לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: public static. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ספר מתח, ספר התבגרות ועוד מעבר: public static על "מתחת לאדמה"


מתחת לאדמה/בלינדה באואר
 


את הספר קיבלתי בתחושת התלהבות ומיד שקעתי בו. סופסוף ספר מתח לא אמריקאי! יפי יי!
משום מה הכותבים האמריקאים חולשים על הזאנר וכשניתן למצוא משהו שלא מיוצר לפי התבנית האמריקאית, אין מאושרת ממני.
 
הסופרת כותבת מנקודת מבטו של סטיבן, ילד בריטי הגדל בתוך משפחה מעורערת.
כשאמו של סטיבן היתה ילדה, נחטף אחיה הקטן (הדוד של סטיבן) בידי אנס ורוצח סדרתי, דבר המטיל את האם למערבולת שממנה אינה נחלצת גם כאשר עוברות שנים רבות והיא הופכת בעצמה לאם.
סטיבן, הבכור, גדל לתוך משפחה שבה הכללים המובלעים לפיהם נוהגים, נגזרים מתוך האובדן והחיים סובבים סביב הטראומה.
בתוך אווירה קודרת ובלתי נורמטיבית הוא מפתח תרחיש דמיוני שבו הוא מצליח למצוא את גופת דודו והופך לגיבור שמצליח להביא מזור לאמו הרדופה ולהבראת המשפחה כולה.
כדי להוציא את התוכנית שלו לפועל, סטיבן חוקר את העבר וחופר במקום שבו הוא חושב שנקבר דודו.
העלילה מסתבכת כשהוא יוצר קשר עם הרוצח, הכלוא מזה שנים רבות, מתוך מטרה לזרז את התהליך.
 
הכתיבה נהדרת והקול הוא קולו של ילד. סטיבן חי ונושם בספר. יש לו חבר בן גילו שאיתו יש לו יחסים כמו שרק לשני ילדים חברים יש. כאלה שמחליפים את ארוחת הצהריים ומנהלים דיון בנושא הרה הגורל - איזה צד של הכריך שווה יותר. יש גם הצצה לתוך מערכת היחסים שהוא מנהל עם אחיו הצעיר, הסבתא המתגוררת איתם והחבר  של האם, המופיע לפרקים. את כולם הוא מתאר מתוך הבנתו המצומצמת והילדותית את העולם.
העלילה מרתקת, אמינה ושובת לב, שילוב של ספר מתח, ספר התבגרות ועוד קצת מעבר.
(אלמנט נחמד שמצא חן בעיני מאוד, התכתובת שמנהל סטיבן עם הרוצח מובאת בכתב יד).
 
את הספר, מתחילתו עד סופו, קראתי תוך פחות משעתיים. לדעתי זה אומר הכל.
מומלץ! מומלץ! מומלץ!

 

מאת public static

 

נכתב על ידי , 4/2/2012 19:47   בקטגוריות public static, מתחת לאדמה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1+1: public static על "הנאום הסודי" ו"חשוב על מספר"


