לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2015

שרביט קסמים


השנה האזרחית 2015 הולכת ומסתיימת,ברגיל באופן אישי אני לא עושה סיכומים ולא מציין אותה באופן מיוחד.

מבחינתי זה תאריך שמתחלף,עוד שנה עברה על כל המשתמע מכך,את הסיכומים אני משאיר לראש השנה שלנו,הרבה יותר מרגש אותי לסכם שנה בסוף השנה שלנו.

אבל קשה שלא להסחף בגל הסיכומים שנופל עליך מכל עבר,במוזיקה בקולנוע בפוליטיקה העולמית וזו שלנו

אז יש לי רעיון ואני מקווה שתלכו איתי

אני רוצה לבחור בקטנה את אנשי השנה שלי,אין הגבלה על מספר האנשים שתבחרו,על כל אחד רצוי לומר למה נבחר על ידיכם בכמה מילים

וכל בחירה  הזויה ככל שתיהיה בעיניים אחרות ,היא בחירה לגיטימית

אז שנתחיל?

 

איש השנה בפוליטיקה בעולם:

יש כמה שמבחינתי הגיעו לגמר וראויים לאיזכור

דונאלנד טראמפ,המועמד הכמעט ודאי מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב: אנחנו מסתכלים על המרוץ לנשיאות במדינה הזאת,אנחנו שומעים את הקולות שיוצאים מפיהם של המועמדים ודאי מטראמפ שקולו הכי נשמע ולכאורה אנחנו לא מאמינים שיכולה להיות אפשרות שהאמריקאים ימליכו עליהם איש כזה.

למה בעצם אנחנו לא מאמינים? כי בעינינו ארה"ב זה הממשל בוושינגטון ,ניו יורק ולוס אנג'לס,אבל לאמריקאים יש אמריקה אחרת,שונה לגמרי ממה שרואים בסדרות טלויזיה ובסרטים והיא נמצאת באיובה במישגן,בקולרדו ובמקומות שגרים שם אנשים שלא שמענו עליהם וספק אם קולם נשמע

טראמפ אם כל התימהון מדבר מן הסתם בשפתם והם רוצים משהו אחר לעצמם

אז אני לא בטוח אם טראמפ יבחר והאיש פחות חשוב אבל התופעה מרתקת ואני בספק אם מה שהתחיל השנה עם דונאלד טראמפ ומה שהוא מביא איתו יעלם גם אם מישהו אחר יבחר.

 

פוטין:בצד השני של העולם הסתבר לנו שיש מנהיג שהוא לא פרייאר של אף אחד ואלמלא היה השליט הכל יכול של רוסיה אני בטוח שהיו מוכנים לקבל את פוטין או דומיו בהרבה מקומות בעולם כולל אצלנו אגב (ברור שלא כולם כמובן)

פוטין הוא הגבר עם הביצים הכי גדולות כיום שעומד מול דאעש ומול תורכיה ומול הטרור באופן כללי בלי לפחד ובלי  להסתתר מאחורי כל מיני דיבורים שהם פוליטיקלי קורקט

אז לעיתים זה טוב לישראל ולעיתים זה רע,אבל מכיון שאין לנו יכולת לא לשלוט בתופעה וודאי לא לשנות נותר רק להסתכל כל אחד בראיה  שהוא בוחר לראות את המנהיג הספציפי הזה

 

פוליטיקה מקומית-האנשים הרעים

 

כל כך הרבה מלל  נשפך השנה מהכיוון של פוליטיקאים ישראלים שמאוד קשה לבחור

אבל אבחר בשניים,הפוליטיקאי הרע הראשון הוא מיקי זהר מהליכוד ואני יודע ,כולם ודאי היו בוחרים את אורן חזן אבל זה קל מידי לטעמי,אורן חזן  מייצג לטעמי את ההדרדרות המוסרית של נבחרי הציבור שלנו,אבל בבחירה בו יש מין התחסדות וצביעות,האיש טיפש אבל גם זה קל מידי לומר

אפשר לומר שהאיש אפס,זה הכינוי היאה לו אבל לבחור בו כמייצג כל מה שרע,זה לא שם עדיין.

מיקי זהר לעומתו הוא לכאורה חבר כנסת שקט ,אבל הנזקים שהוא עושה ויעשה הם גדולים לאין ערוך משל אורן חזן,הוא לא חכם אבל נחוש  והוא מובל על ידי אמונה שאני לא מצליח להבין אותה,בהצעות  שהוא מעלה הוא עלול לפגוע בחילונים במדינת ישראל ובכלכלתה ובמרקם החברתי שלה והנה הוא מתערב בתכנים שמשודרים בטלויזיה לילדים ,הוא ימני קיצוני ובקיצור פגיעתו רעה

והפוליטיקאי הרע השני הוא ביי פר בצלאל סמוטריץ' או איך שקוראים לו,האיש תומך בנוער הגבעות,לא שם קצוץ על מגזרים אחרים שאינם המגזר שלו ומשתדל בכל מאודו להיטיב עם מי שכבר מוטב מכל הכיוונים על חשבון  הפריפריה,שכבות הביניים והשכבות החלשות.

