לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2009

תל אביב שלי


 

סבא וסבתא גרו בשד' נורדאו פינת רח' הירקון,מול גם העצמאות

ואנחנו היינו באים כל קיץ לבלות שם

זה היה בית עם גינה שהיה בו ערסל ועצים ודשא

וכשהיינו יושבים במרפסת היינו רואים את הטייארות מעל  גן העצמאות

לא לקח הרבה זמן והצטרפנו אליהם אל מעיפי הטייארות.

 

השנים,שנות ה60 ותל אביב בשבילי  הייתה המכולת של גריזולט בדיזנגוף פינת שד' נורדאו, גן החיות בסוף שד' קרן קיימת שהיום היא שד' בן גוריון.

אחכ שבגרנו היינו באים לקנות בגדים בשניידמן בדיזנגוף ליד פאסג' הוד

שניידמן המיתולוגי שהחנות שלו הוזכרה אפילו במערכון של הגשש,מה אתם יודעים

והחולצה שקניתי שם,חולצת צווארון מאוד יקרה אז שימשה אותי רק למסיבות וארועים חשובים.

אחכ הסתובבנו בין קליפורניה של אייבי נתן לקפה כסית בתקווה לראות "בוהמה",אבל משום מה אף פעם לא ראינו אף אחד

 

סבא וסבתא  שגרו כ30 שנה בנורדאו פינת  הירקון מכרו את הבית שלהם עם השטח תמורת הרבה כסף ועברו לדירה ברח' ליפסקי שם גרו עד שהלכו לעולמם ובמקום הבית הקטן והמופלא הוקם מלון גראנד ביץ'.

 

ב1982  בעקבות הצעת עבודה שקיבלתי ממפיק סרטים,עברתי לתל אביב

גרתי בתל אביב 10 שנים נפלאות שאת רובם ביליתי בדירה די מתפוררת צריך לומר אבל היותה במקום כה מרכזי בתל אביב השכיח ממני את התפוררותה

גרתי ברח' שמריהו לוין,עבדתי  במשרד שהיה על גג ברח' פרישמן פינת ירקון וביליתי הרבה בקולנוע פריז המיתולוגי

בלילות היינו הולכים כמובן ל"שופטים" שעליו הרביתי לכתוב.

אכלנו בדרבי בר בכיכר דיזנגוף,הסתובבנו בתקווה לפגוש את אריק איינשטיין שישב באבן גבירול אצל ירדנה של עמנואל  ובשבתות היינו הולכים לאכול חומוס בבית החומוס העסלי ברח' יפת.

 

הלכנו להופעות בפינגווין ואחכ בקולנוע דן,אבל  כמו שאמרתי את רב הערבים  ביליתי בשופטים שהיה הפאב הכי לוהט בתל אביב בשנות ה80.

שם הכרתי את רב הבחורות שיצאתי איתם ובסוף פגשתי בכלל את זוגתי בבליינד דייט באחד הערבים הראשונים של מלחמת המפרץ הראשונה.

כשנישאנו ב92 עזבתי את תל אביב.

מאז אני עובד בה,אבל ממש לא מרגיש תל אביבי וזה בסדר  מבחינתי.

 

בלי קשר:

 

 קיבלנו 1000 שקל שי לחג ואני קיבלתי עוד 500 שקל  בגלל שלא השתמשתי השנה בשרותי הארגון בו אני עובד לצורך יציאה לנופש דרך העבודה

 

בניגוד לכמה אנשים בישרא, לא מפריעות לי הפרסומות בחלון התגובות,כלומר זה לא משוש חיי וודאי היה אפשר בלעדיהן אבל אני מבין לגמרי את הצורך של ישרא בהכנסות מפרסומות

אי אפשר גם לבקש מקום לכתוב בו וגם לבקר את ההנהלה שמנסה לצוף מעל המים בכל כוחה

זה המצב וצריך לשרוד בו

 

תיהיו טובים ותודה על החיזוקים בפוסט הקודם

 

 

נכתב על ידי טליק , 30/3/2009 15:37  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-1/4/2009 18:37
 



שיר כאב (עם נקודות של הומור)


 

המקום שבו אמא שלי נחה את מנוחתה בבית הקברות בהר המנוחות בירושלים

הוא אחד המקומות הכי עוצרי נשימה שראיתי.

באמת. חבוי בפינה שמשקיפה על אגם עין כרם,סוג של נוף אירופי.בין שוויצרי לנורבגי.

היה קר אתמול באזכרה שעשינו במלאות 40 שנה ללכתה.

 

אמל"ש איבדה את אביה היקר לפני כחודשיים ואני זוכר שהיא שאלה אם אי פעם הכאב של האובדן עובר.

