לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2010

נשענתי לאחור בהנאה וצללתי: אירית ישראלי ממליצה על "התופרת" מאת פרנסס דה פונטס פיבלס


התופרת-פרנסס דה פונטס פיבלס

הוצאת מטר+כנרת זמורה ביתן

[על הספר באתר טקסט]



קודם כל אפתח ואומר שבין שאר החלוקות בעזרתן אפשר לחלק את קוראי הספרים, אפשר לחלק אותנו לכאלה שמראש לא ייגשו לספר בן 700  עמודים וכאלה שכן.

אני אגש קודם כל אל אלה, מפני שאם אגלה בעמודים הראשונים הפתעות טובות, אני יודעת שעכשיו אני יכולה להתרווח ולשקוע לעולם רחב וארוך, להכיר את החברים שלי ובני משפחתם לעומק, להספיק להיקשר...

אתם בטח מבינים שאני לא מחובבי הסיפורים הקצרים.

אז זה מה שקרה לי עם הספר התופרת. כבר מהמשפטים הראשונים נשענתי לאחור בהנאה וצללתי.

 כי הוא כתוב לא יומרני, ועם זאת מצייר לך הכל כאילו שאתה צופה בסרט.

כי אתה יכול לדמיין שאתה ממש שם.

 והעלילה... מרתקת.

הספר מספר על ברזיל של שנות השלושים. ואם יש משהו שאני אוהבת זה לסיים ספר ולהרגיש שחוץ מזה שנהניתי, גם למדתי דברים.

ומה אני יודעת על ברזיל?חוץ מקרנבלים ומוסיקה, זאת אומרת..

בספר שתי אחיות, בנות כפר קטן באזור נידח בצפון ברזיל.אנחנו גדלים איתן, וכשהן מתפצלות, אנחנו ממשיכים ללוות כל אחת בדרכה- האחת, מתחתנת ועוברת לאחת הערים הגדולות, ודרכה אנחנו נחשפים לעולם העשירים הוותיקים והחדשים, אדונים ומשרתים, שמרני ומודרני.

השניה, מצטרפת לקבוצת שודדים שחיה ב"סבך",המורכבת מאנשים שנמלטו אל הנקמה או מן הנקמה, או סתם מגורל אכזר, וחיים בנדודים עם קודים חברתיים משלהם. מן תערובת של גנבים אכזריים ורובין הודים מיטיבים.

דרך שתי האחיות אנחנו מקבלים חתך של ברזיל באותה תקופה, על התהפוכות הפוליטיות שלה, התמודדות עם בצורות, אצולה ופשוטי עם, והמון פשטות של מנהגים ואמונות, כמו אותם קדושים תלושי ידיים שמציבים על הגגות כדי שיביאו גשם... ואז,ורק אז, הם יקבלו את ידיהם בחזרה...כי קדושים היו פעם בני אדם והם מבינים באיומים...

לי הספר גרם לרוץ לאינטרנט ולברר מה קרה איתה, עם ברזיל, כשהספר נגמר...

ואתם? רוצו לחנות הספרים הקרובה.

 

מאת אירית ישראלי

נכתב על ידי , 5/6/2010 09:12   בקטגוריות התופרת, אירית ישראלי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)