לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


"פנימי גובלן" הוא מונח שלקוח ממערכון של הגשש החיוור המדבר על סוג של תפירה עילית.ככה הייתי רוצה שיחשבו על הכתיבה שלי,סוג של כתיבה עילית .
כינוי:  טליק

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2011    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2011

פוסטחג


 

נו ,מרב שהפחידו אותי בכל אמצעי התקשורת עם הפקקים הצפויים,בעיקר בכביש מספר 1

כביש תל אביב ירושלים

ומכיון שסבתא נ ביקשה שנגיע ב7 בערב

החלטנו  לצאת כבר  ב17:30 מהבית

 

הגענו לסביבות בן שמן שם  יש שלט אלקטרוני שהכריז על עומס בין לטרון לשרש

וזה היה זמן מצויין לרדת מכביש מספר 1 אל 443

ההחלטה התבררה כמצויינת כי 443 היה נטול פקקים וכבר ב18:20 הגענו לירושלים

 

בכל פעם שאני מגיע לבית הכרם יש לי תחושות מוזרות

אני כבר לא גר בירושלים 31 שנה

ועדיין בכל פעם שאני מגיע גל ענק של געגוע אופף אותי

בעיקר בחגים חשובים כאלה כמו ראש השנה,

כילדים היינו הולכים לבית הכנסת ששכן בסמינר למורים ליד בית הספר בית הכרם

ואתמול אח שלי סיפר לי שבית הכנסת הזה כבר לא קיים ותחתיו יש המון בתי כנסת אחרים בבית הכרם

 

רח' החלוץ תמיד מלא במכוניות ובירידה מרח' הגיא לרח' השחר יש ריח של סתיו

וכמעט תמיד בקושי מוצאים חניה ליד הבית של אבא שלי

 

הבית שלו ושל סבתא נ קר

לא במובן של טמפרטורה,אלא בקטע של האווירה ולא משנה כמה  מי שגר בו ינסה לעשות שיהיה חמים ונעים

לי זה  לא עוזר

 

אין מה לעשות האווירה בבית הזה תמיד תיהיה מתוחה משהו

אף פעם אי אפשר לדעת בוודאות מה מותר ומה אסור לעשות

האם אפשר לפתוח את המקרר ולנשנש כמו אצל דודה ש או  צריך גם בגילינו המתקדם לבקש רשות

 

זו ההרגשה שמלווה אותי בכל פעם שאני שם ותודה לאל שיש מעט פעמים כאלה כי אני לא מרגיש שם בבית ולא יעזור שום דבר שאחרים יגידו,אלה תחושותי

 

גם האוכל שהוגש לארוחת החג איכזב

אולי יש לי ציפיות כי סבתא נ הייתה פעם בשלנית אבל מאז חלתה (והבריאה) היא כנראה ממעטת לבשל וגם לפי איך שהאוכל הוגש הבנתי שהוא הגיע מקייטרינג

היה גפילטא ,עבודת יד של סבתא נ ,היה סביר,כבר אכלתי טובים ממנו

אבל בסדר

היה נחמד לשבת עם המשפחות של האחים שלי,היה תענוג לראות איך ילדיי משתלבים בשיחות של המבוגרים

ואז בסביבות 11 בלילה   עזבנו

 

שוב עלינו על 443 ולשמחתנו הגענו בפחות משעה הבייתה ללא פקקים  בכלל

 

אני תיכף הולך לעשות את הקישואים הממולאים עליהם סיפרתי שאני עומד לעשותם ואדווח על התוצאות

 

שנה טובה לכם יקירי וחג שמח

 

תיהיו טובים

 

נכתב על ידי טליק , 29/9/2011 08:06  
52 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-3/10/2011 18:36
 



כבר הסתיו עכשיו


 

יום ארוך וגדוש מחכה לי

תחילתו בקניות  אחרונות לחג,למרות שאני לא מאלה שנכנסים להגדרה של אלה משתתפים בבהלת קניות

