לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2008

חבר,תיזהר,אני חופר, על הנושא החם


 

היום חוגגת המסגרת של הנושא החם 3 שנים. !

אני חושב שזה זמן טוב לסיכום ביניים,הסברים ועוד כמה  וכמה הגיגים שיש לי בנושא.

 

אני עורך את המסגרת כשנתיים

קיבלתי את עריכת הנושא החם מיריב אחרי שלעורך הקודם, דל פיירו לא התאפשר להמשיך לעסוק בצורה אינטנסיבית במסגרת של הנושא החם כפי שהיה צריך לעשות.

אני לא יודע כמה זמן "דל פיירו" ערך את הנושא החם,אני חושב שפחות משנה כי לפניו הייתה FE היקרה שנענתה  לפניותיו של יריב והייתה העורכת הראשונה של המסגרת וגם היא הייתה פחות משנה.

 

אין ספק שמאז התחלתי לערוך את המסגרת היא השתנתה.(לא רק בגללי,תרגיעו)

היא השתנתה בעיקר כי בסופו של דבר ישראבלוג הוא לא פורום אקטואליה במהותו אלא אתר בלוגים שיש בו מגוון מאוד רחב של אוכלוסיה,אוכלוסיה רב גילאית  והיה צריך להתאים את הנושאים לכל גווני  האוכלוסיה הזאת.

לצד נושאים בוערים בפוליטיקה שהתרחשו השכם והערב בארץ ובעולם ובאופן טבעי מצאו את מקומם כאן ,עלו נושאים אחרים שמתאימים למשל לגילאים צעירים יותר.

 

לאחרונה אני מקבל ביקורת שהמסגרת  מפספסת את יעודה המקורי,הווה אומר לשמש סוג של שופר לדברים שמתרחשים כל רגע בעולם ואני  נותן מקום לנושאים שהם לא ממש אקטואליה.

זה נכון,אבל  המסגרת דינמית,משתנה לפי דרישת הכותבים,מתחשבת בהצעות  של הכותבים

מנסה לכסות את עולמם של צעירים בנושאים שקרובים אליהם ועדיין להמשיך להיות עם היד על הדופק כשיש ארועים חשובים שדורשים התייחסות

 

לצערי אין לי סטאטיסטיקה (עכשיו יש לי,עד היום עלו 493 נושאים חמים ואחרי שאתעמק קצת במספרים אולי אכתוב נספח נפרד מהפוסט הזה עם כמה תובנות)

אבל אני יכול לומר באחריות מלאה שאני ער  לצרכים של הבלוגרים

ואני משתדל לגוון

מצאנו למשל שבמשך השבוע יש רצון עז לכתוב על נושאים שבחדשות,לאו דווקא אקטואליה חמה

וגילינו במשך הזמן שבסופי שבוע אנשים רוצים להרגע עם נושאים קלילים יותר.

ואנחנו משתדלים לפעול לפי הנוסחה הזאת

 

תמיד יהיו אגב כאלה שממורמרים,לא מרוצים מנושא כזה או אחר , כאן ייללו על נושא כזה,שם יריצו מייל תלונה לאילנה,

שאילתה לפורום או תגובות בבלוג 5

יאשימו ב"קנוניות" ,"בשיתוף פעולה עם הממסד"(נענע וערוץ 10 לצורך העניין)

 

השבוע מישהו האשים אותי שהעליתי נושא חם על מפגשי ישרא כי "לא מצאתי חניה בעזריאלי ובגלל שאני מעלה נושא חם שקשור בעזריאלי אני ודאי מקבל מהם טובות הנאה"...  (בטח,רואים אותי בעזריאלי ישר שולחים לי פיצה או מסדרים לי חניה בחינם ..ממש !. את מספר הפעמים שהייתי השנה בעזריאלי אפשר לספור על אצבעות יד אחת )

 

או טענה אחרת שהנהלת עזריאלי עושה "קנוניה" עם הנהלת ערוץ 10 ואני כנציג הערוץ מעלה נושא חם על עזריאלי...

להרגיע את המתלונן,אני לא נציג הערוץ והנהלת ערוץ 10 יושבת בכלל בגבעתיים ואין בינה לבין מגדלי עזריאלי שום קשר למעט קשר עין .ועוד כהנה וכהנה טענות מגוחכות

 

אגב,אולי זה המקום  להזכיר לכולם את הסטאטוס שלי:

אני מתנדב של ישרא,זה הכל

אני לא עובד בנענע,ודאי לא בערוץ 10 ואני לא מקבל משכורת מאף אחד מהם.