הוא לא ממש עובר,הוא ניהיה כהה,לא זוכרים את האובדן כל הזמן,אבל הוא נמצא שם,כל יום,כל הזמן.

 

40 שנה עברו,חתיכת חיים

לאח שלי מלאו השבוע 40,אמא נפטרה כשהייתה בת  38.

 

רצינו לעשות אזכרה מיוחדת,הגענו כולנו,אחותי ס.הביאה כמו כל שנה פרחים,אחותי ת.הגיעה לבד בלי בן זוגה שנשאר לשמור על הילדים

אני הקראתי את המכתב שכתבתי כפוסט,"המכתב שלא נשלח" לאמא.

 

לא שמעת את השקט והאלם? שאלה אחכ זוגתי כשנסענו בחזרה הבייתה,הם היו המומים האחים שלך אחרי שסיימת לקרוא.

אני לא חושבת שהם ידעו בכלל על מה שהתרחש בינך לבין ההורים שלך.

איך הם יכלו לדעת? .ת עוד לא נולדה,גם אחי עוד לא וס. אחותי בכלל עושה אידיאליזציה מאמא.

 

היה קר ליד הקבר,הקבר היה בצל והשמש הייתה על קבר אחד קדימה .

תאמינו לי ,אחרי 40 שנה מותר לקרוא קדיש על הקבר של השכן(פייבל משהו ) שנמצא בשמש ,לעמוד עם הגב לקברים של אמא סבתא וסבא ולעשות אזכרה שגם 40 שנה אחרי תיהיה מרגשת.

 

אח שלי קרא את השיר של ביאליק ששורה ממנו חרותה על הקבר

השורה שאומרת "שירת חייה באמצע נקטעה" או משהו כזה

תראו מה זה,השורה חרותה שם 40 שנה ואני לא זוכר אותה במלואה ולא זכרתי בכלל שהיא לקוחה משיר של ביאליק.

 

שיר כאב שר מאיר אריאל ובכלל שר על משהו אחר.

אחותי ת.סיפרה שהבת שלה הצעירה,ילדה בת 4 ומשהו שנמצאת באותו גיל עכשיו בו ת.אחותי איבדה את אמא שלה לא נותנת לה לזוז מטר בלעדיה,

ולא רק זאת,

היא אומרת לה שזה לא פיר שלה ,לת. אחותי, אין אבא ואין אמא ולה לילדה אין סבא וסבתא,כולה בת 4 וחצי.

 

אחותי ת. אומרת שהיא כל כך מודעת לאובדן שכשהיא נוסעת לעניני עבודתה לדרום שם היא עובדת ,היא נוהגת במכוניתה במשנה זהירות כי היא יודעת איזה אסון זה להיות ילדה בת 4 וחצי בלי אמא.

 

אחרי שקראתי את המכתב בו אני מספר לאמא  על הרגשות הקשים שהיו לי בגלל שהייתי לקוי למידה לא מאובחן

אחותי ס. שהיא באמת אשה יקרה מיהרה "להגן" על אמא באוזננו.

זה היה בסדר,זה משהו שהיא לקחה על עצמה,היה קצת פאטטי הנסיון,כי אף אחד,גם לא אני כבר לא כועס על אמא.

לא היה באמת צריך לעשות את זה,להצטדק על הטעויות שאמא שהייתה בת 24-25 עשתה בעניין שלי,

ברור שלא היה לה נסיון,

ברור שהתקופה הייתה אחרת ועדיין אחותי ס. הרגישה צורך לספר כמה אמא הייתה אשה נהדרת וטובה ומסורה לילדיה וכו' וכו'.

 

אני מניח שהיא באמת הייתה כזו,אני מניח שאחותי ס.באמת זוכרת דברים כאלה

אני לא.

 

תסלחו לי אם הדברים שאומר עכשיו יהיו דברים לא שגרתיים,לא קלים, ואני מניח שאם אמא מסתכלת מלמעלה היא גם מבינה.

ואני חושב שכתבתי את זה באיזשהו מקום כבר.

 

אמא ואבא  לחצו עלי מאוד בעניין הלימודים,הם סרבו בכל תוקף לקבל שאני "לא מוצלח"

הציפו אותי במורים פרטיים,שלחו אותי לפסיכולוג שממש שלא הבנתי מה הוא רוצה ממני  וכל הזמן היה כעס בבית.

זה לא היה יכול להמשך עוד הרבה זמן בצורה הזאת

אני לא יכול לומר היום מה היה קורה אילו אמא הייתה ממשיכה לחיות  והריטואל שתארתי היה ממשיך.

 

אבל כנראה שלכל אדם יש  תוכנית שתוכננה מראש גם אם היא לא מובנת. באותו רגע גם אם היא לכאורה מאוד אכזרית,גם אם לוקח 30 ו40 שנה להבין אותה אבל בדיעבד המוות של אמא שלי היה ההצלה שלי.

