לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2012

מתח אנושי וספרותי: שרון על "תיק נעדר"


תיק נעדר / דרור משעני

 



הספר תיק נעדר מבטיח להיות ראשון בסדרה של פרשיות בלשיות בכיכובו של הבלש אבי אברהם. אברהם הוא בלש משטרה בחולון, אשר מתבקש לטפל בחקירת היעדרותו של הנער עפר שרעבי בן ה-16. אברהם שולח את אמו של שרעבי הביתה מתוך תקווה שהילד יחזור עד הבוקר, אולם בבוקר מתברר שהילד לא חזר, ומתפתחת חקירה, המונעת בין היתר מתחושת האשם של אברהם על שלא פתח תלונה מיד, וגם מחששו מרשלנות מקצועית לאור פרשת
ענבל עמרם. החששות ממגבלות וטעויות חוזרות על עצמן גם בהמשך הספר, בו אברהם מתגלה כדמות מציאותית לגמרי. למרות תחביבו לצפות בסדרות מתח ישנות ולזהות טעויות של בלשים אחרים, בעצמו הוא בלש עייף ויומיומי אשר מגלה את האמת כמו האדם הרגיל, טועה לעתים, ומונע לא מעט מתפיסות וציפיות שלו-עצמו. כל אלה גורמים לספר להיות אמין ומעניין.

 הצלחתו של הספר היא בולטת במיוחד במדף ספרי המתח הישראלי, אשר מאז פטירתם של סופרי מתח מעולים כבתיה גור ואורי אדלמן חש בחוסר ניכר של ספרות מתח אשר אינה מזלזלת בפיתוח הדמויות או העלילה. אינני משוכנעת שהספר הזה הוא ברמה הספרותית של ספרי מיכאל אוחיון של גור, אך יש בו הבטחה להפוך לכזה. זהו ספר ישראלי, שמצליח להיות כזה גם במיקום, גם באופי העלילה, וגם בשפה. הוא מציג אקדח במערכה הראשונה, והאקדח אינו יורה כלל עד סוף הספר, ובכך מאפשר לסיפור המתח להיות אפקטיבי ולתוצאה להפתיע, הגם שלכאורה ניתן היה לזהות סימנים לה כבר קודם. בדומה למיכאל אוחיון, גם אבי אברהם הוא דמות מורכבת, הגונה ואנושית, שהחשיפה המוגבלת של עולמה האישי בספר הזה מעוררת סקרנות ומבטיחה לספק עניין גם בהמשך הסדרה, משום שלצד המתח של העלילה המקומית, יש כאן גם מתח אנושי וספרותי המשתרע מעבר לספר היחיד.

 

מאת שרון

 

 

נכתב על ידי , 9/2/2012 15:57   בקטגוריות תיק נעדר, שרון  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)