לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2008

פואנטות של ריח,טעם ומראה-רשימה שניה


 

אתם יודעים איך זה שריח,טעם ומראה נחקקים אצלנו כסוג של זכרון?!

יש כאלה שנשכחים,יש  אחרים שנשארים איתנו שנים רבות.

סצינה מסרט,או לחילופין סרט שלם,מקום בארץ רחוקה,או קרובה

נוף קדומים,או חלק מנוף ילדות. טעמים,ריחות ומראות מרכיבים את הזכרון שלנו

לפני 3 שנים כתבתי רשימה דומה

הגיע הזמן לרשימה נוספת:

 

1.הסרט"אני והחבר'ה" עם השיר שמלווה את הסרט "stand by me". סרט מסע, נוגע ללב של חבורת ילדים בני 12 שמיועד לכל אלה שיש להן נוסטלגיה לילדות,למרחבים פתוחים או סבוכים שבתוכם צפויות הפתעות ,ריבר פניקס בכשרון משחק מדהים.

 

2.נסיעה בעגלה קשורה לטרקטור בדרך למיון תפוחי אדמה בשעה 5 בבוקר במרום גולן ,סתיו 1971.קור כלבים,כולם חצי ישנים.

 

3.טירונות,חורף 1972,אני הולך לאיבוד באימון,נשכב מאחורי עץ ונרדם ומתעורר לקול שריקות כדורים שעפים מעלי

כשכל המחלקה מסתערת לכיוון העץ שמאחוריו אני ישן:-).

 

4.החדר האדום בשל"ת מוקדם בקיבוץ מרום גולן-אוגוסט 71 -החדר של הירושלמים,החדר הלבן הוא החדר של התל אביבים ה"זרוקים" ששומעים פרנק זאפה ואליס קופר בקולי קולות.

 

5.ההליכה על מעבר ליער אוסטרליה,בירושלים הולכים לטיול שבת כשהיינו בכיתה ח'. הכיוון  בית זית וסלע הפיל יום אחרי הגשם. בחיפוש אחרי פטריות.האמת שלא אהבתי פטריות ,אבל ההליכה והחיפוש ובעיקר האזהרות מפני פטריות רעל  ריגשו אותנו.

 

6.לשמוע בפעם הראשונה את התקליט של הביטלס" לילה של יום מפרך" על המרפסת בבית ברח' רבי בנימין מהפטיפון של ד. משולח השכן במרפסת הצמודה שחזר שבוע לפני כן מארה"ב.(אפרופו הביקור של פול מקרטני בארץ שמבחינתי הוא מאחר באיזה 40 ומשהו שנים)

 

7.לצאת מבית הכנסת שליד בית ספר בית הכרם בערב יום כיפור וללכת לטייל  שבאוויר יש שקט לא מוכר עם כל הילדים מהכיתה.

 

8.הוילה של מפקדת האוגדה בעליי,מלחמת לבנון הראשונה,יוני 1982 שכל ביירות פרוסה מתחת.

 

9.לקום לפני 250 איש בest של רנדי מקנמרה,נובמבר 1981,המיקרופון מגיע אלי ואני מדבר על עצמי לפני כל האנשים שאני לא מכיר.אני לא זוכר מה אמרתי,וזה לא ממש משנה,אבל החוויה תישאר איתי עוד הרבה שנים הלאה.

 

10.סדנת תקשורת כמה חודשים אחכ,אני מנהל החדר וצריך להחזיר את האנשים בזמן מההפסקה,הם כמובן לא חוזרים בזמן,וגלעד לוקח אותי ואומר לי שהוא רוצה שאתן לו את המילה שלי שאנשים יחזרו בהפסקה הבאה בזמן.

אני לא מבין איך אפשר לגרום לאנשים שיחזרו בזמן רק על ידי נתינת מילה ואני אומר לו שאני לא יכול לעשות את זה.

גלעד אומר שאם אני לא מסוגל להתחייב,הוא משחרר אותי מהתפקיד ואני מבקש כמה דקות עם עצמי.

אחרי כמה דקות אני מתחייב לעמוד במילה שלי. האנשים חזרו מההפסקה בזמן ומאז אם אני נותן את המילה שלי ולא משנה במה,אני עומד  בה.

 

11.הריח,האוויר שעומד והחום הבלתי נסבל במחנה גדי בבקעת הירדן.

 

12 הבדידות בשיבטה,בג'ידי,במיתלה,ברפידים, שהמשותף לכל המקומות האלה הם חול ותותחים.

 

13. היציאה מהמנהרה לתוך יציעי איצטדיון הכדורגל  וומבלי בלונדון שמסביבך 100 אלף אנשים.

 

14.המבוכה הנוראית שמתברר שבקייטנת ימק"א בירושלים צריכים להכנס לבריכה ערומים ,שם למדתי שחיה בפעם הראשונה כילד.

 

15.הטוניס,השם בקשר לשרשרת שמחוברת לבט"שית שעושה את הטשטוש על הציר בבקעת הירדן.

 

16.אוגוסט 60.הקוד בקשר למקום המדהים שהיינו בו במלחמת לבנון הראשונה. ימינה לתוך ההרים מציר בוקיטו טיסומן אחרי דאמור.

 

17.אבא שלי ואני  ליד בריכה שבה זורקים מטבעות ושוחים בה רושאנים באוניברסיטה העברית מול הספריה הלאומית

 

18 אמא שלי בשמלה לבנה עם עיגולים אדומים יורדת מהמטוס שמחזיר אותה מיוון.

 

19. אני ואמא שלי בכניסה המרוצפת  אבנים לבנות גדולות בשלוחה של האוניברסיטה בטרה סנטה בירושלים

 

20.היציאה מאפריקה,אחר הצהריים של 17 בפברואר 1974,עוברים את תעלת סואץ על הגשר.

 

21 הרגע המדוייק שבו הודיעו לי שאבא שלי נפטר,הייתי ליד בית מספר 70 ברח' לוינסקי בתל אביב

בבוקר של ה- 31 באוגוסט של שנת 2000,בעוד שבוע אזכרה,שוב אזכרה,8 שנים ללכתו.

 

תיהיו טובים.

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 24/8/2008 15:23  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בַּיִם ב-27/8/2008 18:55




461,834
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)