אבל בכל זאת ,יש 3 ימים נטולי מכולת או היפר וצריך למלא את ההמקרר,שלא ישעמם בפה

אתמול נקלענו במקרה  למשביר לצרכן בקניון חולון,שם הייתה ממש בהלת קניות,ואלמלא אחזנו בתלושי חג לא היינו ממתינים כל כך הרבה זמן ליד הקופה

 

רציתי גם ללכת אתמול לספריה כדי לסמן וי על עוד משהו מהמטלות שלפני החג ולא הספקתי ויש לי חשש כבד שהיום הספריה סגורה

בעיתון של אתמול כבר הזהירו מפקקי החג,סימנו את הכבישים הפרובלמטים ואללי,את הכביש בו אנחנו ניסע,כביש 1 לירושלים,הוא זכה ללא קושי באזהרת צונמי,ששזה אומר שהכביש  יהיה הכביש הכי פקוק בארץ לשם ובחזרה

אני שונא פקקים ידוע החלטתי בהתייעצות עם זוגתי לצאת לירושלים בסביבות 17:30 אחר הצהריים על מנת להגיע ב19:00  ולהתחכם ולנסוע בכביש 443

העניין שודאי יהיו עוד אנשים שחרדים מפקקים וגם הם יבחרו ב443 וכל הפקק יעבור לשם לא עלינו

 

בשבת הלכנו ורכשנו אדניות

פעם מזמן היו לנו עציצים לרב בבית,אבל הכלבים שהיו לנו(כלב כלב בזמנו הוא,חלילה לא יחד) השמידו את העציצים,לא זכור לי מה הייתה הסיבה ומה יש לכלב להטפל לעציץ אבל זו עובדה ומאז לא היו לנו עציצים וגם כלבים כבר אין

 

אז בשבת עשינו מעשה,נסענו למשתלה ורכשנו 2 אדניות

באחת שתלנו,מרווה,כרפס,פלפלים ירוקים ואדומים ועוד משהו ששכחתי

ובשניה זרעים של בצל וזרעי פטרוזילה  ואנחנו ממלאים בדבקות אחרי הוראות ההשקיה שנתן לנו האיש מהמשתלה

את 2 האדניות שמנו על אדן החלון בסלון

ככה גם ירוק לנו בעינים וגם שנרצה לטבל את המאכלים שלנו נושיט יד ונקטוף

 

אפרופו אוכל אחרי שעשיתי  את המאכל שכתבתי עליו לפני 2 פוסטים גבר בי החשק לבשל ואני עומד בחג לנסות לעשות קישואים ממולאים ברוטב עגבניות

זה לא משהו שקשור למאכלי החג,אבל אם הוא יצא טוב אקח אותו לאחד השולחנות המכובדים שנתארח בהם בימים שאחרי סעודת ראש השנה

אני מניח שכשאסיים,אעלה תמונה ואתן את אופן ההכנה

בשנה האחרונה התאהבתי בקישואים

אצל דר' שקשוקה אגב יש סלט קישואים מוחמצים שמגיע כתוספת לשקשוקה וזה פשוט ללקק את האצבעות

 

את סעודת ראש השנה כמו שכבר סיפרתי נאכל בירושלים אצל סבתא נ  עם המשפחות של 2 אחיי

כבר אתמול הקדמתי והתקשרתי לברר אצל סבתא נ אם היא מכינה גפילטא כהלכתו

כי זאת לדעת,שולחן  החג לא יהיה שלם ללא גפילטא

וסבתא  נ אלופה בגפילטא,זה בהחלט יאמר לזכותה

 

בין קניות לחג והתכוננות לנסיעה  אני מוזמן לברית שתערך היום לפני הצהריים,לחבר שלי מהעבודה נולד ילד שלישי במזל טוב

ובגלל ההכנות לחג הברית בחוג המשפחה וחברים קרובים ,תערך בביתם

בהתחלה חשבתי שהיום קצר והמלאכה מרובה ואולי אוותר על הברית,אבל  עשו לי כבוד והוזמנתי ואני מתכוון לכבד את המשפחה ולבוא למרות שזה יוצא קצת לחוץ

 

