לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2010

"אל הבקעה מן הגלעד טלה שחור ורך ירד" פוסטשבת


 

צנחתי למיטה  בסוף יומן החדשות אתמול,הייתי כל כך עייף שלא הצלחתי להחזיק מעמד.

 

האמת שאחרי ארוחת הצהריים באל תנור,בכפר ריינה בפאתי נצרת,החזרתי את זוגתי ואת הילד הצעיר שהצטרף אלינו לנסיעה

למאהל מחנה הקיץ של הצופים ביער ארבל שנמצא כ2 קמ'  מזרחית לצומת גולני (לכיוון טבריה)

 וכבר אז חשבתי להתקשר לחבר שגר בכרמיאל ולהגיד לו שאני בא להניח אצלו את הראש לשעה קלה,או לחברה לעבודה שנמצאת כל שבת אצל חבר שלה בפוריה בואכה כפר תבור,אבל  החלטתי לנסוע הבייתה איך שאני.

 

אז בסופו של דבר יצאנו בסביבות 9 בבוקר אתמול ובערך ב11 הגענו.

 

תשמעו,הרבה שנים עברו מאז הייתי בפעם האחרונה במחנה קיץ של איזושהיא תנועת נוער וכמובן שלא זכרתי

 

זו עיר,פשוט עיר שיש בה כמעט הכל

החל בשער המאובטח כל שעות היממה שמי שרוצה להכנס זקוק לאישור שאכן הוא בא לבקר את הילד שלו ,המשך בצעידה לא קצרה אל המאהל הרלוונטי

בדרך אתה רואה המון מבני שירותים,כימיים כאלה,המון ברזיות עם מים ומשני צידי השביל הרחב מאהלים מסודרים שנבנו על ידי הילדים,או החניכים הבוגרים צריך לומר

 

תשמעו,עכשיו אני מבין מה עשה הבן שלי חלק מהזמן לפחות בשבט

הם הקימו מעצי במבוק מאהל לתפארת+ שער כניסה מפואר(שבני היה ראש הצוות שהקים אותו) וגם כל מיני יצירות לפי נושאים.

למשל שבט הצופים שעליהם נמנה בני  בנה  כל מיני  מבנים לפי המיתולוגיה היוונית

אני לא בקי צריך להודות על האמת במיתולוגיה הספציפית ולמרות שבני האמצעי נקב בשמות המבנים,אני לא זוכר כרגע (והתמונה שצילמתי מסרבת גם לעלות  חולירע יאסנה)

 

בשטח הסתובבו אלפי ילדים,אתם יודעים מה אולי לא אלפי אבל מאות.

רק מהשבט של היישוב שלנו  הגיעו כמה מאות והמאהל של השבט,רחש  רחשים של דבורים עמלניות.

המבנה המרכזי גם אם לא היה  הגדול שבהם היה המטבח

שאליו אתמול בגלל שהיה יום שישי לא הפסיקו להגיע הורים של חניכים שבאו לבשל.

 

אחר הצהריים ב5 התנהל גם טכס שאליו לא תאמינו הגיעו ראש המועצה שלנו,מנהל מח' החינוך של היישוב ועוד כמה עסקנים שתמיד מלווים את ראש המועצה.

אם נסיר לרגע הצידה את הציניות אני מוכרח לומר כל הכבוד לעסקני היישוב.

הבחירות רחוקות,לאף אחד מהם אין ילדים בגיל הרלוונטי וזה לא מובן מאליו שיעזבו את ביתם ביום שישי אחר הצהריים,יסעו 3 שעות כדי לכבד בנוכחותם את ילדי היישוב שנמצאים בצופים.

 

אני מודה (ועוזב ירוחם) שעד שראיתי את המחנה והפעילות שהתרחשה בו הייתי סקפטי ודי ציני  לפעילותם

שיניתי את דעתי גם בגלל   שכל החודש האחרון אני "פוגש" באשמורת הבוקר הראשונה כשאני יוצא לעבודה ילדים שיושבים על ברזלים באפס מעשה (יושבים על ברזלים כמטאפאורה כמובן),שותים,מעשנים ולא עושים כלום וסתם "מעבירים" את החופש שלהם

ואני מעריך יותר את  בני שבחר לעשות דברים אחרים.

