר עם הצד השני, נו מטר וואט ,אבל הצד השני לא רוצה לדבר,הוא יורה עלינו 14 שנה,ילדים נולדו לתוך הסיטואציה הזאת ולא מכירים אחרת,הנזק הנפשי של  האנשים בעוטף עזה ועכשיו של יותר אנשים לא ניתן למדידה בכלל וחייהם משובשים

איזו מדינה תסכים שעריה וכפריה יהיו תחת אש ככה,מישהו מכיר מדינה ריבונית שחייה ככה?

 

עזבו אותנו בגוש דן,אנחנו חוטפים בקטנה,זה עדיין מבהיל מאוד כשזה קורה בערך פעמיים ביום אבל איך אפשר להשוות? חייינו לא השתבשו בשום צורה ,אנשים כאן הולכים לעבודה ועושים לביתם מי פחות או מי יותר ושגרת חיינו לא השתבשה כמו האנשים שחיים בדרום הארץ

 

ודאי קל יותר להפגין ולצעוק נגד המלחמה  ולהטיף מעל דפי הפייסבוק לעשות ככה ולא אחרת אבל צריך להיות מעשיים,לבחון בצורה  הגיונית את מהלכי הממשלה את מהלכי הצד השני ולהעמיד את כל אלה למבחן יום יומי ובנתיים אני מצדיק לגמרי את מהלכי הממשלה והצבא והעומדים בראשם, כאיש שמאל זה לא פופלרי להצהיר הצהרות כאלה,אבל לא ממש איכפת לי

 

מפריעים לי דברים אחרים,עדה כבר כתבה עליהם ב2 הפוסטים האחרונים שלה,מפריע לי שמי שחושב אחרת נסקל על דעותיו ,אשכרה קופצים עליו בפייסבוק בעיקר,והוא מוכתר כבוגד ולעיתים מאבד את פרנסתו,זה  בלתי נסבל

 

אני מסכים שמי שחושב שצהל עושה ולא נראה לו ,עדיף שלא יכתוב את זה בראש חוצות,לטובתו בעיקר ,במלחמה אנשים הופכים להיות הרבה פחות סובלנים לדעות שהם נגד והיום גם אפשר לבטא את הדברים תחת כל עץ רענן ומי שפרנסתו תלויה בציבור יעשה מעשה התאבדות אם ירגיז את אותו הציבור

 

מצד שני,מה יש לאנשים שאמירה איזוטרית כזאת או אחרת ודאי של אנשים שבכלל תמוה שנחשבים לסלבס וממתי מה שיוצא מפיהם נחשב?  ודוגמה מצויינת למישהי כזאת היא אורלי ויינרמן,ויינרמן הייתה סייד קיק בסדרה מטומטמת שנקראת שמש,יכול להיות שבזמנה היא נחשבה לפופולרית כי היא  דיברה "לעם" אבל צריך להודות על האמת שהיא הייתה עוד  מוצר טלויזיוני שרצה רייטינג ותכניו מטומטמים

 

רק שאותו עם שאהב את הסדרה עכשיו מופתע לגלות שהסייד קיק של הסדרה  יושבת לה על החוף בברזיל ומשמיצה את צהל ואת המלחמה

במקום להתעלם מקיומה  ולהשאיר אותה על החול בברזיל קמו עליה והוציאו אותה מהמחשכים,אז אמרה, הרי יש כאן מלחמה  ולמה צריך להגיב לכל אחד שאומר משהו,זכותו לומר וזכותנו להתעלם

 

אני שמח על ההתגייסות של אחרים כדוגמת שלמה ארצי ,אביב גפן,דיוויד ברוזה שלומי שבת שחלקם אנשי שמאל לכאורה ויורדים לדרום לשמח חיילים ויושבי מקלטים,זה כאילו מובן מאליו שיעשו ,כי זו מלחמה ובמלחמה אין שמאל ואין ימין ואין מזרחים ואין אשכנזים וזו לא קלישאה

יהיה לנו מספיק זמן לחזור להתווכח כשהמלחמה תסתיים

 

בנתיים חייבים למגר את החמאס ולקוות שכמה שפחות מ2 הצדדים יפגעו,אבל היה כבר מי שאמר ולא אהיה לרגע יפה נפש,אני מעדיף שכמה שפחות יפגעו בצד שלנו,חיילים ואזרחים

לכן אני תומך בממשלה ומקווה שהעסק הזה יסתיים כמה שיותר מהר וללא קיצורי דרך.

 

אגב משהו קרה  לבלוג שלי,או שישרא שינה את הפורמט או שהמחשב שלי השתגע,הרווחים האלה בדף העריכה מוזרים לי (טוב בפוסט שעלה זה בולט פחות מסתבר)

יום שישי,הבן החייל נשאר בצבא,ככה שיהיה יום שישי רגיל ואני מקווה שעם כמה שפחות אזעקות

 

אה , עוד 24 כניסות אני ב350 אלף,אז מי שיצלם את המספר העגול יזכה בחולצה ותקליט :-)

 

אני סיימתי,תיהיו טובים

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 25/7/2014 07:13  
הקטע משוייך לנושא החם: פעולה קרקעית בעזה
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-26/7/2014 10:16




461,758
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)