אני גאה לומר שלא שלחתי וגם לא קיבלתי  אף SMS  עם ברכות לשנה החדשה

התקשרתי ליקרים לי,חלק התקשרו אלי ואני מניח שסבב הברכות והאיחולים ימשיך גם היום ואני באמת שמח שיצאתי מכל רשימות התפוצה הסלולריות

 

לכם חבריי היקרים שקוראים כאן ב8 וחצי השנים האחרונות אומר : ראשית תודה על שאתם כאן ובחרתם גם השנה לקרוא אצלי,

שנית אני מברך כל אחת ואחד מכם בשנה טובה טובה שתבוא עלינו,לכם,לבני ובנות הזוג שלכם,לילדיכם ולכל בני ביתכם

יש כאן חברים שאיתם אני חוגג את ראש השנה בפעם השמינית ואין להקל ראש בדבר הזה !

 

אני מאחל לכולנו שתיהיה שנה שקטה מבחינה ביטחונית,שאולי תיכנס לראש הקשה של האוחזים בהגה השלטון ההכרה שלדבר שלום זה "פאדי"

ובכדי לעשות שלום,צריך לעשות מאמצים של אנשים אמיצים

שלומר 2 מדינות ל2 עמים זה לא מספיק כבר ופשוט להחליט שהגיע הזמן לסיים את הכיבוש !

 

אני מאחל לנו שמסקנות ועדת טרכטנברג שקמה בעקבות המחאה החברתית יעלו בעשן ושהממשלה הזאת תבין שמה שהועדה הציעה  זה סוג של כיסוי תחת שממש לא עוזר

ויהיו אמיצים ומקוריים וישעשו מעשים שיתנו מענה לדרישות המעמד הבינוני

 

השנה הייתה שנה היסטורית מבחינת היסטוריית המאבקים החברתיים

היה מרגש,מאתגר,אנשים יצאו לרחובות אחרי המון שנים של תרדמה ואדישות,אנשים מחו על עליות מחירים ללא פרופורציה

בחלק מהמקרים זה עזר,בחלק עדיין לא,אבל המחאה בעניין הזה תימשך וזה יגיע,אני מאמין

 

ואם מארגני המחאה הוציאו מאות אלפים למרות שרב המאהלים פורקו,מחאת הדיור ,עניני חלינוך ועליות מחירי המזון תימשך עד מתן פתרונות סבירים,

 

אני ממשיך גם עכשיו להיות אופטימי,אם הממשלה הזאת לא תיתן פתרונות ראויים היא  תלך הבייתה בבחירות הבאות

הבחירה של שלי יחימוביץ לראשות מפלגת העבודה מוכיחה שהעם מאס בדיבורים ,העם רוצה סדר חברתי כלכלי חדש ולא יפחידונו עם אירן עם  ההכנות להכרזות על מדינה פלסטינית וההערכות מולה

היה לי ברור שמכל הר ההכנות ומהדיבורים ומההפחדות יצא עכבר

כאלה אנחנו,היסטרים בלירה

 

אני מאחל לי ולמשפחתי ולכל חברי וידידי שנת בריאות טובה

חשוב לשמור על הבריאות,מי כמוני מבין את זה

השנה המסתיימת הייתה מלאת תהפוכות בתחום הזה

השנה למדתי שאסור לשחק עם הגוף וצריך להשמע לקולות הבוקעים ממנו

לקחת תרופות בזמן ולא לזלזל !

 

אני מאחל לבתי שנמצאת בשנה האחרונה שלה בתיכון הצלחה  רבה

מי יתן והשנה  שבה היא הופכת להיות בת 18 בעוד ימים אחדים תיהיה שנת הפריחה שלה

ול2 ילדיי הצעירים יותר שאני מאוד אוהב  אני מאחל חיים יותר טובים, ובעיקר שיגדלו להיות אנשים טובים

 

אני מאחל לזוגתי היקרה,אהובתי,שנת בריאות,אושר ורווחה כלכלית

ובעיקר שנחליף כבר את האוטו:-)

 

