לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2015    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2015

הצופים והצופות ,צ'רלי קצ'רלי


כל ילדי היו בתנועת הצופים,הילד הצעיר בן 17 נמצא שם בשנתיים האחרונות ביתר שאת.

כבר כתבתי פעם או פעמיים  על ההתנהלות של הצופים ועל הדרישות הכלכליות שלהם

אבל השבוע קיבלתי חיזוק לטענותי. כשהתפרסם מכתב שכתבו הורים משבט  במרחב דן לשר החינוך.

בואו נתחיל מדברים חיוביים,אין ספק שזו מסגרת מצויינת לנערים ונערות  ואני שמח שילדיי מצאו בשבט סוג של בית שני.

הם מחנכים לאהבת הארץ,יוצאים לטיולים ומחנות קיץ וגם  מידי שנה מארגנים לשכבה הבוגרת (שכב"ג בשמו הצופי) סמינר עם הרצאות על נושאים שברומו של עולם

כל זה נהדר ואנחנו גם מוכנים לשלם על כל הדברים האלה.

אבל התנועה מגזימה לגמרי בדרישותיה הכספיות  ולפני שבוע פורסם כאמור מכתב גלוי להנהגת התנועה ולשר החינוך :

"מדוע ילדינו,חניכי תנועת הצופים משלמים את  הסכומים הכי גבוהים מבין כל שאר תנועות הנוער בישראל? ולמעלה מפי 2 מתנועת בני עקיבא?

איך קרה ששתי התנועות שהינן כמעט זהות בגודלן,המקיימות את אותן פעילויות ומתוקצבות על ידי משרד החינוך בסכומים דומים,גובים סכומים שונים לחלוטין מהורי החניכים?

דמי הרישום לצופים עומדים על  כ700 שקל לשנה בעוד שבבני עקיבא משלמים רק 290 שקלים ו650 שקל לכל המשפחה.

סך  עלויות שנתי ל3 ילדים מאותה משפחה שהולכים לצופים יסתכמו  בכ6600 שקל לשנה וזה אחרי הנחה,בבני עקיבא אותם 3 ילדים ישלמו 3170 שקלים

כלומר סך החישוב בשתי התנועות כולל: דמי רישום ומפעלים זהים,טיול פתיחת שנה,טיול  יום בחורף מחנה  בפסח ומחנה קיץ והפער במחיר הינו כפול,ככל שמספר הילדים פר משפחה גדל,כך גדלים פערי התשלומים בין התנועות.

 

זאת ועוד,אני לא יודע אם זה קיים בתנועות אחרות,אבל לפני כל מחנה קיץ,לפני כל פורימיאדה או פסטיבל כזה או אחר שנערך בשבט שלנו(שבט שקמה)

מגוייסים ילדי השבט לימי עבודה.

לו התנועה הייתה לוקחת עובדים בשכר היא הייתה משלמת  להם הרבה כסף,אז נכון שהילדים לומדים  מהי עבודת צוות ,מיישמים את מה שלמדו בפעולות כשהם מקימים מאפס מחנה,לומדים מהי אחריות וכו',אבל מדובר בשעות ארוכות מאוד של עבודה ,על חשבון דברים אחרים בזמן לימודים,ההורים מביאים להם אוכל,חס וחלילה שהנהגת השבט תוציא מהקופה הקטנה להאכיל את הילדים שעובדים הרבה שעות,לא פעם נתנו למי מילדינו כספים לפיצה ,לפלאפל וכו' כי הילדים עשו הפסקת אוכל מטעמם.

ולא רק זאת,הם מגוייסים לימי גיוס לצופים,בעיקר בתחילת השנה השכבה הבוגרת מקבלת "ימי חופש' מבית הספר ועוברת בזמן הלימודים בבתי ספר יסודיים ביישוב כדי לקושש חניכים.

לא לכל ההורים העסק הזה מתאים,לא צריך לקחת אוטומטית את כל השכבה הבוגרת,ילדים מפסידים לימודים,לו זה היה פעם אחת זה לא היה נורא,אבל זה הפך למנהג שגרתי שאני לא מרוצה ממנו

תוסיפו את העובדה שהפעולות שלהם  מתחילות ב9 בערב,בני מתקשה להתעורר בבוקר,בשנה שעברה  אחר הרבה פעמים בגין העובדה הזאת  וספג הערות ואזהרות.

לא מתאים לי שתתחיל פעולה מאוחר ותסיים מאוחר ובני לא יצליח להתעורר ויאחר לבית הספר

לא מבין את הקונספציה הזאת וממש לא מוכן לה.

 

בשורה התחתונה אנחנו משלמים גם אם אנחנו מקטרים בעיקר כדי שהילד לא יצא דופן וימשיך לבלות עם חבריו והתנועה יודעת את זה ומנצלת את זה.

הנקמה היחידה שלי היא שכשהם באים בדרישה לתשלום שהוא לדעתי מופרז אני נותן להם צ'קים ל,כסלו תחילת פברואר' 2016  ופורס להם את התשלום בלי לשאול לכמה תשלומים,זו נקמה קטנה כי הרי בסופו של דבר הצ'קים נפרעים:-)

אגב אני לא מקבל את הקלישאה הקובעת שהתנועה מחנכת לאהבת הארץ ובגלל החינוך שהנערים מקבלים בתנועה הם מתגייסים ליחידות קרביות בצבא,לתנועה ודאי יש השפעה על החלטותיו של המתגייס אבל החינוך בבית הוא החינוך שמשפיע  יותר

מדריך בן 17 בוגר ככל שיהיה,משכיל ככל  שיהיה ,אני בספק אם הפעולות שהוא מעביר ישכנעו חניך כזה או אחר ללכת ליחידה קרבית.

לבני הצעיר נותרו עוד שנתיים בתנועה,אני מקווה שיחול שינוי  ויופחתו  התשלומים שאנחנו משלמים,עם כל ההוצאות האחרות כולל הוצאות לבית הספר זה הופך די מטורף.

 

בלי קשר:

הצהריים אנחנו נפגשים כל המשפחה  מהצד שלי בירושלים עם אחותי שגרה בניו יורק שבאה לבקר עם בתה בארץ

נקווה שלא יהיו בלאגנים :-)

 

אני סיימתי,תיהיו טובים

 

נכתב על ידי טליק , 16/10/2015 09:28  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-18/10/2015 06:17




461,766
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)