קשה לומר את זה ,אני יודע.

ורק אחרי שאבחנו את הילדה שלי כלקויית למידה ועברתי את התהליך שאני עובר היום אני מבין את זה.

 

תבינו,כנראה שלא הייתה דרך אחרת ואין לי לשמחתי רגשות אשמה על מה שאני מרגיש.

יכול להיות שאם הייתי מבין את מה שאני מבין היום כשהייתי בגיל 20 או אפילו בגיל 30, הייתי מרגיש רע ונורא שאני מרגיש ככה.

אבל היום 40 שנה ותיקון ענק שעברתי,אני מבין שלא הייתה דרך אחרת.

אמא שלי הלכה לעולמה כדי לתת לי ספייס.מקום,חיים.

ספייס שלא היה לי עד אז.הייתי חנוק,אבוד,הרגשתי קטן וטיפש ללא עתיד.וזה נורא לחיות ככה ואז לא הבנתי את זה.

 

לא שהבנתי ישר שלכתה מהעולם הוא סוג של קרש הצלה,לא,לא.כמובן שלא.

אבל לאט לאט הבנתי שאחרי שהיא הלכה לעולמה אני לא נמצא במרכז הענינים ויש ענינים חשובים הרבה יותר ממני

אז זזתי הצידה ונתתי לענינים להתנהל בלעדי.

לכן אין פלא ש"ספר הזכרונות" שלי קצת נמחק,פרקים שלמים של אינטרקציה טובה ופחות טובה עם אמא שלי נמחקו מהזכרון

לפני שהיא הלכה לעולמה ואחרי

כמובן שזה מודחק איפשהו.

 

תהליך הכתיבה שבו התחלתי כאן לפני כ6 שנים מוציא החוצה דברים,מעבד  תוך כדי כתיבה את העבר ,מאיר דרך,אחורה וקדימה.

תהליך מדהים אגב שלולא הכתיבה כאן,ספק בכלל אם הייתי מגיע לתובנות האלה.

אגב הגיל שלי בתהליך הזה בכלל לא משנה,כבר אמרתי פעם ואני רואה את זה על הבת שלי,שנינו "לייט בלומרס".

או בעברית: תהליכי הפריחה,ההבנה,הגדילה איטיים יותר  משל אחרים ,לכן אני לא מתפלא שהתחתנתי מתי שהתחתנתי,שהולדתי ילדים מתי שהולדתי ושהגעתי לתובנות האלה 40 שנה אחרי שאמא שלי  הלכה לעולמה ופינתה לי דרך.

זה פשוט לא היה יכול לקרות קודם. נקודה

 

אחכ,אח שלי ואשתו התנצלו שהם צריכים ללכת יותר מוקדם ממה שתכננו והם עזבו ראשונים.

אחותי. ס. פתחה צידנית קטנה שהביאה מהבית,הוציאה תפוחי עץ עם מתקן שחותך אותם לכמה חלקים שנקנה באיקאה,

לי נתנה כריך גבינה צהובה כמו  באותו בוקר שהבת הגדולה שלי נולדה והיא באה לבית חולים הקרייה וידעה מה הכי ישמח אותי(נו.סנדוויץ עם גבינה צהובה ! )

ניקינו את הקבר של פייבל,השארנו את הצלופן על הפרחים שקנינו לאמא,שלא יתפזרו בגלל הרוח והלכנו למכוניות.

 

השעה הזאת 3 אחרי הצהריים ביום שישי היא שעת געגוע.כבר מריחים את השבת שיורדת,הכביש  לא מלא

וברדיו היו שירים של נחום היימן.

 

אמא שלי אהבה לשמוע שירים של חוה אלברשטיין ששרה הרבה מהשירים המוקדמים של נחום היימן.

היא אהבה שיר אחד שלה מאוד ואני לא זכרתי אם זה השיר "כמו צמח בר" או "שיר המרדף" וששכחתי לשאול את ס. אחותי.

אין דבר,נשאל בהזדמנות..

 

אחרי מחלף לטרון עלינו שוב על כביש 431 ולמרות שנסענו באור יום עם השילוט שעדיין מחורבן ,יצאנו בטעות מחלף אחד לפני ונכנסנו לראשון העיר. וככה החמצנו מלשבור שיא בהגעה מירושלים הבייתה :-)

 לאמשנה גם להגיע ב45 דקות זה בסדר.

 

שיר כאב.פוסט שבת,זה מה שיש.

