יש לי חצי שעה עד שאני צריך להביא את הילדה מבית הספר
הילדה בת 13 כאמור ויש לה 2 חברות טובות
שלושתן לומדות באותה כיתה בחטיבת הביניים ביישוב
בית הספר נמצא די רחוק ובהתחלת השנה החלטנו להתארגן 3 הורים ובמקום שהילדים יסעו באוטובוס לבית הספר וממנו,אנחנו ההורים לוקחים ומחזירים
אבא של ס.לוקח בדרך כלל בבוקר לבית הספר ואני וגיסתי מחזירים
ביום ראשון גיסתי לוקחת וביום שישי אני לוקח
באוטו יש כאמור 3 מקומות מאחור ומקום אחד ליד הנהג ועד לפני שבוע לקחנו באופן מאוד טבעי את החברה השלישית לבית הספר
רק שהיא קצת התחילה להגזים
אם היא נשארה בחוג אחרי בית הספר עד שעה מאוחרת לא פעם היא הרימה טלפון וביקשה שאני אבוא לקחת אותה
כשהבת שלי כבר בבית
לא פעם היא ביקשה שנוריד אותה בחזרה מבית הספר במקום אחר שצריך לנסוע אליו במיוחד
ובגלל שהיא חברה טובה של הילדה,עשינו את זה גם אם הרמנו גבה על העניין
בשבוע שעבר החברה הזאת שנקרא לה מ. רבה עם החברה השניה ס.
ס.היא ילדה מאוד כריזמטית,חכמה אבל מה עקשנית ועם פיוז נורא קצר
מהרגע שס.רבה עם מ. היא מחקה אותה מהחיים שלה
וכך יום אחרי זה אבא של ס. כבר לא לקח את מ. לבית הספר ומ. המסכנה הייתה צריכה ללכת ברגל
האמת שלקח קצת זמן עד שאנחנו ההורים עיכלנו את הריב
חשבנו שזה עניין של יום או יומיים ויעבור
אבל כשיום אחרי זה כשגיסתי באה לקחת מבית הספר ומ.רצתה להכנס לאוטו
ס.חסמה בגופה את הכניסה לאוטו בטוענה שהיא רוצה שחברה אחרת שלה תיסע
גיסתי שהיא בחורה עדינה מצד אחד אבל לא אוהבת באלגנים
אמרה לס. שהיא מחליטה מי יסע איתה ולא אף אחת אחרת
היא אומנם לא לקחה את מ. אבל גם החברה השניה נשארה
כשראינו שהענין מסתבך
ומ. מפעילה מניפולציות איימנו לפוצץ את הסדר הנסיעות
לא בראש שלנו להתעסק עם מריבות של ילדות בנות 13
כולה רצינו להקל על הילדים לקחת לבית הספר ולהחזיר
לא איכפת לנו לקחת טרמפיסטים אבל אנחנו לא מוכנים למריבות לכן הוחלט בפורום המסיעים שעד שמ.וס.לא משלימות אין טרמפיסטים
יתכבדו ויסעו רק שלושת הילדים שהוריהם הם המסיעים ומחזירים
מ.קיבלה את הבשורה די בהלם בכתה,קיללה את ס.
היא חשבה שאם היא נשארת חברה של הילדה שלי זה מקנה לה מקום בטוח באוטו
אבל מסתבר שזה בלתי אפשרי
גם כי הילדה שלי מעדיפה את ס. על מ. וגם כי אנחנו רוצים להסיע בלי בלאגנים
הקטע המדהים בכל העסק שס.שהיא חברה טובה של הבת שלי יש לה לפעמים יציאות שנורא מפתיעות אותי,לרעה:
ביום שישי הם קיבלו תעודות
הבת שלי מקבלת את מכסימום ההקלות מבית הספר בגלל הפרעת הקשב והריכוז
ובגלל קשיי הלמידה שלה התעודה שלה לא הייתה משהו
כבר באוטו בדרך חזרה מבית הספר מ.פונה אלי ואומרת לי:
אתה יודע שהתעודה של נ. לא מי יודע מה?
יש שם הרבה "חמשים"
אני לא מתרגש מההערה הזאת ואומר לה: אוקיי,נגיע הבייתה ואסתכל בתעודה ואז נעיר את ההערות שלנו
מ.לא עוזבת: אתה יודע שבתעודה שלי יש כמה מאיות ולנ. אין?
אני בסבלנות רבה אומר לה: ס יקירתי אני מסתפק בציונים שנ. קיבלה
בשבילי מאוד חשוב למשל שההתנהגות של נ. בבית הספר היא התנהגות ראויה לציון
שאין לה בעיות משמעת שהיא חברה של כולם ומוכנה לעזור לכולם, אז אין לה תעודה כמו שלך,אבל היא תתאמץ יותר בחצי השני של השנה והציונים שלה ישתפרו,אני בטוח
מ שתקה
ואז אמרתי לה,את יודעת שכשאני הייתי ילד פחדתי להראות לאבא שלי את התעודה? היתי תלמיד עם קשיי למידה כמו שיש לנ.(היא יודעת שלנ. יש קושי) וקיבלתי ציונים רעים ופחדתי להראות את התעודה להורים
איזה כיף לנ. שהיא לא מפחדת להראות לנו את התעודה שלה?
לא הייתה התייחסות להערה האחרונה שלי בעיקר כי ההורים שלה לא מפרגנים לס. בלשון המעטה
אמא שלה שפגשה אותי יום אחרי זה למטה עוד אמרה ש"היא מאוכזבת" כי ס. משקיעה המון בלימודים והייתה לפי ההשקעה צריכה לקבל תעודה טובה יותר..
נו שויין.. אם האמא ככה איך איך הבת לא תיהיה ככה?
אני באמת זוכר שיום מתן תעודות היה יום רע מאוד בשבילי
ואני בחיים לא אחזור על מה שעשו לי ביום הזה למי מילדיי
בסופו של דבר התעודה של נ. לא הייתה כל כך רעה
בוודאי שצריך לשפר ואנחנו נותנים הוראה מתקנת (כרגיל על חשבוננו,לא מחלקת החינוך של המועצה ולא בית הספר
לא עוזרים בעניין שיעורי העזר
בית הספר מציע עזרה כחלק מקבוצה מה שלא מתאים לנ. שזקוקה לעזרה פרטנית של אחד על אחד והמועצה, המועצה חזקה בדיבורים,לא יצא מהם שום דבר)
בקיצור אלה חלק מהמניפולציות שנתקלנו בהם לאחרונה
בלי שהיינו מוכנים
אני מניח שידם של הילדות הצעירות האלה נטויה
לפחות אצל הבת שלי פיה וליבה שווים,כמוני היא אומרת מה שהיא חושבת בלי להתיפייף ובלי להיות רעה אל אחרים
מה שאי אפשר לומר על כמה מהחברות ואפילו אם הן חברות טובות.
אבל הן רק בנות 13..
זהו,הסתיימה החצי שעה,אני עף להביא אותה מבית הספר
תיהיו טובים ורגישים