אני מקבל מידי פעם צ'ופרים כמתנדב,חולצה של ישרא,תקליט (אה לא..זה מקבלים מ"זהו זה")

אבל זה הכל.

 

אני רוצה לומר כאן חד וחלק ואין לי דרך אחרת לשכנע ,לכן תצטרכו פשוט להאמין לי:

 

אף גוף לא התערב מעולם בשנתיים שאני עורך את הנושא החם בתכנים

אף אחד מהנהלת ערוץ 10 או מנענע לא "הוריד" הוראה לעלות או להוריד נושא חם כזה או אחר.

 

אני מתייעץ,שואל,מבקש רעיונות  לנושאים חמים בעיקר מאילנה ,עורכת התוכן של נענע ואחראית ישראבלוג.

ודאי.

בלעדיה כל זה לא היה מתקיים.

אני לא  ייצרן סדרתי של נושאים חמים,אני לא יכול לדעת כל רגע מה קורה .

אני משתמש בנענע (דרך אילנה היקרה)כדי לקבל מהם הצעות לנושאים חמים כי הם מקור מידע חשוב עבורי, שלי כאדם פרטי לא יכול להיות ולא יהיה

ואילנה מציעה נושאים למסגרת,ודאי שמציעה

חלק מתקבלים בברכה וחלק לא.

 

רב הנושאים מגיעים ממני

אני קורא עיתון יומי,משוטט לפחות ב3 אתרי חדשות באינטרנט,מקשיב לרדיו ורואה טלויזיה

אני ערני,מרושת ויודע מה קורה ולכן אני זה שבוחר את רב הנושאים החמים

אבל כמובן ללא עזרה זה בלתי אפשרי.

 

נוסף לאילנה אני שואב רעיונות מהבלוגרים עצמם ב2 דרכים:

הצעות לנושאים חמים שזורמות למייל שלי שמפורסם מעל המסגרת של הנושא החם בדף הראשי של ישרא

ופוסטים שבלוגרים כותבים,חלקם פונים אלי בעקבות הפוסטים,לחלק אני פונה

 

ויש נושאים שהם די קבועים:

בעיקר חגים ומועדי ישראל שחשובים לציבור הדתי בישרא

ימים שמציינים ארועים בינלאומיים כמו יום האשה,יום הילד, ארועים למען איכות הסביבה שתמיד חשובים

ועוד כהנה וכהנה

 

אנחנו משתדלים לטפל בכל נושא ולדעתי מגוון הנושאים שעסקנו בהם בשנה שנתיים האחרונות הוא רחב והקיף כמעט את כל הנושאים שמטרידים אותנו.

לעיתים אני מקבל מיילים למה אני לא מעלה נושא חם על שדרות למשל כשהפלסטינים מגזימים עם הקאסמים:-)

 

אני מציע למי ששולח  מייל כזה שיעשה פעולה אחת פשוטה:

שיכנס  למסגרת של הנושא החם שיבדוק כמה פעמים העלנו נושא חם על שדרות.

כמה פעמים  העלינו נושא חם על פליטי דארפור

כמה פעמים טיפלנו באיכות הסביבה על גווניה השונים

כמה פעמים טיפלנו בהפרעות אכילה על הטרדות מיניות על  הפרה של זכויות אדם ברחבי העולם בעיקר בסין על רקע האולימפיאדה המתקרבת

כמה פעמים העלינו נושא חם על שביתות מורים,על שביתות סטודנטים,על שביתות מרצים

כמה פעמים טיפלנו בזעקה של ניצולי השואה על רקע השקרים של ממשלת ישראל כאילו היא מעבירה אליהם כספים בשעה שהיא לא עושה זאת

כמה פעמים טיפלנו  בהתעללות בחיות בית,באחזקה שלהם

כמה פעמים דיברנו על מוות של אנשים יקרים לנו

כמה פעמים טיפלנו בנושאים סביב ישראבלוג

 

אני מציע לפני שאתם שולחים הצעה,מתמרמרים על  חוסר גיוון או על אי הענות שתכנסו למסגרת ותבדקו  אם ומתי היה נושא חם כזה או אחר

אי אפשר לעלות נושא חם באותו נושא שבועיים שלושה אחרי שנושא כזה עלה רק בגלל שלא שמתם לב.