 

בצהריים  נסענו לאל תנור,מסעדה שנמצאת בכפר ריינה שהוא נמצא בפאתי העיר נצרת.

בשביל להגיע לריינה חוצים את כפר כנא וזוגתי שלא מכירה את האזור כל הזמן בודקת אם אני יודע לאן אני נוסע ושלא טעינו בדרך וניכנס אנא עראף לסוריה:-)

 

צריך לומר קודם שלפני שיצאנו מהמאהל לארוחת הצהריים,היא שמעה  שעומד להתנהל טכס בסביבות 5 אחר הצהריים  והיא החליטה להשתתף בו,בנתיים הגיעו עוד ועוד הורים שחלק מהם נשאר לישון שם כדי לעזור בפירוק המאהל

כי ביום ראשון כולם חוזרים הבייתה

מכיון שהיא מצאה לעצמה טרמפ,סיכמנו שנלך לאכול,כשנסיים אני אחזיר אותה ואת הילד הצעיר למאהל ואסע לדרכי.

 

הגענו למסעדה,יכולנו למלא את כל השולחן בסלטים מכל טוב הארץ והיו כאלה הרבה,אבל היינו רק שנינו והילד ולא רצינו להתמלא ולהתפוצץ מרב אוכל,אז הזמנו מעט מנות ראשונות. כולל חומוס מצויין ואחכ הזמנו מנות עיקריות.

 

אני אכלתי צלעות טלה זוגתי והילד שישליק פרגיות 2 המנות באו  עם מג'דרה על מצע של חסה ולשניהם צורפו גם תפוחי אדמה אפויים בתנור

 

(אם המחשב המרגיז הזה  היה מסכים הייתי יכול לעלות תמונות רק שהוא לא מסכים ואני לא מצליח לעלות  וזה מרגיזזזז)

 

האמת שבכל פעם שהגיע מנה חדשה לשולחן קמתי ממקומי וצילמתי והמלצרים החביבים הסתכלו די בחשדנות וודאי שאלו את עצמם

מי זה הבן אדם המוזר הזה שמצלם את האוכל שלו

 

 מילמלתי במבוכה משהו על העובדה שיש לי בלוג ואני רוצה לעלות לשם תמונות שיספרו על  האוכל המצויין שלהם

אני לא ממש  מתחייב  שהם הבינו לגמרי  את מטרת הצילומים,אבל אף אחד לא אסר עלי לצלם.

 

כמובן שלא יכולנו לסיים את המנות הגדושות ,אלה נארזו והיום נמשיך לאכול אותם

 

אני לא בטוח שיצאנו בזול מהעסק,למעשה  אני בטוח שלא יצאנו בזול,אני מכיר מקומות יותר זולים

היינו 2 אנשים וילד שהוא לא אכלן גדול וחילק מנה  עם אמא שלו וגם אחרי ששניהם אכלו נשאר  עוד אוכל על הצלחת  ושילמנו כולל הטיפ כ250 שקל.

אבל הייתה אווירה נעימה,היה מזגן (נו מה) ובסדר,אז שילמנו קצת יותר.

יצאנו מריינה,חצינו את כפר כנא הסתובבנו ימינה ,עברנו את צומת גולני והגענו למאהל . 

החזרתי את זוגתי והילד  ונסעתי הבייתה כשאני מתפלל שאחזיק מעמד ולא ארדם

 

אז נכון הייתי יכול כמו שכתבתי למעלה לעשות עצירה אצל  מי מחברי שגר לאורך הדרך,אבל ככל שגמאתי את המרחק והתקדמתי לכיוון הבית הרגשתי טוב וערני ורציתי כבר להגיע.

