לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2012    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2012

אפשר גם לקרוא בהם: גלי על "הילד שאהב לאכול ספרים"


 

 

הילד שאהב לאכול ספרים - אוליבר ג`פרס (ספר ילדים)

 

 

 

הילד שאהב לאכול ספרים/ כתב ואייר אוליבר ג'פרס

 

* הוקרא ליאיר בן החמש ו-9 חודשים

 

 

 

"הנרי, גיבור הספר, מגיע לקריאת ספרים דרך פעולת האכילה שהיא בבסיס כל בן אנוש ומבעד למערכת העיכול. הנרי מתחיל לאכול מילים בודדות וממשיך לאכול משפטים, הוא לועס ובולע ספרים שלמים. אחרי חודש בערך הוא כבר לומד לזלול בתאווה ספר שלם. הנרי לא בוחל בשום נושא וזולל ספרים בכל התחומים האפשריים."

 

 

 

איזה קסם של ספר! יאיר מאוד התלהב מהקונספט של הספר ומכך שהכריכה אכולה ונגוסה בקצוות. כשראיתי בהתחלה את הספר חשבתי שקיבלתי ספר פגום... ואז נפל האסימון והבנתי שזה נעשה בכוונה.

 

זהו סיפורו של הנרי, ילד חמוד בעל תחביב יוצא דופן. במקום לקרוא ספרים כאחד האדם, הוא אוכל אותם... הכל החל די במקרה. באחד הטיולים של הנרי עם חתולו, הנרי ניסה לאכול מילה מאחד הספרים שלו. בהתחלה רק טעם וכשראה כי טוב, ניסה לאכול משפט שלם ואחריו עמוד שלם. העניין מצא חן בעיני הנרי  וביום הרביעי כבר אכל ספר שלם. הנרי שלנו לא בררן ואוהב לאכול ספרים מכל הסוגים: מילונים, אטלסים, ספרי עיון ומה לא. הוא גילה שככל שהוא אוכל יותר ספרים, כך הוא נהיה חכם יותר. הדבר מצא חן בעיניו והוא המשיך במלאכה, במטרה להיות לאיש החכם ביותר בעולם. בהתחלה הנרי אכל  רק ספר אחד ואז הגביר את הקצב והחל לאכול שלושה ואף ארבעה ספרים בבת אחת. כמו כל דבר שמגזימים בו, הדבר הביא לתוצאות בלתי צפויות. כל הספרים התערבבו לו בבטן, הוא התחיל להרגיש רע, הספרים לא התעכלו תרתי משמע. הנרי התחיל לפלוט שטויות ובלית ברירה נאלץ להפסיק לבלוס ספרים. הנרי עצוב מהעניין עד שבמקרה הוא הרים ספר אכול למעשה מהרצפה והתחיל........... לקרוא בו! הנרי גילה להפתעתו שאפשר ליהנות מספרים ולהחכים אם פשוט..... קוראים בהם!

 

יאיר אוהב את ספריו של אוליבר ג'פרס וכמובן אהב גם ספר זה. הוא התלהב מהרעיון המקורי של הספר וביקש שאקריא לו אותו שוב ושוב. יאיר לא הבין מדוע הילד אוכל את הספר במקום לקרוא בו, אך העיר שהילד לא היה צריך להגזים באכילת ספרים. זה בהחלט לא בריא לעיכול... הוא גם התעניין איך אפשר לאכול ספר. זה נראה לו קשה ולא טעים במיוחד... יאיר התפעל מהכריכה המיוחדת והרבה לגעת בה. האיורים צבעוניים, חיים ומעוררי תאבון... אהבתי שהמסר של הספר מועבר בחן ובאופן לא דידקטי. יאיר אוהב לשמוע סיפורים ושמח לשמוע על יתרונות הקריאה. בקיצור זהו ספר משעשע ביותר שילדים ייהנו להקשיב לו והמבוגרים ייהנו להקריא! 

 

בשורה התחתונה: ספר המעודד אהבת קריאה!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאת גלי

 

נכתב על ידי , 27/9/2012 10:15   בקטגוריות הילד שאהב לאכול ספרים, גלי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)