 

אי אפשר גם להענות לכל נושא חם שצץ במוחו של מישהו

אני עושה הערכה אם יש  ציבור שיכתוב על הדברים שמישהו מציע

 המסגרת כמו כל  נושא אקטואלי זקוקה לרייטינג ואם אין כזה אני מחליף את הנושא.

וגם אני למרות שנתיים בתפקיד לא יכול לומר איזה נושא יביא יותר רייטינג.

 

למשל חשבנו שנושא חם על עזיבתו של הרווק המקורי תביא כותבים שיפרדו ממנו.

למשל חשבנו שהמפעל הכל כך יפה שדוגמנית יזמה והרימה על מדינת ישראל בבלוג שלה יביא רייטינג

למשל חשבנו שהנושא החם האחרון על תמונות ישנות מיום השואה שיזמה יעל ב. יגרום ליותר אנשים לעלות תמונות משפחה ישנות ולמרות הפרומו שעשינו,זה לא עבד.

חשבתי שפרוייקט עבודה עברית שכתב טרף קל  יביא יותר הענות וזה לא קרה.

 

אין ביטוח חברים,ולא כל מה שרוצים שיעבוד עובד

לשמחתי אני נמצא  הרבה שעות בישרא

אני עם היד על הדופק וכשאני רואה נושא שלא הולך גם אם הוא קרוב לליבי אני מחליף אותו.

אין גאלה.

 

קצת להתעסק עם הכללים של הנושא החם:

 

יריב בזמנו קבע  כללים מאוד נוחים לעניין של הנושא החם וכשנענע  רכשה את ישרא

אילנה לא ראתה צורך לשנות.

מתפרסם נושא חם,בלוגר שרוצה שהפוסט שלו יכנס למסגרת של הנושא החם יכתוב אך ורק על הנושא החם. פשוט לאללה ! (והדברים כתובים שחור על גבי לבן במסגרת של הנושא החם בדף הראשי של ישרא,צריך רק להסתכל)

 

לא יכנסו פוסטים שהבלוגרים שכתבו אותם החליטו שאם כבר פותחים מחשב ואם כבר עושים טובה וכותבים

על הדרך יכתבו על עוד 3-4 נושאים

והכי מצחיק שבכותרת כתוב למשל:

"יום השואה,תמונות  מהטיול לגולן, ושאלון" כותרת של פוסט כזה חוסכת לי זמן.

אין לי מה לפתוח את הפוסט כי אני יודע שמי שכתב אותו לא עמד בכלל הבסיסי ואני דוחה את הפוסט.

מצד שני אני לא קטנוני ואם מישהו כותב פוסט שכולו לנושא החם ובסוף מוסיף כמה מילים אישיות שלא קשורות,אני מעביר,

לא צריך להיות פאנאטים

 

 יש כאלה,חכמולוגים בעיקר שכותבים על דברים אחרים לגמרי ובסוף כאילו מושכים חוט וסוגרים את הפוסט במשפט שקשור לנושא החם

ואלה  אנשים קבועים שעושים את זה וזה מרגיז כי הם יודעים שהנושא שעליו כתבו לא קשור

אבל הם מה כ'פת להם,הם רוצים רייטינג לפוסט שהם פרסמו,אז למה לא לנסות?

אותם אני לא מאשר.

 

בהתחלה הייתי נעלב אישית מכל אחד שמשייך פוסטים לנושא החם ולא כותב לנושא והייתי מזהיר חזור והזהר שמי שמשייך פוסטים שלא קשורים אני אחסום להם את הגישה

וכשזה לא עזר חסמתי,

או כאלה שכתבו ושייכו לנושא החם והערתי להם בנימוס שלא יעלו את הפוסט שלהם שוב והם דווקא העלו,גם לאלה חסמתי

אחכ נרגעתי ואני דוחה בלי לחסום.

 

היחידים שאני ממשיך לחסום הם אלה שמקפיצים פוסטים.