 

הייתה חוויה מיוחדת,לא הייתי נשאר לבשל כמו זוגתי או להיות נוכח טכס כי זה לא עושה לי את זה ויש גבול,קצת זמן לעצמי ביום היחיד שיש לי

ובני מבין אותי,הוא שמח לראות אותנו,הבאנו לו כל מיני צ'ופרים וממתקים,הזכיר לי קצת ביכורי הורים בטירונות שלזה עוד יש זמן

וראיתי אותו בסביבתו הטבעית השניה,בצופים

היה אחלה

 

בדרך הבייתה,שישי אחר הצהריים,שמעתי ברדיו את השיר המצמרר הזה

 ערב מול הגלעד

 

"האילנות כל כך כבדים

כופף הפרי את הבדים

זו השעה המרגיעה

בה נרדמים הילדים

 

אל הבקעה מן הגלעד

טלה שחור ורך ירד

כבשה פועה בוכה בדיר

זה בנה הקט אשר אבד

 

ישוב טלה אל חיק האם

ישכב בדיר וירדם

והכבשה תישק אותו

והיא תקראו אותו בשם

 

נסתר הליל בין הבדים

והנביא הגלעדי

יורד דומם אל הבקעה

לחזות בשנת הילדים

 

ישוב טלה אל חיק האם

ישכב בדיר וירדם

והכבשה תישק אותו

והיא תקרא אותו בשם"

 

השיר המצמרר הזה,עם המילים המפעימות שלו נכתב על ידי לאה גולדברג ,ואני אומר בפעם האלף,כבר לא כותבים שירים עם מילים כאלה

מי יבין מה זה בדים בכלל

 

והלחין אותו  אחד מהמלחינים הכי גדולים שהכרתי כאן,מיקי גבריאלוב

ואריק איינשטיים האלמותי שר אותו

 

כשאתה נוסע ביום שישי אחר הצהריים מהר לעמק,שדות ירקרקים פרוסים לפניך ואתה שומע את השיר הזה

הקונוטציה הראשונית הייתה שהשיר  כאילו נכתב לאביבה שליט,אמו של גלעד

וגם לכל הילדים שהמחוייבות הראשונה שלנו כהורים להגן עליהם.

 

 ואם זה היה אכן כך גלעד שליט כבר הייה בבית ושלושת הילדים שרצח המטורף בן דוד מנתניה היו חיים איתנו היום.

 

היום אני לוקח את בתי הבכורה לבית המחסה לכלבים של אגודת " תנו לחיות לחיות"ליד רמלה שם היא מתחילה להתנדב

 

מחר מתחיל אוגוסט,חודש של ימי הולדת של היקרים לי

 

תיהיו טובים

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 31/7/2010 06:29  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-2/8/2010 19:54
 



התוכנית להיום


 

נו,כמובן שעוד לא יצאנו,8 וחצי בבוקר ואנחנו עוד כאן

אני מעריך שנצא בסביבות 9 ונישאר עד 14:00

"בתמורה" להשארות שלי עד  הזמן שזוגתי רוצה שנישאר

ניסע אחרי זה לאכול במסעדה ערבית באזור צומת גולני.

באינטרנט מצאתי את המסעדה http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1252830

ואם הכל ילך כמתוכנן נחנה שם לארוחת צהריים

 

הלכתי לזרז את הג'מעה

 

תיהיו טובים

נכתב על ידי טליק , 30/7/2010 08:24  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-30/7/2010 20:16
 



תמונת ילדות


 

אני מעלה שוב את התמונה שהעליתי לפני 2 פוסטים

כדי לקשר לנושא החם

הייתי מעלה בשמחה תמונות אחרות רק שהסורק שלי שובת ממלאכתו

 



 

לדעתי התמונה צולמה ב1954 בבית של סבא שמואל וסבתא רחל במושבה הגרמנית בירושלים.

 

אבא ואמא שלי התחתנו מאוד צעירים כאמור,אמא הייתה בת 19 ואבא בן 18 וחצי

הם נישאו ב1950

 

הם הכירו בהכשרה בגזר,קיבוץ גזר.

 

אבא גר בדוחק עם משפחתו, בהתחלה בדירת חדר בשכונת כרם אברהם ואחכ אחרי שהערבים "עזבו" את בתיהם,

קיבלו את הבית  ההוא ברח' המגיד במושבה הגרמנית

 

כמובן שאז הוא לא היה כל כך מדהים

השרותים והמטבח היו מחוץ למבנה העיקרי וכילד אני זוכר שבחורף הייתה ממש בעיה לעבור מחדרי המגורים למטבח ולשרותים, שאלה בכלל כמו שסיפרתי היו שרותי בול פגיעה.