הנאום הסודי, מאת טום רוב סמית, מאנגלית: הדסה הנדלר




גילוי נאות, את הספר הזה קניתי בכספי.
גילוי נאות עוד יותר, לא הצטערתי.
את ילד 44 קראתי בזמנו בנשימה עצורה. השילוב של מותחן עם הצצה להסטוריה של רוסיה הסטאליניסטית היה מדהים.
המתח היה משובח, הכתיבה נהדרת ובעיקר, המעטפת הסיפורית יכלה לעמוד בקלות בזכות עצמה גם בלי המותחן.
כשראיתי שיצא ספר "המשך" לילד 44 רצתי לקנות אותו. ואיך לא?!
אני נאמנה לסופרים החביבים עלי.
מתוך כך, אני מצפה שגם הם יהיו נאמנים לקוראיהם, למשל לי.
הנאמנות שלהם אלי נמדדת בעיקר בזה שלא יחזרו בווריאציה נוספת על מה שכבר כתבו (גרישם לדוגמא, איבד אותי מזמן) ושלא יזלזלו בי, הקוראה הנאמנה מתוך מחשבה שאקנה כל דבר שהם כותבים, אפילו אם הוא רשימת מכולת, רק בגלל שפעם...
אין פירוש הדבר שעל הסופר החביב עלי להתרחק לגמרי ממה שהוא יודע לעשות, אבל עליו תמיד לזכור שמסטיק, אפשר ללעוס רק פעם אחת. אחרי כן, הוא מאבד את הטעם.
ועכשיו לענין שלשמו התכנסתי כאן, הנאום הסודי:
כן, לטום רוב סמית יש מתכון מנצח והוא שיכלל אותו לכדי שלמות.
סמית לקח את מה שהכי מצא חן בעיני בספר הקודם - הסיפור שמסביב למתח, ונתן לו מקום יותר גדול בספר הזה.
לא עזבתי את הספר במחשבותי, אפילו שנאלצתי פעמיים להפסיק לקרוא בגלל אילוצים (עבודה וכאלה).
אז על מה בעצם הספר?
חגיגת הטיהורים של סטאלין עוברת דה-לגיטימציה בנאום של חרוש'צוב והבסיס המוסרי של המשטר והנאמנים לו מתערער.
יחד עם גיבור הספר החוקר רצח של מדפיס עלוב נפש, אנחנו ממשיכים במסע אל תוך עצמו ואל עבר מה שמוסרי ונכון וצודק.
אלו המצטיירים כ"גיבורים" בתחילת הסיפור הופכים ל"נבלים" וחוזרים לגבורה.
עד סוף הספר האיפיון של הדמויות בו משתנה פעמים כה רבות כך שבסופו אני מגיעה למסקנה הבלתי נמנעת שהם פשוט אנושיים ואם כך, אם הם אנושיים, הרי שכולנו רעים וטובים, בוגדניים ונאמנים עד מוות. בכולנו ישנו הפוטנציאל להיות גם זה וגם זה.
סמית מצליח לגרום לי להזדהות עם רוב הדמויות בספר גם כשהם עוברים מהפכים והקושי שלי להחליט מי הטוב ומי הרע הולך ומתגבר ומציב בפני סוגיות לא פשוטות.
מצאתי שאני ממשיכה לחשוב על הספר עוד אחרי שעברתי לספר אחר - נדיר, נדיר! -  בעיקר לאור העובדה שאני מחסלת ספר ביום (יומיים במקרה של קרייסס).
 
מדד פאבליק, וסליחה על הבוטות, הספר תפס אותי בביצים שאין לי. גם את הספר הבא שלו אקנה. במחיר מלא.
 
חשוב על מספר/ ג'ון ורדון




גילוי נאות, קיבלתי את הספר לצורך כתיבת הסקירה.
גיבור הספר, שוטר בגימלאות מקבל מייל ממישהו שהוא הכיר בעבר, המבקש להפגש בכדי לקבל עצה מקצועית כי קיבל מכתב שבו מישהו מעברו (הפעם מעברו של מבקש העצה) הצליח לנחש על איזה מספר הוא חושב.
אקצר ואספר שמבקש העזרה נרצח בנסיבות שאינן לגמרי נורמליות אחרי שקיבל עוד מכתב המנחש עוד מספר.
הנסיבות שבהן נרצח הן לכאורה בלתי הגיוניות אפשריות, עקבות הרוצח בשלג נעצרות באמצע מרחב פתוח ועוד כהנה וכהנה סתירות לוגיות.
בעיקרון, ספר מתח אמור להציב תעלומה בלתי פתירה בתחילתו, אחריכן העלילה אמורה להוסיף רמזים שיקדמו את הקורא לעבר הפיתרון, בלי שידע להבחין בהם, כך שבסוף הספר, הקורא ידהם לגלות שהפתרון היה כל הזמן "מתחת לאף".
ב"חשוב על מספר" החלק של הקושיות היה מוגזם לטעמי, מה גם שמיד הצלחתי לחשוב על לפחות שתי דרכים שונות לפתור את ענין העקבות בשלג.
הספר כתוב לא רע ונהנתי לקרוא אותו.
על אף שלא ממש הובהרו המניעים של השוטר, וכשגיליתי מי הרוצח (הכיוון היה ברור לי די מההתחלה) ומה אמור להניע אותו, נשארתי עם תחושה של החמצה.
לסיכום: ספר לא רע, מותח, רמת הכתיבה לא אחידה, יש בו קטעים טובים יותר ופחות, עריכה טובה יותר יכלה לסלק את הג'עג'ועים מהספר ולהפוך את העלילה ל"חלקה" יותר, אבל מילא. אולי בספר הבא שלו.
 
