לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: `. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כתיבה מרוממת נפש: הצפרדע על "סמל ראשון מוסטפה רבינוביץ'"


  

"סמל ראשון מוסטאפה רבינוביץ'" הוא ספר שנכתב ע"י אשר קרביץ (מחבר רב המכר והספר האהוב עליי 'הכלב היהודי'). הספר נכתב לפני לא יודע כמה זמן בשם "אני מוסטאפה רבינוביץ'" וייצא במהדורה חדשה בשנת 2008 בשמו המחודש ובהוצאת ידיעות אחרונות-ספרי חמד.

הספר מגולל את עלילתו של יאיר רבינוביץ', סמל/צלף ביחידת דובדבן (המסתערבים). הוא קרוי 'מוסטאפה', כך גם ביחידה קוראים לו מטעמי ביטחון. בספר בנוי על הרבה סוגיות על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כשכל הסוגיות בנויות על סוגיה בסיסית אחת שהיא מתוארת ע"י יאיר, שהיא בעצם נדר שהוא נדר לעצמו:"לרצות את חיי על הכוכב הארור הזה בלי להרוג.", מהסוגיה הזאת פורצות להן כל הסוגיות האחרות, שמכתיבות את הספר כך יוצא שהמחבר ייצר את המהות של הספר כבר בפרק הראשון (שלא כמו ספרים אחרים שבהם רק בפרק המיליון בערך הדברים מתחילים להתחבר...). בספר מסופר על הגיבור הראשי, במקביל לעלילה, וזה טוב מאוד כי זה הרבה יותר טוב מלהתחיל את הספר ב"שלום, אני יאיר, בזמני הפנוי אני אוהב לאכול פלאפל." אלא לעשות את זה באלגנטיות. אבל זה - לא כאחרים - באמת עושה את זה באלגנטיות, אין סטיות מהעלילה, והכי חשוב: זה לא מייגע. זה באמת מעניין. וזה מקום בו הרבה סופרים נפלו.

בכל אופן, בסופו של דבר הקטע מגולל דעה שמאלנית, שאיתה אני בסך הכול מסכים. אם מישהו לא מסכים עם הדעה שמוצגת שמה, לא חייב לקרוא, אבל זה ספר יפה בכל זאת ואני ממליץ לקרוא אותו.

אז מה בעצם טוב בספר הזה? הכתיבה המדהימה של קרביץ מרוממת נפש פשוט, גם בקטעי המין (כן, יש שם כאלה... לא הרבה אבל יש). העלילה מסופרת באופן מעניין וזורם, אני אישית קראתי את הספר בכמה לגימות. וגם הראש שלך נפתח קצת, ואתה מתחיל לחשוב על מהות של דברים מסוימים, על עניינים מזווית שונה.

כמו כן הוא גם די מצחיק. הוא אמנם לא מתיימר להיות ספר הומוריסטי (ואף... להפך), אבל היו שם דיאלוגים שפשוט גרמו לי לצחוק בפה מלא. וגם כמה תיאורים של הדובר (יאיר), אבל בעיקר דיאלוגים. למרות שזה אמור להיות ספר רציני, זה נחמד מאוד מדי פעם להשתחרר מאווירת הנכאים ולעשות קצת שמח, כל עוד זה לא יהיה כל 2 שניות בדיחות בסגנון ליאור שליין.

ודבר אחרון – העטיפה מעוצבת טוב, היא מעניינת ועושה לך חשק עז לדפדף  בספר. אין ספק שאם הייתי רואה את הספר בחנות ממרחק 100 מטרים הייתי מסתכל על הספר וכנראה גם קונה אותו. את העטיפה עיצב יובל סער.

אין ספק ש"סמל ראשון מוסטאפה רבינוביץ'" זה אחד הספרים המהנים, מעניינים וחכמים שקראתי אי פעם.

 

מאת הצפרדע

 

 

 

נכתב על ידי , 10/12/2009 17:53   בקטגוריות הצפרדע, סמל ראשון מוסטפה רבינוביץ'  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)