לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2005

זכרון גורלי


 

 

לפני 42 שנה

הייתי בכיתה ד'

כמו שהבן שלי היום

במבנה בית  הספר בית הכרם שבו למדתי  לא היה מקום לכל הכיתות

והכיתה שלנו  עברה אחר כבוד ללמוד במקום שנקרא "בית הועד"

שהיה אחד הבתים הראשונים בשכונת בית הכרם

ולימים הפך לסוג של מוזיאון

בקומה העליונה היה חדר שאותו הפכו לכיתה

בקומה התחתונה היה גן ילדים שבחצר שלו היו עצי תות

ובעליית הגג היה חדרון

 

היום אחר הצהריים התקשרה אשתו של אבא שלי

וסיפרה לי שהיא פגשה את המורה של כיתה ד'

שצריכה להערכתי להיות בת 70 ומשהו היום

והיא התענינה במעשי

ושאלה לשלומי וכו'

 

אבל המורה הזאת

הייתה מענישה אותי בכל פעם שלא עשיתי שיעורים

ולא סתם מענישה

היא הייתה מדברת בזלזול

מביישת אותי לפני כל הכיתה

ואני רציתי להתאייד מבושה

הרי לא צריך לספר לכם איך ילדים מתייחסים לילד שהמורה מבזה אותו

איזה מקום הוא תופס בהיררכיה הכיתתית

 

היום אני יודע שהייתה לי הפרעת קשב

שהייתה לי גם לקות למידה

מילא ההורים שלי  שלא הבינו

וניסו לעזור על ידי מורים פרטיים וכו'

אבל מורה מחנכת

בעלת נסיון?

לא מצליחה לראות  שלילד יש קושי?

וזו לא סתם עצלנות?

או טיפשות?

 

כל כך קשה לי להבין במרחק השנים את ההגיון שמאחורי המעשים שלה

ולא רק שהיא הייתה מבזה אותי

וגורמת לי להתבייש בעצמי ומערערת את בטחוני שהיה די שברירי גם ככה

כי חשבתי שאני טיפש ועצלן כאמור

כעונש

היא הייתה שולחת אותי לבלות זמן בעליית הגג ההיא

לבד

 

אני לא זוכר אם סיפרתי להורי

כנראה התביישתי

 

אני לא מצליח היום במרחק הזמן שעבר

להבין את ההגיון בהתעללות הנפשית הזאת שהיא העבירה אותי

 

אני מנסה לחשוב מה אני הייתי עושה כהורה

למורה שהייתה מנסה

רק מנסה לעשות התחלה של משהו דומה לילדיי

 

מעניין אם בלילה בלילה

מעסיקה את המורה הזאת בדל מחשבה

על מה שהיא עשתה לי

כי אני בטוח שהיא המשיכה להתעלל בילדים אחרים שלדעתה היו עצלנים

או לא מנסים מספיק

או סתם כאלה שלדעתה לא התחשק להם ללמוד

 

אני לא מבין

על הפרעת קשב

על קשיי למידה

לא שמעו לפני 40 שנה?

 

כשאשתו של אבא שלי התקשרה היום וסיפרה שהיא פגשה את המורה הזאת

וסיפרתי לה את הסיפור

היא פשוט נאלמה דום

 

ואותי המפגש הקצר שלה עם המורה

זרק במכה אחת

42 שנה אחורה

לתוך הזכרונות הקשים והמרים ההם

 

כנראה שצריך יותר זמן בשביל לשכוח...

 

רק אהבה וCARE חברים

וסליחה לאנשים שהם כאלה כמו המורה הזאת..

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 29/3/2005 20:52  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של mamakorage ב-5/4/2005 07:22




461,775
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)