מדד פאבליק: את הספר הבא אקנה במבצע. מגיע לסופר עוד צ'אנס.

 

 

public static

 


 

נכתב על ידי , 22/5/2011 19:46   בקטגוריות הנאום הסודי, חשוב על מספר, public static  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יצירת מופת במובן המקורי: Public Static על "חתול תעלול" של ד"ר סוס


הבנות שלי אוהבות לשמוע סיפור, בדרך הטבע, כמו ילדים אחרים, כשהן נתפסות לסיפור, אני נידונה לחזור עליו מליוני פעמים. הן יודעות לתקן אותי כשאני שוגה בהטעמה, אם אני מחליפה מילה או מדלגת על שורה, הן ממהרות באושר לצעוק את הדרך ה"נכונה" להקריא. הספר שהפך ל"ספר הנטחן" של כל הזמנים הוא ללא ספק חתול תעלול של דוקטור סוס. להפתעתי, נגה (3) היא זו שנדבקה אליו ראשונה ולא מוכנה לוותר כל ערב על הקראה. מדובר בספר עב כרס יחסית לספרים הקודמים (מעשה בחמישה בלונים הנצחי, איה פלוטו ואליעזר והגזר) שזכו למעמד אלמותי זה. מה עוד אפשר לומר על דוקטור סוס שלא נאמר עדיין? החרוזים המקסימים, המשקל והקצב, ההומור בציורים ובעלילה כל אלו עושים את הספרים של הדוקטור עם השם הדבילי למוצלחים במיוחד. בחתול תעלול העלילה פשוטה, יורד בחוץ גשם, אמא הלכה, בבית נשארים טלי ואני, פתאום בדלת מופיע חתול תעלול שמתנהג בשובבות והופך את הבית ביסודיות. נגה יודעת לספר על הדג שנפל לקומקום במשחק שנקרא "הופ הופ הופ עם הדג" היא נאנחת במשפט המסכם של כמה עמודים "וזה עוד לא הכול! או לא, זה לא הכל". היא יודעת לספר לי מי מהדברים שחתול תעלול משחרר הוא דבר אחד ומי מהם, הוא דבר שניים. וכשהספר נגמר היא מקפצת בלהט על המיטה וצורחת באושר "חתול תעה - לול"! שוב ושוב עד שאני מצליחה להכניס אותה מתחת לשמיכות...   יש לנו כבר לא מעט מספריו של הסוס הזה, עוד מוצלח בטירוף, הספר "גדליהו והמיסטוק" שאותו מדקלמת יעל (5) גם מתוך שינה (בחיי!) שם מסופר על מלך הזוי שהחליט שהוא רוצה שירד מהשמים משהו אחר פרט לארבעת הדברים הרגילים, גשם וכאלה כבר לא עושים לו את זה, הוא מזמין מכשפים שיורידו עבורו משהו אחר, על אף שהמשרת שלו, גדליהו קובי, מתריע בפניו שזה לא ממש נבון.. המכשפים מציעים 'מיסטוק'. משם העלילה הולכת ומסתבכת, עם דקלומי כשפים מצחיקים והסתבכויות משעשעות.  כשאוכלים ארוחת ערב, יעל שואלת אם אפשר לאכול ינשופים מבושלים, כמו הקוסמים "באנו מן החשכה, שם רק בכי ואנחה... מכשפים אשר אוכלים, ינשופים מבושלים" ותסלחו לי אם טעיתי בציטוט הזה, הספר נעלם שוב, יש לה הרגל להחביא אותו כדי שאף אחד לא יגע בו מלבדה...   בקיצור, ולטובת העצלנים, אני אקצר, דוקטור סוס בכלל והספרים האלו בפרט הם יצירות מופת לא במובן המשעמם/ טרחני/ פלצני/ מתנשא/ מתיימר, הם יצירות מופת במובן המקורי של המילה, אושר צרוף, כיף גולמי וצחקוקי אושר של הבנות שלי מוכיחים זאת שוב ושוב. עכשיו, אם אני רק אמצא את גדליהו והמיסטוק, אני אוכל להשכיב אותן לישון...

