לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2004

" צחוק ילדים בין ערביים וחלון משקיף לים התיכון..."


 

הנה מסתיים לו השבוע הראשון של אפריל

חופש שצריך למלא בו זמן איכות לילדים

והחופש הזה לא נראה שעומד להסתיים.

 

קחו שיר חברים

 

חלון לים התיכון

יהודה פוליקר

 

הבטחתי לכתוב כשנסעתי

ולא כתבתי מזמן

עכשיו את כל כך חסרה לי

חבל-חבל שאת לא כאן

 

אחרי שהגעתי ליפו

תקוות נולדו מתוך יאוש

מצאתי לי חדר וחצי

על גג של בית נטוש

יש פה מיטה מתקפלת

אם נרצה שלושתינו לישון

את ואני והילד

מול חלון משקיף לים התיכון..

 

ואולי מרחוק יש סיכוי אחד למליון

ואולי מרחוק

איזה אושר מתגנב אל החלון

 

שנת חמישים סוף דצמבר

בחוץ מלחמת רוחות

השלג צנח כאן לפתע

לבן מזכיר לי נשכחות

 

עוד הפצע פתוח

לו רק היית איתי עכשיו

הייתי פשוט מספר לך

את מה שלא יגיד מכתב

 

כאן אם תרצי יש לך בית

ואותי יהיה לך המון

צחוק ילדים בין ערביים

וחלון משקיף לים התיכון

 

ואולי מרחוק יש סיכוי אחד למליון

ואולי מרחוק איזה אושר מתגנב אל החלון...

 

בשנת  1988 בערב יום השואה

חברים הזמינו אותי לתאטרון הקאמרי בתל אביב

הייתה שם הופעה משותפת

של שלמה ארצי ויהודה פוליקר

הם לא הופיעו ביחד מעולם

לא לפני ולא אחרי

שניהם בנים לניצולי שואה כידוע

והם חברו להופעה משותפת דווקא הערב הזה

 

הייתה הופעה של כשעתיים

לא מחאו כפיים אחרי שכל אחד מהם סיים לשיר

זו הייתה הופעה הכי מדהימה שראיתי בחיי

כזו שיוצאים ממנה

בלי מילים

סוג של חוויה חד פעמית

שלא חוזרת הרבה בחיים

 

עוד 10 ימים יום השואה

בילדותי ובנעורי יום השואה היה סוג של יום זכרון

בעיקר כזה שמתאפיין בשירים עצובים ושקטים ברדיו

אף אחד ממשפחתי לא נפגע בשואה

רק אחכ הבנתי את גודל האסון הנורא

 

יהודה פוליקר ושלמה ארצי כל אחד מהחוויה שלו בבית הוריו

 חידדו עם הסיפורים והשירים שלהם

את  גודל השואה שנפלה על העם היהודי

 

יהודה פוליקר הטיב להעביר את חוויות ילדותו באלבום אפר ואבק

וההופעה ההיא בערב יום השואה

בקאמרי בתל אביב

נתנה מימד שונה ומאוד חזק

לערב יום השואה מאז

 

אני יודע שזה לא ממש פופולרי לכתוב על יום השואה

כמו גם על התרגשות מדברים טרוויאלים

שכבר לא חשבנו שירגשו

 

שירת התקווה בסיום קורס קצינים

כשהילד שלך עושה משהו שחשבת שלא יעמוד בו

ולכאורה הדבר הוא פשוט

ספר שסיימת לקרוא ועושה לך את זה

סרט שמשאיר בך רושם חזק

 

דברים קטנים

שבדרך כלל עוברים עליהם לסדר יום

 

מסתיים לו שבוע ראשון באפריל

חופש פסח שצריך למלא  בו את הזמן

היום לקחנו את הילדים לסרט

אחכ קנינו גלידה

בשבת נתכנס אצל אחותי

 

הימים עוברים להם חברים

אנחנו חיים

ומודים למי שצריך להודות

על מה שיש לנו

 

הכל נורא פשוט

ימים יפים..

 

 

נכתב על ידי טליק , 8/4/2004 21:21  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-10/4/2004 11:20




461,790
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)