לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כללי אצבע אישיים: שרון על "פרויקט האושר"


פרויקט האושר / גרטשן רובין. מאנגלית: לינדה פניאס אוחנה

 

לפני כמה זמן שוחחתי עם חברה טובה על אושר והעדרו, ורגשות אשמה בעקבות זאת. החברה עצמה העידה שהחיים שלה בסך הכל בסדר: יש לה בעל נפלא ושלושה ילדים מקסימים, היא נראית נהדר, המצב הכלכלי בסדר והיא גם מאוד מצליחה בעבודה. ובכל זאת, היא לא מאושרת. חשבתי שהספר "פרויקט האושר", שדן באישה שמצבה דומה והקושי איתו היא מתמודדת דומה, יתן לי כמה רעיונות לעצות טובות לשיחתנו הבאה. לכן קראתי אותו בעניין רב.

הספר הוא Self help book אמריקאי קלאסי. הוא נותן שורה של כללי אצבע שעזרו למחברת ומספר כיצד היא נעזרה בהם. הכללים הם מאוד אישיים, והמחברת עצמה מודה שהכללים לעיתים סותרים את עצמם ולא מתאימים לכולם. עם זאת, היא מציעה בסוף הספר רשימת שאלות שיעזרו לקוראים לעצב את רשימת הכללים והמטרות שלהם. המחברת גם מספרת את "סיפור המסע" שלה בדרך אל האושר, והיא כנה מספיק כדי לספר שסוף הדרך שמתאר הספר הוא רק ראשיתה של דרך ארוכה.

בסופו של דבר, לא מצאתי בספר את התשובות שחיפשתי עבור חברתי. ראשית, הנאתי מהקריאה נפגעה מאוד מעריכה לא מספקת, הן מבחינת התוכן והן מבחינת התרגום שהוא אמריקאי ומילולי מדי. התוצאה הייתה חווית קריאה מתסכלת מעט, ותחושה מעגלית שהיא ההפך הגמור מהתחושה שספר מסוג זה צריך לתת. בסופו של דבר לא חשתי כי עברתי את המסע עם המחברת, ולא השתכנעתי בהצלחת הפרויקט, מעבר לרמה הבנאלית. שנית, מציאות החיים שהמחברת מציגה היא ספציפית כל כך שהתקשיתי להזדהות עם הרבה מהתוכן. רשימת הרעיונות הניו אייג'יים שבו היא נחמדה מאוד, אך אינה מהווה חידוש גדול בעבורי. נדמה לי שקהל היעד של הספר הוא אנשים מודעים או ביקורתיים פחות, אשר מסוגלים לקרוא את האמור בו כמות שהוא. עבורי, התועלת המרכזית בספר היא רשימת ההפניות שבו. אולי אתן אותה לחברה בשיחתנו הבאה.

 

 מאת שרון

 

נכתב על ידי , 19/4/2011 15:12   בקטגוריות פרויקט האושר, שרון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לא ספר הדרכה רגיל: ג'וליאנה על "פרויקט האושר"


 

פרויקט האושר: או מדוע ביליתי שנה שלמה בניסיונות לשיר כל בוקר, לנקות את הארונות, לריב נכון, לקרוא את כתבי אריסטו ובאופן כללי יותר ליהנות מהחיים /גרטשן רובין (מאנגלית: לינדה פניאס אוחנה)

 

 

"אני לומדת יותר מחוויותיו הייחודיות מאד של אדם אחד, מאשר ממקורות שמציגים עקרונות אוניברסליים או נסמכים על מחקרים עדכניים. " 

 

 

החיים לימדו אותי לחשוד בספר שהמילה אושר נמצאת בכותרתו. אושר זו מילה כל כך יומרנית וכל כך מעוררת ביקורת עצמית.  אז מה הוביל אותי לבקש באופן פעיל את הספר לסקירה, אולי ההזדהות עם  ההבנה הזאת שבאה לי בתקופות. מין הבנה כזאת שאני לא מאושרת ולא לא מאושרת. או אם להתנסח אחרת – אני יכולה להיות יותר מאושרת  אבל לא בא לי להפוך את החיים שלי על פיהם בשם אותו ערך נעלה.

קיבלתי את הספר. אישה רוי ליכטנשטיינית צחקה אליי צחוק בריא מהכריכה השמשית  והיפה במין פרודיה מודעת  לעצמה על האישה ההיא משנות החמישים שלא היה לה בכלל זמן לחשוב אם היא מאושרת או לא (עמוס בידרמן  עשה עבודה נפלאה) ואני פשוט ידעתי כבר אז שאני אוהב את הספר.