הקטע שהם שולחים לנושא החם לא את הפוסט שהם כתבו ורוצים לקדם

,אלא פוסטים בני מילה אחת שבהם כתוב למטה

רוצה לומר,רד לפוסט הקודם וקרא אותו

 

היו כמובן גם פרובוקטורים מקצועיים שחסמתי ואני לא מצטער על כך

הם מעטים מאוד

אבל הם היו רעה חולה לדעתי

לשמחתי  לא היו להם הרבה מגיבים לכן הם לא היו יכולים להפיץ את הרעל שכתבו נגד ישרא,הנושא החם ונגדי אישית.

 בכל פעם שכתבו פוסט נאצה כזה או אחר עם  קללות נוראיות,עם כינויים מעולם דימויים שמעט מאוד אנשים משתמשים בהם והם חשבו שאכניס את הפוסטים האלה לנושא החם בשם חופש הביטוי

אז נכונה להם הפתעה

גם חופש הביטוי לא סובל כל מילה כתובה  !

 

ומי שזה מופנה אליו ודאי יודע על מי אני מדבר ואני שמח שהוא לא בישרא

אנשים כאלה ימצאו ומצאו מקום במקומות אחרים ובשם השלום והאחווה ואיך שהם מתרגמים את חופש הביטוי ישבו להם באתרים האיזוטרים שלהם שספק אם מישהו שמע עליהם וימשיכו לחנך את העולם בדרכם המטורפת והנלוזה

 

 

לסיום אני רוצה לומר שאני מאוד נהנה לערוך את המסגרת.

הבחירה של הנושאים,הבאתם ,הציפיה לראות אם יהיה לנושאים, הענות של הבלוגרים והדיאלוג עם אילנה לפני ותוך כדי

זה עושה לי חם בלב.

 

אני מקפיד לאשר פוסטים  הרבה פעמים ביום

אבל אתם צריכים להבין שאני גם עובד ושעות הבוקר מ0500 עד 13:00 הם שעות שאני לא נמצא ליד המחשב.

למעט השעות האלה  אני מאשר פוסטים כשאת הפוסטים שנכתבים בלילה אני מאשר עם הקפה של הבוקר כשאני משכים ב4 בבוקר

כך שאך אחד לא מחכה לאישור הרבה זמן

דרושה רק סבלנות.

 

אגב כותרת  תמיד תעזור לאשר פוסטים מהר יותר, בעיקר עם הכותרת מבהירה מהר יותר מה כתוב בפוסט.

 כותרת ארוכה מאוד לא מקדמת ,היא מבאסת כי היא תופסת לי מקום ומסתירה כותרות אחרות במסגרת בה אני מאשר פוסטים אז בבקשה תמנעו מזה ככל יכולתכם.

 

שוב אני רוצה להודות לכל המפרגנים,המציעים,העוזרים ולאלה שכותבים פוסטים ומשייכים אותם לנושא החם

המסגרת חשובה לכולנו.

 

אגב,אני ער לעובדה שבעקבות ההפניה של אילנה בבלוג 5 יגיעו לכאן גם אלה שחושבים עלי ועל המסגרת דברים אחרים.

אני מניח שהם יכתבו  ללא שם וודאי ללא  ציון בלוג

 

בואו נעשה עסק ללא שמים יקרים

אתם תעלו את הטענות שיש לכם,בצורה מכובדת,תרבותית,בלי לקלל

ואני אענה לכם למרות שאני חושב שלכתוב תחת ללא שם זו פחדנות מגעילה

ומי שחושב שאם יכתוב בניגוד לדעתי עם שמו ובלוגו והוא ינזק עקב כך,סימן שהוא לא מכיר אותי.

מי שמגיב בצורה אינטילגנטית,ותרבותית אין לו ממה לחשוש.

מי שיגיב בצורות אחרות גם לא יענה וגם תגובתו תמחק לאלתר

אין לי שום חשק להתעסק עם אנשים שלא יודעים לשוחח בצורה נעימה

 

ובסוף בסוף:

 

תודה לדוברמן שתמיד נותן יד,שתמיד עוזר כשצריך, שהוא איש עם נשמה גדולה

תודה לברוטוס ולחן היקרים שבבלוג 5 רחוק מהעין מגיבים לכאלה שאני לא תמיד רואה

 

ולבסוף לאילנה שבלעדיה באמת כל זה לא היה קורה

 

תודה,תודה ענקית

 

זהו

כרגיל תיהיו טובים,אני מה זה משתדל :-)

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 4/5/2008 12:46  
70 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-9/5/2008 16:11




461,835
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)