שנה טובה חברים יקרים

אתם טובים אני משתדל

 

 

 

 

נכתב על ידי טליק , 28/9/2011 06:32  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-30/9/2011 08:38
 



פוסטשבת


 

אתמול נחה עלי רוח הבישול,אולי בעקבות הגמר של מאסטר שף שיתקיים הערב

מצאתי מתכון שאהבתי ושיניתי אותו

 

כאן הייתה צריכה לבוא תמונה של המנה,אבל ישרא לא  איפשר לי לעלות את התמונה,פייסבוק דווקא כן

אז הנה היא

 

http://www.facebook.com/?ref=home

 

בסיס המנה הורכב מבשר בקר טחון ואורז

לקחתי סיר,שמתי בו שמן,חתכתי בצל וזרקתי אותו לסיר,כשהבצל הזהיב,שמתי בסיר חצי קילו בשר בקר טחון

הוספתי מלח לפי הטעם ופלפל שחור

בישלתי את הבשר כ5 דקות

אחכ הוצאתי אותו לצלחת שיתקרר

 

באותו סיר אחרי ששמתי 6 כפות שמן עשיתי אורז (3 כוסות אורז+4 כוסות מים)

במקור מוצע לעשות אורז יסמין עם בשר טלה טחון אבל לי היה בשר בקר טחון ואורז פארסי קלאסי

 

בד בבד,חתכתי פטרוזיליה,ועל מחבת ליד קליתי צנוברים

שהאורז היה מוכן

הנחתי אותו על צלחת הגשה,ערבבתי אותו עם הבשר הטחון ולמעלה פיזרתי את הפטרוזיליה והצנוברים הקלויים

 

ליד המנה הזאת עשיתי סלט ערבי קצוץ דק דק

חתכתי עגבניה שלמה ו2 מלפפונים לחתיכות קטנות,הוספתי בצל ופטרוזיליה

טיבלתי עם מלח פלפל שחור ,זעתר ולימון ויצא יופי

(זוגתי קיבלה ממקום עבודה שלה נוסף לתלושי החג מארז קטן של שמן זית משובח וצנצנת זעתר)

 

בפעם הבאה אנסה  את המתכון המקורי  עם בשר טלה ואורז יסמין,אני לא מכיר את הטעמים של אלה

 

אני רוצה להדרש למשהו שאנשים צעירים לא מכירים אותו,לא בטוח שאנשים בריאים בני 40-45 אפילו מודעים לעניין

ואני מדבר  על תרופות שאנשים בגילאי 50+ לוקחים בקביעות.

 

אתם יודעים בגילאים שלנו מתחילים עניני כולסטרול,לחץ דם וכו' ואז מתחילים לקחת תרופות באופן יום יומי

 

העניין שבאיזשהו שלב התרופות נגמרות וצריך לחדש את המלאי !

 

כשהייתי אצל הרופא הקודם במרפאת המומחים הייתי מגיע לפקידה האחראית,משאיר לה את כרטיס קופת החולים,על פתק קטן כותב את  התרופות בהן אני משתמש ושלום על ישראל

הייתי מגיע יותר מאוחר באותו יום אפילו ביום למחרת והיה מחכה לי המרשם ביחד עם כרטיס הקופה.

 

אבל עברתי לרופאה אחרת,עליתי קומה ,נכנסתי לתוככי סניף קופת חולים המקומית וכאן שולטים חוקים אחרים לגמרי

כאן אתה צריך להתייצב אצל הרופאה בכבודה ובעצמה כדי שתחדש לך את המרשם

 

יש 2 דרכים לעשות זאת

אחד אשכרה לקבוע תור דרך זימון תורים והשני להגיע לקופה ביום שהרופאה עובדת ולנסות להכנס בלי תור

לכאורה תאמרו ,מה הבעיה בלהזמין תור בטלפון,זה מהר,זה נוח ואתה מחכה מעט זמן לתורך

 

אבל משום מה כל ישותי מתנגדת  לעניין שבשביל מרשם תרופות מחורבן אצטרך לחכות בתור  כאחד החולים

למה אי אפשר להשאיר את כרטיס ה קופה יחד עם פתק קטן לאחת הפקידות ושהיא בזמנה החופשי תכניס לה את  הפרודוקטים ושהיא בזמנה החופשי תדפיס במחשב מרשם?

