לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2004    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2004

חיים..תדליק את האורות בבקשה...


 


 


חברים..מחר זה מתחיל


החופש הגדול נגמר


השנה מתחילה.


כמה חיכיתי לכתוב את המילים האלה?


 


מחר ילכו ילדים פעם ראשונה לכיתה א'


אחרים יחזרו לעוד שנה בגן חובה כבוגרים


כותיקים


כמנוסים


לעוד שנה בחממה


 


אחרים ילכו בלב רועד לכיתה ד'


ולכיתה ה'


וכל שנה זה עניין של חיל ורעדה


מי תיהיה המורה ?


מה יהיה השנה מבחינת לימודים


חברה


חברים


 


ושוב יתחילו חוגים


ואנחנו נחזור לתפקידנו האהוב של מביאים ומחזירים


או נהגים בשפה פשוטה יותר


 


אבל לא באתי להדרש לשנה שתבוא


על החופש הגדול אני רוצה לדבר


על ההרגשה שמישהו חושב שאפשר לעשות בנו ההורים הכל


וגם על הרגשת ילדינו שאנחנו


קציני בידור ותעסוקה


ואם לא ניישם את מה שפינטזו עליו


נחשב הורים רעים


ולא היא


 


בכלל אני רוצה למחות להפריך אחת ולתמיד את הקלישאה


שכבר אמרתי כאן לא פעם


שאומרת :


העיקר שהילדים יהנו-נהנו או בכל וריאציאת  הטייה כזו או אחרת


 


אני אומר: שהילדים יהנו בכייף


אבל שאנחנו כהורים לא נישחק-ניטרף-ניהיה מותשים


ובסופו של תהליך


ניהיה גם מרוששים


רק בגלל שהצאצאים יצאו לחופש גדול והציפיה


שנבדר  אותם


שנפוצץ עליהם כספים


 שהם יקומו ליום חדש כאילו הוא חגיגה


 


בעצם שיקומו לכל יום כאילו שהוא חגיגה


אין לי בעיה עם זה


רק שהחגיגה הזאת לא תיהיה מוגזמת כלכלית-נפשית


ומלאת עצבים


אפשר למצוא תעסוקות שלא עולות כסף


או כאלה שעולות אבל לא הרבה


ואם אפשר לשלב מנוחה להורים באמצע-יותר טוב


 


קחו לדוגמא אותנו כהורים


עשינו טעויות בחופש הזה


בטח שעשינו


 ואמנה אותן אחת לאחת (למה למנות שאפשר לספור..גשש כזה נו..)


אבל גם עשינו כמה דברים טובים שאקח איתי לחופש הגדול הבא


שאני מקווה בכל ליבי שיקוצר לחודש אחד


לילדים אין מה לעשות חודשיים בבית


זה כבר הוכח


לא לצעירים יותר ולא לגדולים יותר


60 יום זה המון


בייחוד במדינה מלאת חגים כמו שלנו


ועוד לא נדרשתי לתוכנית של דחיסת הלימודים ל-5 ימים


 


אז מה היה לנו במשפחתנו הפרטית?


הנפשות הפועלות: 3 ילדים בגילאי  11-9 ו-6


לכאורה ילדים שיכולים להשאר בבוקר כשאנחנו ההורים עובדים


לבד בבית ולהעסיק את עצמם


אחרי יומיים כאלה  הבאנו בייבי סיטר


הסיבה: ריבים מטורפים בין הילדה לילד בן ה-6


טלפונים כל 10 דקות לפלאפון שלי שלא נתנו לי לעבוד


אחכ בהמשך שמחתי שהבאנו את הבייביסיטר בעיקר אחרי השרפה


של 2 הילדים שיחקו בגפרורים ונשרפו


נכון-ילדיי אחראיים


אבל ליתר בטחון


 


עלות הבייסיטר לשעתיים ביום


במשך 5 ימים בשבוע (שאחכ ירדו ל4 ימים)


18 שקל לשעה-180  שקל לשבוע


תוסיפו מורה משלימה לילדה פעם בשבוע לאנגלית וחשבון


עוד 100 שקל לשבוע


 


בראשית קנינו כרטיסיה של 25 כניסות לבריכה


הלכנו פעמיים בשבוע אחר הצהריים


עוד פעם אחת בשבוע עשינו משהו אחר


אבל הילדים הרגישו שזה לא מספיק להם


ואנחנו עבדנו ביולי


זה לא שהסתלבטנו בים ואותם השארנו בבית


 


