לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מסע אל הפסיכולוגיה הפנימית: גארפילד על "בדידותו של קורא המחשבות" מאת דלית אורבך


[על הספר באתר ההוצאה] את הספר הזה ראיתי הרבה זמן על המדפים בסטימצקי, כל פעם ויתרתי עליו. לא שמעתי כלום על הסופרת, לא זוכר ביקורות עליו. ולפי הכריכה האחורית מדובר בספר רביעי של הסופרת, אני עכשיו הולך לחפש את הקודמים.לפני שבועיים בקורס כתיבה יוצרת דיברנו על כיפופים, לקחת משהו מהמציאות לכופף אותו ולכתוב מסביבו כשכל העולם ממשיך נורמאלי. הספר הזה הוא דוגמא מעולה לכיפוף מוצלח. נרי בן שלום הוא קורא מחשבות, הספר הזה לוקח אותנו לכל המקומות שלא היינו חושבים עליהם בכל שלב בחיים של קורא מחשבות. בתור ילד הוא יודע מה ההורים שלו חושבים עליו, הוא גדל מגיל צעיר עם אלימות וסקס, הוא יודע לפניך מה אתה חושב ומעולם לא פיתח רגשות משלו, לקח מאחרים.נרי מתייחס לקריאת המחשבות שלו כאל נכות, לא כאל כח. כשהוא נפגש עם מישהי הוא כבר יודע עליה הכל, כשהיא מתחילה לדבר הוא בעצם רק מאמת לעצמו עד כמה היא סוטה מהאמת כדי ליפות אותה. הספר הזה הוא מסע אל הפסיכולוגיה הפנימית של האדם, אל האמונה שכולנו בשלב מסויים חושבים מחשבות סוטות, אלימות, בוטות, אבל אנחנו לא פועלים לפיהן. בחציו השני של הספר פוגש נרי אישה עם יכולת מקבילה לשלו, שוב כיפוף שמעניין לראות. הספר קולח קריא ומעורר מחשבה, מומלץ.

 

מאת גארפילד

 

נכתב על ידי , 20/5/2010 16:38   בקטגוריות בדידותו של קורא המחשבות, גארפילד  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קולח ציני ומותח: גארפילד ממליץ על "לנצח את מלאך המוות" מאת ג'וש באזל




על הספר באתר ההוצאה

 

אחד הספרים שאני אוהב וחוזר עליו ואליו הוא הספר "מנוסת סרק", ספר ציני כתוב טוב כשלמרות שאתה יודע שהגיבור בטוח ינצח הדרך שבה הוא עושה זאת והתיאור שלה היא זו שעושה את הספר. אבל זה לא הספר שאני רוצה להמליץ עליו. הספר שאני כותב עליו עכשיו הוא הספר "לנצח את מלאך המוות" של ג'וש באזל. בדרך כלל אני מתייחס בערבון מוגבל למאחורה של הספר ובמיוחד להערות של הסופרים שמעידים שזהו ספר מוצלח. אבל כשראיתי שהסופר שמעיד על טיבו של הספר הוא הסופר של "חייו ומותו של בובי ז'" שכתוב באותה צורת כתיבה של "מנוסת סרק" ידעתי שיש לי ספר טוב בידיים.לא התבדיתי.הספר קולח, ציני מותח מלא בפרטי מידע שוליים שעושים את הסיפור, כשמדברים על ספרים שלא מורידים מהידיים מדברים על הספר הזה. ואני לא מתכוון למתח אלא לכתיבה. פעם ראשונה שאני מסכים עם כיתוב על כריכה שאומר שזהו אחד מעשרת הספרים הטובים של השנה. זה ספר שאני בטוח אחזור לקרוא עוד כמה פעמים.

נכתב על ידי , 1/4/2010 07:06   בקטגוריות גארפילד, לנצח את מלאך המוות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סוד המרד הבורגני: גארפילד על "מחאה משלי" מאת אלינור ליפמן


על הכריכה מאחור כתוב "הכתיבה קצבית, מלאת חיים וסוחפת". אני מוכן לחתום על הקצבית ועל מלאת החיים, לא על הסוחפת. הספר עצמו הוא ספר נחמד שבו אנו רואים את המרד הגדול של מישהי שגודלה על ידי הורים שנתנו לה הרבה חופש ומדברים איתה על הכל, כאשר מרד הנעורים שלה הוא למצוא בדיוק את אותה הנקודה שבה ההורים שלה קצת חיפפו, להכניס לשם סכין ולסובב.הספר בעיקר עוקב אחרי תוצאות הסיבוב הזה, ההכרה באישה הראשונה של האבא ומערכת היחסים המוזרה במקצת שמפתחת בעקבותיה. באופן מוזר הסופרת גורמת לקורא להרגיש שהבגידה של האבא באישה הראשונה והעזיבה שלה היו מן המוצדקות. מה שקצת מערער את היציבות ומביא את הצד שכנגד זה הפעולה של האשה הראשונה, לורה לי, כאשר היא באה להשאר ובעיקר התוצאות שלה. המחאה היחידה שבעצם מסופרת כאן בספר היא היות הילדה נורמאלית והעובדה שגדלה להיות בורגנית.ספר חביב.