מה כל כך קשה ומסובך בתהליך

 

פעם אמרתי את זה לרופאה עצמה,שאגב היא רופאה מסורה ונפלאה ואדם נהדר,אבל היא פתרה אותי במבט ואמרה שהיא מעדיפה להציץ בי כשאני בא לקחת מרשם,לראות שהכל בסדר וכו'

בשבילי זה ניג'וס

אז נכון אני לוקח מרשמים ל3 חודשים קדימה,אבל גם שלושת החודשים האלה מסתיימים וצריך לחדש את המרשם

הנה עכשיו נגמרו התרופות לזוגתי וכבר כמה ימים שהיא לא לוקחת את תרופותיה כי אנחנו מתבאסים  ללכת ולחכות שם

לכאורה מעשה אידיוטי תאמרו,צלצלו לזימון תורים,תקבעו תור ותלכו,מה הסיפור?

 

צודקים,נו צודקים,רק שמעצבן אותי שבשבעיל מרשמים צריך את כל הפרוצדורה הזאת נוסף על לשלם חניה בחניון כי כבר אי אפשר לחנות חופשי ליד סניף הקופה

 

אגב אני בטוח שכל מי שמשתמש בתרופות כאלה ואחרות מודע לעניין, אבל אומר בכל זאת:

 

עדיף לקנות תרופות שבמרשם בבתי מרקחת של הקופה,כל קופה אני מאמין

בתי המרקחת הפרטיים,והניו פארמים למיניהם שוחטים,פשוטו כמשמעו

היה צריך לבקש מועדת טכטנברג במסגרת דיוניה על צדק חברתי שתטפל גם בחברות התרופות שיורידו את המחירים שלהם

 

כאילו מה הקטע של בתי המרקחת הפרטיים?

אני מבין את הרצון שלהם להרוויח,אבל בחייאת כמה?

 

לא שמעתי ולא ראיתי את הנאומים של אבו מאזן ונתניהו בשידור ישיר  (אחכ ראיתי תקציר)

גם לא ראיתי ולא שמעתי את  את המלל הבלתי נגמר בשידורי הטלויזיה אתמול

בסדר,הבנו את הפואנטה

 

שיהיה מה שיהיה

 

רק דבר אחד,ליברמן הדמגוג הזה אמר כבר לפני כמה ימים שנעניש את הפלסטינים אם הם בכל זאת יגישו את הבקשה לאו"ם

ליברמן לא טיפש ובימים האחרונים ה וא מצהיר הצהרות וחוזר בו אחכ

יש לי הרגשה שאת ההצהרות הוא מפנה יותר לקהל בוחריו בישראל ביתנו וכשהוא חוזר בו,הוא עושה את זה בצורה מינורית.

 

אני גם לא בטוח שקהל בוחריו הוא עדר טיפש

כולם מבינים שלעצור את העברת הכסף לרשות הפלסטינית זה אומר שלא יהיה מאיפה לשלם למנגנוני הבטחון שעומדים שכם אחד עם צהל ועוצרים התפרעויות

לא נשלם להם הם לא יעבדו,הם לא יעבדו,כל הנטל יפול על הצבא

ליברמן רוצה לחסל את הסכמי אוסלו? הרשות תתפרק וכל הטיפול בתושבים יפול עלינו,אלא על מי?

אז אנה,לא צריך למהר לצאת בהצהרות מטומטמות,יש לנו אחריות,הרשות הפלסטינית  תלויה לגמרי בכלכלה שלה בנו

וכדאי להתנהל בשייכל

ךצערי לא תמיד אנחנו עושים זאת

 

אני סיימתי,תיהיו טובים

 

נכתב על ידי טליק , 24/9/2011 08:01  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טליק ב-29/9/2011 11:07
 



לדף הבא
דפים:  

461,779
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , ספורט , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)