נסענו לטיולים קצרים


היינו רחוק והיינו קרוב


וכל הזמן הקיטורים נמשכו


 


חשבנו לצאת באוגוסט לחופש בבית מלון


והחלטנו לשתף אותם בהתלבטות


אמרנו  להם או שנצא ל - 5 ימי נופש במלון בצפון או באילת


או שניקח שבוע ונעשה כל יום דבר אחר


בדיעבד –שגיאה גדולה


 


הם אמרו :רוצים כל יום משהו אחר


תיכננו תוכנית


הדגשנו שכל תוכנית  יכולה להשתנות בהתאם לנתונים בשטח


ואז יצאנו לחופש


 


האמת? היה מתיש מאוד


הילדים נהנו-כבר אמרנו


אבל אנחנו הותשנו לגמרי


ולא בטוח שהמאמץ היה שווה


כי אחרי הכל לקחנו חופש גם בשביל שאנחנו ננוח קצת ונהנה


 


לסיכום


הילדים נהנו מהחוויות החוץ בייתיות


השתעממו מול הטלויזיה והמחשב


ולא היו נורא יצירתיים במציאת תעסוקה לעצמם


וזה משהו שנצטרך לעבוד עליו בעתיד


השבוע יובל בני האמצעי אמר לי שהוא מקנא בילדות שלי


זה בעיקר נאמר על הרקע שאנחנו לא נותנים לו "לרדת למטה" כדי להסתובב


ללא מטרה


אין מה לעשות סתם "למטה"


והוא ששמע את סיפורי ילדותי חשב שהיה נחמד לו היה ילד אז


אמרתי לו ליובל


שלנו לא הייתה טלויזיה ובטח לא מחשב


וייצרנו לעצמנו תעסוקה בבית


נכון שירדנו הרבה למטה (לא בין 2-4 ירחם השם)


אבל עשינו דברים למטה והיו הרבה ילדים


לא הסתובבנו סתם בלי מטרה


 


מחר מתחילים הלימודים


החופש הגדול הזה היה לי  מקום לימוד


על עצמי


על ילדיי


על זוגתי


ועלינו כמשפחה


אני בטוח שנלמד מהטעויות


אני בטוח שיצאנו מחוזקים כמשפחה


מי יתן ובשנה הבאה הוא יקוצר  המפלץ הזה


כי די


כמה אפשר?


 


שנת לימודים מוצלחת לכולנו


רק טוב שיהיה


 

נכתב על ידי טליק , 31/8/2004 16:06  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-1/9/2004 13:51
 



"ורק בגללי הוא האבא שלי"...


 

"לאבא שלי יש סולם

מגיע כמעט עד שמיים

ואבא שלי כה רעב

אוכל ארוחה פעמיים

ואבא שלי הוא הטוב מכולם

ואבא שלי הוא הכי בעולם

ורק בגללי הוא האבא שלי

כי הבטיח הוא לי שהוא רק שלי..".

 

 

עוד שעתיים יש אזכרה לאבא שלי

4 שנים מאז לכתו

מדהים איך  בלי תאום כמובן טרף קל העלה פוסט על אבא שלו

שלגייה כתבה על אבא שלה

פוסטים בסימן אבא

 

"ואבא הביא מתנה

קטר על פסים ורכבת

ואבא הביא לי בובה

יודעת לשיר ולשבת

ואבא שלי הוא חכם מכולם

ואבא שלי הוא הכי בעולם

ורק בגללי הוא האבא שלי

כי הבטיח הוא לי שהוא רק שלי"

 

מדהים איך הזכרונות הולכים אחורה

מדהים שנדחקים הצידה הדברים הפחות טובים ואני זוכר אבא חכם

אבא מחנך לצדק

ליושר

מטיף נגד עוולות (מישהו אמר גוואנטאנמו?)

אני זוכר עד היום  ערב שישי אחד בשנת 74 עת אבא לקח תרמוס קפה וכריכים ואמר שהוא הולך להצטרף להפגנת היחיד של מוטי אשכנזי מול משרד ראש הממשלה דאז גולדה מאיר

אף אחד לא היה שם מלבדו ואבא שלי הרגיש שדרושה תמיכה והוא הלך לעמוד שם

בגשם

אחכ ממשלת גולדה -דיין נפלה

בגלל ההפגנות נגדה

 

"לאבא'לה יש מכונית

כמו אווירון בשמיים

לאבא שלי יש שעון אינו מתקלקל גם במים

ואבא שלי יודע המון

אנגלית צרפתית ואפילו חשבון

ורק בגללי הוא האבא שלי

כי הבטיח הוא לי שהוא רק שלי"

