לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2010

משחק פינג פונג על המקלדת: ג'וליאנה על "טוב נגד רוח הצפון"


 

 

טוב נגד רוח הצפון /דניאל גלטאואר. מגרמנית: דפנה עמית

 



אני אוהבת ספרים שעוסקים בהתכתבות. אולי זה קשור לציפייה המתוקה שכוללת פתיחה יומית של תיבת הדואר ובמקרה הזה תיבת הדואל. לאו ואמי נפגשו במקרה כסוג של תאונת כתיבה מביכה שהתפתחה למין ידידות וירטואלית שמתקיימת רק בבועה האינטרנטית וכל ניסיון להתיק אותה למקומות ממשיים יותר נכשל בצורה שאותי כקוראת תסכלה לא מעט אך גם הבנתי את הצורך הזה להישאר שם.  הבנתי את הצורך של אמי שיהיה לה מקום משלה שלמשפחתה אין חלק בו (האם זו רק אשליה שלה?) בצורך הזה היה גם משהו קצת מסתכן.  

 

אהבתי את הקצב שבו הספר נכתב ונקרא שהזכיר לי את חוסר הסבלנות שלי בכל מה שקשור למימד הוירטואלי למשל הצורך לקבל כמעט מיידית תשובה לדואל. פרט לכך אני מאד מבינה אנשים שהכתיבה היא המגרש הביתי שלהם והם מרגישים הסתייגות מסוימת לעבור משם לפסי היכרות מוחשיים יותר. הספר נותן לגיטימציה לבחירה של אנשים להישאר שם על אף הסקרנות שגורמת להם לעתים להיות כעכברים קטנים שמוציאים את החוטם מהחור כדי לרחרח מה קורה שם בחוץ (מחוכם היה הרעיון של אמי להכיר ללאו את מיה).

 

הספר משאיר טעם של עוד, בלי לקלקל יותר מדי אומר שהוא מסתיים בצורה פתוחה ומסקרנת שגרמה לי לחכות בקוצר רוח לספר ההמשך שלו.

 

מאת ג'וליאנה

 

 

 

 

נכתב על ידי , 30/9/2010 09:42   בקטגוריות ג'וליאנה, טוב נגד רוח הצפון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)