לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2009

יופי במקומות לא צפויים: ג'וליאנה על "אלגנטיות של קיפוד"




יש ספרים שלוקח זמן עד שממש מתאהבים בהם ויש ספרים שמהמילה הראשונה מתאווים לקרוא אותם אבל ספר שכבר השם שלו מושך לקרוא ושלא מתאכזבים בהמשך? זה כבר נדיר ביותר.אני יכולה להגיד שהתאהבתי ברנה ובפאלומה. שלקחתי אותן איתי גם אחרי סיום הספר.

רנה מישל היא שוערת בבניין מגורים של סנובים מהמעמד הגבוה בפאריז. היא לא שואפת להילחם בגורל שהועיד לה מעמדה אבל היא אדם נדיר שלא נותן לחוכמה וליופי שיש לעולם להציע לחמוק ממנה. היא קוראת בתאווה ספרי פילוסופיה ופסיכולוגיה ואת טולסטוי ומה לא. נוח לה במקומה בתור שוערת עם הטלוויזיה דלוקה על אופרות סבון לשם הסוואה.

פאלומה היא נערה שגרה בבניין עם הוריה הפסבדו אינטלקטואלים ואחותה היומרנית. יש לה יכולת נדירה לזהות את הזיופים במעמדה ואת הפרשנות המעוותת שהם נותנים לעולם. היא מזהה את חוסר הצדק בעולם מעמדי. היא הוגה תכנית גרנדיוזית- להתאבד ולשרוף להוריה את דירת הפאר שלהם כדי לעמת אותם עם האמת. היא נותנת הזדמנות שנייה לעולם ומחפשת סיבות לחיות. היא מגלה במקומות לא צפויים איים של יופי.

ואז מגיע מר קאקורו אוזו. דיפלומט יפני עשיר שאף הוא אדם אוהב תרבות ומעריץ יופי. קאקורו קולט את מה שרנה מסתירה מהשנייה הראשונה והוא מתקרב אליה....

החן של הספר הוא בהומור העצמי ובחוסר היומרה של גיבוריו. הדמויות נגישות מאד מבחינת היכולת שלהם לזהות יופי במקומות לא צפויים. היכולת להיות קשובים לעולם ורגישים לצרימות שבו. המסר שאדם אוהב תרבות לא חייב להיות אדם שרכש בצורה מסודרת את השכלתו אלא אדם עם רעב אמיתי לידע וליופי. מצאתי גם קסם רב ביכולת של נשמות כאלה לתקשר ולהתקרב גם אם מדובר בבני אדם שונים בגיל ובמעמד.

נראה לי שהעולם הווירטואלי של הבלוגים והנגישות של העולם למגוון רחב של אנשים מאפשרת גם במציאות שלנו לפגוש עוד אנשים כאלה עם אהבותיהם בלי הצורך להסוות ולשים מסיכות הקשורות לגיל ולמעמד. עולם האינטרנט יכול להציע כל כך הרבה נגישות לנכסים תרבותיים וגם מהיופי של העולם. ומצד שני יש לעולם הלא וירטואלי המון מה להציע: צריך להתבונן, להקשיב ולהסתכל ואז אפשר להגיע גם ללא מחשב למקומות מופלאים בכל חושינו.

מאת ג'וליאנה

 

נכתב על ידי , 2/12/2009 17:43   בקטגוריות ג'וליאנה, אלגנטיות של קיפוד  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)