לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2010

כתיבה זורמת, קריאה חלקה: ג'ורג' על "חצי הוכחה" מאת אורי לברון


[על הספר באתר ההוצאה]

 

הספר מתחיל בהרהורים של עומר ברלוביץ', בחור רזה וגבוה במיוחד, אשר בעוד כמה עמודים הולך לגלות שהוא חולה סרטן. קצת אחריו, אנחנו פוגשים בראובן, סוכן ביטוח כושל ומוזנח אשר חי על תהילת עבר צבאית.

העלילה מתרחשת ברומניה, כאשר עומר קשור לצוות ישראלי שמפיק פרסומת לשמפו וראובן נשכר על ידי חייל לשעבר שלו ואיש עסקים חשוב בהווה, לשמור בחשאי על קארין סופר, דוגמנית על מפורסמת אשר מככבת בסרטון הפרסומת ולשלוח לו דיווחים על מה שקורה איתה.

על שני גברים ממוצעים להחריד אלו, נופל תיק ענק וגדול למידותיהם בדמות מותה הפתאומי של קארין סופר. מותה של הדוגמנית (ותיאורו המרתק) מגיע עוד לפני מחצית מעמודי הספר ועדיין, זה רק הולך ומשתפר.

מה שמצאתי הכי מעניין בהיכרות עם הדמויות של עומר וראובן זה העמדת הפנים שלהם. הרגשת הנחיתות מול האנשים המצליחים סביבם שמטילים עליהם כל הזמן תחושה שבלעדיהם הם לא היו מסתדרים, הפחד אל מול דמויות מנופחות שמפעילות עליהם כוח והעמדת פנים שהם שווים להם והעלילה שמעמידה אותם במצב שמאלץ את שניהם לצאת מהקונכיה ולהחזיר את חייהם למסלול, להפסיק לפחד, להרגיש מאויימים ולרחם על עצמם ולהתחיל להקשיב לתחושות הבטן והדבר שהכי נגע בי - להתמודד מול כוח וכוחניות.

השפה של לברון פשוטה ועושה את העבודה מעולה, יש קטעים יותר בנאליים אבל הספר ממש זורם כך שזה לא מורגש. הספר לא מחולק לפרקים אלא מופרד בכוכביות הסיפור דרך עיניו של עומר ודרך עיניו של ראובן. אני יכולה לסכם את החוויה שלי מהספר בשתי מילים: מעניין וכיפי. ככה זה היה לי. מעניין - כי כל הזמן רציתי להמשיך לקרוא וכשהעלילה לא נפתרה עד הדפים האחרונים כבר התחרפנתי מה יקרה (אין לי ניסיון עם מותחנים), וכיפי - נו, כזה שנהנים ממנו.

אני לא יודעת אם לקרוא לספר הזה מותחן, הוא היה מותח בהחלט אבל אני הרגשתי יותר דאגה כנה והזדהות עם דמויות שני הגברים שהסתבכו ופחות עניין אותי מה ב-ד-י-ו-ק קרה לדוגמנית, לשמחתי לא היו שם מליון פרטים קטנים ומטריחים, על פרטי החקירה, אשר נוטים לבלבל קוראות כמותי. הקריאה חלקה, הכתיבה מובנת וזורמת ואני ממליצה על הספר לכולם, גם אלו שלא מתחברים לספרות מקור. נהניתי.

 

לבלוג של ג'ורג'

 

נכתב על ידי , 14/4/2010 19:24   בקטגוריות חצי הוכחה, ג'ורג'  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)