לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2005    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2005

36 שנה


 

מחר אנחנו עושים אזכרה לאמא שלי

 רק ארבעתנו

שתי אחיותי ואחי

מצאנו שזה הכי נחמד ככה

נעלה לקבר שנמצא באחד המקומות הכי יפים בהר המנוחות

מקום שצופה  על סכר עין כרם מי שמכיר

 

כבר 36 שנה עברו

אמא שלי נפטרה מתסחיף מי שפיר יום אחרי הלידה של אח שלי

אני הייתי בן 15 וחצי

אחותי אחרי בת 13

אחותי אחריה בת 4

ואח שנולד

אבא היה כולה בן 38

 

האמת שאני לא זוכר הרבה

אני זוכר שאבא חזר מבית החולים אחרי הלידה וסיפר שיש סיבוך

ואחכ אני זוכר שהוא בא לבשר לנו שאמא נפטרה

האמת שאני לא זוכר את התגובות שלנו

יש לי זכרון שביום הראשון או השני לשבעה

אבא נכנס לחדר ויוצא משם אחרי המון שעות

 ושכולם מהלכים בבית על ביצים

 

אני לא ממש זוכר את הלוויה

אני רק זוכר מי לא הגיע אליה

36 שנה !

ואני זוכר ש-ת.לא באה

והרבה שנים לא סלחתי לה על זה

בעיקר שהיא הייתה חברה כל כך טובה של אמא שלי

וגם מ.לא באה

אבל בניגוד לת. מ. באה אלינו לפני הלוויה ונשארה  אצלנו בבית עד שהסתיימה

 

הרבה שנים כעסתי על ת.

לא הצלחתי להבין איך החברה הכי טובה של אמא לא נמצאת בלוויה שלה

אני זוכר שהיו הרבה אנשים בלוויה

הרי סבתא שלי אמא של אמא הייתה דמות ציבורית

 

בכלל אחרי שאמא מתה  ואבא נסגר בתוך עצמו

סבתא שלי חשבה שהיא צריכה לקחת פיקוד עלי

וכבר סיפרתי שאמא שלי נפטרה  בחופש פסח של כיתה י'

שאחריו התחיל השליש השלישי

ובסופו מנהל בית הספר מר ק.הנכבד

העיף אותי מבית הספר

 

לא למדתי אז מה היה לו להשאיר אותי?

 

אבל סבתא שלי חשבה שזה חסר מצפון להעיף  ילד יתום מאמו מבית הספר :-)))

ועוד כשהילד הזה הוא הנכד שלה..

והיא "משכה" בכמה חוטים פוליטים

ובצ'יק צאק החזירו אותי לבית הספר

 

רק שאני כבר הבנתי שאין לי חשק ללמוד

ובטח לא שם

והלכתי לאכסטרני

נו טוב..

באכסטרני הזה ביליתי שנתיים

וכשאני אומר ביליתי

זה בדיוק מה שזה היה

 

האמת שאף אחד לא ממש שם עלי בבית

אבא שלי עבד המון שעות

את הטיפול בתינוק התחילה דודה שלי ואחכ התחילה סדרת מטפלות אין סופיות

לי היה חדר עם כניסה נפרדת

או יחידת דיור נפרדת בקומה  מתחת לבית של ההורים

ואף אחד לא הרגיש בי

 

רק שהתגייסתי לצבא והלכתי לנח"ל

התחילו להרגיש בחסרוני..

ואז לאט לאט נבנו הקשרים עם אבא שלי מחדש ששיאם היה כשחזרתי ממלחמת יום כיפור

אבא שלי בפרוש היה גאה בי שהשתתפתי במלחמה

ותאמינו לי זה היה שווה את כל מה שעברתי

 

עברו 36 שנה

תאמינו לי

מילא אני שהייתי בן 15 וחצי שזה קרה

אבל אחותי הקטנה הייתה בסך הכל בת 4

וזו קריעת ים סוף לגדול בלי אמא

 

מחר נעלה לקבר

אחכ ניסע לסבתא נאווה שהתחתנה עם אבא שלי אחרי שהיה אלמן 10 שנים

ואחכ נחזור הבייתה לילדים הפרטיים שלנו

ונמשיך בחיינו...

 

אפילוג

 

במשך השנים "סגרתי" את כל הדברים שהיו פתוחים מהגיל ההוא

עשיתי קומפלישן (השלמה ) עם אמא שלי

על העלמותה הפתאומית מחיי

עשיתי קומפלישן עם אבא שלי בחייו

על הההרגשה שלא טיפלו כראוי בהפרעת הקשב שלי

ואין בי כעס

רק צער מידי פעם

 

לפעמים בלילה בלילה כמו שאומרת אביה

אני מחבק את הילד שהייתי

כי מגיע לי

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 14/4/2005 15:02   בקטגוריות זכרונות  
65 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עמית המכשף ב-21/4/2005 19:22




461,775
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)