 

האיש הטוב בפוליטיקה הישראלית ,אינו פוליטיקאי כרגע,זהו נשיא המדינה רובי ריבלין שכל מילה עליו תיהיה מיותרת,האיש  הוא חרותניק,ימני ובכל זאת נלחם נגד השתקותונגד האלימות שפשתה בנו והוא עושה זאת למרות שמאיימים על חייו ובניגוד לשתיקתו של ראש הממשלה

 

איש הכלכלה שלי

הוא ירון זליכה שמככב בסרט מגש הכסף,ברור לי לגמרי שדורון צברי ואמיר בן דוד יוצרי הסרט בחרו באנשים שיש להם אמירה  מאוד ייחודית ואפשר להביא גם אנשים שיסתרו את חלק מהדברים שנאמרו בסדרה

אבל זליכה לא חושש לומר את דעתו ואני אוהב אנשים שהולכים נגד הזרם

 

הארוע הרע של השנה:

הוא הרצח של הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים,חוסר הסובלנות ,אי קבלת השונה באו לידי ביטוי ברצח המזוויע הזה שאני מקווה שיהיה אחרון

 

איש השנה בחברה,

אלה כל אותם אנשים שיצאו מביתם הנוח והחמים להפגין השנה נגד עוולות כאלה ואחרות ובעיקר נגד מתווה הגז המוצע,אני מודה שלא התעמקתי  בסוגיה אבל נראה שהחברות הגדולות הפכות להיות חזיריות יותר ויותר בעיקר כי המדינה מאפשרת להן וזה מקומם מאוד

 

איש השנה בספרות ושירה:

אני  קורא יותר ספרות מאשר שירה,למעשה אני כמעט ולא קורא שירה,לא מדבר אלי ויסלחו לי המשוררים שביניכם,אבל אי אפשר היה להתעלם משירתו של רועי חסן מקבוצת ערס פואטיקה,ראיתי ראיונות עם חסן ושמעתי אותו מקריא כמה שירים והם מאוד מצאו חן בעיני למרות שאני גבר אשכנזי שלא סבל קיפוח:-)

אני מניח שיש עוד משוררים מצויינים שאני לא מכיר,ניסיתי לקרוא את שירה של נעה פרטום,אני מקווה שאני לא טועה בשמה אבל הם לא דיברו אלי

בספרות אני לא זוכר שקראתי שתפס אותי בבטן ועשה כווץ,אבל זה לא אומר שאין

 

בספורט אני בוחר בקבוצתי האהובה הפועל קטמון ירושלים ובקבוצות אוהדים נוספות שקמו  גם כמחאה נגד בעלי קבוצות שעושים בקבוצותיהם מה שבא להם וגם בגלל אוזלת ידם  של הבעלים במלחמה נגד האלימות במגרשים,אזכיר את קבוצות האוהדים הקיימות,מ.ס. רובי שפירא שבמקור יצאו מהפועל חיפה,ביתר נורדיה שבמקור יצאו מביתר ירושלים,שתי קבוצות מאשדוד שיצאו ממס אשדוד וקביליו יפו שיצאו ממכבי יפו המקורית.

אני יכול להעיד על קטמון שמול עיניה עומדת  מעבר לקבוצת כדורגל תחרותית גם תרומה לקהילה,זאת ועוד תרומה לקהילה מעורבת,יהודים וערבים גם בזמנים הלא קלים שאנחנו עוברים היום,במשחקי הכדורגל שקטמון משתתפת אין קללות ביציע,לפחות מאוד משתדלים שלא יהיו,יש המון נשים וילדים ביציע ולאחרונה  נולד מושג חדש לפני משחקי בית,"פאן זון" ,אזור  באיצטדיון שמיועד לפעילות חברתית של הורים וילדים

אתמול המשחק התחיל בשעה 15:00 כשהגעתי ב14:30 לאיצטדיון טדי ,החניה הייתה מפוצצת ורק אז נזכרתי שהפאן זון החל ב13:30 ואכן היה מלא ילדים בארוע

בפעילותה למען הקהילה,בפעילותה לשילוב  בין ערבים ויהודים,קריאת שמה של קבוצת הנערות של קטמון על שמה של שירה בנקי כדי לזכור ולקבל את השונה מאיתנו,אני חושב שקטמון היא אגודת הספורט של 2015.

 

ולסיכום,אשת השנה שלי היא זוגתי,אשה מדהימה  וברור לי שאני מוטה בדעתי,אבל מעבר לכל הסופרלטיבים של היותה אמא טואטאלית,אשה תומכת ושותפה,היא חברה נהדרת וזה לא מובן מאליו  והכי  מדהים אצלה שזה משהו שהבנתי לאחרונה ,היא לא נותנת לפחדים להוביל אותה

 

זה סיכום השנה הצנוע שלי,אשמח אם אנשים נוספים יכתבו את הסיכום שלהם,אני גם אציע למריאט לעשות מהסוגיה נושא חם

 

אני סיימתי,תיהיו טובים

 

 

נכתב על ידי טליק , 26/12/2015 17:05  
הקטע משוייך לנושא החם: אשת השנה שלי
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-30/12/2015 16:09




461,766
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)