 גרטשן רובין עורכת דין וסופרת שחיה חיים  שעל פי אמות מידה מערביות הם חביבים ביותר, יש מספיק כסף, יש בעל סימפטי ושתי ילדות ויש גם קריירה מעניינת. ובכל זאת יום אחד הכתה בה ההבנה שהיא יכולה לחיות חיים יותר מספקים וליהנות מחייה יותר מכפי שהיא נהנית. היא  החליטה לחקור לעומק את נושא האושר באמצעות קריאה מעמיקה ולאחר מכן להקדיש כל חודש להשקעה בתחום  אחר בחייה שיקדם אותה לתחושת האושר וההנאה בחייה זאת  בלי לעשות מסע ארוך למקומות אקזוטיים ובלי לעשות שינויים דרמטיים בחייה.

הקונספט וחוסר היומרה שלה מצאו חן בעיני  וגם ההתחברות לתחושות ממנה התחילה את המסע הקטן שלה שמורכב מעשיה של דברים קטנים שגורמים לשמחה ובעבודה עצמית על שינוי גישה ביחס לדברים שקשים וממכבידים ומונעים את תחושת האושר. היא מתעדת גם את הכישלונות שלה.

זה לא ספר הדרכה רגיל שמלמד איך להיות מאושרים . אני לא מאמינה בספרי הדרכה שמפזרים הצהרות ואמיתות  והבטחות ודורשים מהפיכות גדולות בחיים. אני כמוה מאמינה שאלוהים מצוי בפרטים הקטנים. ושהחיים שלי הם דבר שראוי להקדיש לו מדי פעם מחשבה ובדיקה מה אני יכולה לעשות יותר נכון לי.

כמה אמיתות שלקחתי מהספר:

הרצון לאושר הוא לא דבר אגואיסטי. זה נכון שכשאדם מאושר יותר הוא נעים יותר לסביבתו ומדביק אותה באושר שלו.

 

"לאושר יש השפעה מכרעת במיוחד על חיי הנישואים, מכיוון שבני הזוג קולטים בקלות זה את מצב רוחו של זה. עלייה של 30% במידת אושרו של אחד מבני הזוג מגבירה את אושרו של בן הזוג האחר..."

 

לפעמים אנחנו בוחרים בפתרונות המסובכים במקום בפתרונות הפשוטים.

 

(את זה אני רואה בעיקר בהורות, הכניסה למאבקי כוח במקום למצוא הומור בסיטואציה ולנסות להבין באיזה מקום רגשי הילד נמצא כשהוא צורח)

 

 

 

אתה לא יכול לשנות אדם אחר. אתה יכול לשנות רק את עצמך.

 

(נכון במיוחד בזוגיות)

 

"אהבה היא דבר מוזר. הייתי מוכנה לתרום כליה לג'ימי בלי לחשוב פעמיים , אבל ממש התעצבנתי כשביקש ממני לעצור במיוחד בבית המרקחת כדי לקנות לו קצף גילוח..."

 

 

בינתיים יישמתי כמה רעיונות שלה בספר: אני מנסה לצמצם את כמות הבלגן הפיזי סביבי (ותאמינו לי שזה לא פשוט כי אני אדם שהבלגן ממש נדבק אליו) ,אני מנסה ללכת לישון יותר מוקדם ואכן פחות עייפה (בדרך כלל), הרשיתי לעצמי מותרות צנועים (קופסאות פח ממש מדליקות שגם עזרו לי לצמצם את הבלגן אבל כל מבט עליהן עוזר לי לחייך) ואני גם ממש מנסה להפסיק לנדנד לבן הזוג שלי ובמקום זאת לנסח בקשה בהירה וברורה. העסק חוסך המון אנרגיה.

 

"הבלגן שדיכא את רוחי במיוחד היה הבלגן היומרני-דברים שהיו ברשותי רק משום שקיוויתי שביום מן הימים אשתמש בהם."

 

אהבתי גם את הרצון של גרטשן רובין ללמוד מאנשים אחרים מה גורם להם לאושר בתחומים שונים(היא פתחה בלוג שמתעד את  הפרוייקט שלה), ואת ההצהרה שמטרת הספר רק לשמש השראה לפרויקטים אישיים .וכל אדם יכול למצוא את האושר שלו במקומות  שונים.

 

מאת ג'וליאנה

 

 

 

 

נכתב על ידי , 30/3/2011 18:09   בקטגוריות ג'וליאנה, פרויקט האושר  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)