 

במבנה העיקרי  היו 2 חדרים והחדר השלישי בעליית הגג שימש אתליה,שם סבא שמואל צייר.

הוא צייר בעיקר ציורי שמן על בד,כמו התמונה הזאת


 

ציורי ארץ ישראל,פרחים,צמחים ועוד כהנה וכהנה ולא הייתה לו הצלחה גדולה ובגלל זה המצב הכלכלי בבית היה די רע.

וזה לדעתי היה קטליזטור לעזיבת אבא את  משפחתו,והליכתו לגזר ואחכ להקים את ראש הנקרה ואז להתחתן עם אמא.

 

לאמא לעומת  זאת הייתה ילדות לא קלה  בבנימינה ובגבעת השלושה

אמא שלה ,סבתא שלי הייתה עסוקה בטיפוח הקריירה שלה בקופת חולים כללית ובמפלגה ואני חושב שאמא הרגישה די מוזנחת.

אני יודע שדוד שלי ,אחיה הרגיש כך יותר בעיקר כי הוא היה צעיר ב5 שנים מאמא שלי והוא  זכר את העובדות האלה  שאמא שלו העדיפה קריירה על אמהות עד שסבתא שלי הלכה לעולמה.

 

וכשהיא פגשה את אבא שלי והוא הסכים להנשא לה  וההיפך  נראה לי שהם ראו ביציאה המשותפת בגילם הצעיר מהבית הזדמנות להתחלה חדשה

 

היו להם תוכניות גדולות,

בחורף של 1950 אחרי שנישאו,הם נסעו לפריז הם התקבלו לפקולטה לרפואה והחלו ללמוד שם בתמיכה כלכלית של סבא וסבתא הוריה של אמא.

 

הוריו של אבא לא יכלו לעזור בגלל המצב הכלכלי

והקטע הכי  הזוי שציוריו של סבא שלי שבקושי פרנסו את משפחתו  החלו לזכות בהכרה בערך 40 שנה אחרי מותו (הוא נפטר ב1965 כבן 60 )

עד לשיא, הצגת תמונותיו במוזיאון ישראל כשציוריו המדהימים ביופיים מעטרים את המהדורה החדשה והיפה של ספר שירי רחל והם נמכרים כיום באלפי שקלים.

 

כאמור אבא ואמא למדו רפואה בפריז אני חושב שאחרי כמה חודשים או פחות אמא הבינה שרפואה זה לא בשבילה ופרשה מהפקולטה, אבא שלי החזיק מעמד עוד כמה חודשים וכבר שהיה בפריז נרשם ללימודי ארכיטקטורה בטכניון בחיפה.

 

אמא נכנסה בפריז להריון וחזרה לארץ ללדת אותי.

לדעתי גרנו כמה שבועות בבית המקסים ההוא של סבתא וסבא שהיה מלא צמחי גרניום,תרנגולות הסתובבו בשכונה וכאלה

אבל  בגלל התאור שתארתי קודם את הבית ,אמא שלי הרגישה שיהיה לה קצת קשה  לגדל תינוק בבית ההוא ובעצת אבא שלי ירדה לגור בתל אביב אצל סבא וסבתא הוריה.

 

 שהיה להם בית די מדהים בשד' נורדאו פינת רח' הירקון מול  גן העצמאות.

לבית היו 2 חצרות,קדמית ואחורית בקדמיתאגב  היה ערסל שאז זו הייתה המצאת המאה..והרבה חדרים

גולת הכותרת כמובן הייתה המרפסת ששנים אחכ ישבנו בה כדי לסקור את מצעד החתיכות שצעד לים  במה שנקרא היום חוף מציצים.

 

אני נולדתי בבית חולים בלינסון בנובמבר אפרפר

ואז עברנו לחיפה להיות קרובים לאבא שלמד שם בטכניון.

 

אני סיימתי,תיהיו טובים

 

נכתב על ידי טליק , 29/7/2010 17:13  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-31/7/2010 12:07
 



לדף הבא
דפים:  

461,771
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)