 

מאת גארפילד

נכתב על ידי , 9/2/2010 19:58   בקטגוריות גארפילד, מחאה משלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



השנאה גוברת על האהבה: גארפילד על "אמן הסיפור הקצר" מאת מאיה ערד


לקרוא את אמן הסיפור הקצר זה קצת כמו להיות עד לתאונת דרכים , לגשת שניה אחרי התאונה לנהג ההמום, לגרד לו את הפצע, לשפוך קצת מלח ולבדוק אם כואב לו, אחרי שמודאים שכואב לו שופכים קצת חומצה וצועקים עליו שיסתכל לאן הוא נוהג.כולנו מסתכלים על אירועים מסויימים בחיים ומתים להיות הילד הקטן שצעק על המלך שהוא ערום (בטח היום הוא גם היה מוסיף קליפ ליו טיוב עם הכותרת תראו איזה קטן יש למלך). מאיה ערד מצליחה לעשות את הבלתי יאמן, לגרום לך להמשיך לקרוא סיפור כשמעמוד לעמוד הסלידה שלך מהגיבור רק מתגברת. אני מודה שאני רק בשליש מהספר אבל בנתיים הספקתי לקרוא את המניפסט בו היא קוברת את הסיפור הקצר , מניפסט אותו ניסחה ושמה בפיו של ד"ר לספרות שמשאיר את האייקונים הגדולים ככאלו שהתחמקו ממלכודות הסיפור הקצר (למרות שגם אליהם נראה שהביקורת רלוונטית) . אני ממשיך לקרוא בספר כי מאיה ערד הצליחה לגרום לי לרצות לראות את הגיבור נופל. לא תמיד חייבים לאהוב את הגיבור, יש קו דק בין אהבה לשנאה והשנאה כאן גוברת יפה מאוד השנאה על האהבה. שילוב של סיפורים קצרים בתור חלק מרומן הוא טריק ספרותי שמאפשר להכניס סגנונות ניתוחים ספרותיים ומשחקים שונים בתוך ספר אחד.  מרבית הסיפורים הקצרים שבספר הם לא סיפורים שהייתי  אוהב. אבל כחלק מהעלילה וקריאת הניתוח שבא אחריהם גורם לך לקרוא, שוב כמו בתאונת דרכים אתה לא יכול שלא להיות אחד מהסקרנים שתוקעים את כולם בפקק. בכריכה האחורית של הספר כתוב "בתוך הקומדיה של אדם טהר-זהב". לא הייתי קורא לסיפור הזה קומדיה, יותר טרגדיה, בסופו של דבר אנחנו אוהבים קומדיות אבל נמשכים יותר לטרגדיות. מומלץ.

 

מאת גארפילד

נכתב על ידי , 19/1/2010 17:38   בקטגוריות אמן הסיפור הקצר, גארפילד  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שבת בבוקר, אין לי מה לקרוא: גארפילד על "המדונה של הרוצחים"


פתחתי את תיבת הדואר ואיזו התרגשות, הנה הספר שאני אמור לתת עליו ביקורת. החזקתי אותו סגור לידי כל יום העבודה וכשחזרתי דפדפתי והתחלתי לקרוא את העמוד הראשון. למחרת, עדיין בעמוד הראשון, עברתי בתמיר ספרים וראיתי שם ספר של מיכאל הנדלזלץ על שרלוק הולמס, הייתה איזו התחבטות, בשביל מה לקנות, הרי במילא כבר יש לי ספר לשבת, אבל כמו שכולנו יודעים, כשיש התחבטות הספר כבר נמצא איכשהו בשקית ואתם מחוץ לחנות מנסים להבין איך התווסף אליו עוד ספר. שבת בלילה, הזמן להתחיל לקרוא בנחת, אין טלוויזיה, אין מחשב רק אני והספרים. פתחתי את המדונה של הרוצחים והתחלתי לקרוא את הדף הראשון. אני חייב להגיד שציפיתי ליותר מהקנון המדעי, בכל זאת על העטיפה של הספר כתוב שהמחברת זכתה בפוליצר לכתיבה מדעית, באיזור עמוד 93 הבנתי את הפרינציפ שלה ואת העובדה שיש משהו מאוד מעניין בכתיבה על מדע אבל אני מעדיף לחזור לקרוא סיפורת. פתחתי בשנית את העמוד הראשון בספר המדונה של הרוצחים ותוך כדי קריאה התחלתי להבין שספרים של הנדלזלץ תמיד נקראים טוב, לא זוכר ספר אחד שלו שהתחלתי ולא סיימתי. להנדלזלץ יש היסטוריה משפחתית עם שרלוק הולמס, סבא שלו תרגם את שרלוק הולמס לעברית, אנחנו אפילו יכולים לראות את התרגום שלו בסוף הספר של הנדלזלץ. ההיסטוריה של שרלוק הולמס (ספר שמבוסס על עבודה סמינריונית של הנדלזלץ, מה שמוכיח שיש אנשים שיודעים איפה שמורות להם העבודות האלו אחרי שסיימו ללמוד) נקראת בעניין רב, והספר מומלץ לכל אוהבי שרלוק הולמס. שבת בבוקר, אין לי מה לקרוא. אה, כן. המדונה של הרוצחים. אני עדיין מנסה לעבור את העמוד השלישי. לא ברור לי אם זו הכתיבה בצורה של שפה מדוברת מאוד, או החוסר עניין שהפתיחה עוררה ביאני עדיין מחכה לראוות אם אני אצליח לסיים את הפרק הראשון. אולי שם זה ישתפר. זה השתפר, פרסי ג'קסון הצליח שוב להציל את האלים, גם בספר השלישי שקראתי על המחשב. ומה עם המדונה? איך שהוא אלקסיס לא עשה לי את זה.  לסגנון הכתיבה מתרגלים בסופו של דבר, והוא אפילו נעשה ספרותי. אבל אם יש משהו שאני מחפש בספר זה שהוא יסחוף אותי, יגרום לי להכנס פנימה, לחשוב והכי חשוב לדמיין. המדונה של הרוצחים לא עשה לי את זה.

 

מאת גארפילד

 

 

נכתב על ידי , 13/12/2009 08:57   בקטגוריות המדונה של הרוצחים, גארפילד  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)