 

תיהיו טובים

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 28/3/2009 06:51  
111 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בַּיִם ב-31/3/2009 17:48
 



פטפוטי בוקר


 

כזה אני,אוהב לפטפט בבוקר וגם יכול בניגוד נאמר לזוגתי

שבוקר זה ממש לא הזמן שלה ופטפוט בוקר יכול להוציא אותה מדעתה

ואילו אני,  ציפור שיר בבוקר:-)

 

רציתי להעיר או להאיר כמה דברים בבוקר זה ואגב לא חייב להיות ביניהם קשר כמו שכבר שמתם לב:-)

 

מאז שנחת בארץ ועוד לפני זה, יש ,עניין' סביב הרגל הפצועה של יוסי בניון.

אז בניון שחקן נפלא,באמת,הגול שלו מול ריאל מדריד היה אדיר וחשוב שהוא ישחק נגד יוון בשבת.

אבל חברים,בואו נרגיע קצת,יוסי בניון פצוע לא יואיל לנו,ודאי לו לעצמו

וזה לא אסון גדול אם לא ישחק.

 

כמובן שהוא מוסיף המון ואם היה בריא לגמרי לא היה בכלל עולה על הדעת לשחק בלעדיו

אבל האיש פצוע,גם אם הMRI הראה שמצבו יותר טוב (אגב,בלי קשר שמתם לב באיזו מהירות שחקני כדורגל בניגוד לבני תמותה רגילים מקבלים בדיקת MRI ? ,אנשים רגילים יורקים דם עד שמאשרים להם את הבדיקה ואילו כדורגלנים,אפילו בליגה זניחה ולא חשובה מקבלים  בלי בעיה את בדיקת הMRI

מישהו יכול לומר שכדורגלן תלוי בבדיקה לפועלו,זה נכון ולא צריך למנוע מהם את הבדיקה,אבל מישהו יכול לומר שאנשים שהם לא כדורגלנים לא צריכים את הבדיקה הזאת,כי הם לא סלבריטיס מתחום הכדורגל? הם סתם צריכים להמשיך לחיות ולתפקד?

 

נחזור למשחק מול יוון : אז למרות חשיבותו של בניון,כדורגל כמאמר הקלישאה משחקים 11 שחקנים ואין מצב שהקבוצה תיהיה תלויה ביכולתו של אחד,חשוב ככל שיהיה

וחוץ מזה כל הכבוד לאופוריה ולרצונות שלנו,אבל יוון הייתה אלופת אירופה ב2004 וגם אם היא איבדה את תוארה היא עדיין הרבה יותר טובה מאיתנו,אז בואו נחזור לפרופורציות

ודאי שאני רוצה שישראל תנצח,אבל צריך להיות ריאלים.

 

ועוד דבר,די למחזר את  העליה ההיא למונדיאל בשנת 1970

או בשמה השני "מקסיקו 70"

 

בסדר,כבר מיצינו את הפלא הזה  מכל הכיוונים,ראינו את השער של שפיגלר בשחור לבן עד שאנחנו מכירים אותו בע"פ

נמאס כבר,תניחו למקסיקו 70

תפסיקו לראיין את שחקני העבר המיתולוגים,זה לא עוזר בגרוש לשחקנים העכשווים וכולנו יודעים שהגיע הזמן שאחרי 40 שנה רצוי להגיע שוב למונדיאל,אבל אולי במקום לבקר את הספורטאים הכושלים,נסו ללחוץ על הממשלה שתיתן יותר כסף לספורט ואז אולי נצליח.אבל זה לפעם אחרת ,כשלון הכדורגל הישראלי בנסיונו להגיע למונדיאל.

 

בפוסט הקודם שכתבתי היו כמה אנשים שהתקשו לעכל את החיבור לא טבעי בעיניהם בין "קודש לחול"

זה בסדר גמור,אני יכול להבין את הקושי

מה שמפליא בעיני,זה שהיו לפוסט של אתמול כ100 כניסות ורק כ17 תגובות

אז מה ,צריך להסיק מזה שכ70 איש שנכנסו קיבלו כזה "אלם" מהמגוון הקיצוני לכאורה ,עד כדי כך שלא היו מסוגלים לומר דבר?

אני לא אומר את זה כמחאה או משהו

סתם מפליא קצת.

 

החמאס מכחיש שבמשאיות שהותקפו בסודן היה נשק

ואני אומר מה פתאום נשק???

תופינים,17 משאיות של תופינים היו במדבר הסודני ואנחנו רעי לב שכמותנו,התקנאנו ושלחנו מטוסים 1400 קמ' כדי להשמיד להם את התופינים שהגיעו מאירן

כאלה אנחנו,משמידי תופינים.

 

יום שישי,שעון קיץ,שעה אחת קדימה,בנתיים יום יפה

 

תיהיו טובים,הכי חשוב

 

 

נכתב על ידי טליק , 27/3/2009 07:12  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-30/3/2009 15:37
 



לדף הבא
דפים:  

461,791
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)