 

אבא שלי היה אכן איש רחב אופקים

הוא קרא

וכתב

 השתתף באופן קבוע  במסגרת מקצועו בדיונים על ירושלים

הוא היה ארכיטקט מצליח שנשם את ירושלים ורצה לשמור עליה

וגם הצליח

 

יש באזכרות האלה משהו נורא מאחד

עומדים ליד הקבר

מתכנסים בעצמנו

וחושבים עליו

אחכ אומרים קדיש

ואחכ מישהו אומר כמה מילים

בשנה שעברה זה הייתי אני

השנה אחותי כנראה

 

"ואבא שלי משחק

איתי בכדוור או בג'ולים

ואבא שלי לי הביא

אלבום וגם יופי של בולים

אז למה ששרתי לו שיר שאהב

נרדם הוא פתאום ועצם את עיניו

אז למה ששרתי לו שיר שאהב

נרדם הוא פתאום

ועצם את עיניו

 

אבא למה?"

 

הרבה דברים טובים קיבלתי מאבי

כמובן שהוא ואמא שלי טעו לגבי

ואני שילמתי בגדול על חוסר המודעות שלהם

הם התחתנו מאוד צעירים אבא היה בן 20 אמא בת 21

יכול להיות שבגלל זה התחתנתי מתי שהתחתנתי?

אמא נפטרה כשהייתי בן 15

אבא נשאר עם 4 ילדים

וכשחשבתי על זה אחכ שהתבגרתי

הבנתי שהיה לו קשה מנשוא

אבל בהיותו איש אחראי-מוסרי

וישר כסרגל

הוא נשך שפתיים והמשיך לחיות בשבילנו

אחכ הוא גם עשה בשביל עצמו

אבל זה כבר סיפור אחר

 

נוח בשלום על משכבך אבא יקר

אתה חסר לי לאורך ה4 שנים הארוכות שאתה לא איתי

ואני מאמין שהיית שמח לראות אותי

את זוגתי ואת ילדיי

למעשה אני בטוח שהיית שמח לראות איזו משפחה יש לי

 יהי זכרך ברוך

 

אוהב אותך

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 30/8/2004 15:41  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-1/9/2004 13:02
 



יאללה-עוד יומיים !!!


 

עוד יומיים חוזרים לבית הספר !

עוד יומיים נגמר הדבר הנורא הזה שקוראים לו החופש הגדול

אז מי שלא  קנה:

 

ספרי לימוד

מחברות-חשבון-אנגלית -עברית

חוברות

מחדדים

מחקים

עפרונות

טושים

קלמר

תיקים לבית הספר (שיש בהם מקום לבקבוק מים ..)

מרקרים

חולצות עם סמל בית הספר (למי שצריך ויבורך בית הספר שבחר בחולצה אחידה )

מילון אנגלי עברי

מילון עברי

דבק (לא ברור בשביל מה)

סלוטייפ (אותו כנ"ל)

שדכן+סיכות

מספריים

סרגל

עטיפות

יומן (ויש כל כך הרבה..)

 

שירוץ לקנות

כי חברים..מי שלא קנה אני לא מקנא בו

חוץ מזה צריך לעטוף את כל הכבודה הזאת

וזו עבודה סיזיפית שכדאי להתחיל בה מתי שהוא

ונשאר עוד יומיים !

 

מי שיש לו כרטיס סטודנט אני ממליץ על קניה בדיונון לסניפיו

יש הנחה על מזומן

והנחה על כרטיס אשראי

מי שרוצה  בזול שילך לחצי חינם

מי שלא אכפת לו הכסף שיקנה איפה שבא לו

אני מוכן לתת טיפים למי שעוד לא קנה ילקוט-יעני תיק

כי עשינו סקירה מקיפה בכל אזור גוש דן בנושא

ובסוף מצאנו  תיק טוב ולא יקר

בפיראט האדום באור יהודה

 

אבל תלכו

כי חברים

יש עומס על החנויות

ואין חניה בשום מקום

וחם

אוי כמה חם

ועל הכסף אני לא מדבר מילה

מממממ....סגור הפה שלי...

 

אנחנו לשמחתנו סיימנו את כל ההכנות

עכשיו נטע חולה אחרי שכולם הבריאו

ונקווה שתחלים עד יום רביעי

 

יאללה

שתיהיה אחלה פינאלה של החופש הזה

תיהיו טובים כמו עד עכשיו

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 29/8/2004 18:59  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-31/8/2004 15:27
 



לדף הבא
דפים:  

461,759
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)