 

לבלוג של Public Static

 

 

נכתב על ידי , 25/4/2010 17:11   בקטגוריות public static, חתול תעלול  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מותחן לא שגרתי: public static על "אבל מי זוכר" מאת גרג הורוביץ


 

העלילה מתחילה עם סופר מתח, אנדרו,  שמתעורר בבית החולים לאחר שנותח להסרת גידול במוח. בעמודים הבאים הוא משתחרר מהכלא לאחר שהורשע כרוצח אבל זוכה מחמת אי שפיות זמנית.

הוא לא זוכר מה קרה בערב האמור על אף שהוא משוכנע שהוא לא מסוגל היה לרצוח את ארוסתו לשעבר. עד כאן התחלה לא אופיינית למותחן ואני, כמי שקראה כבר כמה מאות מותחנים בשנים האחרונות, נמשכת לתוך העלילה.

הטוויסט הראשון, בסביבות עמוד 100, הוא שאישה נוספת נרצחת והעדויות הפורנזיות מובילות אליו (לא, זה לא ספויילר, זה כתוב על הכריכה, מאחור) כלמודת טוויסטים הייתי בטוחה שלא יעמוד לרשות הגיבור, אנדרו, דבר כדי להוכיח את חפותו ושהוא יאלץ לנקות את שמו, תוך כדי בריחה מרשויות החוק. נו אז חשבתי. לא כך המקרה בספר הזה. אנדרו אוסף את כל החומר הרלוונטי לחקירת הרצח הראשונה וכמה תמונות שהבריח במכנסיים שלו ממטה המשטרה (איך ולמה הוא יצא משם לא אגלה) ויושב לכתוב. לפי הפילוסופיה שלו "או שאתה שולט בעלילה, או שהעלילה משתלטת עליך". המשפט הראשון שהוא כותב? אה, נו, זה המשפט הראשון בספר... סגירת מעגל מוצלחת.

 

מבחינתי, הספר הזה הוא יופי של דבר.

העטיפה הלא מחמיאה, אפילו העובדה ששם הספר לא תורגם כראוי (THE CRIME WRITER)  לא משנה לי במיוחד.

הספר כיפי, העלילה זורמת, הכתיבה קולחת, יש הומור והומור עצמי, יש אפילו נגיעות של ציניות.

מותחן לא שגרתי, אבל עם זאת, לא רחוק מדי מהז'אנר, ככה שאפשר להתענג על השוני מהצפוי וגם ליהנות מהאלמנטים המוכרים. ספר מוצלח עד העמוד האחרון. אין נפילות, אין חריקות, אין בעיה עם התרגום. בובה של דבר.

טיימר? שעה וחמישים דקות מהעמוד הראשון עד האחרון. אכלתי ושתיתי תוך כדי קריאה (זו מחמאה לספר).

 

לקינוח ציטוט מהספר, אנדרו בתהליך המעצר:

"למה אני כאן?" שאלתי.

קיידן אמר, "תתפשט."

"בסדר. אבל חמישים דולר מראש, ואני לא מתנשק על הפה."

"עכשיו."

נעצתי בו מבט זועף. "קודם אני רוצה לדבר עם עורך דין."

"אחרי שנעשה עליך חיפוש"

 

מדד פאבליק = האם הייתי קונה את הספר? כן. במחיר מלא.

 

לבלוג של public static

.

 

נכתב על ידי , 20/12/2009 16:41   בקטגוריות public static, אבל מי זוכר  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)